Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chemiczna regeneracja filtra DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    kmink, jaki może być koszt usunięcia u Ciebie tego cholerstwa w moim aucie (może być PW)?
    W połowie lipca będę spędzał wakacje niedaleko Poznania (Jezioro Lednickie) i jeśli ten filtr da mi w kość, to przy okazji zwiedzania Poznania oddałbym może auto do Ciebie?
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz


    • #52
      Zamieszczone przez kmink
      Marlej108, mniej więcej połowa naszych klientów z problemowymi DPFami to ludzie, którzy kupili auto ok 2-6 tyg. wcześniej :szeroki_usmiech
      @Kmink - to brzmi dramatycznie prawde mowiac :-(

      A z A4 B8 2.0 tdi ktos sie pojawia czy raczej rzadko? Pytam bo sie nad tym zastanawiam i prawde mowiac liczylem ze te diesle juz sa dopracowane.

      Ps. Sorry za lekki OT.

      Ps.2 w takim razie cofam to co mowilem o wycinaniu dpf - jesli to faktycznie takie psujace sie g...wno to moze faktycznie ostatecznie jedyna sensowna decyzja to wyciecie? Ale az mi sie nie chce wierzyc - przeciez tyle osob na forum ma juz diesle z dpf i jakos tragedii za bardzo nie ma...

      Powodzenia Agamek z tym nieszczesnym dpf.

      Ten watek daje mi troche do myslenia przy zakupie uzywanego diesla. Ehh.
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #53
        Panowie, wycinać to gowno póki jeszcze policja w kraju sie nie interesuje na powaznie jak zaczną sie czepiać to dopiero zrobi sie problem dla posiadaczy starszych diesli :evil:
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz


        • #54
          U nas w domu dwa diesle z DPF: fabia 1,6 CAYA żony i mój 2.0 CFHC octa. Pierwszy ma 105.000 km na karku, drugi 140.ooo km. W żadnym ANI RAZU nie zapaliła się kontrolka DPF. Oba latają głównie w trasie (4-5 razy na tydzień minimum te 40 km w jedną stronę cięgiem) choć po mieście również - zakupy, dzieciaki do szkoły etc. Jeżdżone dynamicznie, ale nie rajdowo. Wiele zależy, moim zdaniem, od eksploatacji. Nie ma co demonizować DPF. Przed zakupem trzeba się wpiąć VCDS-em i możliwie posprawdzać co się da. Zapełnienie, ostatnie wypalenia etc. Fajną funkcję ma VAS o czym wspominał Maicroft - podaje wprost przewidywalną żywotność DPF-a. Ciekawa opcja.

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez himi
            U nas w domu dwa diesle z DPF: fabia 1,6 CAYA żony i mój 2.0 CFHC octa. Pierwszy ma 105.000 km na karku, drugi 140.ooo km. W żadnym ANI RAZU nie zapaliła się kontrolka DPF.
            dwie "moje" Skody Yeti TDI
            jedna do prawie 100 k km w moich rekach zero kontrolek, problemów z DPF
            druga w rodzinie dobija 90 k km także brak kontrolek i problemów

            Octavia Scout TDI kumpla kupiona razem z moimi Yeti do 130 k km zero problemów

            obecnie japońska marka na S ;-) ciągłe problemy z DPF-em

            Zamieszczone przez himi
            Nie ma co demonizować DPF.
            nie ma co demonizować ale jak się problemy pojawią to ciężko znaleźć rozwiązanie (pomijając wycięcie, które samemu silnikowi tylko pomaga)

            Komentarz


            • #56
              Przy przebiegu około 100kkm filtr będzie jeszcze sprawy, zaczekajcie do tych 200-250kkm :wink:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz


              • #57
                piramida, ja mam 210k i jak narazie odpukać nie narzekam :diabelski_usmiech
                NajtFukinPatrol North-West

                UNIDEN 510 XL + ML145

                BYŁ ASZ
                PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                BYŁA TEŻ CEGA
                A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                Komentarz


                • #58
                  WIELKIBONGO, to widzę że z filtrami powoli robi sie urban legend, niby sie sypią ale nikomu ze znajomych :szeroki_usmiech

