Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • JanuszD, pzeczytałem z zaciekawieniem cały wątek
    i jedno mnie bardzo zaciekawiło a mianowicie spalanie w Twoim aucie
    jakbyś napisał ile robisz kilometrów na baku PB i na baku LPG (oraz ich pojemności) bo coś mi nie gra i może komp bardziej przekłamuje niż te 0,6l
    sam nie mam styczności z 1,8 tsi ale wartości które tu napisałeś wydają się śmieszne niskie , taka rakieta spala Ci mniej niż panda z silnikiem 1,1.
    Więc albo jesteś mistrzem ecodrajwingu albo gdzieś popełniasz błąd w obliczeniach. Bo naprawde ciężko mi uwierzyć w to spalanie.

    Komentarz


    • Kolega ma taki styl jazdy. Innemu palic bedzie 2-3l wiecej i juz to ustalilismy na forum
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • Zamieszczone przez JanuszD
        Trasa + normalna jazda i dobry gaz = 8,8 l/100 LPG (komputer 7,4 l/100, czyli ok. 8 l/100 w realu)
        odczuwasz róznice w lpg przy tej instalacji?
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz


        • Jazda na LPG i na benzynie w przypadku tego typu instalacji niczym się nie różnią. Przyspieszenie, kultura pracy silnika są na identycznym poziomie.

          Co do spalania wygląda ono następująco:
          lato: PB średnia z komputera ca. 6,2-6,4 l/100km (realnie +0,4-+0,6 l/100); LPG 8,4 l/100
          zima: PB średnia z komputera ca. 7,0-7,4 l/100 km (+ błąd ok. 0,6 l/100); LPG 8,8-9,5 l/100

          Nie jeżdżę szczególnie wolno, ale też nie jestem piratem drogowym. Średnia na tzw. drodze krajowej na odcinku 60km wynosi ca. 64 km/h. Lubię za to dynamiczną jazdę i tutaj przyspieszenie tego auta jest bardzo przyjemne, ponieważ wyprzedzanie ciągu aut zajmuje krótką chwilę i nie jest problemem.

          Komentarz


          • ja również od jakiegoś czasu magluję temat LPG do mojej 2.0 FSI...

            jak jest daleko do montażu to wszyscy twierdzą, że bez problemu a jak do konkretó to akurata mój kod silnika BLX jest jeszcze nie opracowany...

            wtrysk pośredni LPG czyli Stella 4 DPI (ELPIGAZ), stag 400 DPI (AC), Omegas Direct (Landi Renzo), BRC itd. najchętniej bym odpuścił...

            bezpośredni wtrysk Vialle LPdi, ICOM JTG HP, czy BRC LDI to albo kosmos cenowy, albo zapowiedz czegoś co ma być...powyższe jesli są lub będą to 8-10 tyś. zł...

            najbardziej obiecujący jest AGIS Direct (APP Studio)...rozmawiałem z nimi przed Wielkanocą zaraz po targach w Warszawie i twierdzili, że wszystko gotowe i czekają na zatwierdzenie homologacji jednego z elementów instalacji - rozdzielacz wysokiego ciśnienia (tutaj podmieniana jest benzyna na gaz, a benzyna zawracana do zbiornika). Padło również stwierdzenie, że homologacja w maju powinna być i zacznie się sprzedaż...

            Wielka szkoda, że to wszystko tak opornie idzie...

