Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • morskiesloneczk
    Classic
    • 2010
    • 6

    Czym różni się Elf excellium LD5W40 od takiego: Elf excellium DID 5W30 ?

    Komentarz

    • opermon
      Rider
      • 2008
      • 318
      • Octavia II (1Z3)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Poradźcie co wlać do 1,6 BFQ? Wymiana co 15 tyś dodam, że w tej chwili zalany jest Mobilem 0W40 New Life z normą 502.00. Zostawić ten olej z tą normą czy kupić jakiś inny np 5W30 z normą 504.00/507.00
      Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Tak na szybko ops:
        Dane ze strony ELF

        ELF EXCELLIUM DID 5W30
        ELF EXCELLIUM DID 5W30 jest nowoczesnym olejem silnikowym, stworzonym w Technologii Syntetycznej ELF, do zastosowania w silnikach benzynowych i diesla koncernu VOLKSWAGEN (VW, AUDI, SEAT, ©KODA).

        ELF EXCELLIUM DID 5W30 do zastosowania w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.
        ACEA 2004: A3/B4
        API: SL/CF
        VOLKSWAGEN: VW 502.00 / VW 505.00 / [shadow=red:354bbbe928]505.01 [/shadow:354bbbe928]- posiada normę do pompowtryskiwaczy (1,9 TDI) http://www.lubadmin.com/upload/produ...ng_14/1111.pdf

        ELF EXCELLIUM LDX 5W40
        Jest najnowocześniejszym, syntetycznym olejem silnikowym zestawionym ze specjalnie wyselekcjonowanych bazowych olejów syntetycznych i dodatków uszlachetniających. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii extremalnie wytrzymałych wiązań molekularnych - Exteme Engine Protection olej ten zapewnia doskonałą i stałą ochronę silnika przez czały czas od wymiany do wymiany.

        ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan. Może być on stosowany w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.

        ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu
        ACEA 2004: A3/B4
        API: SL/CF
        VOLKSWAGEN : performance level VW 502.00/VW 505.00


        popatrz tutaj ---- http://www.performanceoilstore.com/i...ce%20Chart.pdf [shadow=red:354bbbe928]ELF to TOTAL[/shadow:354bbbe928]
        Tak zasadniczo to oba oleje różnią się klasą lepkości 5W/30 i 5W/40, oba także nie są full syntetykami a olejami wykonanymi w technologii syntetycznej.

        Z kart charakterystyki produktu wychodzi, że właściwości fizyko-chemiczne lepsze ma ELF EXCELLIUM LDX 5W-40
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Ant
          Ambiente
          • 2010
          • 129

          Jak to jest z olejami do 2.0 tfsi. Dzisiaj rozmawiałem z serwisem VW i powiedzieli mi, że jeśli wymieniam olej co 10-15tyś km to nawet zalecane jest żebym lał olej z normą 503.00. Oczywiście wg nich zużycie oleju rzędu 0,5-1 litra/1000km przy ostrzejszej jeździe jest dopuszczalne. Ja ostatnio takie mam u siebie. W serwisie Skody obejrzeli dokładnie auto (razem ze mną) i wszystko suche jakby z fabryki wyszło (dlatego zaproponowali, żebym zadzwonił do VW).
          RS
          pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Ant
            Jak to jest z olejami do 2.0 tfsi. Dzisiaj rozmawiałem z serwisem VW i powiedzieli mi, że jeśli wymieniam olej co 10-15tyś km to nawet zalecane jest żebym lał olej z normą 503.00.
            ASO :czerwona: jak zwykle wie najlepiej :wink:

            strona 26 (już o tym pisałem) -Ant - poczytaj i będziesz wiedział.
            "Jeśli samochód powstał między 1998 - 2003, samochód wymaga oleju w specyfikacji VW 502,00 . Od 2004 - VW 503.00 Obecnie specyfikacja VW 503 00 jest zastąpiona przez specyfikację VW 504.00" Takie proste a nie potrafią wyjaśnić Klientowi
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • mocart26
              Classic
              • 2010
              • 31

              To i ja sie zapytam.Bedzie 1 przeglad 13tkm,chce wczesniej zrobic przeglad poniewaz duzo pali tj.11-12,5 wskazania komp.Czasami ciezko zrobic 300km na 40 l gazu. Co mam zalac?Teraz mam shell 5w40 zalewac to samo czy zmienic na cos innego.Wczesniej mialem Clio3+gaz i lalem elf ex5w40 i bylo bardzo dobrze

