lpg do diesla

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kranek3
    Drive
    • 2010
    • 79

    lpg do diesla

    bishop, A następny w 2 tygodnie później (11.05) Kobiór i tak na zmianę co 2 tygodnie chyba że coś się zmieni :szeroki_usmiech
    Śledź temat i wpisy kropeck, zawsze w podpisie ma info o najbliższym spocie :!:
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #2
    lpg do diesla

    Nie wiem czy już było ale zastanawiam sie nad instalką lpg do diesla, przykład:

    Nie interesują mnie oszczędności na kosztach paliwa ale dodatkowe moce w związku z wtryskiem gazu :diabelski_usmiech
    Jak na razie zacząłem się interesować tematem, zobaczymy co z tego wyjdzie :P
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • sesik
      RS
      • 2006
      • 2165

      #3
      Nitro zakładaj a nie się w wynalazki będziesz pakować :diabelski_usmiech
      Best ET = 13.666
      Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
      PerfectService by DGW

      http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
      http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        Zamieszczone przez sesik
        Nitro zakładaj a nie się w wynalazki będziesz pakować :diabelski_usmiech
        heh, jak mi turbo padnie to wsadzimy większe i wtedy będziemy dalej kminić ale jak na razie to rózne pomysły mi chodza po głowie, takie lpg myślę że ze 20 koni by dało i trochę momentu, egt nizsze i wogóle taniej na co dzień

        [ Dodano: Sob 24 Wrz, 11 14:51 ]
        jeszcze coś do poczytania:
        Fuel Fusion – obniż koszty paliwa i zadbaj o jakość powietrza System podwójnego zasilania sprawdza się we wszystkich pojazdach i maszynach napędzanych silnikiem wysokoprężnym. Firma Dual Fuel Systems Sp. z o.o. jest obecna na rynku od 2013 roku. Od początku jesteśmy związani z systemami podwójnego zasilania do silników
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • sesik
          RS
          • 2006
          • 2165

          #5
          piramida, to czekam na wykres z hamowni, zobaczymy czy Ci da te 20% więcej mocy :diabelski_usmiech
          Best ET = 13.666
          Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
          PerfectService by DGW

          http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
          http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            Zamieszczone przez sesik
            piramida, to czekam na wykres z hamowni, zobaczymy czy Ci da te 20% więcej mocy :diabelski_usmiech
            Damy radę :wink: na razie muszę znaleść warsztat który instaluje takie cuda i ogarnąć trochę temat, z tego co wyczytałem wtrysk gazu w proporciach 80% ON i 20% lpg następuje w dolot czyli tak samo jak metanol, lpg działa jak katalizator który pomaga wypalić resztki oleju napędowego.

            [ Dodano: Sob 24 Wrz, 11 15:25 ]
            Wszstkie niezbędne informację dotyczące działania, budowy i samej instalacji:


            [ Dodano: Sob 24 Wrz, 11 19:46 ]
            Właśnie się doczytałem że gaz nie jest podawany na biegu jałowym, podczas hamowania silnikiem i co najważniejsze podczas wysoich obrotów :!: A na tym mi najbardziej zależy :roll:
            Zapodaje teoretyczny przebieg mocy i momentu:
            Załączone pliki
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • soszek81
              L&K
              • 2010
              • 1245

              #7
              Z kalkulatora wychodzi mi że mogę "oszczędzić" 150-200PLN miesięcznie.
              Oczywiście kilka pytań:
              - przegląd techniczny auta z LPG - koszt itp?
              - oczywiście wbicie instalki w DR?
              - jakie pojemności zbiorników na LPG?
              - jaki koszt instalacji z montażem?
              - przeglądy samej instalacji?

