Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • W skrócie poziom tych związków pokazuje pod jakie normy ten olej został zaprojektowany.
    Tutaj trochę informacji: Niskopopiołowe oleje silnikowe

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
      soryyy ale to "przyjacielska" przysługa, on nie zajmuje się handlem olejami.
      Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło...

      Zamówiełem u kolegi Tomka Evo kilka różnych olejów i dodatków w dobrej cenie, m.in. to:

      SPEC DIESEL UHPD CI-4/CF 5W30 20L - (zamiast Statoil-a MaxWay Ultra E4 5W-30)

      Parametry nie są złe, a u Tomka wyszło praktycznie za pół ceny tego Statoila
      1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
      160KM --> 221KM
      250Nm --> 333Nm

      Komentarz


      • Zamieszczone przez barteq Zobacz wpis
        Tak, wiem co to lepkość, css itp, nie wiem lecz o czym świadczy ilość podanych pierwiastków
        Są one podane w liczbie części na milion - ppm. Te części nie są jednak sprecyzowane, ppm nie musi więc oznaczać np. mikrolitr/l czy mg/kg. edit: w analizach jest zapis mg/kg, więc tym lepiej, są to wartości sprecyzowane. Zwiększające się wartości Fe, Cu, Al, Cr, Ni wraz z eksploatacją pojazdu, świadczą o stopniowym zużywaniu się silnika (rosły będą w szczególności wartości Fe i Al). Krzem, i jego związki to podstawowy składnik piasku, wzrost ilości ppm krzemu świadczy o zabrudzeniu oleju np. z powietrza - filtr nie zatrzyma wszystkich zanieczyszczeń [z tym, że i niektóre dodatki antypienne potrafią albo potrafiły zawierać krzem (nie wiem czy takie (zawierające związki krzemu) są jeszcze stosowane)]. Znacznie podwyższona ilość sodu może świadczyć o przedostawaniu się płynu chłodniczego do oleju, niewielki wzrost może pochodzić z działania jakiegoś dodatku uszlachetniającego. Dopuszczalne wartości masz podane z użyciem nierówności w kolumnie z lewej strony (dla analiz przepracowanego oleju).
        Z kolei molibden, fosfor, cynk, bar, bor, magnez, wapń pochodzą z różnych dodatków do oleju. Poziom P, Zn (pochodzą ze związków działających w silniku przeciwzużyciowo i antykorozyjne), Mg, Ca (głównie z detergentów) będzie się zmieniał m.in w zależności od stopnia jego ekologiczności (popiołowości, dobroci dla katalizatorów, filtrów cząstek stałych) i stopnia zużycia oleju. Molibden, bor, tytan to modyfikatory tarcia (chociaż tytan może też występować we wzmocnionych elementach silnika), większe ich ilości będą generalnie występować w tych droższych olejach. Często jest też oznaczana zawartość siarki (wiersz z astm 6481) i popioły siarczanowe (wiersz z normą 12417) [wszystko w %].
        Ostatnio edytowany przez KA_pl; 37901.

        Komentarz


        • Warto dodać że analizy dzielimy na dwa rodzaje czyli VOA - (virgin oil analisys) nowy z butelki oraz UOA - (used oil analisys) - używany jako próbka pobrana z układu olejowego silnika.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez barteq Zobacz wpis
            Tak, wiem co to lepkość, css itp, nie wiem lecz o czym świadczy ilość podanych pierwiastków
            W tej pierwszej ramce im więcej tym lepiej a w tej drugiej odwrotnie.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • Witam serdecznie po dłuższej przerwie

              Tak więc w mojej Lagunie zestaw Total 0W-40 + AR 9100 wytrzymały lekko ponad 6 tyś km, po czym zauważyłem nieznaczny ubytek, bo ok 200 ml, silniczek już tak miękko i lekko nie pracował jak na początku. Autko w 95% swojego przebiegu latało po autostradach, głównie niemieckich, więc zazwyczaj było szybko... Co za tym idzie warunki pracy były ciężkie i pewnie dlatego zdegradował się olej w szybszym tempie.

              Teraz muszę podziękować Konkonowi, bo jak zwykle dostałem fajną cenę i błyskawiczną obsługę, z produktami Xado.