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez opermon
                w tej chwili zalany jest Mobilem 0W40 New Life z normą 502.00. Zostawić ten olej
                TAK - zostaw. Akurat 0W/40 spojnie wystarczy do tego silnika a i parametry oleju są naprawdę dobre. Nie ma sensu kombinować, bardziej, proponuję trzymać się regularnych wymian oleju.
                Uwaga:
                Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
                i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników :!:

                Olej z normą 504.00/507.00 - całkowicie do silnika 1,6 odradzam (choć teoretycznie mógłby być dopuszczalny jako rozwinięcie normy 502.00 do 503.00 a następnie do 504.00 -ale tylko w nowoczesnych jednostkach silnikowych) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=375
                :!: :!: :!: Olej o lepkości 5W-30 jest to niezbędny do pojazdów z silnikami wysokoprężnymi z filtr cząstek stałych (DPF), ponieważ :
                Nadmiar sadzy w DPF musi być spalany w określonych odstępach czasu.
                Jest to możliwe dzięki zwiększonej ilości wtrysku paliwa. Jednak może wtedy wystąpić wyraźne rozrzedzenie oleju w silniku, które mogłyby doprowadzić do krytycznego obszaru braku smarowania silnika przez olej 0W/30 stąd lepkość 5W/30 przy normie 504.00/507.00 zapewniająca większe bezpieczeństwo w ochronie układu smarowania silnika.
                Oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które zwiększają zadymienie, ale polepszają właściwości smarne oleju. :!: Czytaj - oleje do DPF-a mają gorsze właściwości smarne :!: Cały czas namawiam by w silnikach benzynowych kategorycznie zmieniać olej max co 15 tys km.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • opermon
                  Rider
                  • 2008
                  • 318
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  TAK - zostaw. Akurat 0W/40 spojnie wystarczy do tego silnika a i parametry oleju są naprawdę dobre. Nie ma sensu kombinować, bardziej, proponuję trzymać się regularnych wymian oleju.
                  W takim razie zostaję przy tym Mobilu. Dzięki PAOLO ESCO. Olej i tak wymieniam wcześniej niż po 15 tyś, bo rocznie robię niecałe 10 tyś.
                  Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez opermon
                    W takim razie zostaję przy tym Mobilu
                    najlepiej przy tym 0W/40 - naprawdę parametry ma bardzo dobre i wysoki TBN a to przy benzynie dosyć ważne.
                    Mobil 0W/40 od 100/110 zł
                    API SM
                    ACEA A3
                    cSt w temp. 100 C 14,3/14
                    cSt w temp. 40C 80/78,3
                    Wskaźnik lepkości 187 /186
                    Temp. zapłonu, [°C] 236
                    Temperatura płynięcia -54 C
                    Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) 11,3
                    HTHS 3,7
                    MRV w temp -40C 26242
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • Panowie zmieniłem olej na LM Top Tec 4200, pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, jakby silnik łatwiej się wkręcał, ciszej pracuje - wiem że po wymianie ciszej pracuje ale od poprzedniej wymiany przejechałem 6tys. poza tym olej longlive. Prawdopodobnie zostanę przy LM, co do samej wymiany to Panom w ASO warto przypomnieć żeby resztki odessali z miski bo w misce jeszcze trochę zostaje.

                      Pozdro

                      Komentarz

                      • arttu
                        Drive
                        • 2008
                        • 84

                        tak łopatologicznie do 1.6 FSI, rozumiem ze w trybie longlife te będą ok:

                        1. FUCHS Titan GT1 Longlife III 5W30 / Valvoline XL III 5W/30
                        2. MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
                        3. Liquy Moly Top Tec 4200 5W/30

                        Tak sobie kombinuje i wymyśliłem cooś takiego tylko nie wiem czy mądrze a mianowicie, zalewać longlife i zmieniać co 15 tys z tym że u mnie to oznacza gdzieś ok 15- 18 miesięcy czyli więcej niż rok ale zdecydowanie krócej niż te 2 lata. Poza tym jak dobrze rozumiem do mojego silnika wszelkie oleje jak te longlife które wykonane są w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych itd.. są jak najbardziej wskazane ?? ew jakie inne oleje polecacie jeśli przeglądy miały by być co 15 tys/1 rok do tego silnika.
                        Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
                        Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
                        A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
                        Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez arttu
                          2. MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
                          Ten olej możesz wywalić ze stawki, wypada słabo przy reszcie.
                          Na 31 stronie masz zestawienie wszystkich czterech.
                          Poczytaj i sam zdecyduj
                          Looknij sobie jeszcze na Mobil1 Formula ESP, też wypada spoko.

