Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Vialle to sobie moze....

    Handmade 6th gen Skoda Octavia 1.8TSI

    Zaloguj - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA

    I takie same problemy z zimnym startem jak w instalacjach za kilka tysiecy euro :lol:
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • Po raz pierwszy w salonach pojawiła sie mozliwosc zamowienia auta [email protected] z instalacja Landi Renzo za 5900. Ma już ktoś? Jakie wrażenia, czuć spadek mocy?

      Komentarz


      • Czyli dalej mamy dotrysk Landi, wiec nic nowego.

        A po drugie, to ze jest w cenniku to jedna sprawa - druga wazniejsza jest, kto to montuje w PL oraz ktory diler takie auto sciagnie...bo w przypadku O2 TSI LPG mocno to odradzali :diabelski_usmiech

        A to ze to nasz krajowy montaz, wnosze po tym, ze w DE, UK czy Czechach mamy dostepna wersje CNG.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Maicroft
          Czyli dalej mamy dotrysk Landi, wiec nic nowego.
          Landi nawet jakby się potknęło o instalację ciekłego wtrysku, to nie będą wiedzieli co to jest :lol:
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Maicroft
            Czyli dalej mamy dotrysk Landi, wiec nic nowego.

            A po drugie, to ze jest w cenniku to jedna sprawa - druga wazniejsza jest, kto to montuje w PL oraz ktory diler takie auto sciagnie...bo w przypadku O2 TSI LPG mocno to odradzali :diabelski_usmiech

            A to ze to nasz krajowy montaz, wnosze po tym, ze w DE, UK czy Czechach mamy dostepna wersje CNG.
            jest dedykowany zestaw do Octavi i montuje dealer Bednarek w Łodzi.
            z tego co widzę to podobna instalka u zwykłego gaziarza kosztuje 3500-4200, wiec aż tak dużo sobie nie liczą a nie tracisz gwarancji i masz od nowości więc szybko oszczędzasz. Te 1500-2000 drozej co zapłacisz to sie w rok zwróci.

            Nowa Skoda Octavia z LPG - warto czy nie?
            Dla tych, którzy chcą mieć nowy, rodzinny samochód z instalacją gazową i gwarancją producenta, albo po prostu nie lubią diesli, Skoda wprowadza do oferty Octavię ze 150-konnym silnikiem 1.4 TSI zasilanym LPG

            Popularność autogazu nie słabnie - obecnie liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów zasilanych LPG wynosi około 3 mln. Jeśli odliczyć "martwe dusze" i założyć, że łącznie po polskich drogach jeździ od 12 do 15 mln aut, daje to udział na poziomie 20-25%. I nic dziwnego: od dłuższego czasu 1 litr gazu kosztuje mniej niż 2 zł, podczas gdy cena 1 litra "bezołowiówki" waha się pomiędzy 4 a 5 zł. Czysta oszczędność.

            "Gazowaniu" sprzyjają zresztą coraz nowocześniejsze instalacje. Samochody z LPG nie wymagają już "specjalnej troski", dynamiką praktycznie nie odstają od swoich benzynowych odpowiedników, a i zużyciem paliwa niewiele je przewyższają. Producenci instalacji poradzili sobie nawet z powszechnym ostatnio trendem stosowania w silnikach bezpośredniego wtrysku paliwa, a producenci samochodów ufają im na tyle, że w wybranych modelach LPG oferują jako fabryczną opcję.

            Skoda ma na tym polu duże doświadczenie - od 10 lat współpracuje z włoską firmą Landi Renzo. W tym czasie na polski rynek trafiło ponad 33,5 tys. nowych Skód z instalacjami LPG. Do niedawna ich oferta obejmowała tańsze Fabie i Rapidy z jednostkami wolnossącymi oraz 1.2 TSI, a teraz wzbogaca się też o większą i mocniejszą Octavię 1.4 TSI (150 KM).

            Skoda Octavia 1.4 TSI LPGFot. Michał Dek

            1,4-litrowy silnik Octavii zapewnia bardzo przyzwoite osiągi (od 0 do 100 km/h w mniej niż 8 s), jest cichy i elastyczny, a do współpracy ma precyzyjną 6-biegową skrzynię (przekładnia DSG nie jest dostępna). Na co dzień praktycznie nie czuć, że jest zasilany LPG: przełączanie z benzyny na gaz następuje automatycznie i niepostrzeżenie, a wskazówka obrotomierza bez wahania zmierza w stronę czerwonego pola. Nawet gwałtowna redukcja z szóstego na trzeci bieg nie powoduje "krztuszenia się" czy przerw w dostawie siły napędowej. W zamian silnik spala jednak nie tylko gaz: aby chłodzić wtryskiwacze benzyny (nagrzewają się z powodu bezczynności), zużywa również pewne ilości "bezołowiówki". Tym więcej, im wyższe obroty - przy spokojnej jeździe około 7-15% całkowitego zużycia paliwa, ale przy agresywnej może być to nawet 100%. Średnio na testowej trasie, w większości wiodącej drogami pozamiejskimi i wymagającej dynamicznych podjazdów, Octavia w przybliżeniu spaliła sensowną ilość 8 l gazu i 1 l benzyny na 100 km. Przy niespełna 40-litrowym zbiorniku gazu pozwala to pokonać około 400 km.

