zepter00, troszkę dziki ten "kiciuś" :lol:
sklep media expert
Zwiń
X
-
sklep media expert
witam wszystkich , mam pytanie i problem ze skelepem . Kuzyn kupił telewizor samsung 32 cale led + jakies bajery w sklepie media expert za 1650 zł ,sklep przy zakupie wystawił mu fakture imienną , a ja mam firme jednoosobową więc kuzyn zapytał się czy może wziąść fakture na firmę na co sprzedawca tak ale jest rok gwarancji , na co kuzyk ok ale producent daje dwa lata gwarancji bo tak jest napisane w karcie gwarancyjnej ( pisze duzymi literami jak byk ze firma samsung udziela 24 miesiecznej gwarancji na produkt i nie ma ani słowa o tym czy kilent zazyczyl sobie paragon , fakture imienna ,fakture na firme ) czy ktoś juz temat przerabiał ? nie ukrywam ze interesuje mnie faktura na firme bo mam vat , prosze o pomoc , dodam że infolinia samsunga nie robi , nikt telefonu nie odbieradobry kierowca
-
-
Zadzwoń najlepiej na infolinie samsunga i tam się dowiedz jak to jest.
Słyszałem już o takiej akcji w jednym ze sklepów tego typu nie będę podawał już jakiego. Też mówili na firmę rok gwarancji. po rozmowie na infolinii okazało się, że to nie prawda i konsultant zaproponował zmianę sprzedawcy
. Sprawa dotyczyła co prawda innego produktu, ale najlepiej zadzwoń i się dowiedz.
Pozdrawiam.
Michał
Komentarz
-
-
Przepisy konsumenckie nie dotyczą gwarancji tylko niezgodności towaru z umową, a to jest zupełnie co innego.Zamieszczone przez datoPrzy zakupie na firmę nie obowiązują przepisy konsumenckie, a to w nich jest te "unijne" 2 lata gwarancji.
Producent w ogóle nie musi udzielać żadnej gwarancji - to jest tylko (albo aż) instrument do budowania pozycji na rynku - po prostu bez niej by nie sprzedał towaru.
Swoją drogą, ciekawe ilu z nas by zdecydowało się kupić np nowy produkt 30 % tańszy ale bez gwarancji?
Komentarz
-
-
Westwi, nie wiesz na pewno to nie rób z siebie eksperta.
Sprzedawca ma obowiązek udzielenia dwuletniej gwarancji na sprzedawany sprzęt. Sprzedając osobie fizycznej (konsumentowi). Nie ma tego obowiązku (niestety) wystawiając FV firmie, wtedy zapis ten nie jest obligatoryjny i nadrzędny (znów niestety). To tak w dużym skrócie bo weryfikowałem to w swoim przypadku, a nie mam w tej chwili ochoty wchodzić w szczegóły i głębsze dyskusje. Szczególnie, bez urazy, z Tobą.
Komentarz
-
-
Gwarantem, a więc dającym gwarancję, jest producent a nie sprzedawca !! Tak wiec skoro firma Samsung udziela 2 letniej gwarancji to nie ma znaczenia co w tym przypadku mówi sklep, bo to nie on jest gwarantem.
Rok, w przypadku zakupu na firmę, moze odnosić sie do rekojni która faktycznie normalnie wynosi 2 lata ale w przypadku zakupu danej rzeczy na firmę skrócona jest do 1 roku.
[ Dodano: Pią 05 Paź, 12 08:30 ]
Dato, sprzedawca nie jest gwarantem !!! A gwarancja jest dobrowolna. Nikt niekogo nie może zmusić do udzielenia gwarancji na daną rzecz !!Zamieszczone przez datoSprzedawca ma obowiązek udzielenia dwuletniej gwarancji na sprzedawany sprzęt.
Skąd ty wytrzasnąłeś te swoje rewelecje :shock:
Obligatoryjna jest tylko rekojmia, ale nigdy nie gwarancja !!Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Westwi78 i Big maja racje. Gwarancja jest tylko "uprzejmoscia" ze strony PRODUCENTA, nie jest obligatoryjna - czyli jakby nie chcial to by nie dal. Ale oprocz gwarancji jest wlasnie ustawa o sprzedazy konsumenckiej (niezgodnosc towaru z zawarta umowa) no i rękojmia (kodeks cywilny).
jest tez cos takiego jak urzad ochrony konkurencji i konsumentow gdzie mozesz uzyskac pomoc.