                          Komentarz

                          • lisek1981
                            Drive
                            • 2010
                            • 69

                            Zamieszczone przez arttu
                            tak łopatologicznie do 1.6 FSI, rozumiem ze w trybie longlife te będą ok:

                            1. FUCHS Titan GT1 Longlife III 5W30 / Valvoline XL III 5W/30
                            2. MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30
                            3. Liquy Moly Top Tec 4200 5W/30

                            (...) ew jakie inne oleje polecacie jeśli przeglądy miały by być co 15 tys/1 rok do tego silnika.
                            ja oprocz powyzszych czterech rozwazalem jeszcze Statoil Lazerway, ale ostatecznie skonczylem na tym pierwszym (Fuchsie). Kup dowolny z tych wymienionych z pewnego zrodla i bedzie git.
                            Pozdrawiam
                            Grzesiek

                            Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                            Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                            Komentarz

                            • Ant
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 129

                              Zamieszczone przez kross12
                              2. MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30

                              Ten olej możesz wywalić ze stawki, wypada słabo przy reszcie.
                              Na 31 stronie masz zestawienie wszystkich czterech.
                              Poczytaj i sam zdecyduj
                              Na 31 stronie Paolo pisze, że Motul jest w technologii mid saps a przecież to jest low saps. Nie wiem jak reszta. Patrząc na dane papierowe, nie widzę dużej różnicy między tymi olejami. Chociaż TBN (podobno ważne przy benzynie) wypada najlepiej przy Motulu.
                              RS
                              pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Ant
                                Motul jest w technologii mid saps a przecież to jest low saps
                                :wink:
                                Dopuszczenia: VW 504 00 –507 00
                                Specyfikacje:API SL/ CF; ACEA A3/ B4/ C3
                                Olej silnikowy LowSAPS - może ale chciał bym zobaczyć wyniki w karcie charakterystyki produktu (Volkswagen developed VW 504 00 507 00 standard for lubricants with low Sulphur, Phosphorus and Sulphated Ashes content, compatible with after treatment systems) - same stwierdzenia troszkę mnie nie przekonują-choć nie twierdzę, że to olej "opracowany specjalnie do najnowszych silników EUROIV grupy VW/AUDI/SKODA/SEAT z filtrami cząstek stałych i przedłużonymi przebiegami międzywymianowymi.
                                Charakteryzuje się zmniejszoną zawartością popiołów siarczanowych i fosforu." - aprobata/dopuszczenie dla normy 504.00-507.00 to zupełnie co innego niż technologia "low SAPS"
                                Ale niech będzie poprawiłem dla świętego spokoju na Mid Saps/Low Saps ...choć bez 100% przekonania :P

                                Cutuję: niska zawartość Popiołów Siarczanowych (<0,8%), Fosforu (<0,8% :shock: - chyba błąd mają w opisie produktu), Siarki (<0,2%).



                                Mid Saps jak nic :lol: chyba jednak nie powinienem poprawiać :roll:

                                Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

                                Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).

                                Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).

                                Ant - widzisz różnicę ? ale pocieszę ciebie że olej ma normę 507.00 i chroni układ filtra cząstek stałych.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Ant
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 129

                                  Różnicę widzę, ale tamte oleje też są w technologii Mid-SAPS (nie wiem jak Fuchs) i między nimi nie widzę jakiś specjalnych różnic. Chociaż z siarką Motul mieści się w Low SAPS i na opakowaniu tak też jest napisane.
                                  RS
                                  pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • MMK
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 52

                                    a co sądzicie o shell 5w/30w do 1,6 fsi??

                                    Komentarz

                                    • romman
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 201

                                      Olej z normą 504.00/507.00 - całkowicie do silnika 1,6 odradzam (choć teoretycznie mógłby być dopuszczalny jako rozwinięcie normy 502.00 do 503.00 a następnie do 504.00 -ale tylkou].
                                      Zgłupiałem! Czyli co mam lać? Chcę zachować przeglądy co dwa lata, auta nie będę serwisować w ASO.

                                      Z drugiej strony, co mu zaszkodzi 504 00/507 00 ???

                                      A 503.01 mogę nalać? Według opisu jest do silników benzynowych doładowanych. Skoro mój nie jest doładowany i przez to wysilony, to chyba dobrze, nie?