              Temat ciekawy, czekam na dalsze info, jak się sprawdzi u Ciebie to zakład ma kolejnego klienta
              Była O1 kombi ALH++ 150/340
              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                Zamieszczone przez soszek81
                Z kalkulatora wychodzi mi że mogę "oszczędzić" 150-200PLN miesięcznie.
                Oczywiście kilka pytań:
                - przegląd techniczny auta z LPG - koszt itp?
                - oczywiście wbicie instalki w DR?
                - jakie pojemności zbiorników na LPG?
                - jaki koszt instalacji z montażem?
                - przeglądy samej instalacji?

                Temat ciekawy, czekam na dalsze info, jak się sprawdzi u Ciebie to zakład ma kolejnego klienta
                Już kij z oszczędnoscią mi chodzi po głowie głównie o moc :szeroki_usmiech ale wrazając do twoich pytań to przegląd techniczny pewnie płatny jak przy lpg, wbicie od dowodu również obowiązkowe, pojemnosci zbiorników do wyboru do koloru, można zamontować stosunkowo mały zbiornik bo średnio idzie około 1.5l/100.
                Wysłałem zapytanie o koszt montażu i czekam na odpowiedz, co ciekawe że nie powinno być żadnych problemów z pływającymi obrotami, spadkiem mocy itp ponieważ auto jezdzi i na on i na lpg gdzie lpg jest wtryskiwane w wlot powietrza.

                [ Dodano: Sob 24 Wrz, 11 20:16 ]
                soszek81, mi wychodzi że teoretycznie powinienem zaoszczędzić około 8-10zł na każde 100km czyli 80-100zł/1000km a to mi daje około 3000zł/rok :shock:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  piramida, a gdzie pod maska zmiescisz parownik?
                  I jak chcesz zaoszczedzic skoro bez dlubniecia w programie bedzie podawana ta sama ilosc paliwa co jest zapisana w sterowniku + LPG.
                  Oszczednosci w tym wypadku z pewnoscia nie bedzie bez ruszenia (zmniejszenia dawki ON), za to powinno wzrosnac moc (lepsze spalanie mieszanki)
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • adiwaw
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 167

                    #10
                    od tego jest już odpowiedni sterownik. Na podobnej zasadzie działają instalacje hho. Może chcesz sobie złożyć samochód na wodę? :szeroki_usmiech

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      Zamieszczone przez bradley
                      piramida, a gdzie pod maska zmiescisz parownik?
                      I jak chcesz zaoszczedzic skoro bez dlubniecia w programie bedzie podawana ta sama ilosc paliwa co jest zapisana w sterowniku + LPG.
                      Oszczednosci w tym wypadku z pewnoscia nie bedzie bez ruszenia (zmniejszenia dawki ON), za to powinno wzrosnac moc (lepsze spalanie mieszanki)
                      miejsca pod machą jest jeszcze trochę co wsadzić parownik :szeroki_usmiech a odnośnie dawki ON to trudno wyczuć jak to bedzie naprawdę, byc może trzeba będzie dłubnąć w sofcie?
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • soszek81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1245

                        #12
                        piramida
                        Mi wychodzi 45-55/1000km mniej, co daje 2000PLN (lub więcej)/rok mniej do zapłacenia.

                        bradley, piramida
                        na ile ogarnąłem temat w te kilka godzin - żaden dodatkowy sterowni nie ingeruje w ECU, nie trzeba też modyfikować map.
                        Instalacja na podstawie czujników tak podaje gaz aby było go ok. 20% do aktualnego zapotrzebowania silnika na paliwo, przez to że LPG jest dodatkowo katalizatorem (ułatwia spalanie właściwego paliwa), z tej samej ilości ON masz lepszego kopa przy tych samych obrotach, w związku z tym iż przy jeździe ze stałą prędkością wykorzystujesz tylko część mocy silnika, automatycznie sam sobie ograniczasz dawkowanie ON - mniej wciskasz pedał bo auto idzie i tak dobrze, co przekłada się na spalanie.
                        Tak trochę zawile

