Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Zasilanie w aucie rejestratora wideo 5V 1A - jak?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Zasilanie w aucie rejestratora wideo 5V 1A - jak?

    Zamieszczone przez TREI
    Z tego co pamiętam o zieloną kartre w AXie trzeba poprosic i dosyłają do polisy. Zadzwon i poproś wysłanie. Jest darmowa, nic dodatkowo nie płacisz.
    Gorzej, że nie ma mnie w domu, bo siedzę w Augustowie z planem wyjazdu na Litwę za dwa dni...

  • #2
    [O2FL] Zasilanie w aucie rejestratora wideo 5V 1A - jak?

    Mam rejestrator zasilany po miniUSB z zapalniczki samochodowej 12V (ma w sobie elektroniczną przetwornicę na 5V). Kabelek mam ładnie poprowadzony od lusterka wstecznego do konsoli środkowej. Niestety zasilacz się popsuł i zostałem bez rejestratora.

    Zasilacz chcę oddać na gwarancję, więc muszę rozebrać trochę auta, żeby go wydobyć, ale drugi raz nie chciałbym decydować się na takie rozwiązanie. Czy macie jakiś inny pomysł, jak zasilić kamerkę?

    Może są jakieś przetwornice? A może w jakiś cudowny sposób można uzyskać ze skrzynki bezpieczników 5V?

    Wolałbym nie mieć cały czas zajętej zapalniczki. Mam podłączone CB po zapłonie bezpośrednio pod skrzynkę bezpieczników i sobie chwalę. Fajnie byłoby mieć w podobny sposób zasilaną kamerkę.
    Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

    Komentarz


    • #3
      może coś takiego
      Link
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez krzynol
        może coś takiego
        Link
        Tylko to wpina się do zapalniczki i gniazdo jest zajęte. Wolałbym coś, co można byłoby na stałe podłączyć pod bezpieczniki po zapłonie i ukryć w desce rozdzielczej.

        Może coś takiego?
        404 Not Found

        Krzychu, pytanie do Ciebie, czy to nie jest zbyt duży drut
        Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez krzynol
          może coś takiego
          Link
          Zamieszczone przez sparrov
          Wolałbym nie mieć cały czas zajętej zapalniczki.
          Internetowy Sklep Elektroniczny - Sklep AVT z Elektroniką
          + zwykły kabelek - rozbierasz ten z usb - czytasz na necie co jest +5V a co zero, lutujesz do przetwornicy i robisz linię do skrzynki bezpieczników

          pozdro
          Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

          mój szkodnik

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez sparrov
            ... Wolałbym coś, co można byłoby na stałe podłączyć pod bezpieczniki po zapłonie i ukryć w desce rozdzielczej.
            To ja mam dla Ciebie lepsze rozwiązanie, które zresztą od jakiegoś czasu stosuje u siebie. Oczywiście potrzebny Ci będzie zasilacz 12V/5V ( może być taki "pod zapalniczkę"). Zasilacz "wypruwasz" z obudowy i montujesz w lampce sufitowej ( a właściwie nad nią; jest malutki więc się zmieści; ja akurat dałem go przy schowku na okulary ) a kabelek zasilający ciągniesz do rejestratora na szybie ( czyli jakieś 20 cm ). Tam, jeśli podłączysz się w odpowiednie miejsce, będziesz miał zasilanie już od momentu otwarcia auta z pilota ( rejestrator staruje w momencie pojawienia się zasilania ) do momentu jego zamknięcia z pilota ( rejestrator wyłącza się, po odcięciu zasilania ). Jeśli zostawisz wyłączone auto, ale bez zamykania pilotem, to rejestrator będzie jeszcze pracował przez ok. 10 minut ( taki jest czas automatycznego odcięcia zasilania oświetlenia wnętrza sterowany przez Centralną Elektrykę ).
            Przy takim podłączeniu masz wolne gniazdo zapalniczki i nie musisz pamiętać o włączaniu/wyłączaniu rejestratora. Dodatkowo jeśli masz po drodze jakieś postoje nie wymagające wychodzenia z auta to uzyskujesz ciągłość nagrania.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              kowal 2002, super pomysł :> Modyfikacja nie powoduje jakiś błędów albo problemów z przepalaniem żarówek? Jak długo stosujesz u siebie takie rozwiązanie? No i w jaki sposób masz to podpięte? Przylutowane do pinów z lampki? Szybkozłączki? No i co z efektem zciemniana - rozjaśniania, który jest w tej lampce?
              Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

              Komentarz


              • #8
                Jeżeli masę weźmiesz z budy a tylko +12V z lampki, to nie będzie efektu ściemniania - to działa tak, że podczas ściemniania wzrasta potencjał masy do 12V. Ale tak czy siak nie podłączasz się do żadnej żarówki, tylko do zasilania całej lampki, tego, które dochodzi do przełącznika w pozycji "zawsze zapalone".

