[O2FL] Zasilanie w aucie rejestratora wideo 5V 1A - jak?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lesiu34
    Ambiente
    • 2010
    • 159
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez jamesbondzio
    Lesiu.
    Nie da się wzbudzić transformatora stałym +5 bez impulsu ;-)
    Takie prawa fizyki.
    Może jest lepiej wykonany niż różne cuda za 30 zł z marketu co nie zmienia faktu że przetwornice też posiada.
    jamesbondzio sorki, ze dopiero teraz odpisuję, ale sesja rządzi się własnymi prawami.
    Nie rozumiem o co Ci chodzi. Co chcesz wzbudzać? Ten zasilacz NIE MA w sobie ŻADNEJ przetwornicy impulsowej. Jest tam normalne trafo i 4 dławiki. Zero siania. Na wejściu 12volt, na wyjściu 5v 3A. Można podłączyć wprost telefon, kamerkę, czy co tam kto chce. I wszystko działa. Napisz dokładnie swoje wątpliwości, to spytam elektronika, który to produkuje - bo to człowiek, który jest pasjonatem CB, mieszka też w moim mieście i dokładnie wie co zbudował, bo też mu przeszkadzał szum z ładowarek. Będzie w stanie określić się co i jak, bo nie rozumiem twojego stwierdzenia i on też.

    Komentarz

    • KulfonP
      Rider
      • 2010
      • 391

      Zamieszczone przez Lesiu34
      Nie rozumiem o co Ci chodzi. Co chcesz wzbudzać? Ten zasilacz NIE MA w sobie ŻADNEJ przetwornicy impulsowej. Jest tam normalne trafo i 4 dławiki. Zero siania. Na wejściu 12volt, na wyjściu 5v 3A.
      Trafo ma to do siebie, że ma rdzeń, co najmniej dwa uzwojenia i działa na napięcie przemienne.
      To co jest w tym zasilaczu to nie jest trafo tylko układ półprzewodnikowego stabilizatora obniżającego napięcie.
      Pomyliłeś pojęcia i jamesbondzio zwrócił Ci na to uwagę.

      Komentarz

      • Lesiu34
        Ambiente
        • 2010
        • 159
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Ok, jamesbondzio, KulfonP, po konsultacji, już wiem w czym błąd – nie będąc elektronikiem, źle się wyraziłem więc powstała wątpliwość. Otóż zasilacz nie jest transformatorowy, nie ma tam trafo. Dokładnie rzecz biorąc jest to układ stabilizatora napięcia. Do filtrowania napięcia użyto dławików i kondensatorów. Z tego względu nie powstają żadne szumy w CB radiu.

        Notabene. Saxon też sprzedaje zasilacz bezszumowy. Ale jego rozmiary są "delikatnie" rzecz biorąc o wiele większe... http://saxon.waw.pl/sklep_cb_radio-29.html

        Komentarz

        • jamesbondzio
          L&K
          • 2009
          • 1174
          • Octavia III (5E3)
          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

          Lesiu34, zapytaj się elektronika co dostanie na wyjściu trafia jak na wejście da stałe napięcie.

          [ Dodano: Wto 03 Lut, 15 20:45 ]
          ok. czyli to co proponujesz to tylko dobrze wykonany filtr LC
          kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

          teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

          Komentarz

          • Lesiu34
            Ambiente
            • 2010
            • 159
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            jamesbondzio spytałem elektronika i mi odpisał tak: na wyjściu nic się nie pojawi ale na pierwotnym uzwojeniu po pewnym czasie pojawi się dym jak uzwojenie zacznie się grzać. Oczywiście zakładamy że na wejściu zasilania prądem stałym nie będzie zabezpieczenia przeciwzwarciowego. Elektronik pyta się także co proponujesz jako układ stabilnego zasilana niepowodującego indukcji jeśli to tylko "dobrze wykonany" filtr LC. Notabene zwrócił uwagę na to, że nie stałe napięcie, a stały prąd.

            Komentarz

            • Gronek2804
              Classic
              • 2014
              • 9

              może odejdę od tematu ale szukałem i nie mogłem nic znaleźć ops: . do czego służy czujnik który znajduje się przy oświetleniu wnętrza .

