Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chemiczna regeneracja filtra DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez Maicroft
    Obroty konieczne do wypalenia DPF-a to wlasnie 1800-2500 i nie wolniej niz te 60km/h, bieg jest obojetny. Do tego poziom paliwa musi byc powyzej 1/4
    Ale, czy te warunki nie są konieczne do wypalenia wymuszonego, gdy już zapali się nam kontrolka?

    A do samoistnego wypalania obroty wyższe niż te 2500?

    Komentarz


    • #77
      WIELKIBONGO, Wolne obroty tez, ale to w momencie kiedy zapelnienie jest juz wysokie i to z tego co zauwazylem, ostatnie proby przed wywaleniem kontrolki.

      Do tego sam silnik lapie 90'C w 2-3km max nawet na mrozie.

      Eryk Konieczny, Nie wiem czy przy wyzszych. Wiem, ze jak zaczynala sie procedura samoistnie czyli obroty wolne szly na 1000 i przy odpuszczaniu gazu cos szuralo pod maska, to wystarczylo kilka minut przejechac w takich warunkach jak opisalem i proces sie konczyl. Jak nie bylo warunkow i auto stalo w korku to po 10-15minutach proces tez sie konczyl.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #78
        Maicroft, to ja nie zauważam innego wypalania
        Jedyne co zauwazam to te objawy z podwyższonymi obrotami, odgłosem silnika i wysoka temp spalin co 400-600km
        NajtFukinPatrol North-West

        UNIDEN 510 XL + ML145

        BYŁ ASZ
        PÓŹNIEJ BYŁ BKD
        BYŁA TEŻ CEGA
        A TERAZ JEST SUPERB CBBB
        MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

        Komentarz


        • #79
          WIELKIBONGO, Co to za szuranie, to nawet ASO nie wiedzialo :lol:

          Dodatkowo, gdy auto jest w trakcie wypalania przez x minut, to po zgaszeniu chodza wentylatory jeszcze dobre kilka minut i z auta smierdzi jakby sie cos palilo
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #80
            Maicroft, dokładnie tak jak piszesz
            NajtFukinPatrol North-West

            UNIDEN 510 XL + ML145

            BYŁ ASZ
            PÓŹNIEJ BYŁ BKD
            BYŁA TEŻ CEGA
            A TERAZ JEST SUPERB CBBB
            MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

            Komentarz


            • #81
              Ktoś coś o nich słyszał (M.A.S z Warszawy)?: Link
              Wydają się być (po rozmowie telefonicznej) rozsądni. Podobno najpierw przeprowadzają porządną diagnostykę silnika celem potwierdzenia, że jedynym ewentualnym problemem jest DPF i po jego usunięciu nie będą występować żadne problemy z silnikiem (czyli startują z likwidacją filtra dopiero po wykluczeniu problemów z zasilaniem, turbiną, EGR i takimi tam)... 700zł u nich kosztuje pozbycie się filtra programowe i mechaniczne...
              W sumie to właściwie wszystkie warszawskie warsztaty opisują swoją robotę jako "profesjonalną" i chcą za nią ~700zł (no może poza Diagtronik'iem z Janek, który zaordynował 1200zł)

              Aha: dziś znów przerabiałem wypalanie się filtra, ale chyba nie wypalił się do końca (na tych cholernych mazurskich drogach trudno jest utrzymać prędkość powyżej 60km/h i 2kobr.) - obroty biegu jałowego ma poziomie 1000. Ale po wyłączeniu silnika wentylatory u mnie nie pracowały i nic z auta nie śmierdziało...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz


              • #82
                Już to pisałem na forum.

                Byłem 4 maja w Tune Force w Poznaniu, DPF wycięty. Było dokładnie tak jak pisze kmink. Przyjechałem 9 wyjechałem 17, auto nie podnosi obrotów, olej się nie rozrzedza, nie dymi, nie śmierdzi. Jestem zadowolony. I już wysyłam tam kolegę z Sharanem.

                Przed tym auto wiecznie podnosiło obroty, kontrolka się nie pojawiła co prawda ale przy wymianie oleju z silnika zeszło 8 litrów zamiast 4. Mi to wystarczyło, olej był masakrycznie rozrzedzony. Jeszce chwila i silnik by się zatarł.

                Mam jeszcze Fiata Doblo od nowości, na liczniku 9 tys. DPF wypalał się już 3 razy.
                Czarna Diablica

                Komentarz


                • #83
                  Tylko wywalac sam DPF to bez sensu. I tak trzeba grzebac w sterowniku, to trzeba zrobic za jednym zamachem program, zwlaszcza Tobie tomek.wlkp bardzo sie dziwie :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #84
                    Bo ?
                    Czarna Diablica

                    Komentarz


                    • #85
                      No i znów zaświeciła mi się kontrolka DPF... Ale po jakichś 5km jazdy zgodnej z wytycznymi wypalania zgasła...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz


                      • #86
                        Cos jest nie tak, bo zbyt czesto zapala sie ta kontrolka, co potwierdza tu kilka osob ktore maja podobne i wieksze przebiegi.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #87
                          albo DPF traci (stracił sprawność) albo jakaś usterka silnika i większe zadymienie (nieszczelność w dolocie itp.)

