Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • W najnowszym Auto Moto (5.99) test 13 ZIMÓWEK rozmiar 205/55 16 plus CrossClimate dla porównania i co?

    1. Conti TS 860 - 412 pkt wygrywa na śniegu i mokrym
    2. Nokian WR D4 - 387 pkt
    3. Pirelli Cinturato Winter - 378 pkt
    4. CrossClimate - 376 pkt - wygrywa na suchym plus nie odstaje za bardzo na śniegu, dobrze na wodzie
    4. Goodyear UG9 - 376 pkt
    4. Michelin Alpin 5 - 376 pkt
    7. Dunlop Winter Sport 5 - 367 pkt

    Dalej hankook, Blizzak, Nexen, Kuhmo, Vredestein Wintrac (307 pkt), GT Radial i Westlake (249 pkt.)

    Z ciekawostek TS 860 vs CC: hamowanie na śniegu z 50 km/h 24,2 m vs 25, 1 m, hamowanie na mokrym z 100 km/h 63 m vs 57,6 m, hamowanie na suchym ze 100 km/h 44,4 m vs 40,2 m.

    Wnioski wyciągnijcie sami.

    Komentarz


    • To tylko potwierdza że te testy to o kant dupy obić... jak CC w teście zimówek jest przed UG9, Alpin5 to ja nie mam pytań. Wystarczy na tej oponie przejechać się po krętej śnieżnej drodze i wszystko jest jasne.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez dudek_t
        To tylko potwierdza że te testy to o kant dupy obić... jak CC w teście zimówek jest przed UG9, Alpin5 to ja nie mam pytań. Wystarczy na tej oponie przejechać się po krętej śnieżnej drodze i wszystko jest jasne.
        A przeczytałeś post kolegi vesatis ze zrozumieniem? Z góry przepraszam, że pytam, ale po Twoim poście mam wątpliwości :P Przecież kolega vesatis jasno napisał, że CC mają taki sam wynik jak UG9 i Michelin Alpin 5. Nie napisał, że CC jest przed tymi oponami. Co więcej z jego posta jasno wynika, że wynik ten jest sumą punktów uzyskaną m.in. z hamowania na śniegu, na mokrym i na suchym. Świadczy to o tym, że CC widocznie była lepsza m.in. w hamowaniu na mokrym czy suchym, ale żeby to sprawdzić to trzeba przeczytać cały artykuł. A Ty odnosisz się tylko do jazdy po krętej śnieżnej drodze
        Jeśli pomogłem bardzo proszę o naciśnięcie "pomógł"

        Komentarz


        • Zamieszczone przez dudek_t
          To tylko potwierdza że te testy to o kant dupy obić... jak CC w teście zimówek jest przed UG9, Alpin5 to ja nie mam pytań. Wystarczy na tej oponie przejechać się po krętej śnieżnej drodze i wszystko jest jasne.
          To jest suma punktów z trzech części: śnieg, mokre i suche. Typowa zimówka jest lepsza na śniegu ale znacznie słabsza na suchym stąd takie a nie inne wyniki. Generalnie CC wygrało na suchym i dlatego dogoniło top zimówki, które miały gorszy wynik w tym segmencie.

          Komentarz


          • Z ciekawostek TS 860 vs CC: hamowanie na śniegu z 50 km/h 24,2 m vs 25, 1 m, hamowanie na mokrym z 100 km/h 63 m vs 57,6 m, hamowanie na suchym ze 100 km/h 44,4 m vs 40,2 m.
            tylko smieszne jest to ze hamowanie na sniegu z 50 a reszta na 100

            gdzie droga hamowania rosnie bardzo nieliniowo.


            przy 30 km/h - ok. 5 m,
            przy 50 km/h - ok. 13 m,
            przy 70 km/h - ok. 25 m,
            przy 90 km/h - ok. 42 m,
            przy 110 km/h - ok. 62 m,
            przy 130 km/h - ok. 87 m,
            przy 150 km/h - ok. 116 m.


            by sie okazalo ze przy heblu ze 100 nagle cc maja 10-15 metrow dalej i caly marketing poszedl by sie gniesc