            Instalacje Landi Renzo nazywane są "fabrycznymi", ale za ich montaż odpowiadają dilerzy Skody. Modele z LPG można serwisować w niemal wszystkich autoryzowanych serwisach, a instalacje są objęte fabryczną 2-letnią gwarancją mechaniczną. Przeglądy odbywają się co 15 tys. km. Aby dodatkowo zagwarantować czystość wtryskiwaczy, co 5 tys. km do zbiornika trzeba wlać butelkę specjalnego środka (60 zł).
            Summa summarum

            Wrodzone zalety Octavii - funkcjonalne, przepastne wnętrze i bagażnik, dopracowaną ergonomię, przyzwoitą jakość wykończenia oraz udane nastawy zawieszenia i układu kierowniczego - można teraz połączyć z tańszą eksploatacją na LPG. Jedyna poważna wada to cena instalacji: 5990 zł. Aby ją "odjeździć", trzeba pokonać ponad 30 tys. km. W przypadku Fabii i Rapida z jednostkami 1.2 TSI instalacje LPG są sporo tańsze (2600-3150 zł).
            Gaz

            Wszystkie zalety benzynowej Octavii plus niższe koszty paliwa
            Hamulec

            Instalacja jest montowana w serwisie, a nie w fabryce, więc komputer pokładowy nie podaje zużycia autogazu, agresywna jazda zwiększa zużycie benzyny, dość wysoka cena instalacji
            Skoda Octavia 1.4 TSI | Kompendium

            Silnik: Benzynowy, 1395 cm3
            Moc: 150 KM przy 5000 obr./min
            Moment obr.: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
            Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
            Wymiary (dł./szer./wys.): 4659/1814/1461 mm
            Masa własna: 1180 kg
            Rozstaw osi: 2686 mm
            0-100 km/h: 8,1 s
            Prędkość maksymalna: 219 km/h
            Cena: od 74 470 zł
            Gazeo przeprowadza test długodystansowy wersji z LPG Skoda Octavia 1.4 TSI LPG już w Łodzi | gazeo.pl

            Komentarz


            • Zamieszczone przez paryzanin
              wiec aż tak dużo sobie nie liczą a nie tracisz gwarancji i masz od nowości więc szybko oszczedzasz.
              Hmm, ta gwarancja to moim zdaniem dalej rzecz ulotna. Potem sa takie schody jak z instalacjami w O2FL i O2 tour. Jak dzialalo to spoko, ale nie serwisujcie tego u nas, bo sie nie znamy, a jak sie zepsuje to my sie tez nie znamy. A gwarancja tj. do bramy z salonu

              Tamta gwarancja byla tylko na terenie PL oraz nie laczyla sie z przedluzonymi gwarancjami wykupowanymi extra.


              Ale pozyjemy, zobaczymy co tam sie wykluje. Za chwile wchodzi lift O3, to zeby wypchnac przedlifty wszystko beda obiecywac, ze bedzie ok.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Maicroft
                Ale pozyjemy, zobaczymy co tam sie wykluje. Za chwile wchodzi lift O3, to zeby wypchnac przedlifty wszystko beda obiecywac, ze bedzie ok.
                kiedy wychodzi?

                Gazeo
                Na początek sprawdziliśmy rzeczywiste zużycie benzyny w warunkach austradowych na trasie Warszawa - Łódź.

                Nasza Skoda Octavia 1.4 TSI LPG po przełączeniu na benzynę pokonała dystans 155 km ze średnim zużyciem paliwa 7,62 l/100 km. Za benzynę płaciliśmy po 4,32 zł za litr, co oznacza, że koszt przejechania 100 km na tym paliwie wyniósł 32 zł i 84 gr.

                Przejazd odbył się z prędkościami kodeksowymi (autostradowymi), a samochód miał zamontowany bagażnik, na którym podróżowały 2 rowery, oczywiście marki Skoda.
                Przeglad po 1 tys
                Przegląd po 1000 km zaliczony | gazeo.pl
                Jak każdy samochód z instalacją LPG, nasza testowa Skoda Octavia TSI musiała zgłosić się do autoryzowanego serwisu na obowiązkowy przegląd po pierwszym tysiącu km przebiegu. Co obejmuje taka procedura i jak zniosło ją nasze auto?
                REKLAMA
                Kontrola szczelności listwy wtryskowej LPG
                fot. gazeo.pl
                Kontrolę szczelności przeprowadza się przy użyciu specjalnego sprayu, którego naniesienie ujawnia ewentualne wycieki w postaci powstających pęcherzyków; w tym przypadku niczego nie stwierdzono

                Przegląd po 1000 km (choć testowana przez gazeo.pl Octavia ma na liczniku już prawie 2200 km) to zazwyczaj formalność, ale dla utrzymania gwarancji na instalację i całe auto trzeba go przejść, więc stawiliśmy się w wyznaczonym przez Skodę serwisie. Mimo że samochód odbieraliśmy od dealera w Warszawie, wyznaczono nam punkt w Łodzi – salon Skoda Bednarek przy ul. Szczecińskiej. Pracownicy byli już powiadomieni o naszej wizycie, dlatego po dopełnieniu kilku niezbędnych formalności Octavia została przyjęta na halę serwisową. Dla nas była to okazja, by przyjrzeć się przebiegowi przeglądu, dla pracowników ASO zaś możliwość zobaczenia jednej z pierwszych w Polsce Octavii TSI z dedykowanym systemem LPG opracowanym przez Landi Renzo.

