Renault Megane 1.9 DCI 120KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szymonzx
    Drive
    • 2011
    • 50

    Renault Megane 1.9 DCI 120KM

    bishop, nie do końca tak jest, przyjeżdża kurier, otwieram przesyłkę i jak wszystko jest ok to płacę. Generalnie jestem czujny i mali kupuje przez net wiec liczę ze ssię szybko nie natne :wink:
    Dodam że nie raz kurierzy pod nosem coś tam mruczy jak przyjdzie sprawdzić zawartość paczki ale nie mogą mi tego zabronić
  • Iqwan
    Elegance
    • 2010
    • 758

    #2
    Renault Megane 1.9 DCI 120KM

    Panowie, znawcy, znajomy mój posiada Renault Megane II i niestety ale uległo one awarii, może ktoś z was może podpowiedzieć, dodać coś od siebie, auto obecnie stoi u mechanika i walczą z nim

    krótka historia:
    Kod:
    Panowie piszę z radą gdzie szukać rozwiązania mojego problemu. W mojej Megance 1.9 DCI 120 konnej, była wymieniana turbina (nie wiemna jaką i w jakim stanie) taką ją kupiłem. Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd EGR-u. Zawór został wyczyszczony, oleje filtry powymieniane. Na początku mechanior mówi, że trzeba po takiej usterce przepalić katalizator. Udało mi się przejechać kopcąc na czarno jakieś 600km i zaczęło się. Na początku kontrolka oleju sprawdzone na komputerze i bagnetem. Gdzieś ten olej uciekł. Dolewka i miałem zrobić jeden kurs około 9 km, po 3 tragedia. Spadek mocy, pierwszy bieg 2tys. obrotów i zero reakcji, kolejne biegi to samo, w miedzy czasie nie usłyszałem aby trubo się załączyło ani razu. Żadna z kotrolek service ani stop się nie zapaliła. Jedyny pomysł na jaki wpadłem kurs do mechaniora. No i to był ostatni kurs. Mechanik popatrzył odkręcił korek oleju sprawdził przedmuch ale oprócz przedmuchu spaliny. 
    Dodam jeszcze, że podczas poprzedniej wizyty w warsztacie czyścili cały dolot. Co mogło się stać? Ma ktoś jakieś pomysły?
    była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
    a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

    https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Iqwan, na forum scenica odpowiedzieli:
      jedno zapytanie:
      jaki był olej przed i po zabiegach, tzn. przed wymianą turbiny i oleju i jaki wlał po naprawie, dlaczego wymieniał i co za turbo wstawił? Czy mechanik przeżył?
      druga odpowiedź
      padła turbina
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • Iqwan
        Elegance
        • 2010
        • 758

        #4
        sebu, może dasz linka do forum to tam popytam


        Kod:
        Tak jak pisałem. Turbo nie wiem, na jakie wymienili prawdopodobnie na sztukę przed sprzedażą. Olej jaki Sobie wybrałem to Dexox2. Dodam jeszcze, ze jak robiłem te 600 kilometrów to żeby cokolwiek wyprzedzić musiałem mojego żabojada kręcić na 2400 obrotów i wyżej zeby się zbierał. NIe było szarego dymu za mną. Tylko czarny i to mocno czarny. Te trubo na początku było słychać, ale powoli gasło i na mojej ostatniej przejażdżce nie działo się nic jakby miał wolnossącego ropniaka.
        była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
        a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

        https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

        Komentarz

        • octII
          Ambiente
          • 2012
          • 191

          #5
          Ja tak miałem w swojej OII. Kilka dni wczesniej kontrolka, oleju mało no więc dolewka a za następnych kilka już trup. W trakcie jazdy pisk, później totalny brak mocy i z pedałem w podłodze na pierwszym biegu doturlalem sie do mechaniora ok 2 km. Diagnoza taka ze turbawka nie dostawala oleju i wiadomo co sie z nia stalo a glebiej juz nie bylo zagladane. Dalej to już się tym nie zajmowałem bo kupcy się znalezli więc zegnaj parchu :]

          Komentarz

          • kmink
            L&K
            • 2007
            • 1360
            • Superb III (3V3)

