Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chemiczna regeneracja filtra DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Agamek12, dlatego dołóż kilka stów i jedź do fachowców, jeden dzień urlopu cie nie zbawi a w zamian bryka będzie hulać jak nowa.

    Ja wiem że masz już zboczenie zawodowe i szukasz najtańszej oferty z tym że w usługach najtańsza oferta zazwyczaj nie jest tą najlepszą :wink:
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz


    • piramida, kmink wcale nie jest droższy od oferty, którą wstępie wybrałem. Tyle tylko, że w razie jakichś kłopotów z autem zdecydowanie bliżej będę mieć do warsztatu w Warszawie niż w Poznaniu. No i kilka aut OCP ten ktoś zrobił z dobrym skutkiem.
      Z resztą wcale nie rezygnuję z ewentualnego zrobienia auta u kminka - jak nie zrobię go w tym tygodniu w Warszawie, to odstawię mu auto w czasie swojego urlopu w jego okolicach.

      EDIT: ten tuner łączy się ze sterownikiem "po kablu" (cokolwiek to znaczy...) - to prawidłowy sposób?

      [ Dodano: Pon 15 Cze, 15 11:59 ]
      Zadzwoniłem jeszcze do Master's i usunięcie DPF zostało mi odradzone.
      Podobno już niedługo mają wejść nowe przepisy kontroli pojazdów w SKP i brak DPF'a (w autach fabrycznie weń wyposażonych) - a wiec niespełnianie normy emisji spalin dla auta fabrycznie przystosowanego do danej normy EURO - będzie podstawą do odmowy podbicia przeglądu.
      Adam... Używam:
      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
      Passek: B6 175KM/366Nm

      Komentarz


      • No i jak, popsules auto, czy jednak woz pojedzie na lawecie do Pozen dostanie nowego DPF-a i program, po ktorym auto moze mniej dymic niz fabryczne
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • Gadałem wczoraj z kmink'iem i ustaliliśmy, że jeśli nie odważę się "naprawić" auta w Warszawie przed urlopem, to jadę do niego w lipcu w ramach odpoczynku od kąpieli w Jeziorze Lednickim... Wiem, że on zrobiłby to najlepiej i w przyzwoitej cenie.

          Już miałem "naprawiać" auto w warszawskim serwisie we wtorek, ale jak zacząłem pytać o szczegóły gwarancji udzielanej przez ten warsztat to okazało się, że gwarancja to tak naprawdę jedynie potwierdzenie tego, że DPF został usunięty...
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz


          • A co powiecie na to:

            Wywierca się w filtrze DPF od dołu dziurę, wpuszcza do środka specjalny płyn (jest taki, kosztuje PLN 170), następnie przez dziurę wypływa z filtra cały szajs czyli rozpuszczona sadza, po czym płuka się jeszcze raz gorącą wodą i zaspawuje dziurę w filtrze.

            Komentarz


            • MQ1977, ja tak się ostatnio zastanawiam: skoro po spaleniu sadzy w filtrze zostaje popiół, to czy ten popiół osadza się gdzieś w dole filtra (tzn. zbiera się tak jak popiół w piecu węglowym w dolnej części), czy zostaje w porach tego filtra?
              Bo jeśli zbiera się gdzieś w dole filtra to przecież jego usunięcie powinno być mega prostą czynnością.
              Reasumując: skoro tego nikt nie robi, to wcale to nie jest takie proste...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz


              • Oczywiscie mialem na mysli popopiol a nie sadze. I widzialem ze tak sie DA ZROBIC.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Agamek12
                  MQ1977, ja tak się ostatnio zastanawiam: skoro po spaleniu sadzy w filtrze zostaje popiół, to czy ten popiół osadza się gdzieś w dole filtra (tzn. zbiera się tak jak popiół w piecu węglowym w dolnej części), czy zostaje w porach tego filtra?
                  Jakby zrobili popielnik i szufladkę to bym nawet i 2 takie filtry mógł mieć :lol:
                  Zagnojony dpf wygląda mniej więcej tak (i pogrzebaczem raczej tego nie idzie doczyścić :diabelski_usmiech :
                  Załączone pliki

                  Komentarz


                  • cysterniarz, czyli popiół przylega do ścianek filtra w postaci czegoś na kształt "kamienia" a nie jak popiół w postaci "pyłu" (takiego jak ze spalenia węgla w kuchni węglowej) na spodzie filtra...

                    [ Dodano: Sob 20 Cze, 15 21:40 ]
                    MQ1977, takie czyszczenie chemią to jest robione nawet w ASO VW - kosztuje 600-1000zł - ale serwis nie daje gwarancji powodzenia tej akcji i robi ją na wyłączną odpowiedzialność klienta...