                Lista czynności podczas przeglądu 1000 km jest dosyć długa i obejmuje:

                sprawdzenie szczelności instalacji LPG;
                sprawdzenie szczelności układu chłodzenia;
                sprawdzenie mocowania zaworu tankowania;
                sprawdzenie mocowania zbiornika;
                sprawdzenie mocowania elementów w komorze silnika;
                sprawdzenie mocowania magistrali gazowej (sterownika);
                regulację ciśnienia gazu;
                odczyt diagnozy systemu Omegas;
                odczyt diagnozy i wartości adaptacyjnych EOBD;
                regulację czujnika poziomu LPG w zbiorniku (jeżeli klient zgłasza nieprecyzyjne działanie; u nas nie wykonano);
                analizę składu spalin na biegu jałowym (u nas nie wykonano).

                Powyższe zalecenia pochodzą z instrukcji obsługi i książki gwarancyjnej dostarczanej przez Landi Renzo, natomiast Skoda w ramach własnych procedur dodaje do powyższych dodatkowe czynności:

                sprawdzenie stanu filtra powietrza, świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia;
                sprawdzenie przewodów instalacji gazowej pod kątem uszkodzeń mechanicznych;
                sprawdzenie wlewu gazu pod kątem prawidłowego zabezpieczenia przed zanieczyszczeniem;
                sprawdzenie podłączeń do układu benzynowego silnika;
                sprawdzenie połączeń węży gumowych układu ogrzewania reduktora;
                w miarę konieczności zmiana kalibracji układu LPG w menu sterownika;
                odbycie jazdy próbnej w celu sprawdzenia w praktyce kultury przełączania się silnika z benzyny na gaz i odwrotnie.

                Cała procedura trwała ok. godziny. Tym razem obyło się bez dodawania płynnych stabilizatorów do benzyny i oleju silnikowego – ich poziom uzupełnia się rzadziej, o czym napiszemy w osobnym artykule. Tymczasem ruszamy dalej w Polskę, by na kolejnych trasach sprawdzić, jakie oszczędności przynosi konwertowany na zasilanie gazowe silnik 1,4 TSI. Zaglądajcie tu regularnie!
                i po 5 tysiacach km.
                Skoda Octavia 1.4 TSI z LPG - czas na dodatek do paliwa | gazeo.pl

                kilka wypraw
                Wszystkie te atrakcje można podziwiać po około 3 godzinach jazdy samochodem. W naszym przypadku była to Skoda Octavia 1.4 TSI (150 KM) z zamontowaną dotryskową instalacją LPG Omegas Direct firmy Landi Renzo. Dzięki niej podróż z Łodzi do Sopotu autostradą A1 kosztuje około 60 zł (cena LPG 1,81 zł/l, cena benzyny 4,44 zł/l). Oznacza, że pokonanie 100 km z prędkością autostradową kosztuje nieco ponad 17 zł. To naprawdę bardzo przyzwoity wynik, biorąc pod uwagę, że to instalacja dotryskowa (do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny) czyli dawkująca gaz i niewielką ilość benzyny. W przypadku wyjazdu do Sopotu naprawdę bardzo niewielką - 0,28 l/100 km.
                ematyka naszych częstych w ostatnim czasie spotkań z Landi Renzo to na razie tajemnica. Dość powiedzieć, że pracujemy nad czymś nowym i wkrótce będziemy mogli odkryć karty, ale póki co pozwolimy sobie na tajemniczość, a tych nielicznych, którzy znają kulisy sprawy, prosimy o dyskrecję. Dość powiedzieć, że przy okazji postanowiliśmy sprawdzić poprawność nastaw systemu Omegas Direct – wprawdzie instalacja działa bez zarzutu, ale po ponad 8000 km nie zaszkodzi do niej zajrzeć od strony programowej, zwłaszcza kiedy nadarza się okazja.

