Chemiczna regeneracja filtra DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Eryk Konieczny
    Ambiente
    • 2015
    • 216
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #76
    Zamieszczone przez Maicroft
    Obroty konieczne do wypalenia DPF-a to wlasnie 1800-2500 i nie wolniej niz te 60km/h, bieg jest obojetny. Do tego poziom paliwa musi byc powyzej 1/4
    Ale, czy te warunki nie są konieczne do wypalenia wymuszonego, gdy już zapali się nam kontrolka?

    A do samoistnego wypalania obroty wyższe niż te 2500?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #77
      WIELKIBONGO, Wolne obroty tez, ale to w momencie kiedy zapelnienie jest juz wysokie i to z tego co zauwazylem, ostatnie proby przed wywaleniem kontrolki.

      Do tego sam silnik lapie 90'C w 2-3km max nawet na mrozie.

      Eryk Konieczny, Nie wiem czy przy wyzszych. Wiem, ze jak zaczynala sie procedura samoistnie czyli obroty wolne szly na 1000 i przy odpuszczaniu gazu cos szuralo pod maska, to wystarczylo kilka minut przejechac w takich warunkach jak opisalem i proces sie konczyl. Jak nie bylo warunkow i auto stalo w korku to po 10-15minutach proces tez sie konczyl.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • WIELKIBONGO
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1594
        • Superb II (3T4)

        #78
        Maicroft, to ja nie zauważam innego wypalania
        Jedyne co zauwazam to te objawy z podwyższonymi obrotami, odgłosem silnika i wysoka temp spalin co 400-600km
        NajtFukinPatrol North-West

        UNIDEN 510 XL + ML145

        BYŁ ASZ
        PÓŹNIEJ BYŁ BKD
        BYŁA TEŻ CEGA
        A TERAZ JEST SUPERB CBBB
        MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #79
          WIELKIBONGO, Co to za szuranie, to nawet ASO nie wiedzialo :lol:

          Dodatkowo, gdy auto jest w trakcie wypalania przez x minut, to po zgaszeniu chodza wentylatory jeszcze dobre kilka minut i z auta smierdzi jakby sie cos palilo
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • WIELKIBONGO
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1594
            • Superb II (3T4)

            #80
            Maicroft, dokładnie tak jak piszesz
            NajtFukinPatrol North-West

            UNIDEN 510 XL + ML145

            BYŁ ASZ
            PÓŹNIEJ BYŁ BKD
            BYŁA TEŻ CEGA
            A TERAZ JEST SUPERB CBBB
            MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9935
              • Ford

              #81
              Ktoś coś o nich słyszał (M.A.S z Warszawy)?: http://www.mobilnyautoserwis.eu/kontakt.htm
              Wydają się być (po rozmowie telefonicznej) rozsądni. Podobno najpierw przeprowadzają porządną diagnostykę silnika celem potwierdzenia, że jedynym ewentualnym problemem jest DPF i po jego usunięciu nie będą występować żadne problemy z silnikiem (czyli startują z likwidacją filtra dopiero po wykluczeniu problemów z zasilaniem, turbiną, EGR i takimi tam)... 700zł u nich kosztuje pozbycie się filtra programowe i mechaniczne...
              W sumie to właściwie wszystkie warszawskie warsztaty opisują swoją robotę jako "profesjonalną" i chcą za nią ~700zł (no może poza Diagtronik'iem z Janek, który zaordynował 1200zł)

              Aha: dziś znów przerabiałem wypalanie się filtra, ale chyba nie wypalił się do końca (na tych cholernych mazurskich drogach trudno jest utrzymać prędkość powyżej 60km/h i 2kobr.) - obroty biegu jałowego ma poziomie 1000. Ale po wyłączeniu silnika wentylatory u mnie nie pracowały i nic z auta nie śmierdziało...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • tomek.wlkp
                Ambiente
                • 2014
                • 132
                • Octavia II (1Z3)
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #82
                Już to pisałem na forum.