                  Lub narzekają ci co mają niby 200kkm na blacie a w rzeczywistości znacznie więcej :lol:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez piramida
                    WIELKIBONGO, to widzę że z filtrami powoli robi sie urban legend, niby sie sypią ale nikomu ze znajomych
                    mnie się sypie i mam z nim problemy przebieg to zaledwie 55 k km a problemu są od przebiegu rzędu 25 k km i jest to 2 DPF w tym aucie, który to został wymieniony na fabrycznie nowy

                    żadne urban legends

                    Komentarz


                    • #60
                      Ja w Insignii przez 2 lata zrobiłem ok. 100.000 km i żadnych kłopotów z DPF.

                      Ale trzeba przyznać, że 3/4 to trasy.

                      Komentarz


                      • #61
                        Moje auto przejechało 175kkm przede wszystkim w mieście, więc DPF miał raczej niekorzystne warunki pracy.
                        W firmowych Skodach z dużymi przebiegami (tzn. takie, które po 3 latach mają ponad 150kkm), które jeżdżą przede wszystkim długie odcinki problemy z DPF również nie występują.
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz


                        • #62
                          Pisałem już o tym - wg mnie kluczem jest eksploatacja. Samochód musi minimum 50/50 latać miasto i trasę. Im te proporcje są na korzyść tras tym lepiej. Zawartość DPF-a musi mieć jak i gdzie się wypalić.

                          Komentarz


                          • #63
                            Wrzucilby ktos wyciag z VAS-a przy przebiegu 100-150-200kkm ??

                            Ciekaw jestem jaka bylaby roznica z tym moim miejskim (70%) jezdzeniem przy 50kkm z mocno pesymistycznym opisem :twisted:



                            Bo mnie z proporcji wyglada, ze lekko ponad 200kkm powinien przezyc.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #64
                              Chętnie bym się podpiął pod VAS-a dla sprawdzenia. Fajna funkcja.

                              Komentarz


                              • #65
                                piramida, nie wiem czy to sa legendy ale miałem RS-ke z DPF-em a teraz mam Superba też z tym cudem. Nigdy sie nim nie przejmowałem, jeżdżę po Warszawie ale mam mozliwość jadąc do pracy i z pracy kawałek przegonic auto. W żadnym z tych samochodów nigdy mi sie nie zapaliła kontrolka od DPF, regularnie co jakies 400-600 km wypala mi sie filt ale jezeli wypada to podczas dojazdu na miejsce to gasze samochód a dopala się przy kolejnej jeździe.
                                Aha, DPF równie dobrze i skutecznie wypalal mi sie w RS-ce jak i tutaj na postoju, trwa to okolo 15 minut.
                                Maicroft, chętnie bym sie podpiął ale nie mam gdzie :roll:
                                NajtFukinPatrol North-West

                                UNIDEN 510 XL + ML145

                                BYŁ ASZ
                                PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                BYŁA TEŻ CEGA
                                A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez himi
                                  Pisałem już o tym - wg mnie kluczem jest eksploatacja. Samochód musi minimum 50/50 latać miasto i trasę. Im te proporcje są na korzyść tras tym lepiej. Zawartość DPF-a musi mieć jak i gdzie się wypalić.
                                  też nie do końca, u mnie własnie trasy są problemem

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    ketivv, dawaj bardziej w pizdę, moze za wolno jeździsz? :P
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      ketivv, dawaj bardziej w pizdę, moze za wolno jeździsz?
                                      to kolejny urban legends ;-)

                                      choć akurat w moim przypadku sprawdza się jej mała cześć - nie tyle sama prędkość co prędkość obrotowa silnika, musi być wysoka żeby auto nie dostawało mocno"w tyłek" taki paradoks
                                      powyżej 2500 obr/min proces aktywnego wypalania jest całkowicie wstrzymany i wtedy z autem nie mam najmniejszych problemów

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        ketivv, zreszta róbcie co chcecie z tymi waszymi dpf, u mnie nie ma nic co mogło by sie zatkać, katalizator out, egr out, przepływomierz out tak więc bawcie sie dobrze :szeroki_usmiech
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Zamieszczone przez ketivv
                                          Zamieszczone przez piramida
                                          ketivv, dawaj bardziej w pizdę, moze za wolno jeździsz?
                                          to kolejny urban legends ;-)