              Więc teraz zalałem do Laguny Xado Luxury Drive 0W-40 + Xado Maximum Transmission do skrzyni Wrzucone zostały nowe świeczki Denso VK22 i póki co jest rewelka! Lepiej niż na zestawie Total + AR i skrzynka z nowym Elf'em NFP + Xado też pięknie pracuje! Co istotne, to zapach Xado Luxury Drive jest niesamowity! Pachnie jak płyn do płukania tkanin lub jakaś lemoniada! Coś niesamowitego Oraz te piękne metalowe bańki... Ja już mam swój ulubiony olej

              Teraz pytanie, czy np olej do dostawczego Iveco z normą C2, mogę zastąpić olejem C3?
              Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

              Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Krisss_28 Zobacz wpis
                Witam serdecznie po dłuższej przerwie

                Tak więc w mojej Lagunie zestaw Total 0W-40 + AR 9100 wytrzymały lekko ponad 6 tyś km, po czym zauważyłem nieznaczny ubytek, bo ok 200 ml, silniczek już tak miękko i lekko nie pracował jak na początku. Autko w 95% swojego przebiegu latało po autostradach, głównie niemieckich, więc zazwyczaj było szybko... Co za tym idzie warunki pracy były ciężkie i pewnie dlatego zdegradował się olej w szybszym tempie.

                Teraz muszę podziękować Konkonowi, bo jak zwykle dostałem fajną cenę i błyskawiczną obsługę, z produktami Xado.

                Więc teraz zalałem do Laguny Xado Luxury Drive 0W-40 + Xado Maximum Transmission do skrzyni Wrzucone zostały nowe świeczki Denso VK22 i póki co jest rewelka! Lepiej niż na zestawie Total + AR i skrzynka z nowym Elf'em NFP + Xado też pięknie pracuje! Co istotne, to zapach Xado Luxury Drive jest niesamowity! Pachnie jak płyn do płukania tkanin lub jakaś lemoniada! Coś niesamowitego Oraz te piękne metalowe bańki... Ja już mam swój ulubiony olej

                Teraz pytanie, czy np olej do dostawczego Iveco z normą C2, mogę zastąpić olejem C3?
                Moim skromnym zdaniem tak. C2 to przede wszystkim obniżony HTHS (niższe opory, niższe spalanie, niższa emisja - ekologia) ale z tego co wiem z praktycznego punktu widzenia mało jest silników technologicznie "wymagających" niskiego HTHS i różnica pomiędzy C2 a C3 jest czasami w praktyce nieistotna. Wielu producentów swoje oleje C3 zaleca do zastosowania tam, gdzie teoretycznie rekomendowany/wymagany jest olej C2.

                Komentarz


                • Wiadomo w transporcie każda setna litra ma znaczenie przy znacznym obciążeniu i dużych przebiegach - daje to wymierne oszczędności Ale głównie chodzi mi o pompowalność, czy nie będzie C3 względem C2 zapewniać gorszego smarowania, głównie w pierwszej fazie po rozruchu?
                  Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                  Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                    Moim skromnym zdaniem tak. C2 to przede wszystkim obniżony HTHS (niższe opory, niższe spalanie, niższa emisja - ekologia) ale z tego co wiem z praktycznego punktu widzenia mało jest silników technologicznie "wymagających" niskiego HTHS i różnica pomiędzy C2 a C3 jest czasami w praktyce nieistotna. Wielu producentów swoje oleje C3 zaleca do zastosowania tam, gdzie teoretycznie rekomendowany/wymagany jest olej C2.
                    trochę nie na temat, ale co tam ... na niemieckim forum wyczytałem, że dodatek LM Motor Protect przeznaczony jest głównie do nowych silników, gdzie stosowane są oleje niskolepkościowe i niskopopiołowe, natomiast LM Ceratec do tych z większym przebiegiem i "gęstszymi" olejami full saps. Czy jedyną istotną różnicą między tymi środkami jest rodzaj "bazy" czyli LM MP na syntetyku a LM Ceratec na oleju mineralnym ? rada, dotycząca zastosowań tych środków pochodziła ponoć od producenta ...
                    Tomek - czy jest jakiś dodatek do benzyny, który może przedłużyć żywot pompy paliwa ? moja zaczyna "buczeć" na dzień dobry po otwarciu drzwi ale póki co daje jeszcze radę ...
                    Ostatnio edytowany przez koka; 38304.
                    Leon 1.6 16V 105 KM