            Uzyskałem też nieoficjalnie informację, że przewidywany koszt instalacji to poziom 5-6 tyś. zł...ale czy tylko za instalację czy z montażem...brak odpowiedzi...

            czekam do połowy maja...i dzwonię znów
            jest:
            Seat Alhambra Style Advanced 4Drive 2.0TDI CR '15
            były:
            OII 2.0FSI BLX Adventure 4x4 '05
            Astra F 1.6 C16NZ błękitna strzała

            Komentarz


            • Zamieszczone przez sadzik
              bezpośredni wtrysk Vialle LPdi, ICOM JTG HP, czy BRC LDI to albo kosmos cenowy, albo zapowiedz czegoś co ma być...powyższe jesli są lub będą to 8-10 tyś. zł...
              co wymaga przejechania min. 50kkm aby instalka odrobiła inwestycję. O ile oczywiście będzie w pobliżu magik, który będzie w stanie ją ogarniać i regulować. IMHO przy przebiegach do 15kkm rocznie szkoda kasy i silnika. Zanim wszyscy fanatycy LPG mnie wyklną - mam przejechane na LPG ok. 300kkm - doceniam niskie koszty eksploatacji. Znam również niedostatki tego zasilania. Nie znamy właściwie wszystkich skutków instalowania LPG w TSI - jak np. odbija się mniejsza praca wtrysków na ich trwałość i niezawodoność? W O2 1.6MPI po przejechaniu ok. 75kkm miałem problemy z wtryskiwaczem benzyny na 3 cylindrze. Chyba wtryskiwany do kolektora gaz (instalka BRC24) zaklejał wtryskiwacz benzyny. Po przejechaniu dwóch zbiorników na benzynie problem ustąpił - ale to znacznie obniżyło efektywność kosztową LPG. Nie wspomnę już o problemach z regulacją i wyświetlaniem check engine. Jak ktoś robi 40kkm rocznie to LPG jest ciekawe.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez rezon
                co wymaga przejechania min. 50kkm aby instalka odrobiła inwestycję.
                Tutaj bym polemizował - biorac pd uwagę cenę zakupu 1,8TSI (OII) i odpowiednik z silniekim diesla (2,0TDI RS OII)) to różnica w cenie wynosi ok 36000zł - zatem koszt instalacji 8000zł to niecałe 25% różnicy ceny i pozostanie jestcze 28000zł na gaz czyli będzie można przejachać około 100 000km....

                Zamieszczone przez rezon
                Nie znamy właściwie wszystkich skutków instalowania LPG w TSI - jak np. odbija się mniejsza praca wtrysków na ich trwałość i niezawodoność? W O2 1.6MPI po przejechaniu ok. 75kkm miałem problemy z wtryskiwaczem benzyny na 3 cylindrze. Chyba wtryskiwany do kolektora gaz (instalka BRC24) zaklejał wtryskiwacz benzyny.
                W tym wątku piszemy o zupełnie innej bajce...
                Tutaj wtryskiwacze benzynowe wtryskują gaz, nie mniej mało kto wie jaka jest ich trwałość do pracy na samym gazie.

                Komentarz


                • A czemu porownujesz 1.8TSI do O2 RS?

                  Komentarz


                  • Bo mają przybliżone osiągi (przyspieszenie i prędkość maks)

                    Komentarz


                    • tak czy inaczej jeśli ktoś zdecyduje się wydać 5 tyś. zł lub więcej to uznać należy, że przyjął jakąś strategię i mu się to opłaca...nie ma o czym dyskutować...

                      jednak jak już pisałem problemem jest przede wszystkim w chwili obecnej dostępność rozwiązań i brak dostępu do profesjonalnego montażu...

                      w moim przypadku Kraków...pustkowie dosłownie jeśli chodzi o LPG do FSI
                      jest:
                      Seat Alhambra Style Advanced 4Drive 2.0TDI CR '15
                      były:
                      OII 2.0FSI BLX Adventure 4x4 '05
                      Astra F 1.6 C16NZ błękitna strzała