            Komentarz


            • Koledzy, wystarczy reklamę Michelina zobaczyć - "CrossClimate pierwsza opona letnia z HOMOLOGACJĄ ZIMOWĄ", a więc nigdy nie będzie tak dobra jak zimowa opona klasy premium. Michelin przecież robi zimową Alpin5 z którą CC w warunkach zimowych nie ma szans. A żeby nie było, że jestem wrogiem wielosezonowych, to właśnie jeżdżę na crossclimatach, mieszkam poza miastem, kiedyś używałem budżetowych zimowek w fabi i w stosunku do CC nie widzę większych różnic zimą. Ale gdybym był pasjonatem nart i jeździł często w góry zainwestowałbym w typowe zimówki premium.
              Pozdrawiam

              Komentarz


              • Zamieszczone przez xtremesystems
                tylko smieszne jest to ze hamowanie na sniegu z 50 a reszta na 100
                Nie wyobrażam sobie żeby robili test hamownia na śniegu ze 100 km/h. Z jednej prostej przyczyny: nikt przy zdrowych zmysłach nie jedzie 100 km/h po całkowicie ośnieżonej drodze, bo na pierwszym zakręcie by wyleciał
                Tak więc taki test jest po prostu zbędny
                Jeśli pomogłem bardzo proszę o naciśnięcie "pomógł"

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Scrappy Coco
                  Z jednej prostej przyczyny: nikt przy zdrowych zmysłach nie jedzie 100 km/h po całkowicie ośnieżonej drodze, bo na pierwszym zakręcie by wyleciał
                  ad: :haha:
                  musiałem...
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz


                  • W niemczech dopoki nie zdążą posypać to 90%ludzi jedzie ponad 100km/h na autostradzie.

                    Komentarz


                    • w Auto Motor Sport kolejny test, tym razem zimówki do SUV, ale jest też część o całorocznych: wygrywa GY Vector 4Seasons G2, CC na drugim miejscu

                      Komentarz


                      • Panowie przeczytałem cały wątek, dodałem swoje 3 grosze i jeżeli chodzi o mnie to następny kpl. będzie również Michelin CC. Moja decyzja jest uwarunkowana tym gdzie pracuje i po jakich drogach jeżdżę. Wiadome jest ze jak ktoś mieszka w górach lub poza miastem, gdzie są duże opady śniegu lub gdzie ten śnieg zalega powinien kupić opony zimowe, natomiast jeśli ktoś mieszka w mieście to uważam, ze jest to bezsens kupować opony zimowe i letnie. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to oprócz dobrych opon liczy się tez to czy dana osoba ma mozg, bo nawet najlepsza opona letnia, zimowa czy całoroczna nie pomoże jak ktoś nie ma wyobraźni.
                        Poza tym autor tematu zadał pytanie czy ktoś ma doświadczenie na temat opon całorocznych i czy może jakieś polecić, a nie czy opona całoroczna jest lepsza od opony zimowej. Tak że trzymajmy się tematu.

                        Ja polecam Michelin CrossClimate :P
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...via-by-gregor7

                        Komentarz


                        • opony caloroczne quatratec 3-5 vredestien z holandi rozmiar 195/55/r16 jazda dobra spalanie mniejsze szuma jak kazde, nastepne sprobuje micheliny cross klima bo w uk to niby taka wiosna z jesienia na przemian a drogi to szutry gruby kamien nie to co w polsce asfalt , nie poruwnuje do niemieckiej autostrady gdzie jest beton wylany auto i tak pali mi wiecej , aha i cisnienie 2.6 atm pozo
                          prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                          Komentarz


                          • w ostatnim poradniku AŚ test całorocznych, wygrywa CC za nim GY

                            Komentarz


                            • outlaw, ty robisz tak dużo kilometrów,że tak często zmieniasz te opony? Czy masz dostęp do jakiś tanich opon bo z tego co widzę to już któryś z kolei model testujesz.

                              Komentarz


                              • Michelin CC - w Sudetach po opadach śniegu i lekkim zmrożeniu - dawały dzielnie radę. W przeciwieństwie do zimowych Kleberów, Fuld, Falkenów itp. znajomych, które skapitulowały przy podjeździe pod górkę.

