sklep media expert

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bierni2010
    Classic
    • 2010
    • 25

    sklep media expert

    zepter00, troszkę dziki ten "kiciuś" :lol:
  • felix1984
    Drive
    • 2008
    • 42

    #2
    sklep media expert

    witam wszystkich , mam pytanie i problem ze skelepem . Kuzyn kupił telewizor samsung 32 cale led + jakies bajery w sklepie media expert za 1650 zł ,sklep przy zakupie wystawił mu fakture imienną , a ja mam firme jednoosobową więc kuzyn zapytał się czy może wziąść fakture na firmę na co sprzedawca tak ale jest rok gwarancji , na co kuzyk ok ale producent daje dwa lata gwarancji bo tak jest napisane w karcie gwarancyjnej ( pisze duzymi literami jak byk ze firma samsung udziela 24 miesiecznej gwarancji na produkt i nie ma ani słowa o tym czy kilent zazyczyl sobie paragon , fakture imienna ,fakture na firme ) czy ktoś juz temat przerabiał ? nie ukrywam ze interesuje mnie faktura na firme bo mam vat , prosze o pomoc , dodam że infolinia samsunga nie robi , nikt telefonu nie odbiera
    dobry kierowca

    Komentarz

    • mikolaj
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 366
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      felix1984, nie planujesz że po roku ci się popsuje więc masz możliwość odliczenia vat to bierz fakturę, a odnośnie użytkowania przez firmy to tak słyszałem że wiele produktów wziętych na firmę mają rok gwarancji

      Komentarz

      • Bili
        Rider
        • 2010
        • 373
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Zadzwoń najlepiej na infolinie samsunga i tam się dowiedz jak to jest.
        Słyszałem już o takiej akcji w jednym ze sklepów tego typu nie będę podawał już jakiego. Też mówili na firmę rok gwarancji. po rozmowie na infolinii okazało się, że to nie prawda i konsultant zaproponował zmianę sprzedawcy . Sprawa dotyczyła co prawda innego produktu, ale najlepiej zadzwoń i się dowiedz.
        Pozdrawiam.
        Michał

        Komentarz

        • westwi78
          RS
          • 2008
          • 2940

          #5
          Tu masz warunki gwarancji samsunga:

          Wybierz kategorię poniżej, aby znaleźć swój produkt, a następnie sprawdź, co obejmuje gwarancja.

          Komentarz

          • dato
            L&K
            • 2012
            • 1431

            #6
            Zelmer przerobił mnie dokładnie w ten sposób z gwarancją na odkurzacz. Przy zakupie na firmę nie obowiązują przepisy konsumenckie, a to w nich jest te "unijne" 2 lata gwarancji.

            Komentarz

            • westwi78
              RS
              • 2008
              • 2940

              #7
              Zamieszczone przez dato
              Przy zakupie na firmę nie obowiązują przepisy konsumenckie, a to w nich jest te "unijne" 2 lata gwarancji.
              Przepisy konsumenckie nie dotyczą gwarancji tylko niezgodności towaru z umową, a to jest zupełnie co innego.


              Producent w ogóle nie musi udzielać żadnej gwarancji - to jest tylko (albo aż) instrument do budowania pozycji na rynku - po prostu bez niej by nie sprzedał towaru.

              Swoją drogą, ciekawe ilu z nas by zdecydowało się kupić np nowy produkt 30 % tańszy ale bez gwarancji?

              Komentarz

              • dato
                L&K
                • 2012
                • 1431

                #8
                Westwi, nie wiesz na pewno to nie rób z siebie eksperta.

                Sprzedawca ma obowiązek udzielenia dwuletniej gwarancji na sprzedawany sprzęt. Sprzedając osobie fizycznej (konsumentowi). Nie ma tego obowiązku (niestety) wystawiając FV firmie, wtedy zapis ten nie jest obligatoryjny i nadrzędny (znów niestety). To tak w dużym skrócie bo weryfikowałem to w swoim przypadku, a nie mam w tej chwili ochoty wchodzić w szczegóły i głębsze dyskusje. Szczególnie, bez urazy, z Tobą.

