Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BFQ zmiana temperatury otwarcia elektronicznego termostatu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Mam już vaga który pokazuje mi te bloki 130...132. Dziś na szybkiego jak go testowałem to sprawdziłem. max na zimnym 109,5 stopni. Na postoju jak mu dałem 5 tys obrotów to dopiero spadło do 95 stopni. Jak przejechałem sie wokół bloku 20km/h to przy 3 tys obrotów spadło do 85 stopni. Kabelków jeszcze nie zamieniałem. Po weekendzie przetestuje jeszcze jak to się zachowuje przy różnych prędkościach.
    Moja Skoda:

    Skoda Octavia I Combi 2002r.
    Silnik 1.6 AVU 102 KM Benzyna + LPG
    Przebieg 195000

    Komentarz


    • #52
      Witam mam problem z silnikiem bfq temp oscyluje 105-112°C a mody które ruscy napisali to pierwszy niezda egzaminu bo mam climatronik drugi sposób nie chce pchać elektroniki a trzeci sposób bylby dobry tylko skąd wziąść ten termostat który mozna zamontować prosiłbym o szybką odpowiedź z góry dziękuję pozdrawiam.

      Komentarz


      • #53
        Czy zrobił już ktoś takiego moda z climatronicem ? Wszędzie tylko o zamianie kabelków i jakie to fajnie działa, ale jak zmodować climatronic ? Ruscy już to zrobili, ale prócz schematu niczego innego nie ma. Gdzie trzeba szukać, lutować, wpinać albo ciąć, czyli ogólnie jak wziąć się za konkretną rzeźbę ?? Pozdrawiam.

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez zbysiu123 Zobacz wpis
          Przez krótki okres zastosowałem czwarty sposób, po prostu miałem dwa termostaty i od zamontowanego odłączyłem wtyk elektryczny i podłączyłem do drugiego leżącego na silniku, tylko należy pamiętać o dobrym przymocowaniu. W mojej ocenie sygnał elektryczny podawany był na niezamontowany termostat, natomiast termostat pomimo braku sygnału sterowania elektrycznego otwierał się przy ok. 90 stopni. Ale wypróbowałem ten sposób przez tydzień i na krótkich trasach.
          Czy wywalalało check'a ? Drugi termostat kolega zamocował w pobliżu silnika, węży czy innego ciepłego miejsca, czy po prostu w dowolnym, byle tylko dobrze się trzymał ?

          Komentarz


          • #55
            Witam,

            powyższe posty dotyczą manualnej zmiany temp w kabinie (pokrętła).

            1. Czy ktoś ma doświadczenie jak to zrobić z climatronikiem?

            Dzięki za pomoc.

            Komentarz


            • #56
              Poczytaj Silniki BFQ i AVU - przegrzanie silnika i jego konsekwencje cz. 2a - Octavia Club Polska

              Komentarz


              • #57
                Witam,
                Dziś sprawdziłem w mojej OCT 2007 rok climatronic, pod vagiem kanał 131, zmiana temperatury na climatronicu NIE ZMIENIA wartość z 94,5 a 109,5 w skrajnych ustawienia temp jak to się ma przy manualnej klimatyzacji. (nawiew miałem ustawiony na twarz ale raczej nie powinno mieć to znaczenia).

                Jak ktoś ma inne doświadczenia z climatronikiem to proszę o odpowiedź.

                Komentarz


                • #58

                  W mojej ocenie to dla Climatronica podobnie jak dla klimatyzacji manualnej wystarczy zamienić dwa kabelki i po problemie.

                  No nie do końca, latem zamiast temperatury płynu chłodzącego silnik około 109 – 110 stopni, utrzymywać się będzie temperatura 94 – 96 stopni. Dzisiaj podczas jazdy sprawdziłem odczyt z grupy 131 i temperatura zadana przez komp to 94,5 stopnia, temperatura silnika to 94 - 96 stopni. Otwarcie termostatu około 50- 60 %. Przy dobrym płynie chłodzącym to wystarczy do bezawaryjnej jazdy.



                  Poniżej podaję link w języku rosyjskim, znajdziesz tam schematy elektryczne dla BFQ klima manualna i Climatronic itd. jak możesz to spróbuj opublikować odpowiednią stronę. Zamiana dotyczy wyłącznie kabelków (przewodów) o innej numeracji.