            #6
            Turbo padło i tyle :wink:
            A jeśli jeżdził bez oleju w silniku bo wszystko poszło np. w wydech to ma lekkiego zonka...
            Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
            https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

            www.tuneforce.pl
            www.dpfserwis.pl

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Kolezanka w kredensie ma ten silnik i tez jednego dnia zadymil i olej wyszedl wydechem 300m od domu :lol: Skonczylo sie na kapitalce + wymiana turbiny i tak zupelnie przypadkiem jak silnik byl wyjety doszlo sprzeglo + dwumasa :twisted: Zyc nie umierac. A to juz jest 3 raz turbina wymieniana, bo auto przyjechalo z Francji z padnietym motorem, bo pierwsza (o ile to byla pierwsza) turbina tez padla.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                przyczyną zacierania się suszarek /GT1749/ w tych silnikach /F9K zdaje się/ jest interwał wymiany oleum /co 30kkm wg Renault, inne f-my co 15kkm/ i za cienka rurka olejowa.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  Tony065, to znaczy, że coś nie teges mają z tymi rurkami w dci ma się rozumieć?
                  bo te suszarki siedzą także seryjnie w wielu tdikach i nie ma tego problemu. Ale chyba faktycznie też mało kto jeździ na longlifie i co 30 tkm zmienia oleum w tdi.

                  [ Dodano: Pon 10 Cze, 13 20:09 ]
                  Iqwan, silnik to DCI a nie CDI :P - te są w Merolkach

                  Komentarz

                  • Eidos71
                    RS
                    • 2011
                    • 2050
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    W silnikach DCi montowane były turbinki Garretta. Przyczyną padania turbin był - jak napisał Tony065 - interwał wymiany oleju. Ci, którzy w autkach wymieniali olej co rok/15.000 km, nie narzekali na turbiny (oczywiście zdarzały się wyjątki, ale o turbinę trzeba dbać, tzn. wychładzać po ostrzejszej/dłuższej jeździe). Sprzedawałem swoją Lagunę 1.9 DCi z przebiegiem 198.000 km z oryginalną turbiną, obecny właściciel przejechał przez 2 lata ok. 30.000 km i na turbo nie narzeka.
                    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                    MOJA FURKA

                    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                    Komentarz

                    • sebu
                      L&K
                      • 2008
                      • 1304
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Iqwan
                      sebu, może dasz linka do forum to tam popytam
                      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                      jak pomogłem to daj punkcik
                      sprzęgło od G 60

                      Komentarz

                      • Iqwan
                        Elegance
                        • 2010
                        • 758

                        #12
                        Nie będę zakładał oddzielnego wątku, ale sprawa wygląda tak, silnik to szrot, nadaje się do wymiany..
                        Czy istnieje szansa, by coś z tym zrobić ? chodzi o to, że znajomy kupił od gościa trupa, które było zalane jakimś gów**** żeby działało parę dni..
                        Mechanik mówił, że jest coś takiego jak odstąpienie od umowy itd, czy warto walczyć ?
                        Jedyny problem jest taki, że umowa jest podpisana przez niemca/polaka a kupiona u niby szwagra w Polsce, chodź miejsce umowy w Polsce. Na umowie jest napisane, że uszkodzony jest tylko wtrysk.
                        była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                        a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                        https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          Iqwan, poczytaj tutaj:



                          Co prawda chodzi trochę o co innego ale kwestie takich umów poruszają koledzy.
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            a na końcu umowy jest zdanie że kupujący zna stan techniczny i prawny auta i nie ma zastrzeżeń do tego. koniec i kropka :wink: czas szukać nowego serducha dla auta. btw, umowa na szwagra Niemca/Polaka, bosz... śmierdzi na kilometr :evil:
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • Iqwan
                              Elegance
                              • 2010
                              • 758

                              #15
                              Skończyło się to tak, że kapitalny remont silnika, nowa turbina, można powiedzieć przebieg na 0 skręcić
                              Ale po 8 tys pojawił się nowy problem, znowu poproszony przez kolegę wrzucam tutaj, może ktoś coś podpowie..


                              Kod:
                              Czołem,
                              Pojawiam się tutaj zawsze kiedy mam z moim autkiem problem. Ostatnio w czerwiec lipiec. Od tego czasu czyli 8000km było spokojnie błogo. Obchodziło mnie tankowanie kontrola płynów i radość z jazdy a no i te raty za remont silnika. No ale do rzeczy.
                              Rzecz się dzieje w zimie, jeździłem autkiem po mieście było zatankowane muszę się przyznać :unsure: w nie najlepszej jakości diesla (jakieś lewe paliwo. Mało jeżdżę i w baku mam jeszcze paliwo z czasu letniego. Przejeździłem na tym paliwie jakieś 50 km i odstawiłem autko na parking i stało tak tydzień czasu. I tutaj pojawia się problem. Samochód zamrożony zakopany w śniegu więc odpalam. Autko chodzi, prawie dobrze sprawia wrażenie jakby chodziło na "ssaniu" trochę głośniej(głuchy stukot) trochę ociężale. W końcu na podwórku -16. Myślałem, że tak musi być ale problem nie znikał pomimo, że autko już dogrzane zrobione jakieś 70km w ruchu miejskim. Pomyślałem, że to paliwo, więc do sklepu dodatek do paliw zimowych i przegonienie autka żeby trochę popracowało. Dolane 20 litrów zimowego paliwa ze stacji no i jazda. SPALANIE 14l/100 :l: na drodze raczej szybkiego ruchu. Teraz się zastanawiam czy przyczyną tak dużego spalania i nieznikającego stukotu "tak jakby z okolic wtrysku" może być zaklejony lub ograniczony w przepływ paliwa filtr. Noszę się z zamiarem wymiany filtra i zastanawiam się czy to dobry kierunek. 
                              Od razu mówię, że silnik przeszedł kapitalny remont łącznie z nowym nowiutkim turbo, więc raczej obróconą panewkę czy przetartą gładź cylindra chciałbym wykluczyć. Chyba, że nie?
                              była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                              a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                              https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                              Komentarz