                I co wyszło z tej inspekcji? Nic. To znaczy, że parametry pracy układu pozostają optymalne, co zresztą widać po osiągach i zużyciu paliwa. Trasa z Łodzi do Warszawy i z powrotem to ok. 260 km, w znacznej mierze po autostradzie, z reguły z prędkościami bliskimi kodeksowym limitom. Pokonanie jej przy użyciu ok. 21 l LPG i 1,1 l benzyny to więcej niż zadowalające wyniki, a więc próba poprawienia czegokolwiek w ustawieniach systemu to trochę jak wyważanie otwartych drzwi. Teraz jednak, po sprawdzeniu w polskim mateczniku Landi Renzo, mamy całkowitą pewność, że wszystko sprawuje się, jak należy.
                Skodzie 1.4 TSI z instalacją LPG i kierowcy – połączywszy siły przejechali 449 km za 62 zł.
                Jednodniowy wypad zasilaną LPG Skodą Octavia 1.4 TSI pozwolił zwiedzić 6 zamków na Szlaku Orlich Gniazd. Samochód pokonał na tej trasie (z okolicy Grotnik przez Rokitnicę w gminie Łask) 756 km zużywając przy tym 55,5 l paliwa gazowego i 4,2 l benzyny. Wycieczka kosztowała zatem niecałe 117 zł, czyli niewiele ponad 15 zł na każde 100 km.

                Jak na instalację dotryskową jaką jest Omegas Direct firmy Landi Renzo, której specyfika pracy wynika z zasady działania silnika o zapłonie iskrowym z wtryskiem bezpośrednim (oprócz LPG taka jednostka napędowa zużywa także niewielką ilość benzyny) wynik należy uznać za bardzo dobry. Zużycie benzyny, która jest niezbędna do chłodzenia umieszczonych w komorach spalania wtryskiwaczy benzynowych jest ograniczone do absolutnego minimum, co powoduje, że koszty eksploatacji związane z paliwem są praktycznie takie same jak w przypadku silnika z pośrednim wtryskiem benzyny dostosowanego do pracy na LPG.

                Nie ma się czego bać, zużycie benzyny jest minimalne, a instalacja tego typu przy znacznie niższej cenie w stosunku do systemów VI generacji (bezpośredni wtrysk ciekłego LPG przez wtryskiwacze benzynowe) jest dla nich realną alternatywą.

                Listwa jest oferowana jako Landi Renzo GIRS12 i stanowi obecnie część premontowanego (wstępnie zmontowanego) zestawu montażowego oferowanego do silnika 1.4 TSI (150 KM) stosowanego w samochodzie Skoda Octavia.
                Listwa wtryskowa LPG Landi Renzo
                fot. gazeo.pl
                Listwa wtryskowa LPG Landi Renzo GIRS12 w Skodzie Octavii 1.4 TSI

                Ten najmocniejszy w historii 10-letniej już współpracy Landi Renzo Polska ze Skodą silnik od niedawna jest oferowany w salonach w wersji LPG. Mieliśmy okazję uczestniczyć w pierwszym komercyjnym montażu instalacji gazowej do tego silnika.

                Zastosowana w jego gazowym układzie zasilania listwa wtryskowa GIRS12 jest nieco mniejsza od dotychczas stosowanych w Skodach wtryskiwaczy MED.

                Producent podaje także, że nowa listwa jest cichsza. Po uruchomieniu silnika i przejściu na zasilanie gazowe okazuje się, że tak jest w istocie. Charakter wydawanych przez listwę GIRS12 odgłosów jest zupełnie inny (łagodniejszy) niż w przypadku „starych” MED-ów.

                Nowe wtryskiwacze są także bardzo szybkie. Ich powtarzalny czas otwarcia wynosi około 2 ms.

                Oferowane przez Landi Renzo Polska listwy wtryskowe GIRS12 mają możliwość zasilania gazem z obu stron oraz pozwalają na łączenie ich w grupy wtryskiwaczy. Występują jako 2-, 3- i 4-sekcyjne w 5 wariantach mocy na cylinder:

                Extra extra small (EES) – do 10 kW/cylinder,
                Extra small (ES) – do 12,5 kW/cylinder,
                Small (S) – 12,5-18 kW/cylinder,
                Medium (M) – 17-27,5 kW/cylinder,
                Large (L) – 27,5-40 kW/cylinder.
                i o dedykowanej instalacji
                Powrót Octavii do gamy modeli z LPG | gazeo.pl

                Skoda od 10 lat oferuje swoje modele w wersji LPG z instalacjami gazowymi Landi Renzo. Z okazji rocznicy współpracy obu firm do oferty powraca Octavia LPG z jednostką napędową o mocy 150 KM.
                REKLAMA



                Silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM wyposażono w bezpośredni wtrysk benzyny. W związku z tym wymaga on instalacji LPG specjalnie dostosowanej do zasilania takiej jednostki napędowej. Jej sterownik steruje wtryskiwaczami LPG i jednocześnie uruchamia wtryskiwacze benzynowe, które muszą dawkować niewielką ilość benzyny aby chronić je przed uszkodzeniem.