                  403 — Доступ запрещён








                  Komentarz


                  • #59
                    Z tej strony możesz ściągnąć opis i schematy podstawowe Climatronic jednakże w języku rosyjskim. Poszukaj w internecie, gdyż powinny być także w języku polskim. Miłej zabawy.

                    Skoda Octavia система Climatronic - oct_climatronic_rus.pdf

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez kobistone Zobacz wpis
                      Witam,
                      Dziś sprawdziłem w mojej OCT 2007 rok climatronic, pod vagiem kanał 131, zmiana temperatury na climatronicu NIE ZMIENIA wartość z 94,5 a 109,5 w skrajnych ustawienia temp jak to się ma przy manualnej klimatyzacji. (nawiew miałem ustawiony na twarz ale raczej nie powinno mieć to znaczenia).

                      Jak ktoś ma inne doświadczenia z climatronikiem to proszę o odpowiedź.
                      Dodam jeszcze, że cały czas wskazanie na kanale 131 utrzymuje się na wartości 109,5 bez znaczenia czy jest ustawione na zimno czy na ciepło.

                      Komentarz


                      • #61
                        Zamieszczone przez zbysiu123 Zobacz wpis
                        Zamiana dotyczy wyłącznie kabelków (przewodów) o innej numeracji
                        Tzn. których ? Nie znam się na schematach za bardzo i kolory kabelków oraz info o ich umiejscowieni byłoby bardzo pomocne. A system z kulką się nie sprawdzi ?

                        Komentarz


                        • #62
                          Aha, a wymiary bolca termostatu tutaj : Link

                          Komentarz


                          • #63
                            dla posiadaczy Climatronica po tym linkiem można znaleźć interesujące rozwiązania Link

                            Komentarz


                            • #64
                              miałem kiedyś problem z termostatem nie otwieral sie niemal wogole , w pierwszym roku trszymal latem temp, 101-103 stopnie, nigdy nie wlaczyl wentylatorow, kolejnego lata juz bylo 110 stopni modul Obd2 juz na czerono pokazywal temp. kupilem zamiennik termostat. za 60zl. temperature trzymal max 81 stopni i wlaczal wentylatory, niby ok jak na lato , ale po 2 tygodniach stopniowo zaczal włączac coraz szybciej wentylatory ,doszlo do tego ze juz z rana z chwili startu chodzily mi przez calądroge do pracy 30km sporadycznie sie wylaczajac, kupilem kolejny juz oryg. Berh-dzis juz temperatura max 87-88 stopni wlaczaja sie na chcwile wentylatory i wszystko jest ok . jezdze juz okolo 2 miesiace..

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez Adin Zobacz wpis
                                kupilem kolejny juz oryg. Berh
                                Jaki konkretnie termostat ? Zdaje się, że mają fabrycznie temp. otwarcia 105 stopni... Więc jakim cudem 87 - 88 stopni ??

                                Komentarz


                                • #66
                                  Witam wszystkich. Od 2mcy mam Octavia 1 bfq. Od początku użytkowania układ chłodzenia działa na małym obiegu. Wymieniłem czujnik temp 4pinowy zielony. Dalej mały obieg. Dziś zrobiłem ten mod z zamiana kabli 7/9. Odrazu wentylatory od uruchomienia włączyły się, miałem pokrętło w połowie. Dałem na minimum. Wentylatory stanęły. Jedyne co zauwazylem po modzie to to że włączają się szybciej wentylatory. Dolna rura zimna. Mały obieg tylko działa. Po odkreceniu korka zbiornika wyrównawcze płyn podchodzi do góry i powietrze schodzi. Po przejechaniu 8km wywaliło mi check engine. Jak ten mod sprawuje się u kolegów? Dzięki za temat, posty i potencjalne odpowiedzi. Pozdrawiam.

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Może termostat się zaciął i stąd mały obieg ....Generalnie ciepło na chłodnicę podaje od góry . Musiałbyś stać chyba w korku żeby dolną rurę mieć gorącą . Ja nic nie modowałem . Jeśli układ jest sprawny wszystko powinno działać dobrze .

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                      Może termostat się zaciął i stąd mały obieg ....Generalnie ciepło na chłodnicę podaje od góry . Musiałbyś stać chyba w korku żeby dolną rurę mieć gorącą . Ja nic nie modowałem . Jeśli układ jest sprawny wszystko powinno działać dobrze .
                                      A po przejechaniu kilkunastu km, jakby kolega korek odkręcil od zbiorniczka to wrze? Płyn idzie do góry w zbiorniczku i para bucha?

