BFQ zmiana temperatury otwarcia elektronicznego termostatu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • siwy1911
    Classic
    • 2015
    • 10
    • Octavia I combi (1U5)
    • AVU 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Mam już vaga który pokazuje mi te bloki 130...132. Dziś na szybkiego jak go testowałem to sprawdziłem. max na zimnym 109,5 stopni. Na postoju jak mu dałem 5 tys obrotów to dopiero spadło do 95 stopni. Jak przejechałem sie wokół bloku 20km/h to przy 3 tys obrotów spadło do 85 stopni. Kabelków jeszcze nie zamieniałem. Po weekendzie przetestuje jeszcze jak to się zachowuje przy różnych prędkościach.
    Moja Skoda:

    Skoda Octavia I Combi 2002r.
    Silnik 1.6 AVU 102 KM Benzyna + LPG
    Przebieg 195000

    Komentarz

    • przemek_23
      Classic
      • 2016
      • 2

      #52
      Witam mam problem z silnikiem bfq temp oscyluje 105-112°C a mody które ruscy napisali to pierwszy niezda egzaminu bo mam climatronik drugi sposób nie chce pchać elektroniki a trzeci sposób bylby dobry tylko skąd wziąść ten termostat który mozna zamontować prosiłbym o szybką odpowiedź z góry dziękuję pozdrawiam.

      Komentarz

      • Alison
        Drive
        • 2019
        • 50
        • Octavia I combi (1U5)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #53
        Czy zrobił już ktoś takiego moda z climatronicem ? Wszędzie tylko o zamianie kabelków i jakie to fajnie działa, ale jak zmodować climatronic ? Ruscy już to zrobili, ale prócz schematu niczego innego nie ma. Gdzie trzeba szukać, lutować, wpinać albo ciąć, czyli ogólnie jak wziąć się za konkretną rzeźbę ?? Pozdrawiam.

        Komentarz

        • Alison
          Drive
          • 2019
          • 50
          • Octavia I combi (1U5)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #54
          Zamieszczone przez zbysiu123 Zobacz wpis
          Przez krótki okres zastosowałem czwarty sposób, po prostu miałem dwa termostaty i od zamontowanego odłączyłem wtyk elektryczny i podłączyłem do drugiego leżącego na silniku, tylko należy pamiętać o dobrym przymocowaniu. W mojej ocenie sygnał elektryczny podawany był na niezamontowany termostat, natomiast termostat pomimo braku sygnału sterowania elektrycznego otwierał się przy ok. 90 stopni. Ale wypróbowałem ten sposób przez tydzień i na krótkich trasach.
          Czy wywalalało check'a ? Drugi termostat kolega zamocował w pobliżu silnika, węży czy innego ciepłego miejsca, czy po prostu w dowolnym, byle tylko dobrze się trzymał ?

          Komentarz

          • kobistone
            Classic
            • 2019
            • 4
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #55
            Witam,

            powyższe posty dotyczą manualnej zmiany temp w kabinie (pokrętła).

            1. Czy ktoś ma doświadczenie jak to zrobić z climatronikiem?

            Dzięki za pomoc.

            Komentarz

            • zbysiu123
              Ambiente
              • 2008
              • 226
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #56
              Poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...ekwencje-cz-2a

              Komentarz

              • kobistone
                Classic
                • 2019
                • 4
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #57
                Witam,
                Dziś sprawdziłem w mojej OCT 2007 rok climatronic, pod vagiem kanał 131, zmiana temperatury na climatronicu NIE ZMIENIA wartość z 94,5 a 109,5 w skrajnych ustawienia temp jak to się ma przy manualnej klimatyzacji. (nawiew miałem ustawiony na twarz ale raczej nie powinno mieć to znaczenia).

                Jak ktoś ma inne doświadczenia z climatronikiem to proszę o odpowiedź.

                Komentarz

                • zbysiu123
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 226
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #58

                  W mojej ocenie to dla Climatronica podobnie jak dla klimatyzacji manualnej wystarczy zamienić dwa kabelki i po problemie.