                Byłem 4 maja w Tune Force w Poznaniu, DPF wycięty. Było dokładnie tak jak pisze kmink. Przyjechałem 9 wyjechałem 17, auto nie podnosi obrotów, olej się nie rozrzedza, nie dymi, nie śmierdzi. Jestem zadowolony. I już wysyłam tam kolegę z Sharanem.

                Przed tym auto wiecznie podnosiło obroty, kontrolka się nie pojawiła co prawda ale przy wymianie oleju z silnika zeszło 8 litrów zamiast 4. Mi to wystarczyło, olej był masakrycznie rozrzedzony. Jeszce chwila i silnik by się zatarł.

                Mam jeszcze Fiata Doblo od nowości, na liczniku 9 tys. DPF wypalał się już 3 razy.
                Czarna Diablica

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #83
                  Tylko wywalac sam DPF to bez sensu. I tak trzeba grzebac w sterowniku, to trzeba zrobic za jednym zamachem program, zwlaszcza Tobie tomek.wlkp bardzo sie dziwie :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • tomek.wlkp
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 132
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #84
                    Bo ?
                    Czarna Diablica

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #85
                      No i znów zaświeciła mi się kontrolka DPF... Ale po jakichś 5km jazdy zgodnej z wytycznymi wypalania zgasła...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #86
                        Cos jest nie tak, bo zbyt czesto zapala sie ta kontrolka, co potwierdza tu kilka osob ktore maja podobne i wieksze przebiegi.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          #87
                          albo DPF traci (stracił sprawność) albo jakaś usterka silnika i większe zadymienie (nieszczelność w dolocie itp.)

                          Zamieszczone przez kmink
                          No to pewnie DPF swoje przeżył, szkoda kay na chemię....albo wymieniaj albo wywalaj...chyba, że to jest w 100% autentyczny przebieg to jest jeszcze szansa, że coś po prostu sie popsuło i spowodowało awarie filtra.
                          Agamek12 szalenie daleko do Poznania nie masz ;-)

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9935
                            • Ford

                            #88
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Cos jest nie tak, bo zbyt czesto zapala sie ta kontrolka, co potwierdza tu kilka osob ktore maja podobne i wieksze przebiegi.
                            Próbuję z internetu nauczyć się trochę zasady działania tego ustrojstwa...
                            I coraz bardziej przekonuję się do tego, że w filtrze jest tak dużo popiołu, że naprawdę niewiele miejsca zostaje na sadzę i musi ona być dość często wypalana. A że często musi być wypalana to czasem po prostu trafiam w cykl wypalania wtedy, gdy akurat auto nie jest w stanie osiągnąć warunków odpowiednich do skończenia procedury. A że tej sadzy zbiera się niewiele, to po zapaleniu kontrolki trzeba przejechać niewiele, żeby ją wypalić...

                            Tak sobie myślę...

                            I mam nadzieję że w tym tygodniu w końcu dowiem się więcej o stanie wtryskiwaczy (55kkm po wymianie w ramach akcji serwisowej), zaworu EGR (ona daje ewentualnie jakieś dane o błędach, czy po prostu w jakimś momencie "siada"), DPF-u i czegoś tam jeszcze i podejmę jakąś decyzję co robić dalej...
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #89
                              Agamek12, decyzja powinna być jedna, dpf i egr out plus do tego chiptuning :wink:
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • Agamek12
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9935
                                • Ford

                                #90
                                Zamieszczone przez piramida
                                Agamek12, decyzja powinna być jedna, dpf i egr out plus do tego chiptuning :wink:
                                EGR też jest niepotrzebny...?

                                Ktoś doradzi w temacie ekonomicznych i polecanych warsztatów bawiących się DPF-ami i chiptuningiem w WARSZAWIE?
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #91
                                  Agamek12, jak nie jesteś pro ekologiczny to egr tez ci nie jest do szczęścia potrzebny :wink:
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • Eryk Konieczny
                                    Ambiente
                                    • 2015
                                    • 216
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez tomek.wlkp
                                    Już to pisałem na forum.