                Omegas Direct firmy Landi Renzo w komorze silnikowej Skody Octavii 1.4 TSI
                fot. gazeo.pl
                Silnik 1.4 TSI (150 KM) w Octavii z zamontowanym gazowym układem zasilania Omegas Direct firmy Landi Renzo

                Taką właśnie, dedykowaną, instalacją LPG jest Landi Renzo Omegas Direct specjalnie opracowany do zasilania 150-konnego silnika 1.4 TSI w nowej Octavii. Dedykowane jest oczywiście oprogramowanie zarządzające pracą wtryskiwaczy gazowych i benzynowych (dotrysk), a także elementy mocujące i wstępnie zmontowane (premontowane) zespoły, które specjalnie przygotowane w znaczny sposób ułatwiają pracę montażystom w serwisach Skody.
                Reduktor Landi Renzo LI10 w Skodzie Octavii 1.4 TSI
                fot. gazeo.pl
                Reduktor Landi Renzo LI10 z podłączonymi przewodami wodnymi i przykręconym wspornikiem mocuje się do istniejących otworów montażowych w nadwoziu

                Dzięki zastosowaniu premontowanych podzespołów i dedykowanych wsporników poszczególne elementy gazowego układu zasilania są zamontowane w każdym egzemplarzu Octavii 1.4 TSI w tych samych miejscach w identyczny sposób. Ułatwia to serwisowanie instalacji LPG w każdym autoryzowanym serwisie Skody na terenie Polski niezależnie od tego, w którym z nich była ona zamontowana.

                W skład premontowanego zestawu montażowego do silnika 1.4 TSI w nowej Skodzie Octavii wchodzą wszystkie niezbędne do adaptacji do zasilania LPG elementy wraz ze wspornikami montażowymi, elementami złącznymi i mocującymi, które pozwalają na powtarzalny w każdym egzemplarzu tego modelu montaż gazowego układu zasilania.
                Listwa wtryskowa LPG Landi Renzo GIRS12
                fot. gazeo.pl
                Listwa wtryskowa Landi Renzo GIRS12 debiutuje w zestawie montażowym do Skody Octavii 1.4 TSI

                Reduktor Landi Renzo LI10 wchodzący w skład premontowanego zestawu montażowego do Skody Octavii 1.4 TSI jest od razu zamontowany na wsporniku, który montuje się śrubami w istniejących w samochodzie otworach w ściśle określonym miejscu i pozycji. Oprócz wspornika montażowego reduktor uzbrojony jest w węże gumowe zakończone metalowymi króćcami służącymi do połączenia z układem chłodzenia silnika. Są one zabezpieczone przez uszkodzeniami mechanicznymi i kontaktem z gorącymi elementami układu wylotowego za pomocą specjalnych siatkowych koszulek.
                Podłączenie przewodów paliwowych do zbiornika LPG
                fot. gazeo.pl
                Dzięki skompletowaniu zbiornika LPG z wielozaworem podłączenie przewodów paliwowych jest znacznie prostsze, ponieważ odbywa się pod samochodem (dużo łatwiejszy dostęp)

                Listwa wtryskowa Landi Renzo GIRS12 ma założone odpowiedniej długości węże doprowadzające gaz do kolektora, wąż niskiego ciśnienia z filtrem fazy gazowej, który łączy listwę z reduktorem LPG. Węże są chronione specjalną osłoną antyprzetarciową, która zabezpiecza je przed uszkodzeniami związanymi z ewentualnym kontaktem z elementami silnika.

                Specjalnie przygotowana wiązka elektryczna przyspiesza montaż i ogranicza możliwość popełnienia błędów. Wszystkie przewody są docięte na odpowiednią długość, a całość odpowiednio zaizolowana i gotowa do montażu w samochodzie.

                Sterownik LPG Omegas Direct do silnika 1.4 TSI współpracuje z wariatorem kąta wyprzedzenia zapłonu, który jest niezbędny dla prawidłowego działania tej jednostki napędowej.

                Skompletowany i sprawdzony w warunkach przemysłowych toroidalny zbiornik LPG firmy STAKO z zamontowanym wielozaworem i wyprowadzonym pod samochód złączem miedzianych przewodów paliwowych jest dużo łatwiejszy w montażu. Połączenie przewodów z wielozaworem pod samochodem samochodem jest dużo łatwiejsze niż wykonywanie tej operacji w ciasnej przestrzeni wewnątrz torusa.

                Dzięki tak skompletowanemu zestawowi premontowanemu montażysta nie musi dostosowywać do samochodu poszczególnych jego elementów i ich mocowań oraz podłączeń (elektrycznych, wodnych oraz gazowych wysokiego i niskiego ciśnienia). Zostało to zrobione na etapie projektowania gazowego układu zasilania do Skody Octavii 1.4 TSI w firmie Landi Renzo Polska. Dzięki temu montaż jest bardziej komfortowy, a jego czas wyraźnie się skraca.


                Koniec pierwszego dnia był okazją do wymiany obserwacji i zadania pytań przedstawicielom Skody i Landi Renzo. Okazało się na przykład, że nieprzypadkowo stabilizator do benzyny w modelach z silnikami TSI (czyli Rapidzie i Octavii) dolewa się akurat po 5000 km – według producenta aut właśnie na tak długo powinien wystarczyć pełny zbiornik paliwa konwencjonalnego, oczywiście pod warunkiem regularnego uzupełniania zapasów LPG. Nam, mimo przejechania już 9000 km testową Octavią, niedane było tego sprawdzić, ponieważ dolewamy benzynę przy każdym tankowaniu gazu, by mieć stały ogląd jej zużycia. Sądząc jednak po tym, że średnio silnik pobiera jej nie więcej niż 0,7 l/100 km, faktycznie wydaje się to możliwe.


                zastanawiam się nad kupnem takiego auta wiec szukam info.