                    [ Dodano: Wto 23 Cze, 15 09:40 ]
                    Pogrzebałem troszkę w Internecie i doszukałem się informacji, że zapełnienie filtra popiołem(!) w ilości powyżej 60g wcale nie jest wyrokiem dla filtra DPF i wiele samochodów jeździ sprawnie ze znacznie większym zapełnieniem.
                    Do tego zadzwoniłem do jednego z niezależnych serwisów specjalizujących się w serwisie samochodów z grupy VAG i dowiedziałem się, że podawaną przez VAS/VCDS(?) informację o granicznym dopuszczalnym zapełnieniu popiołem w ilości 60g należy odczytywać jak np. informację o np. granicznej grubości bieżnika czy tarcz hamulcowych - przekroczenie tej granicy to zalecenie wymiany, ale bez tej wymiany pojazd wciąż będzie sprawnie jeździć.
                    Ta informacja o granicznym dopuszczalnym zapełnieniu popiołem to informacja po której serwis ASO powinien wymóc na właścicielu wymianę filtra.

                    Prawda to?

                    [ Dodano: Pon 29 Cze, 15 10:58 ]
                    Gdyby ktoś chciał dowiedzieć się czegoś więcej o działaniu DPF - poniżej kilka skanów:

                    [ Dodano: Czw 16 Lip, 15 21:25 ]
                    No i finalnie podjąłem decyzję o usunięciu filtra DPF, ale wycofałem się z decyzji o podniesieniu mocy. Auto niestety teraz delikatnie kopci (czyli moja największa obawa stałą się faktem).
                    Załączone pliki
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz


                    • zastanawiać się regenerować wyciąć . Najlepsze rozwiązanie kupić TDI bez DPF i spokój :szeroki_usmiech

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez andrzejfrątczak
                        zastanawiać się regenerować wyciąć . Najlepsze rozwiązanie kupić TDI bez DPF i spokój :szeroki_usmiech
                        jakiś "wujek" dobra rada na forum trafił......
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez piotrek_os
                          Zamieszczone przez andrzejfrątczak
                          zastanawiać się regenerować wyciąć . Najlepsze rozwiązanie kupić TDI bez DPF i spokój :szeroki_usmiech
                          jakiś "wujek" dobra rada na forum trafił......
                          Takie jego dobre rady jak i interpunkcja...
                          Adam... Używam:
                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                          Passek: B6 175KM/366Nm

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez piotrek_os
                            Zamieszczone przez andrzejfrątczak
                            zastanawiać się regenerować wyciąć . Najlepsze rozwiązanie kupić TDI bez DPF i spokój :szeroki_usmiech
                            jakiś "wujek" dobra rada na forum trafił......
                            Wujek ,,dużo czyta'' :diabelski_usmiech i wyraźnie nabija sobie status szaleńczo aktywując wątki. Rzuca się to w oczy od kilku dni. Wszędzie ,,na wiedzę'' na jakiś temat. No i jest zakochany w swoim pojeździe wręcz fanatycznie.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez andrzejfrątczak
                              zastanawiać się regenerować wyciąć . Najlepsze rozwiązanie kupić TDI bez DPF i spokój :szeroki_usmiech
                              Niestety diesle starej generacji wiecznie jeździć nie będą. Może pokażesz mi nową konstrukcję bez DPFa/FAPa lub innego systemu oczyszczania spalin?

                              Zamiast bez sensu pisać dobrze jest się zastanowić co wypowiedź wnosi do tematu.
                              Moja FLka:

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez xcracer
                                Niestety diesle starej generacji wiecznie jeździć nie będą. Może pokażesz mi nową konstrukcję bez DPFa/FAPa lub innego systemu oczyszczania spalin?
                                Nie pokaże bo teraz każdy musi być w tą "ciekawostkę" wyposażony.
                                Da radę wyciąć nawet z nowych aut i to ratuje miejskie diesle.
                                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                Komentarz


                                • Ano właśnie...Na tą chwilę żeby kupić auto, które bez takiego systemu wyjechało z fabryki, trzeba celować w kilkuletnie auta z silnikami starszej generacji.
                                  Moja FLka:

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                  Komentarz


                                  • Nie pamiętam już, od którego roku ale unia wymusiła montaż filtrów cząstek stałych na wszystkich producentach.
                                    Bez tego auta już się nie kupi.

                                    I tak dobrze bo w nowszych modelach aut jest już opcja samoistnego wypalania się filtra.
                                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                    Komentarz


                                    • Szukałem odpowiedniego wątku dotyczącego diagnostyki DPF za pomocą VCDSa, ale nie znalazlem więc zapytam tutaj.