                                    Byłem 4 maja w Tune Force w Poznaniu, DPF wycięty. Było dokładnie tak jak pisze kmink. Przyjechałem 9 wyjechałem 17, auto nie podnosi obrotów, olej się nie rozrzedza, nie dymi, nie śmierdzi. Jestem zadowolony. I już wysyłam tam kolegę z Sharanem.

                                    Przed tym auto wiecznie podnosiło obroty, kontrolka się nie pojawiła co prawda ale przy wymianie oleju z silnika zeszło 8 litrów zamiast 4. Mi to wystarczyło, olej był masakrycznie rozrzedzony. Jeszce chwila i silnik by się zatarł.

                                    Mam jeszcze Fiata Doblo od nowości, na liczniku 9 tys. DPF wypalał się już 3 razy.
                                    A przy kontroli oleju nie widać, że przybywa oleju?

                                    Komentarz

                                    • Agamek12
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 9935
                                      • Ford

                                      #93
                                      Ktoś coś o ALTA RACING:

                                      Usunięcie DPF (program + zawartość): 800zł
                                      Usunięcie DPF + chiptuning (jakieś 25KM i 50Nm ekstra): 1300zł
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz

                                      • ketivv
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1155

                                        #94
                                        "przybywanie" oleju nie jest takie oczywiste

                                        może ale nie musi wystąpić

                                        u mnie w Subaru pomiar rozrzedzenia oleju jest tylko estymacją (algorytmem) i jak doświadczenie pokazuje ma się nijak do realnego przybywania

                                        do tego w trakcie jazdy np. autostradą może ropa odparowywać z oleju silnikowego

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9935
                                          • Ford

                                          #95
                                          No a ten warsztat http://www.mobilnyautoserwis.eu/zakres.htm za komplet (usunięcie DPF + chip) zaordynował sobie 1.000zł... Trochę nazbyt atrakcyjnie cenowo?
                                          Poza tym bez hamowni, bo "cywilnych aut nie trzeba wcale hamować" a do tego "pisze bezpieczny program na 210KM". Chyba nie ma co brać go pod uwagę?
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • RafalekM
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 362

                                            #96
                                            Agamek12, odpuść. Cywilnego auta nie trzeba hamować... W tej bajce były smoki? Możesz tylko zaszkodzić silnikowi gotowcem z allegro.

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9935
                                              • Ford

                                              #97
                                              Jadziem dalej...
                                              Jakie mogą być efekty usunięcia filtra DPF (katalizator zostaje na swoim miejscu)?
                                              Oczywiście poza ewentualną chmurą czarnego dymu? Jakiś dodatkowy (większy) smród?
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              • yunior81
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1657
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #98
                                                Zamieszczone przez Agamek12
                                                Jadziem dalej...
                                                Jakie mogą być efekty usunięcia filtra DPF (katalizator zostaje na swoim miejscu)?
                                                Oczywiście poza ewentualną chmurą czarnego dymu? Jakiś dodatkowy (większy) smród?
                                                Wystarczy wykonać jeden telefon i będziesz wiedział wszystko - www.godula.pl

                                                Komentarz

                                                • tomek.wlkp
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 132
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  #99
                                                  Ja Ci mogę polecić V Tech Łowicz. Wielu kolegów z forum Tourana było u Jacka w Łowiczu i bardzo sobie chwalą to to Jacek zrobił.

                                                  V-Tec Tuning Łowicz, Łowicz, Skierniewice, Poland. Отметки "Нравится": 13 030 · Обсуждают: 17 · Посетили: 286. V-Tec Tuning Łowicz profesjonalny chiptuning, hamownia, regeneracja turbosprężarek,...
                                                  Czarna Diablica

                                                  Komentarz

                                                  • Agamek12
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 9935
                                                    • Ford

                                                    tomek.wlkp, dzieki, ale będę chcial poprawić auto w Warszawie...
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...