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                      LM MP na syntetyku
                      LM Motor Protect nośnik to > 60 mineral oil ...
                      LM Protect zawiera modyfikator tarcia "powodujący chemiczną modyfikację" powierzchni styku. Działa pod wpływem ciepła i ciśnienia.
                      Liqui Moly Cera Tec to połączenie modyfikatora tarcia chemicznego i ceramicznego smaru stałego.
                      Protect ma silniejszy modyfikator tarcia.
                      Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        LM Motor Protect nośnik to > 60 mineral oil ...
                        LM Protect zawiera modyfikator tarcia "powodujący chemiczną modyfikację" powierzchni styku. Działa pod wpływem ciepła i ciśnienia.
                        Liqui Moly Cera Tec to połączenie modyfikatora tarcia chemicznego i ceramicznego smaru stałego.
                        Protect ma silniejszy modyfikator tarcia.
                        ok, dzięki

                        Leon 1.6 16V 105 KM

                        Komentarz


                        • Jak LM Motor Protect ma się do Archoila AR9100 lub AR9200? Skład podobny?

                          Komentarz


                          • Link
                            Analiza AR9100 w 1 litrze czystego oleju bazowego - dawka standardowa 35ml. Czysty olej bazowy nie ma ani TBN ani TAN.
                            Jest tam nanoboran potasu a nośnikiem jest ester specjalnie zaprojektowany aby ułatwić migracje i przywieranie nano cząsteczkom boru do matalu. Nanoboran zmniejsza tarcie do współczynnika COF rzędu 0,037 czyli dwukrotnie lepiej od współczynnika tarcia wykorzystywanych powszechnie związków „mikro boru” i tradycyjnych dodatków smarnych na bazie cynku, fosforu i innych. Wg. tego co podaje producent to AR9100 ma lepsze właściwości od innych produktów na bazie boru ponieważ udało się zmniejszyć cząsteczkę boranu potasu do wielkości nano i nie jest to zwykłe rozdrabnianie tylko cześć całego procesu produkcyjnego i technologia chroniona patentem.
                            Archoil AR9200 zawiera głównie nano ws2 w pao/estrach czyli nano dwusiarczek wolframu. Współczynnik tarcia 0,03. To jest zdecydowanie bardziej zaawansowany technologicznie produkt co ma swoje odbicie w cenie.

                            Komentarz


                            • a w LM co jest modyfikatorem tarcia?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
                                a w LM co jest modyfikatorem tarcia?
                                LM Motor Protect to technologia Molecular Friction (technologia hybrydowej kontroli tarcia cząsteczki) - oparta min. na działaniu związków wolframu a dokładniej jonów wolframu - mają one dużą stabilność na ścinanie i znacznie zmniejszają straty tarcia w silniku. Osiąga też najwyższe wskaźniki odporności na przeciążenia termiczne i uszkodzenia mechaniczne.
                                Co jest modyfikatorem tarcia ? - dodatek zawiera dwa mechanizmy zmniejszenia tarcia molibden i wolfram.

                                Nowa generacja olejów Liqui Moly oparta jest na dodatku Molygen a dokładnie Molecular Friction Kontrol (MFC) - olej fluorescencyjny o zielonym zabarwieniu - Link
                                Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                                  LM Motor Protect to technologia Molecular Friction (technologia hybrydowej kontroli tarcia cząsteczki) - oparta min. na działaniu związków wolframu a dokładniej jonów wolframu - mają one dużą stabilność na ścinanie i znacznie zmniejszają straty tarcia w silniku. Osiąga też najwyższe wskaźniki odporności na przeciążenia termiczne i uszkodzenia mechaniczne.
                                  Co jest modyfikatorem tarcia ? - dodatek zawiera dwa mechanizmy zmniejszenia tarcia molibden i wolfram.
                                  a co o tym myślicie :

                                  Bishops Original – środki do pielęgnacji silników i przekładni



                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                    Też zrobiłem mały zapas
                                    opisz wrażenia jak już wlejesz ... szczególnie LM Gear Protect ... na niemieckim forum przedstawiciel LM pisał, że ten specyfik polecany jest do nowych i o niewielkim przebiegu skrzyń a do tych trochę "zmęczonych" polecał Cera Tec.