                Komentarz


                • dhosting.pl - Strona nie znaleziona

                  dhosting.pl - Strona nie znaleziona

                  To takie dodatki, za ktore placimy na przegladzie - pytanie ile, albo ile ten przeglad kosztuje. Ciekawi mnie tez czestotliwosc wykonywania tych przegladow, bo tu po 5 i 10kkm robili taki przeglad ??
                  Do tego miejsce wykonania takiego przegladu - widac nie robi tego kazde ASO Skody.

                  Ale bardzo podoba mi sie zuzycie benzyny. Na dotrysk idzie w okolicach 0,5l wiec bardzo ladnie. Kiedys dotrysk wynosil min. 2l w tych poprzednich TSI.

                  Ciekawie jak w miescie, chociaz tu nie ma problemu z praca na postoju bo start/stop gasi silnik.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • Przeglady są co 15 tysiecy kilometrów.
                    I na przegladzie wlewają jedno opakowanie i wreczają kolejne dwa opakowania z plynem do uzupelnienia po kolejnych 5 i 10 tysiacach. Jedno opakowanie w serwisie to ponoć 60zł.
                    Czyli 60zł/5000km czyli 1.2 grosza na 1km

                    Być może poza serwisem da się to kupić taniej. Jeszcze nie sprawdzałem.


                    o dodatku
                    Skoda Octavia 1.4 TSI z LPG - czas na dodatek do paliwa


                    Zgodnie z zaleceniami Skody, zasilana LPG z zastosowaniem instalacji Landi Renzo Omegas Direct, 150-konna Octavia 1.4 TSI wymaga stosowania specjalnych dodatków do paliwa i oleju silnikowego.

                    Dodatek do oleju silnikowego, podobnie jak ten przeznaczony do benzyny jest aplikowany w serwisie, w czasie montażu instalacji LPG do silnika 1.4 TSI. Po przejechaniu 5 tys. km należy ponownie użyć dodatku do paliwa.

                    Używanie obu tych preparatów wynika ze specyfiki działania silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, do jakich zalicza się stosowany w wielu modelach samochodów Grupy Volkswagena silnik 1.4 TSI.

                    W silnikach takich wtryskiwacze benzynowe są montowane wprost w komorach spalania, co powoduje, że są one narażone na wpływ bardzo wysokich temperatur i szybkozmiennych wartości ciśnienia. Są to bardzo niekorzystne warunki pracy, tym bardziej w silniku zasilanym LPG, w którym wtryskiwacze benzynowe działają w ograniczonym zakresie.

                    Instalacje dotryskowe, do których należy system Omegas Direct firmy Landi Renzo oprócz sterowania wtryskiem LPG w stanie gazowym, sterują także pracą wtryskiwaczy benzynowych. Są one otwierane na dużo krótszy czas niż przy zasilaniu benzyną, realizując tzw. dotrysk zapewniający odpowiednie chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych. Od niego wzięła się nazwa instalacji dotryskowych.

                    W silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny zasilanym LPG, paliwo znajdujące się we wtryskiwaczach benzynowych nie jest zatem dawkowane w pełnym zakresie. Powoduje to, że zalegająca w nich benzyna nagrzewa się znacznie bardziej. Może to powodować powstawanie osadów wewnątrz wtryskiwaczy oraz na ich końcówkach umieszczonych w komorach spalania. W konsekwencji zmianie może ulec charakterystyka ich pracy, doprowadzając do nieprawidłowości w działaniu silnika.

                    Ponadto benzyna w zasilanym LPG silniku z bezpośrednim wtryskiem jest zużywana bardzo wolno z uwagi na niewielki dotrysk realizowany przez system Omegas Direct. W tej sytuacji skraplająca się wewnątrz zbiornika (na jego ściankach) wilgoć może przedostawać się do paliwa, a długo pozostająca w zbiorniku benzyna może ulec procesom starzenia.

                    Aby zapobiec tym wszystkim niekorzystnym zjawiskom Skoda zaleca w zasilanych LPG silnikach TSI okresowe (co 5 tys. km) stosowanie specjalnego preparatu do benzyny.


                    Wykorzystywane są niedostępne w handlu dodatki firmy BG, dostarczane w oparciu o unikalną sieć dystrybucji w przemyśle motoryzacyjnym. W przypadku dodatków do silników TSI są one dostępne u Autoryzowanych Partnerów Skody.

                    Działanie dodatków BG CF5®, nr 203 i BG ESD, nr 213 jest takie samo, różnią się one sposobem konfekcjonowania. BG CF5®, nr 203 jest dostępny w puszkach, a BG ESD, nr 213 w łatwych w użyciu butelkach z długą szyjką).