                                      Jeszcze pytanie - piszesz - "silnikach benzynowych kategorycznie zmieniać olej max co 15 tys km." - no ale dlaczego? Można napisać, że najlepiej co 10 albo 5 kkm, ale przecież z jakiegoś powodu pojawiły się przeglądy long-life. Przecież oleje też są coraz lepsze. Nie chce mi się wymieniać oleju co 15kkm i naprawdę nie widzę powodu, żeby to robić. Przekonaj mnie proszę, bo na dniach będę kupował olej i filtry.

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        Norma 503.01 stosowana była w wysilonych silnikach benzynowych w TT, S3, S4.
                                        Kiedyś nawet Mobil 1 0W-40 spełniał 503.01, wtedy jak to był jeszcze olej syntetyczny.
                                        W zeszłym roku kupiłem 503.01 z Motula w technologii estrowej ale norma 504.00 jest bardziej wymagająca jeśli chodzi o zanieczyszczenie dolotu w silnikach FSI i TSI co w tych silnikach ma PODSTAWOWE znaczenie. Czy 503.01 będzie brudził dolot nie wiadomo. Oczywiście wymiana max. 15tyś

                                        W tym roku kupuje 504.00 z Motula, chociaż silniczek bardzo ładnie gonił na 503.01 i mniej go palił, to jednak 503.01 jest trudny do kupienia ( z datą produkcji 2010)

                                        Czy może ktoś porównać z TDS-ów oleje:
                                        1.MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 który spełnia 504-507
                                        2.MOTUL Specific 5W-30 504.00-507.00
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez romman
                                          Z drugiej strony, co mu zaszkodzi 504 00/507 00 ???
                                          - tylko radzę, zrobisz jak uważasz. - jak chłop wraca z pracy to pije piwo ...jak by się napił mleka bebiko miał by "sraczkę" ... romman rozumiesz prostą aluzję? - już prościej nie mogę ops: 504.00/507.00 jest aktualnie używana ale to norma do najnowszych jednostek konstrukcyjnych a 1,6 się do takich nie zalicza...nie ważne że silnik nowy ale całą konstrukcja jednostki jest stara dodatkowo dla tej jednostki przeglądy LL to jakaś hiper brednia, jasne że można ale ręczę że więcej to przyniesie złego niż dobrego.
                                          proszę poczytaj - np na stronie 26.

                                          Zamieszczone przez romman
                                          Jeszcze pytanie - piszesz - "silnikach benzynowych kategorycznie zmieniać olej max co 15 tys km." - no ale dlaczego?
                                          możesz - nie musisz :lol: to Twój silnik.

                                          Auto Świat - PORADY - Zabójca silnika"
                                          Może na początek dobra wiadomość: posiadacze samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie muszą się niczego obawiać. W takich jednostkach niemal nigdy nie dochodzi do rozrzedzenia oleju. Jednak we wszystkich motorach benzynowych paliwo przedostaje się do oleju silnikowego, pogarszając jego zdolności smarne - a to może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jak szybko i ile benzyny przedostaje się do oleju, zależy od wielu czynników, w tym od liczby rozruchów na zimno, długości przejeżdżanej trasy i temperatury oleju. A to dlatego, że przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny. Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80 st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować, trzeba przejechać co najmniej 15 km. To też zresztą może inaczej wyglądać w różnych jednostkach napędowych. Niemiecki automobilklub ADAC przeprowadził badania, z których wynika, iż 75 proc. wszystkich jazd to "wyprawy" o długości poniżej 10 km. Jeśli się jeździ tylko w ten sposób, w oleju gromadzi się coraz więcej benzyny.