              Komentarz

              • Rosomak
                L&K
                • 2011
                • 1365
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Koledzy, zamierzam podłączyć wideorejestrator samochodowy poprzez moduł zasilania Vico Power-Plus, który monitoruje napięcie, czas i temperaturę zabezpieczając obwód zasilania, nie dopuszczając do rozładowania akumulatora poniżej zaprogramowanego progu napięcia (moduł ten sprawdza się świetnie przy kamerach z trybem "park mode").
                Podłączenie wymaga zasilania 12V "po zapłonie" i stałego zasilania 12V, więc:
                - Sprawdziłem u siebie (O2 Tour 1.6 BSE), że stałe zasilanie jest w "wolnym" gnieździe skrzynki bezpieczników wewnątrz nr 17 (mini).
                - Podłączyłem miernik, zamknąłem i zaryglowałem samochód i nawet po 40 minutach było napięcie. Wobec tego, czy mogę przyjąć że jest to gniazdo gdzie 12V występuje w sposób ciągły i nie zostanie odłączone po dłuższym czasie przez sterownik samochodu (tak jak ma to miejsce, np. przy odłączaniu oświetlenia wnętrza jak długo nie zamykamy drzwi)?
                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                Komentarz

                • Wojtenio
                  L&K
                  • 2012
                  • 1094
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Rosomak, Oświetlenie wnętrza jest sterowane przez BCM i dla tego tak się dzieje że po upływie czasu zostaje ono odłączone . Natomiast skrzynka bezpieczników jest zasilana bezpośrednio z '' aku '' no może nie dosłownie bo po drodze są jeszcze przekaźniki i kolejne bezpieczniki ale o większym amperażu .
                  Główny dystrybutor rozdziału napięcia masz pod maską obok akumulatora .
                  Łypnij sobie w schematy 8) .

                  Komentarz

                  • Rosomak
                    L&K
                    • 2011
                    • 1365
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Wojtenio, bardzo fajnie, ale to co napisałeś, to ja wiem.
                    Pytałem konkretnie (jeżeli ktoś wie) który z bezpieczników wewnątrz ma stałe zasilanie i czy może mi potwierdzić tego z nr 17. Druga rzecz, to jeżeli przez prawie godzinę po zaryglowaniu jest na nim napięcie, to cz mogę przyjąć że BCM go nie odetnie (potrzebne to do stałego zasilania DVRa)?
                    Niestety nie posiadam schematów elektrycznych tego pojazdu.
                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                    Komentarz

                    • Karczol
                      Classic
                      • 2016
                      • 26

                      Zamieszczone przez Rosomak
                      Wojtenio, bardzo fajnie, ale to co napisałeś, to ja wiem.
                      Pytałem konkretnie (jeżeli ktoś wie) który z bezpieczników wewnątrz ma stałe zasilanie i czy może mi potwierdzić tego z nr 17. Druga rzecz, to jeżeli przez prawie godzinę po zaryglowaniu jest na nim napięcie, to cz mogę przyjąć że BCM go nie odetnie (potrzebne to do stałego zasilania DVRa)?
                      Niestety nie posiadam schematów elektrycznych tego pojazdu.
                      mam podobny problem, uzyskałeś odpowiedź na swoje pytania? właśnie kupiłem DVRa z trybem parkingowym i chcę podłączyć zasilanie na stałe ze skrzynki bezpieczników.

                      [ Dodano: Sro 12 Paź, 16 20:47 ]
                      sprawdziłem sam, zasilanie jest, kamerka nagrywa w trybie parkingowym.
                      "Oktawio był dobrze zapowiadającym się piłkarzem. Każdą wolną chwilę spędzał na treningach piłki nożnej przed domem. Pewnego razu piłka wyleciała na ulicę. Nieuważny Oktawio wpadł pod samochód i zmarł.
                      Jaki z tego morał? Szkoda Oktawia "

                      Komentarz

                      • krzygaj
                        Rider
                        • 2008
                        • 627
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        Koledzy mam pytanie odnośnie O2 pzed FL - chciałbym podłączyć kamerkę pod lampkę w podsufitówce i teraz mam pytanie czy po zamknięciu auta z pilota nadal tam jest napięcie czy po jakimś czasie następuje zanik?

