Koledzy, umieszczę tu, bo chyba to najlepsze miejsce na takie pogaduchy...
Jest sobie taka firma: http://www.dpf-technologies.com/
Twierdzą, że za kwotę 500zł zdejmą z mojego auta ten nieszczęsny filtr, wyczyszczą (kąpiel w ultradźwiękach w jakiejś chemii), zamontują w aucie i ustawią coś w komputerze (że niby nowy filtr) i na koniec udzielą na usługę 12 miesięcy gwarancji.
Próbuję znaleźć w Internecie jakieś opinie na ich temat, ale nic nie znajduję.
W innych Internetach czytam, że czyszczenie w chemii może przynieść więcej szkód niż pożytku.
Jeszcze gdzieś indziej czytam, że cena za taką usługę (regeneracja filtra) to przynajmniej 1000zł (a więc ponad dwa razy więcej niż w przywołanej firmie).
Co sadzicie o tych magikach i ich metodzie? Ma szansę skutecznie zadziałać?
cysterniarz, przez przejechane 6kkm 3 razy włączyła mi się kontrolka DPF, ale po przejechaniu paru kilometrów w "procedurze wspomagania wypalania sadzy" kontrolka ta gasła. Do tego co jakieś 300-400km podnoszą mi się do około 1000obr obroty biegu jałowego (znów procedura wypalania) - przejechanie 2-3km kończy procedurę wypalania. Dodatkowo nie ubywa mi chyba oleju (piszę chyba, bo precyzyjne odczytanie poziomu czarnego oleju na czarnej końcówce bagnetu jest mocno utrudniona) - miałem zalane oleju na 3/4 stanu i kiedyś dolałem 1/4l i wciąż mam na MAX, a podobno PD-ki raczej jakieś tam minimalne ilości oleju konsumują...
Summa summarum dochodzę do wniosku, że w moim filtrze proces wypalania sadzy odbywa się prawidłowo, ale mam chyba coraz więcej popiołu. W weekend chcę jechać na diagnostykę VCDS-em żeby wyczytać stopień zapełnienia filtra i podjąć decyzję co do regeneracji (oczyszczenia go z popiołu)...
Bartek.K, ja Cię ząb boli to zamiast go wyleczysz wyrywasz?
Ja zdecydowanie nastawiam się na ewentualną regenerację tego filtra... Nie uśmiecha mi się ciągnięcie za sobą chmury czarnego dymu.
Nie wiem czy wiesz ile to męczarni wyjac u Ciebie DPF. Jeszcze potraktować go chemia (która tania nie jest) wiec chłopcy raczej charytatywnie działaja.
By sie nie okazało później ze nic nie odkrecali a przez sonde wlali jakiegoś wyżeracza i pojechali sie przejechać. Widziałem wnętrza takich DPF potraktowanych nieodpowiednia chemia....zaklejony plaster miodu. Co więcej mam zdjecia na FB aut w których przy takich zabiegach tak podnosiła sie temp przy wypalaniu ze np topiły sie elementy w około DPF.
Pozatym przy sprawnym układzie wtryskowym i szczelnym dolocie Twoje auto bez DPF tez nie bedzie dymic. Najwyzej leciutko poddymiac ...
Hahaha...Robert wyprzedziłeś mnie :lol:
Agamek12, dokładnie jest tak jak napisane powyżej, wyciągnąć i założyć DPF w Twoim samochodzie to jest lekko dzień roboty, a gdzie do tego cała reszta...moim zdaniem oni co najwyżej odkręca czujniki, wleją trochę środka chemicznego i uruchomią regeneracje serwisową albo po prostu przejada się tym autem...
Ja już od jakiegoś czasu nawet nie zamieszczam zdjęć z ciekawostkami jakie znajdujemy w filtrach po tzw. regeneracji :wink: a robimy dziennie 1-2 auta z takimi problemami, cześć naprawiamy, a tam gdzie np. trzeba wymienić piąty wtryskiwacz za 4-5k zł filtr z reguły leci do kosza bo nikt nie chce inwestować takich kwot w auto warte 25k zl ... obawiam się, że własnie tak może być w Twoim wypadku...
Toyoty i Lexusy po kastracji nie kopcą, tylko oczywiście należy pamiętać o tym, żeby zostawić KATa, który się nie zatyka ;-)
Ja też niepokoję się to ceną za usługę w wysokości 500zł.
Poszukałem trochę po internetach i najniższa cena za taką usługę to 700zł w Tuneforce ( http://dpfserwis.pl/151_DPF-VW.html ), względnie 800zł w Warszawie na ul. Przasnyskiej ( http://www.megacar.pl/serwis.html ) lub na Wałbrzyskiej za 850zł ( http://bodych.pl/regeneracja-filtrow...h-fap-dpf.html ).
Reasumując: uznaję cenę 500zł za niepokojąco niską i nie podejmę naprawy (regeneracji) w tym zakładzie. Skłaniam się (z uwagi na bliskość do roboty) na zakład na Wałbrzyskiej.
[ Dodano: Wto 26 Maj, 15 10:27 ] kmink, przywołałem przypadkiem Twój serwis
Napisz coś proszę dla potomności na temat tej chemicznej metody czyszczenia filtra. Faktycznie dzięki tej metodzie jesteś w stanie przywrócić ten filtr niemal do stanu pierwotnego?
Agamek12, nie wiem, czy to widzisz w jego powyższej wypowiedzi, ale kmink też Ci sugeruje wycięcie bardziej niż regeneracje. Nie warto według Ciebie skorzystać z doświadczenia i sugestii ludzi, którzy codziennie to robią?
Mają taką usługę w firmach, bo klienci tacy jak Ty tego chcą, ale zdrowiej i lepiej dla auta jest wywalić w aucie o takiej wartości - przecież napisał to rob i kmink jasno.....
Agamek12 napisał/a: No i cały myk polega na tym, że może się zdarzyć, że będę jeździć do pracy za jakiś czas do innego państwa UE...
co w takiej sytuacji ?
zasadniczo nic o ile nie podpadniesz Policji i nie skierują cie na badania - ale większość dobrych fachowców usuwa tak filtr że zostają minimalne ślady
przecież jeździmy do Austrii Niemiec i wielu innych krajów bez DPFów i jakoś nikt nas nie haltuje
może legalnym rozwiazaniem jest zaświadczenie od tunera o modyfikacji silnika(w Niemczech tego typu info są zdaje się wbijane w brief)?
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz