zepter00, troszkę dziki ten "kiciuś" :lol:
sklep media expert
Zwiń
X
-
sklep media expert
witam wszystkich , mam pytanie i problem ze skelepem . Kuzyn kupił telewizor samsung 32 cale led + jakies bajery w sklepie media expert za 1650 zł ,sklep przy zakupie wystawił mu fakture imienną , a ja mam firme jednoosobową więc kuzyn zapytał się czy może wziąść fakture na firmę na co sprzedawca tak ale jest rok gwarancji , na co kuzyk ok ale producent daje dwa lata gwarancji bo tak jest napisane w karcie gwarancyjnej ( pisze duzymi literami jak byk ze firma samsung udziela 24 miesiecznej gwarancji na produkt i nie ma ani słowa o tym czy kilent zazyczyl sobie paragon , fakture imienna ,fakture na firme ) czy ktoś juz temat przerabiał ? nie ukrywam ze interesuje mnie faktura na firme bo mam vat , prosze o pomoc , dodam że infolinia samsunga nie robi , nikt telefonu nie odbieradobry kierowca
-
-
Zadzwoń najlepiej na infolinie samsunga i tam się dowiedz jak to jest.
Słyszałem już o takiej akcji w jednym ze sklepów tego typu nie będę podawał już jakiego. Też mówili na firmę rok gwarancji. po rozmowie na infolinii okazało się, że to nie prawda i konsultant zaproponował zmianę sprzedawcy . Sprawa dotyczyła co prawda innego produktu, ale najlepiej zadzwoń i się dowiedz.Pozdrawiam.
Michał
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez datoPrzy zakupie na firmę nie obowiązują przepisy konsumenckie, a to w nich jest te "unijne" 2 lata gwarancji.
Producent w ogóle nie musi udzielać żadnej gwarancji - to jest tylko (albo aż) instrument do budowania pozycji na rynku - po prostu bez niej by nie sprzedał towaru.
Swoją drogą, ciekawe ilu z nas by zdecydowało się kupić np nowy produkt 30 % tańszy ale bez gwarancji?
Komentarz
-
-
Westwi, nie wiesz na pewno to nie rób z siebie eksperta.
Sprzedawca ma obowiązek udzielenia dwuletniej gwarancji na sprzedawany sprzęt. Sprzedając osobie fizycznej (konsumentowi). Nie ma tego obowiązku (niestety) wystawiając FV firmie, wtedy zapis ten nie jest obligatoryjny i nadrzędny (znów niestety). To tak w dużym skrócie bo weryfikowałem to w swoim przypadku, a nie mam w tej chwili ochoty wchodzić w szczegóły i głębsze dyskusje. Szczególnie, bez urazy, z Tobą.
Komentarz
-
-
Gwarantem, a więc dającym gwarancję, jest producent a nie sprzedawca !! Tak wiec skoro firma Samsung udziela 2 letniej gwarancji to nie ma znaczenia co w tym przypadku mówi sklep, bo to nie on jest gwarantem.
Rok, w przypadku zakupu na firmę, moze odnosić sie do rekojni która faktycznie normalnie wynosi 2 lata ale w przypadku zakupu danej rzeczy na firmę skrócona jest do 1 roku.
[ Dodano: Pią 05 Paź, 12 08:30 ]
Zamieszczone przez datoSprzedawca ma obowiązek udzielenia dwuletniej gwarancji na sprzedawany sprzęt.
Skąd ty wytrzasnąłeś te swoje rewelecje :shock:
Obligatoryjna jest tylko rekojmia, ale nigdy nie gwarancja !!Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Westwi78 i Big maja racje. Gwarancja jest tylko "uprzejmoscia" ze strony PRODUCENTA, nie jest obligatoryjna - czyli jakby nie chcial to by nie dal. Ale oprocz gwarancji jest wlasnie ustawa o sprzedazy konsumenckiej (niezgodnosc towaru z zawarta umowa) no i rękojmia (kodeks cywilny).
jest tez cos takiego jak urzad ochrony konkurencji i konsumentow gdzie mozesz uzyskac pomoc.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bzyq_74Dobrze że na auta brane na firmę nie dają rok gwarancji
Na auto brane na firmę masz ROK, ale rękojmi. To samo auto kupowane na os. prywatną będzie miało 2 letni okres rękojmi.
Ale jeśli chodzi o gwarancję, to zarówno jedno jak i drugie będzie miało ten sam okres gwarancji, czyli dla Skody będzie to 2 lata.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
reasumując :
1. gwarancja - zależy od widzimisię producenta , nie zależy od tego kto kupił
2. rękojmia - określana ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
jesteś firmą - obowiązuje cię 1 rok rękojmi + to co w gwarancji (czytaj dokładnie - mogą być różne zapisy). nikt ciebie jako firmy nie chroni - nie możesz odkręcać umów do 10 dni itp.
jesteś KONSUMENTEM - nawet jak nie dostaniesz gwarancji to odajesz produkt w sklepie i cię to nie obchodziech...
TomikT
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomiktKONSUMENTEM - nawet jak nie dostaniesz gwarancji to oddajesz produkt w sklepie i cię to nie obchodzi
dato, a ja dalej czekam na przepis wymuszający udzielenie gwarancji. Jest taki czy nie w końcu?
Komentarz
-
-
Jeżeli będziecie kiedykolwiek oddawali sprzęt, bądź też inną rzecz ruchomą do naprawy i będziecie występowali w sprawie jako konsument, to nie korzystajcie z gwarancji, tylko z tytułu niezgodności towaru z umową - jest to bardzo ważne, aby zaznaczyć chociażby na dokumencie/formularzu, który będziecie podpisywać przy oddawaniu sprzętu do naprawy. Polskie prawo, co do zasady, chroni konsumentów w większym zakresie z tytułu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, niż z tytułu udzielonej gwarancji, w której to producent ustala warunki naprawy danej rzeczy.
Zamieszczone przez westwi78dato, a ja dalej czekam na przepis wymuszający udzielenie gwarancji. Jest taki czy nie w końcu?
Komentarz
-
-
Jeżeli będziecie kiedykolwiek oddawali sprzęt, bądź też inną rzecz ruchomą do naprawy i będziecie występowali w sprawie jako konsument, to nie korzystajcie z gwarancji, tylko z tytułu niezgodności towaru z umową - jest to bardzo ważne, aby zaznaczyć chociażby na dokumencie/formularzu, który będziecie podpisywać przy oddawaniu sprzętu do naprawy
Ważne jest też to, że w ustawie jest wyraźnie zapisane, że nie powinniśmy ponosić żadnych kosztów w związku z awarią urządzenia, więc nie ma mowy o przesyłkach na nasz koszt itp
Nie widziałem jeszcze umowy gwarancyjnej korzystniejszej dla konsumenta od zapisów ustawowych.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zwolinNie widziałem jeszcze umowy gwarancyjnej korzystniejszej dla konsumenta od zapisów ustawowych.
Kluczowy jest fakt, że podpisanie jakichkolwiek "warunków gwarancji" nie wyłącza ustawowej odpowiedzialności Sprzedawcy i należy o tym pamiętać.
Komentarz
-
Komentarz