                        Dzieki za info
                        Ostatnio edytowany przez krzygaj; 3716.
                        Moja Skodzina

                        Skoda Octavia II -
                        Opel Astra III -

                        Komentarz

                        • krzygaj
                          Rider
                          • 2008
                          • 627
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          Zamontowałem u siebie poprzez reduktor napięcia z Ali podłączony pod podsufitówkę. Nie wiem czemu, ale musiałem zastosować 2 diody prostownicze - po jednej na plusie i minusie - inaczej po zamknięciu z kluczyka napięcie po chwili wracało i kamera się włączała. Teraz wszystko jest ok.
                          Moja Skodzina

                          Skoda Octavia II -
                          Opel Astra III -

                          Komentarz

                          • gradek
                            RS
                            • 2010
                            • 12879
                            • Superb III (3V3)

                            Czy ktoś próbował taką przetwornicę podaną w linku?
                            Zastanawiam się nad wyciągnięciem zasilania uchwytu indukcyjnego smartfona.
                            Chodzi mi głównie o to by przetwornica nie zakłócała innych odbiorników jak np. CB
                            Kup teraz na allegro.pl za 26,70 zł - Przetwornica DC-DC 12V na 5V -3A 2x gniazdo USB (6422179507). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
                            Ostatnio edytowany przez gradek; 9065.

                            Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                            Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                            Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                            Komentarz

                            • Dig Dug
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1306
                              • Seat

                              Ja mam, ale nie mam CB wiec nie wiem czy je zakloca. W kazdym razie ja nie odczuwam ze ja mam. Radio chodzi ok, w glosnikach nic nie slychac, jestem zadowolony. Ja wpialem sie przez bypass bezpiecznika z allegr...
                              Była O1 jest F2.

                              Komentarz

                              • gradek
                                RS
                                • 2010
                                • 12879
                                • Superb III (3V3)

                                Chyba trzeba będzie zaryzykować. Jeśli będzie szwankować to się zdemontuje. Wydatek niewielki.

                                Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                Komentarz

                                • windmill
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 25
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez kowal 2002

                                  To ja mam dla Ciebie lepsze rozwiązanie, które zresztą od jakiegoś czasu stosuje u siebie. Oczywiście potrzebny Ci będzie zasilacz 12V/5V ( może być taki "pod zapalniczkę"). Zasilacz "wypruwasz" z obudowy i montujesz w lampce sufitowej ( a właściwie nad nią; jest malutki więc się zmieści; ja akurat dałem go przy schowku na okulary ) a kabelek zasilający ciągniesz do rejestratora na szybie ( czyli jakieś 20 cm ). Tam, jeśli podłączysz się w odpowiednie miejsce, będziesz miał zasilanie już od momentu otwarcia auta z pilota ( rejestrator staruje w momencie pojawienia się zasilania ) do momentu jego zamknięcia z pilota ( rejestrator wyłącza się, po odcięciu zasilania ). Jeśli zostawisz wyłączone auto, ale bez zamykania pilotem, to rejestrator będzie jeszcze pracował przez ok. 10 minut ( taki jest czas automatycznego odcięcia zasilania oświetlenia wnętrza sterowany przez Centralną Elektrykę ).
                                  Przy takim podłączeniu masz wolne gniazdo zapalniczki i nie musisz pamiętać o włączaniu/wyłączaniu rejestratora. Dodatkowo jeśli masz po drodze jakieś postoje nie wymagające wychodzenia z auta to uzyskujesz ciągłość nagrania.
                                  Wpiąłem się zgodnie z instrukcją w instalację oświetlenia kabiny. Zastosowałem szybkozłączki i gniazdo zapalniczki, do którego wpinam oryginalny zasilacz kamerki. Działało 2min i wywaliło mi bezpiecznik. Stosowaliście większe bezpieczniki?

                                  Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

                                  Komentarz

                                  Pracuję...