                                    Leon 1.6 16V 105 KM

                                    Komentarz


                                    • Firma znana i można powiedzieć, że renomowana a w każdym razie godna polecenia. Niestety z tego co wiem to cenowo jest dość drogo. Mam Klienta, który przerzucił się z Bishopsa na Archoila i jest tak samo zadowolony jak wcześniej za to jego portfel jest zadowolony jeszcze bardziej

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                        Firma znana i można powiedzieć, że renomowana a w każdym razie godna polecenia. Niestety z tego co wiem to cenowo jest dość drogo.
                                        na to samo wychodzi ... Bishops Original – środki do pielęgnacji silników i przekładni
                                        LM Gear Protect jest w tej samej cenie ( na 2 l oleju) a AR9200 albo AR9100 na 4 l oleju to sam wiesz ...
                                        Ostatnio edytowany przez koka; 38304.
                                        Leon 1.6 16V 105 KM

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                          opisz wrażenia jak już wlejesz ... szczególnie LM Gear Protect ... na niemieckim forum przedstawiciel LM pisał, że ten specyfik polecany jest do nowych i o niewielkim przebiegu skrzyń a do tych trochę "zmęczonych" polecał Cera Tec.
                                          Ech ci przedstawiciele, podlinkuj to forum.

                                          Każdy dodatek można dolać bez znaczenia na przebieg wraz z wymianą nowego oleju.
                                          Problem jest jeśli silnik lub skrzynia jest już w stanie agonalnym, a ludzie chcą lata niedbalstwa lub wady materiałowej załatwić dodatkiem do oleju.

                                          Cóż tu dużo pisać na Meguinie 0W-40 już jeżdżę od jakiegoś czasu nawet poleciał się przebadać za ocean,
                                          Nie odnotowuję poboru Meguina,a Synthoil znikał tak 300-500ml na 15tys. Odpalanie przy ujemnych temperaturach nawet po przebiegu 12miesięcy, czy przebiegu powyżej 10tys nie zauważam różnic, cały czas cicho, miękko i przyjemnie

                                          Do naszych silników to i tak te oleje są aż za dobre,a skoro LM podniosło cenę Synthoila to po co przepłacać? I kupiłem sobie kolejne 20L Meguina tym razem za 108€

                                          GearProtect i MotorProtect wleci dopiero za 6tys.km więc jeszcze trochę trzeba poczekać.

                                          Komentarz


                                          • Jeżeli silnik 1,6 MPI jest super szczelny i nie bierze oleju przez ostre traktowanie to i tak olej będzie znikał z silnika w postaci mazi, która trzeba co jakiś czas wycierać z korka. Obecnie jeżdżę na LM 0W40 i powiem szczerze, że przez ta maź to szkoda kupować drogiego oleju do tego silnika.

                                            Komentarz


                                            • No to mamy pogodę na bardzo zimne rozruchy. Dotychczas jeździłem na 5W30 a do tego samochód garażowany.
                                              W grudniu miałem wymianę oleju na 0W30 i...... dzisiaj jestem poza domem więc samochód na ulicy a termometr wskazuje -22 st.C.
                                              Ciekaw jestem jak odpali na 0W30 choć trudno będzie mi porównać z 5W30 bo nigdy przy tak niskiej temperaturze nie odpalałem (max to było z -10 na parkingu po pracy)
                                              algi
                                              O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                              Komentarz


                                              • algi, jaki konkretnie olej zalałeś do swojego silnika, no i jak wrażenia przy odpalaniu w obecnych warunkach?

                                                Komentarz


                                                • prezes73 - Shell Helix Ultra 0W30 ECT C2/C3 zgodny z VW504.
                                                  Rozruch błyskawiczny ale jak odpalałem to było już "tylko" -18 bo się trochę ociepliło.
                                                  Trudno coś powiedzieć o jeździe bo to był skok do dwóch sklepów z 2 km od domu - czyli odpaliłem, podjechałem, zgasiłem... i tak 3 razy. Pod domem komp wskazał że olej ma 61stC..... więcej nie zdążył się rozgrzać... tu w porównaniu do 5W.... mimo wszystko chyba szybciej się rozgrzał - podejrzewam że 5W nie przekroczył by 50 st (od tylu komp coś pokazuje).
                                                  algi
                                                  O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez algi Zobacz wpis
                                                    prezes73 - Shell Helix Ultra 0W30 ECT C2/C3 zgodny z VW504.
                                                    Rozruch błyskawiczny ale jak odpalałem to było już "tylko" -18 bo się trochę ociepliło.
                                                    Trudno coś powiedzieć o jeździe bo to był skok do dwóch sklepów z 2 km od domu - czyli odpaliłem, podjechałem, zgasiłem... i tak 3 razy. Pod domem komp wskazał że olej ma 61stC..... więcej nie zdążył się rozgrzać... tu w porównaniu do 5W.... mimo wszystko chyba szybciej się rozgrzał - podejrzewam że 5W nie przekroczył by 50 st (od tylu komp coś pokazuje).
                                                    Przypuszczałem że masz Shella, tylko obstawiałem AV-L 0W30

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X