                    W warunkach serwisowych (przy montażu instalacji LPG i przy okresowej jej obsłudze co 15 tys. km) do benzyny aplikowany jest preparat BG CF5®, nr 203 w puszce o pojemności 325 ml.

                    Zarówno po montażu jak i na każdym okresowym przeglądzie instalacji LPG użytkownik Skody z silnikiem TSI otrzymuje dwie butelki preparatu BG ESD, nr 213, każda o pojemności 325 ml.

                    Pierwszą z nich należy zaaplikować przy tankowaniu benzyny po przebiegu około 5 tys. km, drugą po kolejnych 5 tys. km. Kolejna jest wlewana do zbiornika przy następnym przeglądzie instalacji LPG u jednego z Autoryzowanych Partnerów Skody. W ramach przeglądu użytkownik otrzymuje kolejne dwie butelki preparatu.

                    Oba środki czyszczą i konserwują układ paliwowy (w tym wtryskiwacze i komory spalania), stabilizują parametry paliwa, zapobiegają powstawaniu wilgoci w zbiornikach i korozji w układzie zasilania, skutecznie chroniąc wtryskiwacze benzynowe w zasilanych LPG silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Najlepsze rezultaty uzyskuje się wlewając preparat do zbiornika i tankując do pełna.

                    Preparat dodawany do oleju (stabilizator BG MOA® nr 110) jest aplikowany w warunkach serwisowych przy montażu instalacji LPG oraz przy jej okresowej obsłudze, połączonej z przeglądem samochodu co 15 tys. km. Jest on dostępny w puszkach o pojemności 325 ml.

                    Preparat zapobiega utlenianiu oleju silnikowego nawet przy wysokich temperaturach silnika. Zachowuje czystość pierścieni tłokowych oraz układu olejenia. Zapobiega ewentualnemu powstawaniu zanieczyszczeń na trzonkach zaworów dolotowych. Zmniejsza odparowalność oleju silnikowego zapobiegając powstawaniu zanieczyszczeń na końcówkach wtryskiwaczy oraz w komorach spalania, szczególnie w zasilanych LPG silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Preparat BG 110 aplikuje się do świeżego oleju silnikowego (jedno opakowanie na maksymalnie 5 l oleju).

                    Wymienione dodatki wpływają na podniesienie kosztów obsługi zasilanego LPG samochodu z bezpośrednim wtryskiem benzyny o około 160 zł. Przeliczając to na 15 tys. km przebiegu (taka jest częstotliwość wykonywania przeglądów) koszt eksploatacji podnosi się o 1 zł i 6 gr na każde 100 km, co daje w sumie z kosztami paliwa około 16 zł na każde przejechane 100 km (przy cenie litra LPG 1 zł 78 gr i jego zużyciu 7,35 l/100 km i benzyny 0,56 l/100 km). Na benzynie, która kosztuje 4,29 zł/l koszt przejechania 100 km wynosi 32 zł 70 gr, czyli ponad 2-krotnie więcej.

                    Cały czas jazda na LPG bardzo się opłaca.
                    z drugiej strony na youtube widziałem gościa z Łodzi co po Łodzi srednie spalanie benzyny [email protected] ma na poziomie 6 litrów przy sredniej predkosci 25km/h :shock: wiec jemu LPG nie potrzebne.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez paryzanin
                      z drugiej strony na youtube widziałem gościa z Łodzi co po Łodzi srednie spalanie benzyny [email protected] ma na poziomie 6 litrów przy sredniej predkosci 25km/h wiec jemu LPG nie potrzebne.
                      Komputer to mozna wytresowac, zeby pokazywal takie bzdury(-20% to nie problem)... mi zaden diesel przy takiej sredniej nie pali takiej ilosci paliwa. Min. 6,5l-7l

                      Mam swoje zdanie na temat spalania w miescie

                      Daj linka, chetnie sie posmieje 8)


                      Z tym serwisem pytam, bo oni byli na przegladzie po 1kkm (to normalne i dotyczy kazdej instalacji LPG), potem byly po 5 i 10kkm, pytanie czy to jest tez obowiazkowe.

                      A.. zebys nie odbieral moim postow sceptycznie do LPG. Ja mam auta z LPG i kazde z nich jezdzi na benzynie i na LPG bez problemow.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • na kanale tego goscia jest sporo jego filmików ze spalaniem


                        a tu z jazd po Łodzi


                        to chyba zasługa ACT + Start/Stop

                        ps. sam jezdze na LPG i dlatego powaznie się zastanawiam nad Octavia odkąd pojawiła się opcja założenia przez dilera.

                        Komentarz


                        • lepiej niz moja fabia w dieslu bo Łodzi. ciekawe

                          Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

                          Komentarz


                          • Ale to jest 6l Pb, bo sterownik dalej nie przelicza do tego wszystkiego zuzycia LPG. A pali tylko tyle wlasnie dzieki start/stop

                            Do tego ile dotryskujemy Pb w tym czasie ??