                          Zamieszczone przez kmink
                          No to pewnie DPF swoje przeżył, szkoda kay na chemię....albo wymieniaj albo wywalaj...chyba, że to jest w 100% autentyczny przebieg to jest jeszcze szansa, że coś po prostu sie popsuło i spowodowało awarie filtra.
                          Agamek12 szalenie daleko do Poznania nie masz ;-)

                          Komentarz


                          • #88
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Cos jest nie tak, bo zbyt czesto zapala sie ta kontrolka, co potwierdza tu kilka osob ktore maja podobne i wieksze przebiegi.
                            Próbuję z internetu nauczyć się trochę zasady działania tego ustrojstwa...
                            I coraz bardziej przekonuję się do tego, że w filtrze jest tak dużo popiołu, że naprawdę niewiele miejsca zostaje na sadzę i musi ona być dość często wypalana. A że często musi być wypalana to czasem po prostu trafiam w cykl wypalania wtedy, gdy akurat auto nie jest w stanie osiągnąć warunków odpowiednich do skończenia procedury. A że tej sadzy zbiera się niewiele, to po zapaleniu kontrolki trzeba przejechać niewiele, żeby ją wypalić...

                            Tak sobie myślę...

                            I mam nadzieję że w tym tygodniu w końcu dowiem się więcej o stanie wtryskiwaczy (55kkm po wymianie w ramach akcji serwisowej), zaworu EGR (ona daje ewentualnie jakieś dane o błędach, czy po prostu w jakimś momencie "siada"), DPF-u i czegoś tam jeszcze i podejmę jakąś decyzję co robić dalej...
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz


                            • #89
                              Agamek12, decyzja powinna być jedna, dpf i egr out plus do tego chiptuning :wink:
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez piramida
                                Agamek12, decyzja powinna być jedna, dpf i egr out plus do tego chiptuning :wink:
                                EGR też jest niepotrzebny...?

                                Ktoś doradzi w temacie ekonomicznych i polecanych warsztatów bawiących się DPF-ami i chiptuningiem w WARSZAWIE?
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz


                                • #91
                                  Agamek12, jak nie jesteś pro ekologiczny to egr tez ci nie jest do szczęścia potrzebny :wink:
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Zamieszczone przez tomek.wlkp
                                    Już to pisałem na forum.

                                    Byłem 4 maja w Tune Force w Poznaniu, DPF wycięty. Było dokładnie tak jak pisze kmink. Przyjechałem 9 wyjechałem 17, auto nie podnosi obrotów, olej się nie rozrzedza, nie dymi, nie śmierdzi. Jestem zadowolony. I już wysyłam tam kolegę z Sharanem.

                                    Przed tym auto wiecznie podnosiło obroty, kontrolka się nie pojawiła co prawda ale przy wymianie oleju z silnika zeszło 8 litrów zamiast 4. Mi to wystarczyło, olej był masakrycznie rozrzedzony. Jeszce chwila i silnik by się zatarł.

                                    Mam jeszcze Fiata Doblo od nowości, na liczniku 9 tys. DPF wypalał się już 3 razy.
                                    A przy kontroli oleju nie widać, że przybywa oleju?

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Ktoś coś o ALTA RACING:
                                      CHIPTUNING TDI - ALTA RACING Tuning - start -chiptuning warszawa, chip, tuning, hamownia, tuning box, TDI tuning, diesel tuning, tdi, jtd, tds, hdi, dti
                                      Usunięcie DPF (program + zawartość): 800zł
                                      Usunięcie DPF + chiptuning (jakieś 25KM i 50Nm ekstra): 1300zł
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        "przybywanie" oleju nie jest takie oczywiste

                                        może ale nie musi wystąpić

                                        u mnie w Subaru pomiar rozrzedzenia oleju jest tylko estymacją (algorytmem) i jak doświadczenie pokazuje ma się nijak do realnego przybywania

                                        do tego w trakcie jazdy np. autostradą może ropa odparowywać z oleju silnikowego

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          No a ten warsztat Link za komplet (usunięcie DPF + chip) zaordynował sobie 1.000zł... Trochę nazbyt atrakcyjnie cenowo?
                                          Poza tym bez hamowni, bo "cywilnych aut nie trzeba wcale hamować" a do tego "pisze bezpieczny program na 210KM". Chyba nie ma co brać go pod uwagę?
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Agamek12, odpuść. Cywilnego auta nie trzeba hamować... W tej bajce były smoki? Możesz tylko zaszkodzić silnikowi gotowcem z allegro.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Jadziem dalej...
                                              Jakie mogą być efekty usunięcia filtra DPF (katalizator zostaje na swoim miejscu)?
                                              Oczywiście poza ewentualną chmurą czarnego dymu? Jakiś dodatkowy (większy) smród?
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Zamieszczone przez Agamek12
                                                Jadziem dalej...
                                                Jakie mogą być efekty usunięcia filtra DPF (katalizator zostaje na swoim miejscu)?
                                                Oczywiście poza ewentualną chmurą czarnego dymu? Jakiś dodatkowy (większy) smród?
                                                Wystarczy wykonać jeden telefon i będziesz wiedział wszystko - Godula Moto Sport - profesjonalny tuning samochodowy

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Ja Ci mogę polecić V Tech Łowicz. Wielu kolegów z forum Tourana było u Jacka w Łowiczu i bardzo sobie chwalą to to Jacek zrobił.

                                                  Facebook | Error
                                                  Czarna Diablica

                                                  Komentarz


                                                  • tomek.wlkp, dzieki, ale będę chcial poprawić auto w Warszawie...
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X