UDT - windy przemysłowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Albi
    Classic
    • 2010
    • 8

    UDT - windy przemysłowe

    Pozdrowienia dla Krzysiek1120, który dziś dostojnie przed południem pomykał błyszczącą czarną kombi OI w kierunku Kozłowa koło mojego domu.
  • kapi
    L&K
    • 2009
    • 1174
    • Fabia combi

    #2
    UDT - windy przemysłowe

    Koledzy i Koleżanki,

    poszukuję odpowiedzi na pytanie które spędza mi sen ....
    czy winda przemysłowa całkowicie ogrodzona, pracująca w automacie, z kontrolowanym dostępem ludzi , która jest składnikiem systemu transportowego, musi (???) posiadać system hamulca bezpieczeństwa ?

    obecnie pracuję nad projektem dla polskiej firmy, i padło takie życzenie... ma być hamulec...
    ja szukam argumentów by tą sprawę ominąć, gdyż same cięgna windy ( pasy z kordem kevlarowym) mają współczynnik bezpieczeństwa większy niż 10.

    w zagranicznych aplikacjach nigdy takiego cuda nie robiłem... a parę wind już zeszło z "mojej deski"

    prosiłbym o konstruktywne podpowiedzi.... samo UDT milczy w temacie mimo że pytałem przez maila.

    :?:
    OII sprzedana


    Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

    Komentarz

    • rafs
      Drive
      • 2006
      • 92

      #3
      sprawdź w Warunkach technicznych dozoru technicznego,
      a to PN-M-06515 Dźwignice -- Ogólne zasady projektowania stalowych ustrojów nośnych.
      OCTAVIA II 1.9TDI - 2006 - sprzedana
      OCTAVIA II 1.9TDI - 2007 - Rozbita, sprzedana
      OCTAVIA II FL 1.9 TDI 4x4 - 2009

      Komentarz

      • bzyq_74
        RS
        • 2008
        • 3467
        • Volkswagen
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
        • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Re: UDT - windy przemysłowe

        Zamieszczone przez kapi
        samo UDT milczy w temacie mimo że pytałem przez maila.
        :?:
        Lepiej wysmaruj pismo i wyślij przekaż osobiście za potwierdzeniem.
        Umów się na spotkanie z inspektorem przedstaw na szybko sprawę, że Inwestor upiera się przy hamulcu awaryjnym.
        Czasu mają niewiele, ale na pewno Cię przyjmą.
        np. UDT w Gliwicach był temu przychylny.
        MARCIN
        Mój szkodnik

        Komentarz

        • kazik4x4
          RS
          • 2008
          • 2728

          #5
          Dziwna sprawa. Przeważnie to UDT lub inne równie upierdliwe służby się upierają.
          Rozumiem, że winda jest w wydzielonym miejscu, odseparowana, nie są przewożone nią osoby. Pasy kevlarowe o współczynniku 10 i samohamowny układ napędowy powinny wystarczyć.
          Może inwestor zgodziłby się na rozwiazanie stosowane w wózkach widłowych/zwyżkach/dźwigach, czyli siłownik hydrauliczny z zaworem, który w razie zbyt dużego przepływu (podczas opadania) zamyka przepływ olej a tym samym wyhamowuje/zatrzymuje siłownik i opadanie maszyny.

          Komentarz

          • kapi
            L&K
            • 2009
            • 1174
            • Fabia combi

            #6
            Zamieszczone przez bzyq_74
            Umów się na spotkanie z inspektorem przedstaw na szybko sprawę
            do tego chyba dojdzie ....
            Zamieszczone przez kazik4x4
            Dziwna sprawa. Przeważnie to UDT lub inne równie upierdliwe służby się upierają.
            tak wlasnie słyszałem .... ale przez tel to nikt za wiele nie powie w temacie.
            Tak jak napisałem układ jest odizolowany z kontrolowanym dostępem.
            uzupełniając - silnik jest elektryczny, nie hydrauliczny. oczywiście z hamulcem. pas zębaty. jak w rozrządzie
            znalazłem coś takiego : Hamulec windy
            co prawda podroży całe urządzenie ale jak klient ma być zadowolony to trudno :diabelski_usmiech

            szczerze, to projektować nową linię w PL jest bardzo trudno, porównując np. do fabryk w Niemczech. czy Czechach.
            OII sprzedana


            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

            Komentarz

            Pracuję...