Komentarz
-
-
Bo tu nie o gwarancję chodzi !!Zamieszczone przez bzyq_74Dobrze że na auta brane na firmę nie dają rok gwarancji
Na auto brane na firmę masz ROK, ale rękojmi. To samo auto kupowane na os. prywatną będzie miało 2 letni okres rękojmi.
Ale jeśli chodzi o gwarancję, to zarówno jedno jak i drugie będzie miało ten sam okres gwarancji, czyli dla Skody będzie to 2 lata.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
reasumując :
1. gwarancja - zależy od widzimisię producenta , nie zależy od tego kto kupił
2. rękojmia - określana ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
jesteś firmą - obowiązuje cię 1 rok rękojmi + to co w gwarancji (czytaj dokładnie - mogą być różne zapisy). nikt ciebie jako firmy nie chroni - nie możesz odkręcać umów do 10 dni itp.
jesteś KONSUMENTEM - nawet jak nie dostaniesz gwarancji to odajesz produkt w sklepie i cię to nie obchodziech...
TomikT
Komentarz
-
-
no nie tak do końca "nie obchodzi". Muszą być spełnione pewne warunki wynikające z przepisów dotyczących rękojmi czy niezgodności towaru z umową.Zamieszczone przez tomiktKONSUMENTEM - nawet jak nie dostaniesz gwarancji to oddajesz produkt w sklepie i cię to nie obchodzi
dato, a ja dalej czekam na przepis wymuszający udzielenie gwarancji. Jest taki czy nie w końcu?
Komentarz
-
-
Jeżeli będziecie kiedykolwiek oddawali sprzęt, bądź też inną rzecz ruchomą do naprawy i będziecie występowali w sprawie jako konsument, to nie korzystajcie z gwarancji, tylko z tytułu niezgodności towaru z umową - jest to bardzo ważne, aby zaznaczyć chociażby na dokumencie/formularzu, który będziecie podpisywać przy oddawaniu sprzętu do naprawy. Polskie prawo, co do zasady, chroni konsumentów w większym zakresie z tytułu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, niż z tytułu udzielonej gwarancji, w której to producent ustala warunki naprawy danej rzeczy.
Nie maZamieszczone przez westwi78dato, a ja dalej czekam na przepis wymuszający udzielenie gwarancji. Jest taki czy nie w końcu?
Komentarz
-
-
Od siebie dodam tylko tyle, że standardowo wszystkie markety itp walą w ..... twierdząc, że albo nie mają formularzy, że reklamujesz z tytułu niezgodności z umową, albo system im sam zaznacza, że gwarancja itp. Dlatego, żeby uniknąć "dyskusji o dupie maryni" optymalnie jest samemu napisać pismo w 2 egz i dać tylko do podpisania.Jeżeli będziecie kiedykolwiek oddawali sprzęt, bądź też inną rzecz ruchomą do naprawy i będziecie występowali w sprawie jako konsument, to nie korzystajcie z gwarancji, tylko z tytułu niezgodności towaru z umową - jest to bardzo ważne, aby zaznaczyć chociażby na dokumencie/formularzu, który będziecie podpisywać przy oddawaniu sprzętu do naprawy
Ważne jest też to, że w ustawie jest wyraźnie zapisane, że nie powinniśmy ponosić żadnych kosztów w związku z awarią urządzenia, więc nie ma mowy o przesyłkach na nasz koszt itp
Nie widziałem jeszcze umowy gwarancyjnej korzystniejszej dla konsumenta od zapisów ustawowych.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
+1, ja również nie widziałem.Zamieszczone przez zwolinNie widziałem jeszcze umowy gwarancyjnej korzystniejszej dla konsumenta od zapisów ustawowych.
Kluczowy jest fakt, że podpisanie jakichkolwiek "warunków gwarancji" nie wyłącza ustawowej odpowiedzialności Sprzedawcy i należy o tym pamiętać.
Komentarz
-


Komentarz