                Komentarz

                • westwi78
                  RS
                  • 2008
                  • 2940

                  #9
                  Zamieszczone przez dato
                  Sprzedawca ma obowiązek udzielenia dwuletniej gwarancji na sprzedawany sprzęt.
                  a z czego to wynika, podaj podstawę prawną tego obowiązku.

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #10
                    Gwarantem, a więc dającym gwarancję, jest producent a nie sprzedawca !! Tak wiec skoro firma Samsung udziela 2 letniej gwarancji to nie ma znaczenia co w tym przypadku mówi sklep, bo to nie on jest gwarantem.
                    Rok, w przypadku zakupu na firmę, moze odnosić sie do rekojni która faktycznie normalnie wynosi 2 lata ale w przypadku zakupu danej rzeczy na firmę skrócona jest do 1 roku.

                    [ Dodano: Pią 05 Paź, 12 08:30 ]
                    Zamieszczone przez dato
                    Sprzedawca ma obowiązek udzielenia dwuletniej gwarancji na sprzedawany sprzęt.
                    Dato, sprzedawca nie jest gwarantem !!! A gwarancja jest dobrowolna. Nikt niekogo nie może zmusić do udzielenia gwarancji na daną rzecz !!
                    Skąd ty wytrzasnąłeś te swoje rewelecje :shock:
                    Obligatoryjna jest tylko rekojmia, ale nigdy nie gwarancja !!
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    • irekk
                      L&K
                      • 2011
                      • 1093
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11

                      Komentarz

                      • marlej108
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 4976
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                        #12
                        Westwi78 i Big maja racje. Gwarancja jest tylko "uprzejmoscia" ze strony PRODUCENTA, nie jest obligatoryjna - czyli jakby nie chcial to by nie dal. Ale oprocz gwarancji jest wlasnie ustawa o sprzedazy konsumenckiej (niezgodnosc towaru z zawarta umowa) no i rękojmia (kodeks cywilny).

                        jest tez cos takiego jak urzad ochrony konkurencji i konsumentow gdzie mozesz uzyskac pomoc.
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • bzyq_74
                          RS
                          • 2008
                          • 3467
                          • Volkswagen
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                          #13
                          Dobrze że na auta brane na firmę nie dają rok gwarancji :diabelski_usmiech
                          MARCIN
                          Mój szkodnik

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #14
                            Zamieszczone przez bzyq_74
                            Dobrze że na auta brane na firmę nie dają rok gwarancji
                            Bo tu nie o gwarancję chodzi !!
                            Na auto brane na firmę masz ROK, ale rękojmi. To samo auto kupowane na os. prywatną będzie miało 2 letni okres rękojmi.
                            Ale jeśli chodzi o gwarancję, to zarówno jedno jak i drugie będzie miało ten sam okres gwarancji, czyli dla Skody będzie to 2 lata.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • bzyq_74
                              RS
                              • 2008
                              • 3467
                              • Volkswagen
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                              #15
                              tu przykład o którym wspomniał dato (wiadomo chodzi o gwarancje)

                              MARCIN
                              Mój szkodnik

                              Komentarz

                              • tomikt
                                Rider
                                • 2007
                                • 391

                                #16
                                reasumując :

                                1. gwarancja - zależy od widzimisię producenta , nie zależy od tego kto kupił

                                2. rękojmia - określana ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

                                jesteś firmą - obowiązuje cię 1 rok rękojmi + to co w gwarancji (czytaj dokładnie - mogą być różne zapisy). nikt ciebie jako firmy nie chroni - nie możesz odkręcać umów do 10 dni itp.

