Alonzo, kolektor jak będzie szanować to naprawiać ori?
Naprawiać/wymienić na zrobiony. Nowego takiego samego nie kupować bo z tego co pamiętam Opel nic z tym nie zrobił. Cały czas wypuszczali kolektory gdzie bez żadnego "ślizgu", łożyskowania osie klap chodzą w ścianach kolektora. Z czasem się zabija to syfem i historia po 30/50 tyś się może znowu powtórzyć.
Właśnie na wspomnianym przez Biga VKP pamiętam był bystry gość - chyba jabolkg miał nick bardzo ładnie to poprawił i chłopaki mu wysyłali swoje kolektory i on odsyłał zrobione- za dobre pieniądze. Mnie jego robota się podobała. Znajomy do VC swojego ojca za moją namową wziął od niego i 2 latka śmiga bez problemów na razie na tym.
Także jeśli chcesz znać moje zdanie w tym temacie to przeanalizuj ten temat na VKP. Ja tam od kilku lat nie siedziałem już, także nie wiem jak to na dziś wygląda. Jak zmieniać to tylko na profi np takie lub podobne rzemiosło.
Ja ze swoją O1 będę się rozstawał niebawem - kupiec już jest i może też dołączy do OCP. Sprzedaję ze smutkiem, bo autko sprawowało i dalej sprawuje się bardzo przyzwoicie. No i te koszty utrzymania Oby Vectra też była tak bezawaryjna
Na OCP będę zaglądał
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
hmm moze jako byly pracownik aso opla cos napisze. viki fjane autko tylko ten zawias tylny na wielowahaczu mnei drazni i pozniej po wymianie geografia.
Silniki cdti byly rozniaste od 100 koni do 150 . Dwa 120 konne. Te najslabsze to 8 zaowrowe te najmocniejsze to 16 zaworowe. Problemy znane to kolektor z klapami- sa wersje bez ale juz firmy regeneruja takie rzeczy wiec ujdzie. Siadaja wtryski CR czyli standard, dwumasy, Skrzynie tez czasami lubia podziekowac wspolpracy a byly dwa rodzaje zakladane. Jeszcz epoloski tez siadaja jak sie dobrze kata. Jak to na canie elektryka plata figle i bledy na BCM to standard nawet w nowym aucie. JEszcze tylko swiece zarowe lubia sie ukrecic pryz wymianie.
Alonzo, spalanie nie wzrośnie ;-)
Wywalamy te klapy w cholerę i nie ma problemów.
Jedyne skuteczne i dobre rozwiązanie.
A trochę Opli przerobiliśmy...
OK. Ja u siebie po ich zblokowaniu widziałem różnicę. Mierzone w podobnych warunkach jazdy przed i po. kmink, spierał się nie będę to tylko były moje spostrzeżenia.
W ogóle bym nie dłubał, klapy zostawił tylko tak jak miałem u siebie - unieruchomił je np silikonem na pełnym otwarciu i jeździł. Kilka kkm przelatałem zanim sprzedałem i sprawdzałem - patent trzymał. Bez dłubania głębszego w takim razie z kolektorem IMO.
Z innej beczki.... co sądzicie o silniku 1.8 122 konnym ?
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Zarąbisty silnik, nie do zajechania i totalnie bezawaryjny. Nawet nie ma co porównywać z dieslami. Jeśli masz możliwośc kupienia pewnej Vectry C z tą jednostką to nawet się nie zastanawiaj.
Jesli chodzi o dynamikę, to sportowych osiągów nie oczekuj, ale muł to na pewno też nie jest. Ot po prostu taki zwykły złoty środek, jeśli chodzi o silnik, do auta klasy średniej.
Jeśli chodzi o spalanie, to tu jest fajnie, a nawet bardzo fajnie. W mieście spokojnie można zejść do 9 l na trasie 6,5. Mowa oczysiście o jeździe bez szaleństw.
Z innej beczki.... co sądzicie o silniku 1.8 122 konnym ?
Co do spalania poza dostępnymi danymi się nie wypowiem. W pozostałym - jak Big napisał. Stara, dobra benzynowa motorownia opla. Jeśli satysfakcjonują osiągi i sztuka warta ceny to brać.
Znalazłem Igiełkę ..... silniczek jak zegareczek chodzi zero przedmuchów niczego się czepić nie mogę..... ale ale golasek nic nie ma .... zwykła klima, brak komp. pokładowego, tempomatu, ale od pierwszego właściciela od do servisowana w aso....papierów tyle że można by książkę z tego zrobić....papiery na wymianę sprzęgła i zimeringu....rozrząd do wymiany. (jakie są koszta? )
oto ona
Pen og velholdt en eiers bil. Norsk bil med full servicehistorikk. EU-OK frem til november 2015. Romslig bil med god kjørekomfort. Velkommen innom for en titt e...
no i jest jeszcze jedna vc doposażona w elegance ale jej nieszcze nie oglądałem....