                              • avocado
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 182

                                #16
                                diesel + renault = dramat koledze polecam benzyne + lpg

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2487
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Iqwan, to teraz Twój kolega ma do wymiany/regeneracji wtryski, bo w tych autach bardzo trzeba uważać na jakość paliwa. Moja Megane była tankowana tylko na Statoil i na jednej pewnej stacji pod Leclerkiem w Lublinie. problemu z motorem nie było. kolega tankował byle gdzie i w ciągu roku 3 albo 4 razy regenerował wtryski. do tego trzeba je kodować. bosz.... to nie TDI VP żeby przepalić opałowy itp :diabelski_usmiech
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  • crom.de
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1545
                                    • Superb II (3T4)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    Ja pamiętam jak jeździłem Masterem. Były dwa dokładnie tak samo kupione itd ale ten mój miał taki ficzer, że jak się auto odpaliło to obroty szły tylko do 1,5-2t. Musiał pochodzić z 2 minutki i dopiero się "odblokowywało" i szło nim jechać :lol: a najlepsze, że ASO nie potrafiło nic z tym zrobić. Czyścili tylko EGRa i to było wszystko, a auto i tak nie jechało.
                                    - Superb
                                    - Panda 1.2

                                    Komentarz

                                    • Iqwan
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 758

                                      #19
                                      Lepiej regenerować wtryski czy kupić używane?
                                      Jaki to koszt ?
                                      Może macie polecić jakiegoś mechanika ogarniętego w Warszawie?
                                      była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                      a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                      https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                      Komentarz

                                      • Tony065
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2487
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Iqwan
                                        epiej regenerować wtryski czy kupić używane?
                                        kupisz zajechane śmiecie i co zrobisz :?: akurat te wtryski można śmiało regenerować. to nie Denso :evil: zajrzał bym też do baku i wyczyścił smoka z zalegającego syfu oraz zmienił filtr paliwa.
                                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                        @ by Tune-up Gdańsk
                                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                        Antek

                                        Komentarz

                                        • sebu
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1304
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          Iqwan, Mam dwóch znajomych w Zielonce,którzy zajmują się francuzami.
                                          "P.R.C" Autoserwis Zdzisław Koc Kontakt Zielonka, ul. Mazurska 41, tel. 0501806210 Zdzisiu zajmuję się praktycznie,tylko renówkami
                                          Frimar-Auto. Śliwowski M.F.
                                          Marecka 94 05-220 Zielonka
                                          22 761 08 81,zajmuje się peugeotami i citroenami

                                          Note:  This blog post outlines upcoming changes to Google Currents for Workspace users. For information on the previous deprecation of Googl...
                                          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                          jak pomogłem to daj punkcik
                                          sprzęgło od G 60

                                          Komentarz

                                          • Dzida
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 2253

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Iqwan
                                            Lepiej regenerować wtryski czy kupić używane?
                                            Jaki to koszt ?
                                            Może macie polecić jakiegoś mechanika ogarniętego w Warszawie?
                                            Polecam:

                                            FORPSI je Evropská housingová společnost. Nabízí služby webhostingu, serverhostingu, registrace doménových jmen a www stránky na serverech Windows/Linux.


                                            Dobrze, tanio i profesjonalnie.

                                            Komentarz

                                            • oolsztyniak
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 6647
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                              #23
                                              niech jadą do banachów w olsztynie na przeciw wordu
                                              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                              Komentarz

                                              • Iqwan
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 758

                                                #24
                                                oolsztyniak, w Olsztynie mieszkał i miał mechaników którzy mu silnik zrobili itd, ale mieszka teraz w Warszawie i o to chodzi .
                                                była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                                a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                                https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                                Komentarz

                                                • oolsztyniak
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6647
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                  #25
                                                  aaaa , nie doczytałem :roll:
                                                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...