                Kowal - dobry patent!
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz


                • #9
                  coś malutkiego musi być, najlepiej właśnie te od zapalniczkowych zasilaczy bebechy wyjąć
                  te przetwornice, to jedna ma za małe moce
                  a druga to duża locha i wogóle jakaś dziwna
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    sparrov, kolega Enriquez napisał już jak to działa więc ja napiszę tylko, że podłączasz się tak jak Ci wygodnie ( pod lampkę lub do przewodów na szybkozłączkę - ja wolę do przewodów ). Do lampki dochodzą trzy przewody:
                    - brązowy - to jest masa, do której podpinasz "-" przetwornicy.
                    - niebieski z szarym paskiem - to jest ta "masa ściemniania", która idzie z CE - ten przewód zostawiasz w spokoju
                    - czerwony z niebieskim paskiem - to jest plus zasilania oświetlenia, do którego podpinasz "+" przetwornicy.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz


                    • #11
                      kowal 2002, Enriquez, mam już zainstalowane zasilanie dokładnie w taki sposób jak napisaliście. krzynol, dzięki za podłączenie.

                      Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                      Komentarz


                      • #12
                        a ja z kolei planuje podciągnąć napięcie z szyberdachu (wyjmując cały ten plastik ze schowkiem na okulary jest tam swietny dostęp do mechanizmu szyberdachu i kupę miejsca na zasilacz)

                        a tak z ciekawości - jak się wyjmuje tą "szybkę" od lampki ?? ciągną na chama w doł, czy trzeba gdzieś podważyć ?
                        Diesel Service Śmietana
                        43-210 Kobiór
                        ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                        uwaga
                        nie robimy pompowtryskiwaczy

                        Komentarz


                        • #13
                          podważasz z jednej (długiej) strony szybkę i wyskakuje sama
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #14
                            dzięki - bo lękałem się tak na siłę... :wink:
                            Diesel Service Śmietana
                            43-210 Kobiór
                            ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                            uwaga
                            nie robimy pompowtryskiwaczy

                            Komentarz


                            • #15
                              nożyk/scyzoryk mocno stępiony jest najlepszy
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz


                              • #16
                                Jeśli w aucie jest CB to dobrze jest wcześniej sprawdzić czy układ wyciągnięty z ładowarki nie będzie siał zakłóceń. Na elektrodzie ktoś polecał taką ładowarkę.
                                Mam ją u siebie, potwierdzam brak zakłóceń w CB.
                                Antyfotoradar Valentine1
                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                Komentarz


                                • #17
                                  Muszę i ja w ten sposób pociągnąć zasilanie. Dzięki panowie

                                  [ Dodano: Sro 18 Gru, 13 20:56 ]
                                  Powstaje pytanie, czy w OI można w ten sposób podpiąć?

                                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jedno pytanko w temacie. Dobrze wnioskuje, ze podlaczenie opisane przez kowal 2002 odlacza prad po jakims czasie, ale tylko jak sie samochod zamknie na kluczyk? Jak zostawie auto otwarte w garazu na noc to mi wyssie cale aku?
                                    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Zbyhoo
                                      Jedno pytanko w temacie. Dobrze wnioskuje, ze podlaczenie opisane przez kowal 2002 odlacza prad po jakims czasie, ale tylko jak sie samochod zamknie na kluczyk? Jak zostawie auto otwarte w garazu na noc to mi wyssie cale aku?
                                      po ok 10 min zasilanie się wyłaczy...
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez piotrek_os
                                        Zamieszczone przez Zbyhoo
                                        Jedno pytanko w temacie. Dobrze wnioskuje, ze podlaczenie opisane przez kowal 2002 odlacza prad po jakims czasie, ale tylko jak sie samochod zamknie na kluczyk? Jak zostawie auto otwarte w garazu na noc to mi wyssie cale aku?
                                        po ok 10 min zasilanie się wyłaczy...
                                        Kurcze, u mnie po 40 minutach nadal nagrywa. A na ekranie jest napelniająca sie bateryjka, czyli caly czas się ładuje, wiec zasilanie dochodzi. Po zamknieciu na kluczyk od razu kamerka robi kaput.
                                        Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zbyhoo, to masz coś "nie halo" z "usypianiem" Centralnej Elektryki. Jak zostawisz otwarte drzwi w wyłączonym ale nie zamkniętym aucie, to po jakiś 10-15 minutach nie gasną lampki podświetlenia wnętrza?
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            I widzicie... człowiek się uczy całe życie.
                                            W mojej octavii zapalniczka chodzi cały czas nawet po zamknięciu itd..
                                            Więc muszę coś przekombinować żeby po zapłonie działało albo jakoś tak.
                                            Czyli sugerujecie żeby wybebeszyć ten zasilacz co był w komplecie z kamerką i podłączyć to pod lampki nad lusterkiem?
                                            To może być niezły pomysł

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Jurij
                                              Czyli sugerujecie żeby wybebeszyć ten zasilacz co był w komplecie z kamerką i podłączyć to pod lampki nad lusterkiem?
                                              ten zailacz bym zostawił w spokoju.....kup sobie taki mały zasilacz co do gniazda zapalniczki jest i ma usb - i kablem USB podłaczysz zailanie do rejestratora (a ten dokupiony mozesz wybebeszyc...) - koszt tego poniżej 10 zł....
                                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                jeszcze jedno...
                                                Wam tez te rejestratory tak smieca ze az radio zagluszaja samochodowe?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Jurij
                                                  Czyli sugerujecie żeby wybebeszyć ten zasilacz co był w komplecie z kamerką i podłączyć to pod lampki nad lusterkiem?
                                                  W O2 w wersji bez garba , nie trzeba rozbierać wtyczki-zasilacza kamerki, tam jest tyle miejsca ze można wlutować pod lampkę gniazdko 12V i wpinac wtyk-zasilacz.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X