                                          choć akurat w moim przypadku sprawdza się jej mała cześć - nie tyle sama prędkość co prędkość obrotowa silnika, musi być wysoka żeby auto nie dostawało mocno"w tyłek" taki paradoks
                                          powyżej 2500 obr/min proces aktywnego wypalania jest całkowicie wstrzymany i wtedy z autem nie mam najmniejszych problemów
                                          Czyli, powyżej 2500 obr/min nie wypalili dpf jadąc z prędkością powyżej np 130km/h?Coś nie rozumiem...

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Zamieszczone przez Eryk Konieczny
                                            Czyli, powyżej 2500 obr/min nie wypalili dpf jadąc z prędkością powyżej np 130km/h?Coś nie rozumiem...
                                            nie znam dokładnie schematu dla aut grupy VW ale sądzę, że przy wyższych obrotach wymuszona aktywna regeneracja jest niemożliwa

                                            filtr DPF można by powiedzieć sterowany jest temperaturą gazów spalinowych
                                            - regeneracja bierna (pasywna) - zachodzi w trakcie powiedzmy normalnej jazdy w trasie gdy temperatura spalin osiągnie okolice 400 st. C
                                            nie wymaga żadnej zmiany parametrów pracy ze strony sterownika silnika a najważniejszą jej składową są tlenki azotu NOx które po kontakcie z platyną w obecności tlenu obecnego w spalinach reagują do NO2 który to reaguje z węglem i ostatecznie otrzymujemy produkty gazowe NO2 i CO2 które przenikają przez pory w DPF-ie

                                            - regeneracja termiczna - tu już potrzebna jest temperatura rzędu 600 st. C a w której to węgiel spala się bezpośrednio reagując z tlenem czego wynikiem jest gaz CO2

                                            wymuszona regeneracja to nic innego jak "sztuczne" podniesienie temperatury spalin przez zmianę pracy silnika oraz tzw. post wtrysk który ma na celu dostarczenie i spalenie części paliwa w wydechu - to własnie to jest powodem rozrzedzania oleju silnikowego paliwem - celem sprawnego podniesienia temperatury gazów spalinowych

                                            ta wymuszona regeneracja może zachodzić tylko w określonym zakresie obrotów
                                            VW w materiałach podaje optymalne warunki tj. prędkość obrotowa silnika około 2000 obr/min na 4 lub 5 biegu

                                            Subaru - które obecnie użytkuje - podaje dokładnie zakres obrotów dla której wymuszona regeneracja jest możliwa 1800-2500 obr/min oraz prędkość powyżej 60 km/h

                                            jeśli tylko omijam te obroty w dłuższej trasie nie mam żadnych problemów z silnikiem, jeśli dłużej jak 10-15 min będę jechał w tych obrotach zaczyna się niekończony się cykl wypalań wymuszonych i po ok 2000 km mam mrugająca kontrolkę DPF oznaczająca potencjalne rozrzedzenie oleju silnikowego natomiast sam DPF nie jest zatkany sadzą

                                            stąd np. 145 km/h wolę jechać na 5 a nie 6 biegu bo mam znacząco mniejsze spalanie jak też mniejszą degradację silnika i jego parametrów pracy


                                            odpowiadając na pytanie czy powyżej 2500 obr/min się nie wypali ?

                                            wypala się bez najmniejszego problemu samoczynnie

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Zamieszczone przez ketivv
                                              Zamieszczone przez Eryk Konieczny
                                              Czyli, powyżej 2500 obr/min nie wypalili dpf jadąc z prędkością powyżej np 130km/h?Coś nie rozumiem...
                                              nie znam dokładnie schematu dla aut grupy VW ale sądzę, że przy wyższych obrotach wymuszona aktywna regeneracja jest niemożliwa