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez sadzik
                        w moim przypadku Kraków...pustkowie dosłownie jeśli chodzi o LPG do FSI
                        to zapomnij o wynalazku LPG. U mnie jak zwolnił się jeden chłopak, który potrafił wyregulować instalację, to później check engine częściej się świecił jak nie.
                        Zamieszczone przez Jasiek81
                        Tutaj wtryskiwacze benzynowe wtryskują gaz, nie mniej mało kto wie jaka jest ich trwałość do pracy na samym gazie.
                        przecież nie pracują na samym gazie - o ile przynajmniej dobrze mnie ktoś kiedyś informował. Co jakiś czas jest wtrysk benzyny. Ale o tego typu wpływ mi chodzi.
                        Zamieszczone przez Jasiek81
                        biorac pd uwagę cenę zakupu 1,8TSI (OII) i odpowiednik z silniekim diesla (2,0TDI RS OII))
                        bez przesady - spokojnie można porównać do zwykłego TDI. 1s różnicy 0-100 jest wybaczalne. Różnica 6kzł. W Superbie jest 13kzł do TDI 170KM.
                        Zamieszczone przez sadzik
                        tak czy inaczej jeśli ktoś zdecyduje się wydać 5 tyś. zł lub więcej to uznać należy, że przyjął jakąś strategię i mu się to opłaca...nie ma o czym dyskutować...
                        już nie raz spotykałem na forum strategów z przebiegami 10-15kkm rocznie kupujących diesla albo montujących gaz bo taniej się jeździ , a że "trochę" drożej się kupuje....

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez rezon
                          przecież nie pracują na samym gazie - o ile przynajmniej dobrze mnie ktoś kiedyś informował. Co jakiś czas jest wtrysk benzyny.
                          bezpośredni wtrysk gazu nie ma nic wspólnego z tradycyjną sekwencją...
                          nie ma reduktora, nie ma wiercenia kolektor i wtryskiwaczy gazowych...
                          LPG jest podmieniane w miejsce benzyny i podawane do cylindra oryginalnym benzynowym wtryskiwaczem...benzyna zostaje wyeliminowana...

                          co do strategii i planowania to masz rację...ale to już problem płacącego
                          ja śmigam do 40kkm i taki bezpośredni wtrys LPG byłby jak znalazł...jezdził bym jeszcze więcej
                          mniej do mnie przemawia pośredni wtrysk lpg z dotryskiem benzyny
                          jest:
                          Seat Alhambra Style Advanced 4Drive 2.0TDI CR '15
                          były:
                          OII 2.0FSI BLX Adventure 4x4 '05
                          Astra F 1.6 C16NZ błękitna strzała

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez sadzik
                            LPG jest podmieniane w miejsce benzyny i podawane do cylindra oryginalnym benzynowym wtryskiwaczem...benzyna zostaje wyeliminowana...
                            no niestety z tego co mi mówiono nie. Benzyna co ileś tam wtrysków również jest podawana. W tradycyjnej sekwencji masz albo benzynę albo gaz, a tu jedno i drugie. Chyba, że coś się zmieniło, ale wątpię. Nie ryzykowałbym

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez rezon
                              no niestety z tego co mi mówiono nie. Benzyna co ileś tam wtrysków również jest podawana. W tradycyjnej sekwencji masz albo benzynę albo gaz, a tu jedno i drugie. Chyba, że coś się zmieniło, ale wątpię. Nie ryzykowałbym

                              czytamy ze zrozumieniem
                              dwa rodzaje LPG do FSI, TFSI, TSI itd:

                              1. pośredni wtrysk LPG - sekwencja z dotryskiem benzyny
                              2. bezpośredni wtrysk LPG - ciekłe LPG na fabryczny wtryskiwacz benzynowy

                              tyle na ten temat
                              jest:
                              Seat Alhambra Style Advanced 4Drive 2.0TDI CR '15
                              były:
                              OII 2.0FSI BLX Adventure 4x4 '05
                              Astra F 1.6 C16NZ błękitna strzała