                            Ja bym optymistycznie przyjal 6l LPG + no wlasnie ile realnie Pb ??

                            5% w trasie jak najbardziej. A w miescie 10-15% ?? Jak z odpaleniem po zadzialaniu systemu S/S. Bo nie kazda instalacja odpala na LPG, tylko najpierw rozruch na Pb, a potem przelaczenie na LPG.

                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • wg opisu filmu to jest 1.4tsi bez zadnego LPG

                              Komentarz


                              • A ten to faktycznie... ale fabryczna wersja z LPG ma tez tak palic


                                Ja tam kazdemu mowie: odpal motostat.pl albo spritmonitor.de wyszukaj dane auto. Zobacz na srednia wynikow z miejsca 5-10 potem na 5-10 od konca usrednij i wyjdzie realne spalanie.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • Dawno nie podawałem bieżących informacji nt. mojej instalacji. Przesiadłem się do nowego auta, moja Octavia 1.8TSI LPG jest teraz w rękach żony i jeździ na krótkich trasach po mieście (2-5 km). Auto ma na liczniku 130 TKM, żadnych problemów z pracą instalacji.
                                  Spalanie na powyższych odcinkach przy obecnej pogodzie:
                                  WG KOMPUTERA na Pb: 11,8-12,2 l/100
                                  SPALANIE LPG: 14,7-15,5 l/100

                                  KOSZT 100 km na Pb w mieście: 54,40 PLN
                                  KOSZT 100 km na LPG w mieście: 32,85 PLN
                                  OSZCZĘDNOŚĆ: 21,55 PLN/100 km

                                  Jazda w trasie:
                                  WG KOMPUTERA: 7,0 l/100 km Pb
                                  SPALANIE LPG: 8,8-9,2 l/100 km

                                  KOSZT Pb - 31,70 PLN//100km
                                  KOSZT LPG - 19,70 PLN/100km
                                  OSZCZĘDNOŚĆ: 12,00 PLN/100 km

                                  Jeśli zamierzacie eksploatować auto przez min. 100T km, warto zapłacić za instalację Vialle. W przeciwnym razie oktany są niezastąpione, a oszczędności sprezentujecie nowemu właścicielowi Waszego auta.
                                  Instalacja z dotryskiem w przeciwieństwie do mojej niestety nigdy się nie zwróci, więc szkoda w ogóle roboty i szukania.

                                  Komentarz


                                  • Bez źartow...mialem Leona CHPA z instalacją dotryskową Zenith i zwróciła się razem z przegladami na dystansie 50 tys.km....zresztą jest tutaj wątek.

                                    Komentarz


                                    • Dlaczego miales ? Juz go sprzedales ?


                                      Była O1 jest F2.

                                      Komentarz


                                      • Co to za instalacja to traz jest montowana w octavii fabrycznie. Czy podjął ktoś decyzję o zakupie octavii z instalacją.

                                        Komentarz


                                        • Tak...ale sprzedalem ze względów osobistych.
                                          Nie powiem bo jakis czas mialem klopot z poprawnym zestrojeniem instalki a jak juz ogarnalogarnąłem temat to musialem sprzedac auto...ironia losu.
                                          Teraz latam Astrą ST AT 1,6cdti 136 KM.
                                          Ostatnio edytowany przez Tomcio; [ARG:4 UNDEFINED].

                                          Komentarz


                                          • Skoda Octavia III 1.2 TSI CJZA - ładny montaż, a ciekawe ile to kosztuje ? Instalacja z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych, bez dotrysku.
                                            www.youtube.com/watch?v=3wR5sSBBGuk

                                            Komentarz


                                            • vuti21 za spamowanie
                                              Moja Rosso Czeszka
                                              Wykres z hamowni
                                              Flickr

                                              CB Harry II ASC + Triflex

                                              Pozdrawiam Mirek!!

                                              Komentarz


                                              • Jakie są aktualne ceny za np.: Prins'a DLM lub podobne instalacje bez dotrysku? Ktoś coś w ostatnim czasie montował? Może być na PW.

                                                Komentarz


                                                • mam znajomego który ma fabie 1,4 z instalacją BRC i jest zadowolony. Ja osobiście przymierzam się do zakupu octavi raczej w benzynie aby móc w przyszłości zamontować gaz. dlatego rozglądam się za instalacjami i opiniami co warto zamontować a z czego zrezygnować.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz posta
                                                    Jakie są aktualne ceny za np.: Prins'a DLM lub podobne instalacje bez dotrysku? Ktoś coś w ostatnim czasie montował? Może być na PW.
                                                    Ceny ciekłego wtrysku to okolice 9 - 10 tys PLN. Nadzieja w nowym STAGU 500 (bez dotrysku), który ponoć ma kosztować ok 5 - 6 tys. Jest to cena orientacyjna podawana na dzień dzisiejszy, jak będzie to zobaczymy jak wejdzie do oferty i zacznie być montowany.
                                                    Pozdrawiam
                                                    Northeusz

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X