                                      Czy możecie podać mi tutorial jak sprawdzić stopień zapchania DPFa i ewentualnie jak włączyć wypalanie serwisowe?

                                      Czy po wypalaniu serwisowym trzeba od razu wymienić olej i filtr oleju?

                                      Czy wypalanie serwisowe można sobie uruchomić pod domem na postoju czy trzeba auto przegonić na autostradzie?

                                      Dziś w trakcie jazdy do pracy i z pracy ok 14km w jedną stronę zauważyłem podniesione obroty na biegu jałowym do ok 1000obr/min i nie wiem czy się filtr zdążył wypalić czy nie. Autem od zakupu zrobilem 3kkm a w sumie ma 161kkm przelotu.
                                      Jest: Srebrna OII FL Combi 2.0 TDI CR CFHC 4x4 2012
                                      Była: Czarna OII Combi 1,9 TDI BXE 4x4 2007

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez pawnowy
                                        podniesione obroty na biegu jałowym do ok 1000obr/min i nie wiem czy się filtr zdążył wypalić czy nie.
                                        jeśli gasiłeś go i nadal były podniesione obroty to nie skończyło się
                                        Zamieszczone przez pawnowy
                                        Autem od zakupu zrobilem 3kkm a w sumie ma 161kkm przelotu
                                        to jeszcze mały przebieg średnio co 600km sam próbuje się wypalać
                                        Zamieszczone przez pawnowy
                                        diagnostyki DPF za pomocą VCDSa
                                        właśnie VCDS-em sprawdzisz zapełnienie DPF-a
                                        Dawid
                                        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                        Komentarz


                                        • dawcio, a podałbyś tutorial jak przeprowadzić diagnostykę DPF VCDSem? To bym jutro pokombinował :diabelski_usmiech
                                          Jest: Srebrna OII FL Combi 2.0 TDI CR CFHC 4x4 2012
                                          Była: Czarna OII Combi 1,9 TDI BXE 4x4 2007

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez pawnowy
                                            diagnostykę DPF VCDSem
                                            co masz na myśli :?:
                                            Dawid
                                            czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                            Komentarz


                                            • co masz na myśli
                                              Dwie rzeczy:

                                              1. Krok po kroku jak sprawdzić stan DPFa.

                                              2. Jak uruchomić dopalanie serwisowe ręcznie przez VCDS. I co oprócz uruchomienia muszę jeszcze dodatkowo wykonać np. wymienić olej i filtr?
                                              Jest: Srebrna OII FL Combi 2.0 TDI CR CFHC 4x4 2012
                                              Była: Czarna OII Combi 1,9 TDI BXE 4x4 2007

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez pawnowy
                                                co masz na myśli
                                                Dwie rzeczy:

                                                1. Krok po kroku jak sprawdzić stan DPFa.

                                                2. Jak uruchomić dopalanie serwisowe ręcznie przez VCDS. I co oprócz uruchomienia muszę jeszcze dodatkowo wykonać np. wymienić olej i filtr?
                                                Tak na szybko.
                                                ad1)
                                                Masz CR, a więć bo uruchomieniu VCDC i wejścia w silnik masz: rozszerzone bloki pomiarowe".
                                                Następnie otwiera Ci się okienko, z którego po nazwie wybierasz parametry DPF (patrz print screen poniżej).
                                                Najistotniejszy parametr DPF, to oil ash volume. Pokazuje ile masz popiołu, który już się nie wypali. Przyjmuje się, że granica to 60g bądź 175ml, po której teoretycznie filtr nadaje się do wyrzucenia. Podaje dwie wartości bo VCDS podaje w różnych jednostkach.

                                                ad2)
                                                Nigdy nie robiłem wypalania serwisowego więc się nie wypowiem. Z lektury wiem, że po tym zabiegu koniecznajest wymiana oleju.

                                                Podwyższone obroty, to raczej napewno DPF. Procedurę możesz przerwać dwa razy bez konsekwencji. Po trzecim nieudanym razie zapala się kontrolka od DPF, czyli jazda autostradą z określoną prędkością aż do zgaśnięcia.

                                                Pozdrawiam
                                                Eryk

                                                [ Dodano: Sro 23 Mar, 16 23:22 ]
                                                Zapomniałem, print screen
                                                Załączone pliki

                                                Komentarz


                                                • Eryk Konieczny, podziękował :-D
                                                  Jest: Srebrna OII FL Combi 2.0 TDI CR CFHC 4x4 2012
                                                  Była: Czarna OII Combi 1,9 TDI BXE 4x4 2007

                                                  Komentarz


                                                  • Eryk Konieczny, jaki masz przebieg auta?
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X