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rezon
                                Zamieszczone przez sadzik
                                LPG jest podmieniane w miejsce benzyny i podawane do cylindra oryginalnym benzynowym wtryskiwaczem...benzyna zostaje wyeliminowana...
                                no niestety z tego co mi mówiono nie. Benzyna co ileś tam wtrysków również jest podawana. W tradycyjnej sekwencji masz albo benzynę albo gaz, a tu jedno i drugie. Chyba, że coś się zmieniło, ale wątpię. Nie ryzykowałbym
                                Jesteś Kolego w bardzo dużym błędzie, i pomimo tego, że wątpisz to zmieniło się bardzo dużo . Znajdź sobie pełną specyfikację Vialle LPDi i tam benzyna nie jest do niczego potrzebna, nie ma dotrysków co jakiś czas i innych tego typu rzeczy. Zapalasz na LPG, jedziesz na LPG, gasisz na LPG i inne paliwo nie istnieje. LPG jest podawane oryginalnymi wtryskami benzynowymi. Chyba, że "masz gest" to sobie sam z pełną świadomością przełączysz na PB (a kto bogatemu zabroni, nie? ). Ale jak gestu nie masz, to o PB sobie przypomnisz jak LPG wyjeździsz i go nie zatankujesz . Prosta zasada - jazda na czystym LPG bez kropli benzyny od samego startu do zgaszenia silnika, w pełnym zakresie mocy i obrotów. Ktoś kto przekazywał Ci informacje o których pisałeś wcześniej po prostu nie ma świadomości istnienia najnowszych instalacji i przekazał Ci "niusy" o instalacjach dotryskowych.
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez sadzik
                                  pośredni wtrysk LPG - sekwencja z dotryskiem benzyny
                                  2. bezpośredni wtrysk LPG - ciekłe LPG na fabryczny wtryskiwacz benzynowy
                                  czyli 4 i 5 generacja instalacji LPG. Wszystko gra. Jaki jest koszt 5 generacji - spadł już poniżej 8kzł?

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez rezon
                                    Zamieszczone przez sadzik
                                    pośredni wtrysk LPG - sekwencja z dotryskiem benzyny
                                    2. bezpośredni wtrysk LPG - ciekłe LPG na fabryczny wtryskiwacz benzynowy
                                    czyli 4 i 5 generacja instalacji LPG. Wszystko gra. Jaki jest koszt 5 generacji - spadł już poniżej 8kzł?
                                    Ceny 5 generacji pozostają mocno nie-okazyjne . Vialle LPDi ponad 8k, niedawno pokazany BRC LDi jeszcze drożej. Jak koledzy pisali wcześniej - cała nadzieja, że Agis będzie bardziej friendly i cena za jego Direct będzie niższa. Systemy Vialle i BRC po prostu są, ale z takimi cenami hitem to one nigdy się nie staną. Inna sprawa, że kierunek dla LPG w TSI został już wyznaczony i pojawianie się kolejnych produktów tej klasy może wpłynie na spadek cen. Chyba, że kolejne produkty będą dołączać do grona "około 10k" z liczbą montaży może kilka sztuk rocznie
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez rezon
                                      bez przesady - spokojnie można porównać do zwykłego TDI. 1s różnicy 0-100 jest wybaczalne. Różnica 6kzł. W Superbie jest 13kzł do TDI 170KM.
                                      1,8TSI ma 7,8s
                                      2,0TDI 140KM ma 9,5s - ponad 20% więcej czasu na rozpędzenie (odpowiedznikiem tego silnika jest 1,4TSI - 9,6s)
                                      2,0TDI RS 170KM ma 8,4s - około 7% więcej czasu na rozpędzenie.
                                      Jak widać to wcale nie tak mało, chociaż w codziennym ruchu będzie to niezauważalne.

                                      PS:
                                      O2 1,8TSI AMBITION kosztuje 80600zł bez promocji,
                                      O2 2,0TDI 140KM AMBITION kosztuje 91700zł bez promocji - zatem różnica wynosi 11100zł...