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Zamieszczone przez Octavian1 Zobacz wpis
                                        Witam wszystkich. Od 2mcy mam Octavia 1 bfq. Od początku użytkowania układ chłodzenia działa na małym obiegu. Wymieniłem czujnik temp 4pinowy zielony. Dalej mały obieg. Dziś zrobiłem ten mod z zamiana kabli 7/9. Odrazu wentylatory od uruchomienia włączyły się, miałem pokrętło w połowie. Dałem na minimum. Wentylatory stanęły. Jedyne co zauwazylem po modzie to to że włączają się szybciej wentylatory. Dolna rura zimna. Mały obieg tylko działa. Po odkreceniu korka zbiornika wyrównawcze płyn podchodzi do góry i powietrze schodzi. Po przejechaniu 8km wywaliło mi check engine. Jak ten mod sprawuje się u kolegów? Dzięki za temat, posty i potencjalne odpowiedzi. Pozdrawiam.
                                        Działa idealnie. Żadnych problemów. Temperatura poniżej 100 * . Może masz zacięty termostat i puszcza tylko w jeden obieg. Ja mam mod od bodajże roku i od tego czasu żadnych problemów.

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          A check engine wywalilo po modzie?
                                          A wentylatory tuż po uruchomieniu slinika chwilę pracują? W zbiorniczku płyn po odkreceniu korka idzie w górę syczy para? Dolna rura przy chłodnicy gorącą czy zimna?

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Jak ci wentylatory chodzą po uruchomieniu to masz jakąś usterkę elektryczną (termostat, czujnik temperatury, sterownik wentylatorów), po odczytaniu błędu będzie wszystko jasne.

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis
                                              Jak ci wentylatory chodzą po uruchomieniu to masz jakąś usterkę elektryczną (termostat, czujnik temperatury, sterownik wentylatorów), po odczytaniu błędu będzie wszystko jasne.
                                              Przed modem nie chodziły.

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Układ chłodzenia jest ciśnieniowy . Roboczo ok 0.8 bar . Gdy odkręcisz korek na gorącym to jasne że będzie syczeć i płyn pójdzie do góry . Zabezpieczenie w korku ( zawór nadcisnieniowy ) jest ustawiony na o.k. 1,5 bar . Jak już odkręcasz korek to delikatnie i na pracującym silniku . Tak jak pisałem wcześniej duży obieg włączy się gdy postoisz trochę w korku . Przy normalnej jeździe to nie nastąpi . Podłącz pod komputer i sprawdź jakie temperatury silnik uzyskuje w czasie jazdy . U mnie nie przekracza 107 stopni po czujniku i 94 stopni po wyjściu z chłodniczki olejowej ( czujnik do instalacji lpg ) . Jeśli będziesz miał wyższe temperatury to znaczy że termostat jest zacięty . Warto też wymienić płyn chłodniczy bo nie wiadomo kto tam co dolewał przed sprzedażą . Dobry płyn nie powinien wrzeć .

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                                  Układ chłodzenia jest ciśnieniowy . Roboczo ok 0.8 bar . Gdy odkręcisz korek na gorącym to jasne że będzie syczeć i płyn pójdzie do góry . Zabezpieczenie w korku ( zawór nadcisnieniowy ) jest ustawiony na o.k. 1,5 bar . Jak już odkręcasz korek to delikatnie i na pracującym silniku . Tak jak pisałem wcześniej duży obieg włączy się gdy postoisz trochę w korku . Przy normalnej jeździe to nie nastąpi . Podłącz pod komputer i sprawdź jakie temperatury silnik uzyskuje w czasie jazdy . U mnie nie przekracza 107 stopni po czujniku i 94 stopni po wyjściu z chłodniczki olejowej ( czujnik do instalacji lpg ) . Jeśli będziesz miał wyższe temperatury to znaczy że termostat jest zacięty . Warto też wymienić płyn chłodniczy bo nie wiadomo kto tam co dolewał przed sprzedażą . Dobry płyn nie powinien wrzeć .
                                                  OK. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Przed modem u mnie też temp dochodziła do 107 i wlaczali się wentylatory. Centralka lpg włącza się po otwarciu drzwi kierowcy?

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Wychodzi na to że wszystko działało prawidłowo . U mnie centralka działa po zapłonie .

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X