                                jesteś KONSUMENTEM - nawet jak nie dostaniesz gwarancji to odajesz produkt w sklepie i cię to nie obchodzi
                                ech...
                                TomikT

                                Komentarz

                                • westwi78
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2940

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomikt
                                  KONSUMENTEM - nawet jak nie dostaniesz gwarancji to oddajesz produkt w sklepie i cię to nie obchodzi
                                  no nie tak do końca "nie obchodzi". Muszą być spełnione pewne warunki wynikające z przepisów dotyczących rękojmi czy niezgodności towaru z umową.

                                  dato, a ja dalej czekam na przepis wymuszający udzielenie gwarancji. Jest taki czy nie w końcu?

                                  Komentarz

                                  • Pavvlik
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 76

                                    #18
                                    Jeżeli będziecie kiedykolwiek oddawali sprzęt, bądź też inną rzecz ruchomą do naprawy i będziecie występowali w sprawie jako konsument, to nie korzystajcie z gwarancji, tylko z tytułu niezgodności towaru z umową - jest to bardzo ważne, aby zaznaczyć chociażby na dokumencie/formularzu, który będziecie podpisywać przy oddawaniu sprzętu do naprawy. Polskie prawo, co do zasady, chroni konsumentów w większym zakresie z tytułu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, niż z tytułu udzielonej gwarancji, w której to producent ustala warunki naprawy danej rzeczy.

                                    Zamieszczone przez westwi78
                                    dato, a ja dalej czekam na przepis wymuszający udzielenie gwarancji. Jest taki czy nie w końcu?
                                    Nie ma

                                    Komentarz

                                    • westwi78
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2940

                                      #19
                                      Nie ma
                                      no ale dato twierdzi że
                                      Sprzedawca ma obowiązek udzielenia dwuletniej gwarancji na sprzedawany sprzęt.
                                      ale
                                      a nie mam w tej chwili ochoty wchodzić w szczegóły i głębsze dyskusje
                                      zwłaszcza ze mną

                                      A ja chciałbym tylko się tego dowiedzieć...

                                      Komentarz

                                      • zwolin
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 656

                                        #20
                                        Jeżeli będziecie kiedykolwiek oddawali sprzęt, bądź też inną rzecz ruchomą do naprawy i będziecie występowali w sprawie jako konsument, to nie korzystajcie z gwarancji, tylko z tytułu niezgodności towaru z umową - jest to bardzo ważne, aby zaznaczyć chociażby na dokumencie/formularzu, który będziecie podpisywać przy oddawaniu sprzętu do naprawy
                                        Od siebie dodam tylko tyle, że standardowo wszystkie markety itp walą w ..... twierdząc, że albo nie mają formularzy, że reklamujesz z tytułu niezgodności z umową, albo system im sam zaznacza, że gwarancja itp. Dlatego, żeby uniknąć "dyskusji o dupie maryni" optymalnie jest samemu napisać pismo w 2 egz i dać tylko do podpisania.
                                        Ważne jest też to, że w ustawie jest wyraźnie zapisane, że nie powinniśmy ponosić żadnych kosztów w związku z awarią urządzenia, więc nie ma mowy o przesyłkach na nasz koszt itp
                                        Nie widziałem jeszcze umowy gwarancyjnej korzystniejszej dla konsumenta od zapisów ustawowych.
                                        Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                        O II Tour Combi 1.6
                                        Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                        Komentarz

                                        • dato
                                          L&K
                                          • 2012
                                          • 1431

                                          #21
                                          Zamieszczone przez zwolin
                                          Nie widziałem jeszcze umowy gwarancyjnej korzystniejszej dla konsumenta od zapisów ustawowych.
                                          +1, ja również nie widziałem.
                                          Kluczowy jest fakt, że podpisanie jakichkolwiek "warunków gwarancji" nie wyłącza ustawowej odpowiedzialności Sprzedawcy i należy o tym pamiętać.

                                          Komentarz

                                          • westwi78
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2940

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dato
                                            Nie widziałem jeszcze umowy gwarancyjnej korzystniejszej dla konsumenta od zapisów ustawowych.
                                            nie widziałeś np 3 letniej gwarancji? dziwne..

                                            Komentarz

                                            Pracuję...