                        Piramida

                        Jest jeszcze jeden aspekt - LPG nie jest podawane przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu lub przy wysokich obrotach lub też jego ilość jest zmniejszana - popatrz na wykres który zamieściłeś - na wyższych obrotach krzywe się schodzą. Różnica jest na niskich do średnich obrotach.
                        Moje wnioski - LPG w dieslu daje radę ale przy jeździe spokojnej/trasowej przy rozsądnych prędkościach. Później proporcja LPG/ON się zmniejsza więc i oszczędności mniejsze, osiągi też wcale nie większe.
                        Jako że parametry idą ostro w górę na niskich obrotach - sprzęgło nie będzie zachwycone (moje już nie jest :P )
                        Znalazłem tylko jedną informację o cenie - było to prawie 2800PLN netto za instalację z montażem - rewelacyjnie tanio nie jest, jednak zwróciło by się w mniej niż 18 miesięcy.
                        A jak tankowałem przedwczoraj i zobaczyłem 275PLN na dystrybutorze.....
                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          soszek81, własnie i to mnie martwi że przy niskich obrotach jest sporo niutona a przy wysokich dawka lpg jest odcinana, ciekawe czy jest mozliwość tak ustawić wtrysk gazu co by podawał przy wyższych obrotach lub wcisniętym gazie do oporu?
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • rumianko
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 160

                            #14
                            oczywiście ze jest taka możliwość i oczywiście ze to daje efekty przy górnych partiach obrotów ale pytanie po co używać LPG jeśli jest coś lepszego - nitro?

                            swego czasu Marek używał w swoim lupo wtrysku LPG, jeśli by było to wydajniejsze niż metanol lub nitro to już dawno by były zestawy do samodzielnego montażu.
                            chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                            Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                            one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                            promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              Zamieszczone przez rumianko
                              oczywiście ze jest taka możliwość i oczywiście ze to daje efekty przy górnych partiach obrotów ale pytanie po co używać LPG jeśli jest coś lepszego - nitro?

                              swego czasu Marek używał w swoim lupo wtrysku LPG, jeśli by było to wydajniejsze niż metanol lub nitro to już dawno by były zestawy do samodzielnego montażu.
                              Po to aby jezdzić na tym na co dzień, podczas gdy na nitro raczej co dziennie się nie jezdzi wiadomo że nitro będzie wydajniejsze od lpg ale na zawodach gdzie po kilku dobrych przejazdach nie wiele go zostanie w butelce.

                              Jeżeli taka instalacja lpg da mi powiedzmy około 30 koni i wyzszy moment w górnych obrotach to jak dla mnie to idealne rozwiązanie, sprzęgła nie nadwyręży, niższe egt, czysty dolot a auto zdecydowanie będzie szybsze.
                              Autem jezdzę na co dzień, miałem już wsadzać końcówki Bosio do siebie ale obawiam sie ich awaryjnosci a taki utleniacz w postaci lpg myslę ze zrobi robotę podczas codziennej jazdy

                              [ Dodano: Nie 25 Wrz, 11 01:21 ]
                              Jeszcze jedno, jezeli lpg będzie wtryskiwane za sprężarką to czy wpłynie to negatywnie na jej prace? Nie odleci przypadkiem? :szeroki_usmiech
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • r2r
                                RS
                                • 2008
                                • 4721
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                piramida, tak poza tematem - oczami wyobraźni wyobraziłem sobie taką figlarną sytuację : Przy sprzedaży auta przyjeżdża do Ciebie pan Stasio z Pcimia Dolnego, który szuka mocnego Diesla z turbo, bo przeciez diesel jest niezniszczalny i zawsze pali 4 litry. Lustruje furę, otwiera bagażnik a tam butla LPG i szczena panu Stasiowi wpada w buty "Coś ty mi chciał sprzedać Panie? Diesel z gazem? ...no żartów się zachciało? Co za łobuzeria! Oddawaj Pan za drogę i mój czas!"
                                Artur

                                Komentarz

                                • soszek81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1245

                                  #17
                                  piramida - wydaje mi się że wszystko jest kwestią regulacji, możliwe że takie ustawienia fabryczne "są bezpieczne" i jeśli powiesz że ci to dmucha - to ustawią jak chcesz :roll:
                                  Z tego co doczytałem - wtrysk gazu jest PRZED turbo, czyli jak w większości instalacji do np 1.8T.