                                      Komentarz


                                      • Od ostatniej usterki, o której pisałem w grudniu 2012 instalacja pracuje bardzo poprawnie i nie ma żadnych problemów. Przejechałem od tamtej pory ok. 15tkm. Spalanie LPG cały czas w tych samych granicach 8,8-9,2 l/100km przy zerowym zużyciu PB.
                                        Każdy 1000 km oznacza zatem oszczędność na poziomie 190 PLN. Przy koszcie LDPi wynoszącym 8300 PLN instalacja zwraca się 43000km. Czy to dużo?
                                        Po jakim dystansie zwróci się zakup diesla w porównaniu z PB? A po jakim w porównaniu z LPG? - Odpowiedź: DIESEL nigdy się nie zwróci!
                                        Dla porównania DIESEL/PB (TDI/TSI) - zwrot "inwestycji" - 170tkm
                                        DIESEL/LPG (TDI/LDPi) - zwrot nie nastąpi nigdy, ponieważ przejazd 100 km na DIESLU kosztuje o 12 PLN więcej niż na LPG!

                                        Jedynym problemem w Polsce jest profesjonalizm i podejście do klienta. Niestety pod tym kątem w naszym kraju świadomość usługodawców jest na bardzo niskim poziomie!!!
                                        MY klienci jesteśmy też temu winni, bo godzimy się na takie traktowanie. Ja akurat dopiąłem swego dzięki uporowi i dostępowi do prawników, którzy dobrze mi doradzali. Normalnie myślę, że zarówno monter, jaki i importer instalacji mieliby mnie gdzieś. Nie dajmy sobie "dmuchać w kaszę".

                                        Komentarz


                                        • JanuszD, super ,że instalka śmiga jak należy.Pisz jak najczęściej.Jakieś raporty spalania z dłuższych tras albo z ruchu typowo miejskiego.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez JanuszD
                                            Dla porównania DIESEL/PB (TDI/TSI) - zwrot "inwestycji" - 170tkm
                                            dla porównania to jest ok. 100kkm czyli mniej.
                                            Zamieszczone przez JanuszD
                                            DIESEL/LPG (TDI/LDPi) - zwrot nie nastąpi nigdy, ponieważ przejazd 100 km na DIESLU kosztuje o 12 PLN więcej niż na LPG!
                                            a nawet więcej
                                            Zamieszczone przez JanuszD
                                            Ja akurat dopiąłem swego dzięki uporowi i dostępowi do prawników, którzy dobrze mi doradzali. Normalnie myślę, że zarówno monter, jaki i importer instalacji mieliby mnie gdzieś. Nie dajmy sobie "dmuchać w kaszę".
                                            co skutecznie zniechęciło mnie do jakiegokolowiek myślenia o LDPI. Od prawie 3 lat ścigam sądownie oszusta z logo Mitsubishi. To zabiera strasznie dużo czasu.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez rezon
                                              Od prawie 3 lat ścigam sądownie oszusta z logo Mitsubishi.
                                              za tą wiązkę kabli od haka?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez słoń
                                                za tą wiązkę kabli od haka?
                                                :twisted: ale to mniej więcej rozprawa co pół roku Sprawiedliwość w PL bardzo nierychliwa, zwłaszcza jak ktoś dostarcza samochody różnym służbom mundurowym Ostatnio kolega zaznaczył sobie filtr oleju flamastrem przed przeglądem i po przeglądzie zobaczył, że to samo ASO Mitsu zaznaczyło mu nowy filtr w taki sam sposób ale koniec OT

                                                Komentarz


                                                • Przyszła pora na parę słów z montażu instalacji LPdi do 1,8TSI CDAA.
                                                  Jak napisałem wcześniej byłem na targach gazowych, zrobić małe rozpoznanie, gdzie na stoisku LTA Polonia zdobyłem namiar na warsztat w Warszawie który zakładał już instalacje LPdi. Po małej wizji lokalnej i rozmowie ustaliliśmy koszt wykonania na 8200zł brutto.