PEN OG GODT HOLDT OPEL VECTRA STASJONSVOGN MED MASSE PLASS SELGES GUNSTIG!BILEN SELGES FOR KUNDE. RING ØYVIND PÅ 922 07 333 FOR AVTALE VISNING.BILEN ER NY EU GO...
ESP+TC
Aktualnie śmigam Lagunką II 1.8 i to prawda nie jest to demon prędkości ale rozrząd jest tam dosyć drogi a przy moim przebiegu 230k km trzeba się liczyć z wymianą KZFR + 500 PLN
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
koddi, na zdjęciach wszystko wyglada pieknie, więc się nie wypowiem. Choć faktycznie ta granatowa wyglada o.k. i jest to bogata wersja elegance.
W każdym razie, powiem ci, że lepiej kupić porządnego i zadbanego golasa, niz ulepa z super wypasem który będzie się wkółko psuł i trzeba będzie wkładać w niego kasę.
Na forum Vectry jest paru ludzi, którzy sprzedają wszystko co tylko możliwe do Vectr. Także, jeśli byś kupił tego golasa i chciał go dopasazyć, to naprawdę nie będzie z tym żadnego problemu. Mozna kupić oryginalne ksenony, oryginalna skórzana tapicerkę, parktronik, el. szyb z tyłu itp. Chłopaki mają dosłownie wszystko!!
Big..... też myślę że tego golaska wezmę.....dogalałem się z gościem że może wziąć moją lalę za 20k nok co dalej mi połowę dopłaty do tej VC....dodatkowo mam 3 mies gwarancji na silnik zawieszenie i skrzynie begów ....
Niebieską chcę fizycznie obaczyć tak dla siebie.
Tempomat, komputer z wyświetlaczem i kanał środkowy (nawiewem na tył) nie powinien być problemem.
Brakuje mi tylko ESP + Climatronika
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Tak mi forumowicz rozkodował vin.....jak masz możliwość potwierdzenia tego było by super
Znalazłem kiedyś stronkę gdzie gość opisał pompy abs i ponoś po tych nr można było dojść od tego czy jest czy nie ESP. jednak nie mogę jej cholera znaleźć .
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
koddi, obiecałem, więc sprawdziłem i niestety ale myliłem się
ESP w Vectrze C przed liftem było dostępne w standarcie dopiero od wersji elegance. W uboższych wersjach było tylko ABS, CBC i EBA.
Po lifcie ESP było już standardem w każdej wersji.
A zupełnie z innej bajki....co myślicie o Peugeot 407 SW 1.8 2006r. ??
Dlaczego pytam...
Analizując giełdę aut w NO.
Pewne marki mają wysoką cenę a inne niską..
Tak jak Vectra C ceny są bardzo wysokie (czy za tym idzie bezawaryjność i niskie koszta eksploatacji ? )
Laguna II ma natomiast bardzo niską cenę .
WV passat czy to 1.9 tdi czy 2.0 benzynka ma stosunkowo "wypośrodkowaną" cenę
Toyoty Avensis i yaris - różnie .
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
maymer, 70% czasu będzie nim jeździć żona z dzieckiem - więc chyba powinno być git?
niestety dlatego musimy pożegnać jej alfę 147 (wózek by musiał jeździć w środku, co dramatycznie by syfiło auto)
President Johnny II + President Florida/ ML-145
O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport
koddi, co do 407, opinie są różne. Czyta się np o drogim w naprawach zawieszeniu.
Mogę tylko napisać, ze kolega na firmie miał 2 takie kombiaki 2.0 HDI. Przez 4 lata zrobili >200kkm po kiepskich drogach - branż rolna.
Po tym okresie, mimo dość intensywnej eksploatacji mają oba auta zawias ori. Generalnie bez większych problemów. W obydwu sztukach jednej zimy siadła im klima- przestała grzać. Nie wiem co było przyczyną, było na gwarancji, serwis zrobił. Chłopaki mają ogólnie dobre zdanie. W ub roku kupowali nowe i kolega wziął 508. Także raczej byli zadowoleni. To jedna z opinii użytkowników. Ale każdy może mieć swoje zdanie. Jak zadbana sztuka za dobrą kasę może warto się zastanowić. Niby takie złe te francuzy a dookoła pełno ludzi jeździ reniami, peugeotami. I to w większości używanymi, niekoniecznie szejkowie co ich stać na wywalanie kasy na naprawy. Zapewne awarie nie są im obce ale znowu może nie są to drogie problemy. Co można wyczytać np z rankingu awaryjności Warranty Direct. Jakby to takie złe było to tylu zwykłych Kowalskich by tym nie latało. To tylko moje zdanie. Każdy wybiera co chce.
Komentarz