                                Komentarz


                                • Ja mogę opisać swoje doświadczenie z Goodyear VECTOR 4 SEASONS 195/65 R15 91 V made in germany
                                  opony kupiłem nowe w 2010 roku, przejechałem na nich 70kkm i dokładnie wczoraj je zmieniłem na kolejną generacje tego modelu (mam nadzieję że też tyle wytrzymają)
                                  Użytkowałem w wakacje wyjazd na wczasy do Włoszech czy też w ferie z dzieciakami na nartach
                                  Zastanawiałem się jeszcze nad polecanymi tutaj Michelin CC ale udało mi się kupić GY za 1070zł z przesyłką z dot z 2016r

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez tomcy Zobacz wpis
                                    Ja mogę opisać swoje doświadczenie z Goodyear VECTOR 4 SEASONS 195/65 R15 91 V made in germany
                                    opony kupiłem nowe w 2010 roku, przejechałem na nich 70kkm i dokładnie wczoraj je zmieniłem na kolejną generacje tego modelu (mam nadzieję że też tyle wytrzymają)
                                    Użytkowałem w wakacje wyjazd na wczasy do Włoszech czy też w ferie z dzieciakami na nartach
                                    Zastanawiałem się jeszcze nad polecanymi tutaj Michelin CC ale udało mi się kupić GY za 1070zł z przesyłką z dot z 2016r
                                    A jak spisywały się na mokrym?

                                    Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                    Komentarz


                                    • Nie mogę edytować postu wyżej....

                                      Jako że co roku robię wyważanie kół i zamieniam je miejscami - przed założeniem nowych postanowiłem zrobić geometrie

                                      Link
                                      0sz4fkouaagb.jpg
                                      Niestety po tej usłudze straciłem czucie w skodzie, jak prowadziła się pewnie teraz jest teraz jak amerykański samochód
                                      Ma ktoś jakiś pomysł co jest (bo chyba to nie kwestia nowych opon??????)
                                      Ostatnio edytowany przez tomcy; 10222.

                                      Komentarz


                                      • No wybite zawieszenie z prawej strony, najpierw naprawa potem ustawienie
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez tomcy Zobacz wpis
                                          Nie mogę edytować postu wyżej....

                                          Jako że co roku robię wyważanie kół i zamieniam je miejscami - przed założeniem nowych postanowiłem zrobić geometrie

                                          Link
                                          0sz4fkouaagb.jpg
                                          Niestety po tej usłudze straciłem czucie w skodzie, jak prowadziła się pewnie teraz jest teraz jak amerykański samochód
                                          Ma ktoś jakiś pomysł co jest (bo chyba to nie kwestia nowych opon??????)
                                          znaczy kupiles teraz nowe opony?. bo moze byc tak ze nowe opony sa bardziej miekkie , pontoniaste i dlatego takie odczucie

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez paweł2 Zobacz wpis

                                            A jak spisywały się na mokrym?
                                            Nie miałem z nimi problemów (poślizgów itd.) - dobrze trzymały, jedyny minus to powyżej 120km/h głośne, ale to chyba wszystkie wielosezonowe tak mają

                                            Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis

                                            znaczy kupiles teraz nowe opony?. bo moze byc tak ze nowe opony sa bardziej miekkie , pontoniaste i dlatego takie odczucie
                                            Tak kupiłem nowy cały komplet
                                            Właśnie się nad tym zastanawiałem - samochód odpalony i na postoju mogę z łatwością kręcić kierownicą w lewo i prawo po 5-10cm (to nie luzy) wcześniej samochód bardziej reagował na ruchy kierownicy czuć było że buja teraz nie

                                            Może szukam dziury w całym - czy umawiać się jeszcze na geometrie w ASO

                                            Sebastian_M26 - po czym sugerujesz że mam wybite zawieszenie z prawej (jak narazie nic nie stuka)

                                            Dodam że na starym komplecie i przed zmianą geometrii - samochód nie ząbkował opon i prowadził się bardzo pewnie i wyczuwalnie

                                            Komentarz


                                            • a opony takie jak wczesniej?
                                              jaki model teraz a jaki wczesniej ewentualnie?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                                                a opony takie jak wczesniej?
                                                jaki model teraz a jaki wczesniej ewentualnie?
                                                Opony takie same 195/65/R15 firma ta sama tylko model G2 czyli druga generacja tych opon Goodyear VECTOR 4 SEASONS 195/65 R15 91 V - byłem mega z nich zadowolony w 7 lat 70kkm i zmieniałem ze względów na wiek a nie zużycie (w lecie skodą jeżdżę z przyczepką na 2 motory na tor do południowych sąsiadów więc też lekko nie miały)

                                                Ogólnie jak widać na przebieg roczny to skoda więcej stoi niż jeździ

                                                Nie wiem czy ja mam pecha do mechaników w Krakowie ale oni zawsze muszą coś spierd....

                                                Komentarz


                                                • Jeśli dobrze wykonany pomiar, zarówno pp jak i pt przestawione.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz


                                                  • Może jakieś opinie o oponach całorocznych po opadach śniegu.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X