                                                  Na początku była kwestia pompy wysokiego ciśnienia. Dla 1,8TSI CDAA pompę należy wysłać do Holandii gdzie następuje jej modyfikacja poprzez wykonanie dodatkowego otworu (poniżej jest zdjęcie pierwszej strony instrukcji montażu gdzie jest zaznaczone, że pompę należy wysłać). Zwykle żeby nie czekać dają nawierconą pompę z innego samochodu, ale ja poprosiłem, że chce mieć swoją i zaczekam aż wróci – trwało to dwa tygodnie ale mnie się nie śpieszyło. (Proponowano mi też opcję wymiany pompy na czas wysyłki, żeby nie odstawiać na dwa tygodnie samochodu, a po powrocie ponownie założą mi moją). Poniżej zdjęcia pompy.

                                                  Pompa wróciła, przystąpiono do montażu. Instrukcja montażu jest obrazkowa i pokazuje krok po kroku co zrobić, więc dziwię się jak to możliwe, że Januszowi zamontowano ją niechlujnie. Instrukcja zawiera również załącznik z modyfikacją, którą należy wykonać z powodu problemów z rozruchem w zimę – uwzględniono od razu podczas montażu.
                                                  Wybrałem zbiornik 52 litry do którego wchodzi 40litrów gazu. Jeśli chodzi o podniesiona podłogę w bagażniku to z instrukcji wynika ze jest to raczej kwestia wentylacji a nie pompy gazu czy zbiornika.

                                                  Parę dni potrwał montaż i testy. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości od razu był telefon do Kielc (ja ich poprosiłem, żeby zrobili to dobrze - a jak potrzebują czasu to będą go mieć).

                                                  Ogólnie wszystko wygląda ładnie i solidnie. Przełącznik jest przy skrzyni biegów, ładny, z niebieskimi diodami do gazu i czerwonym symbolem dystrybutora jak się jedzie na benzynie. Przetestowałem sytuację gdy w butli skończy się gaz. Przełącznik dźwiękowo i wizualnie poinformował mnie o braku gazu i samo się przełączyło na benzynę. Po zatankowaniu gazu wszystko samo się przełączyło na gaz.

                                                  Pompa gazu pracuje cicho i po tygodniu przestałem zwracać na nią uwagę, ale dobrze że ją słychać bo jak się przepali bezpiecznik to wszystko wygląda że jest w porządku a tak naprawdę jedziemy na benzynie!!!

                                                  Kolejną ciekawostką jest fakt, że pompa uruchamia się w momencie otworzenia drzwi kierowcy (słychać pompę jak również miga przełącznik i sygnalizuje jednym piknięciem). Zatem od razu zapłon i zapalam na nic nie trzeba czekać. Rozruch na gazie. Zapala z pierwszego ale jak 2-3 dni postoi to potrafi przez chwilę skakać wskazówka obrotomierza – po lekkim przegazowaniu wszystko się wyrównuje.

                                                  Mam jeszcze problem z informacją o średnim spalaniu – nie bardzo wiem z czego to jest spalanie bo samo się nie zeruje, jak zeruję licznik km od tankowania do tankowania to średnie spalanie się nie kasuje. Myślę że z czasem problem się rozwiąże.

                                                  Instalacja jest bezobsługowa. Na wymianę filtra gazu zaproszono mnie za 3-4 lata. Poza tym poinformowano mnie, żeby nie odwracać samochodu do góry kołami bo coś tam z olejem w pompie gazu.

                                                  Na razie przejechałem około 1000km. Zrobiłem też trasę z Warszawy na Śląsk (3 osoby, samochód zapakowany na maksa po dach) i spalanie wyszło 9,5l/100km przy prędkościach 130-140km/h. 330km zrobiłem za 74zł, czyli 22,4zł/100km. Na Śląsku gaz można znaleźć po 2,24zł/l i to na Orlenie (ale tylko dlatego że trzy różne stacje są obok siebie). Ogólnie to za 100zł jest do pełna i jeszcze coś zostanie. Jak trochę pojeżdżę to poinformuje o spalaniu.
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz


                                                  • Jasiek81, dziękujemy za relację. Skąd masz zdjęcie tej instrukcji. Masz może całą to instrukcję?
                                                    Pozdrawiam.
                                                    Michał

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X