                                  r2r - pan Stasio o zdrowych zmysłach nie przyjedzie po taką furę - musi być zakręcony
                                  Poza tym - CCC - cena czyni cuda
                                  Kolejna sprawa - po co sprzedawać taką kozacką furę :diabelski_usmiech

                                  Edit:
                                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                  sporo wyjaśnia ten filmik
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez r2r
                                    piramida, tak poza tematem - oczami wyobraźni wyobraziłem sobie taką figlarną sytuację : Przy sprzedaży auta przyjeżdża do Ciebie pan Stasio z Pcimia Dolnego, który szuka mocnego Diesla z turbo, bo przeciez diesel jest niezniszczalny i zawsze pali 4 litry. Lustruje furę, otwiera bagażnik a tam butla LPG i szczena panu Stasiowi wpada w buty "Coś ty mi chciał sprzedać Panie? Diesel z gazem? ...no żartów się zachciało? Co za łobuzeria! Oddawaj Pan za drogę i mój czas!"
                                    Pan Stasio z Pcimia miałby jak byk napisane że to diesel z gazem ale prędzej zostanie to auto w rodzinie niż go lunę dalej do ludzi :szeroki_usmiech

                                    [ Dodano: Nie 25 Wrz, 11 18:28 ]
                                    soszek81, według tego rysunku wydaje mi sie że wtrysk lpg jest niezależnie:
                                    Załączone pliki
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • soszek81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1245

                                      #19
                                      piramida - ten rysunek wydaje mi się tylko poglądowy.
                                      Zajrzyj do filmiku co dałem post wcześniej - masz tam jasno i klarownie podane gdzie w 1.9TDI jest podawany LPG.
                                      Daj znać jak ci odpiszą ma zapytanie.
                                      Jak nie wytrzymam to sam zacznę dzwonić po producentach z pytaniami - kilka min w abonamencie mi zawsze zostaje - co mają się zmarnować 8)
                                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        #20
                                        kiedys pytalem na lpg forum gosci co montuja lpg do diesla. nie pamietam jak to argumetowali ale powiedzieli "odpusc sobie" w 1.6

                                        tymniemniej do ciezarowek montuja tego sporo

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          kiedys pytalem na lpg forum gosci co montuja lpg do diesla. nie pamietam jak to argumetowali ale powiedzieli "odpusc sobie" w 1.6

                                          tymniemniej do ciezarowek montuja tego sporo

                                          bo wiesz oszczędności lpg w dieslu są znikome ale tutaj chodzi o dodatkowe kunie

                                          [ Dodano: Nie 25 Wrz, 11 18:52 ]
                                          soszek81, jeszcze filmiku nie oglądłem ani odpowiedzi nie otrzymałem
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8033
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #22
                                            No normalnie typowy krakus z kolegi piramida, do TDI LPG zakładać. :szeroki_usmiech

                                            PS.

                                            To ile kosztuje ta instalacja? może sam założę. W końcu z małopolskiego jestem
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              AdamB, Adam ty się nie smiej :P w poniedziałek bede wiedział co z tą instalką.
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8033
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez piramida
                                                AdamB, Adam ty się nie smiej :P w poniedziałek bede wiedział co z tą instalką.
                                                :szeroki_usmiech
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  A więc tak, w tej firmie http://lpg-diesel.pl/index.php montaż gazu wraz z butlą wynosi do 4tys zł natomiast Degamix epigazu we Wieliczce to koszt bagatelka 10-12tys ad:
                                                  Jest mozliwość dostrojenia dowolnie wtrysku gazu, płytka gratis z programem do obsługi gazu.
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...