                  No nie do końca, latem zamiast temperatury płynu chłodzącego silnik około 109 – 110 stopni, utrzymywać się będzie temperatura 94 – 96 stopni. Dzisiaj podczas jazdy sprawdziłem odczyt z grupy 131 i temperatura zadana przez komp to 94,5 stopnia, temperatura silnika to 94 - 96 stopni. Otwarcie termostatu około 50- 60 %. Przy dobrym płynie chłodzącym to wystarczy do bezawaryjnej jazdy.



                  Poniżej podaję link w języku rosyjskim, znajdziesz tam schematy elektryczne dla BFQ klima manualna i Climatronic itd. jak możesz to spróbuj opublikować odpowiednią stronę. Zamiana dotyczy wyłącznie kabelków (przewodów) o innej numeracji.







                  В данной теме я выложу, не побоюсь этого слова, — Мощную документальную базу по электрооборудованию Skoda OCTAVIA TOUR (Принципиaльныe cxeмы элeктрooбoрудoвaния, Oбнaружeниe нeиcпрaвнocтeй и Мecтa cбo…









                  Komentarz

                  • zbysiu123
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 226
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #59
                    Z tej strony możesz ściągnąć opis i schematy podstawowe Climatronic jednakże w języku rosyjskim. Poszukaj w internecie, gdyż powinny być także w języku polskim. Miłej zabawy.

                    Komentarz

                    • kobistone
                      Classic
                      • 2019
                      • 4
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez kobistone Zobacz wpis
                      Witam,
                      Dziś sprawdziłem w mojej OCT 2007 rok climatronic, pod vagiem kanał 131, zmiana temperatury na climatronicu NIE ZMIENIA wartość z 94,5 a 109,5 w skrajnych ustawienia temp jak to się ma przy manualnej klimatyzacji. (nawiew miałem ustawiony na twarz ale raczej nie powinno mieć to znaczenia).

                      Jak ktoś ma inne doświadczenia z climatronikiem to proszę o odpowiedź.
                      Dodam jeszcze, że cały czas wskazanie na kanale 131 utrzymuje się na wartości 109,5 bez znaczenia czy jest ustawione na zimno czy na ciepło.

                      Komentarz

                      • Alison
                        Drive
                        • 2019
                        • 50
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez zbysiu123 Zobacz wpis
                        Zamiana dotyczy wyłącznie kabelków (przewodów) o innej numeracji
                        Tzn. których ? Nie znam się na schematach za bardzo i kolory kabelków oraz info o ich umiejscowieni byłoby bardzo pomocne. A system z kulką się nie sprawdzi ?

                        Komentarz

                        • Alison
                          Drive
                          • 2019
                          • 50
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #62
                          Aha, a wymiary bolca termostatu tutaj : http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...sekwencje-cz-3

                          Komentarz

                          • zbysiu123
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 226
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #63
                            dla posiadaczy Climatronica po tym linkiem można znaleźć interesujące rozwiązania http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...sekwencje-cz-3

                            Komentarz

                            • Adin
                              Classic
                              • 2018
                              • 2
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              miałem kiedyś problem z termostatem nie otwieral sie niemal wogole , w pierwszym roku trszymal latem temp, 101-103 stopnie, nigdy nie wlaczyl wentylatorow, kolejnego lata juz bylo 110 stopni modul Obd2 juz na czerono pokazywal temp. kupilem zamiennik termostat. za 60zl. temperature trzymal max 81 stopni i wlaczal wentylatory, niby ok jak na lato , ale po 2 tygodniach stopniowo zaczal włączac coraz szybciej wentylatory ,doszlo do tego ze juz z rana z chwili startu chodzily mi przez calądroge do pracy 30km sporadycznie sie wylaczajac, kupilem kolejny juz oryg. Berh-dzis juz temperatura max 87-88 stopni wlaczaja sie na chcwile wentylatory i wszystko jest ok . jezdze juz okolo 2 miesiace..

                              Komentarz

                              • Alison
                                Drive
                                • 2019
                                • 50
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #65
                                Zamieszczone przez Adin Zobacz wpis
                                kupilem kolejny juz oryg. Berh
                                Jaki konkretnie termostat ? Zdaje się, że mają fabrycznie temp. otwarcia 105 stopni... Więc jakim cudem 87 - 88 stopni ??

                                Komentarz

                                Pracuję...