                                              filtr DPF można by powiedzieć sterowany jest temperaturą gazów spalinowych
                                              - regeneracja bierna (pasywna) - zachodzi w trakcie powiedzmy normalnej jazdy w trasie gdy temperatura spalin osiągnie okolice 400 st. C
                                              nie wymaga żadnej zmiany parametrów pracy ze strony sterownika silnika a najważniejszą jej składową są tlenki azotu NOx które po kontakcie z platyną w obecności tlenu obecnego w spalinach reagują do NO2 który to reaguje z węglem i ostatecznie otrzymujemy produkty gazowe NO2 i CO2 które przenikają przez pory w DPF-ie

                                              - regeneracja termiczna - tu już potrzebna jest temperatura rzędu 600 st. C a w której to węgiel spala się bezpośrednio reagując z tlenem czego wynikiem jest gaz CO2

                                              wymuszona regeneracja to nic innego jak "sztuczne" podniesienie temperatury spalin przez zmianę pracy silnika oraz tzw. post wtrysk który ma na celu dostarczenie i spalenie części paliwa w wydechu - to własnie to jest powodem rozrzedzania oleju silnikowego paliwem - celem sprawnego podniesienia temperatury gazów spalinowych

                                              ta wymuszona regeneracja może zachodzić tylko w określonym zakresie obrotów
                                              VW w materiałach podaje optymalne warunki tj. prędkość obrotowa silnika około 2000 obr/min na 4 lub 5 biegu

                                              Subaru - które obecnie użytkuje - podaje dokładnie zakres obrotów dla której wymuszona regeneracja jest możliwa 1800-2500 obr/min oraz prędkość powyżej 60 km/h

                                              jeśli tylko omijam te obroty w dłuższej trasie nie mam żadnych problemów z silnikiem, jeśli dłużej jak 10-15 min będę jechał w tych obrotach zaczyna się niekończony się cykl wypalań wymuszonych i po ok 2000 km mam mrugająca kontrolkę DPF oznaczająca potencjalne rozrzedzenie oleju silnikowego natomiast sam DPF nie jest zatkany sadzą

                                              stąd np. 145 km/h wolę jechać na 5 a nie 6 biegu bo mam znacząco mniejsze spalanie jak też mniejszą degradację silnika i jego parametrów pracy


                                              odpowiadając na pytanie czy powyżej 2500 obr/min się nie wypali ?

                                              wypala się bez najmniejszego problemu samoczynnie
                                              Hmmm. Ja staram się jak najwięcej jeździć na VI-tym biegu z prędkością 120-130km/h, przy których auto ma około 2.200obr/min., czyli obroty potrzebne do wypalania DPF-u. Czy jest szansa, że taką jazdą niepotrzebnie wymuszam wypalanie tego filtra i w rezultacie świecenie się tej cholernej kontrolki filtra?

                                              PS: dziś obdzwoniłem kilka warsztatów z pytaniem o koszt likwidacji filtra DPF w moim dyliżansie - koszt w granicach 700zł. Tyle tylko, że o żadnym z tych warsztatów nie mogłem odnaleźć żadnych opinii...
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Zamieszczone przez Agamek12
                                                Czy jest szansa, że taką jazdą niepotrzebnie wymuszam wypalanie tego filtra i w rezultacie świecenie się tej cholernej kontrolki filtra?
                                                nie wiem jak to jest w VW
                                                u mnie w Subaru kontrolka DPF świecąca się światłem ciągłym to "sadza w filtrze" i wezwanie do wykonania jazdy celem przeprowadzenia sprawnej wymuszonej procedury wypalania

                                                u mnie to nigdy nie nastąpiło bo sadzy w filtrze jak na lekarstwo ;-)

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Obroty konieczne do wypalenia DPF-a to wlasnie 1800-2500 i nie wolniej niz te 60km/h, bieg jest obojetny. Do tego poziom paliwa musi byc powyzej 1/4
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Maicroft, to dlaczego u mnie się wypala nawet na wolnych obrotach, na postoju??
                                                    tak samo był w RS-ce.
                                                    I nie mówię o zainicjowaniu wypalania tylko o juz o fazie samego wypalania
                                                    NajtFukinPatrol North-West

                                                    UNIDEN 510 XL + ML145

                                                    BYŁ ASZ
                                                    PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                                    BYŁA TEŻ CEGA
                                                    A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                                    MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X