                                          Jeden ze światowych liderów w produkcji olejów i paliw, firma Shell, wykonał testy dla różnych samochodów, przygotował nawet do tego celu specjalny "cykl krótkich tras". Jedzie się na nim maksymalnie 15 km, najwyżej 50 km/h i nie przekraczając 2500 obr./min. Wyniki są szokujące. Choć badania odbywały się od początku wiosny, już po 2 tysiącach kilometrów testu zawartość benzyny w oleju przekroczyła 10 proc. A tym samym próg, za którym zdolności smarne oleju spadają. W praktyce, choć wszystkie silniki (samochodów używanych) były zalane olejem SAE-5W-40, pracowały już po 2 tys. km jak smarowane olejem o własnościach 5W-30. A po 5 tysiącach km jego lepkość w wysokiej temperaturze odpowiadała zaledwie olejowi 5W-20... Po 10 tys. km testu zawartość benzyny w oleju silnikowym wynosiła 25 proc. i wówczas silniki rozebrano, po czym wykonano pomiary pierścieni tłokowych i cylindrów. Na pierścieniach sprężających przeciętne zużycie odpowiadało spiłowaniu 0,025 g metalu. A to już poważne zużycie. Silniki złożono i wysłano auta na symulowaną wyprawę wakacyjną: z centrali Shella w Hamburgu na Sycylię i z powrotem. Ile się da z pedałem gazu w podłodze. Ta trwająca 5 tys. km tortura dała dwie informacje: po pierwsze, mijają tysiące kilometrów, zanim benzyna "wygotuje się" z oleju. A po drugie, że po zakończeniu testu silniki nadawały się tylko do kapitalnego remontu. Każdy z pierścieni tłokowych "schudł" o ok. 0,1 g, a ze względu na słabe smarowanie gładzie cylindrowe zostały wyszlifowane rzeczywiście na gładko - tak gładko, że nie są już w stanie utrzymać filmu olejowego. Widoczne na zdjęciu pionowe rysy na wewnętrznych ściankach cylindra świadczą o tym, że silnik wkrótce się zatrze. Nie popadajmy jednak w skrajny pesymizm. Co można zrobić, by nie doprowadzić do opisanej wyżej sytuacji? Unikać krótkich tras i ograniczyć liczbę rozruchów na zimno. A przede wszystkim nie wyjeżdżać na długie trasy z przewidywanym dużym obciążeniem jednostki napędowej tuż przed planowanym przeglądem z wymianą oleju. Na taki wyjazd wybierajmy się ze świeżym olejem w silniku."
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • romman
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 201

                                            [quote]
                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez romman
                                            Z drugiej strony, co mu zaszkodzi 504 00/507 00 ???
                                            ja bym nie zalewał "starego konstrukcyjnie 1,6" olejem z normą 504.00/507.00 - tylko radzę, zrobisz jak uważasz. - jak chłop wraca z pracy to pije piwo ...jak by się napił mleka bebiko miał by "sraczkę" ... romman rozumiesz prostą aluzję? - już prościej nie mogę ops: 504.00/507.00 jest aktualnie używana a
                                            Hola hola - jeżdżę 30 km w jedną stronę - czytałem ten artykuł. Jeżeli swoją teorię opierasz tylko na tym, to nie przemawia to do mnie absolutnie! Aluzja jest KOMPLETNIE bez sensu!.

                                            Jak chłop wraca z pracy i zamiast taniego piwa z Biedronki napije się Heinekena, to raczej mu to nie zaszkodzi. Jak chłop pił 'Jabole' i nagle wygrywa w totka i przerzuca się na francuskie wino, to także się nie przekręci. Ja to widzę właśnie tak - jak olej o lepszych właściwościach smarnych może zaszkodzić? Przypominam, że do tego motoru był także dopuszczalny półsyntetyk 10w-40. Porównując go z syntetykiem 5w-30 o znacznie wyżej klasie jakościowej nadal NIE ROZUMIEM Twojego punktu widzenia. Że co? Że się rozcieńczy benzyną? Mnie to nie grozi - co dalej? Jakie jeszcze argumenty?

                                            Jeszcze jedno - przeglądy LL w 1.6 to brednia - no cóż - VW twierdzi inaczej a przecież zarobiliby więcej goniąc klientów do serwisów po 15kkm lub roku. No i wybacz, ale z całym szacunkiem - chyba są nieco lepszymi ekspertami od swojego produktu niż Ty czy ja. Dodatkowo - co takiego ma nowy konstrukcyjnie silnik czego nie ma 1.6? Serio pytam - z punktu widzenia układu smarowania i WYMAGAŃ odnośnie smarowania - 1.6 nie ma przecież turbiny i przez to jego wymagania co do oleju nie są aż tak wysokie! A tutaj właśnie chodzi o olej, który będąc olejem LL nie traci swoich właściwości podczas przedłużonego okresu eksploatacji. Teoria o silniku to ... sorry boulshit

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez romman
                                              jeżdżę 30 km w jedną stronę
                                              to nie jest wcale tak dużo.
                                              Zamieszczone przez romman
                                              Jak chłop wraca z pracy
                                              eee nie skumałeś aluzji to żart miał być :wink:
                                              Zamieszczone przez romman
                                              Że się rozcieńczy benzyną? Mnie to nie grozi - co dalej? Jakie jeszcze argumenty?
                                              nie, nie mam rzadnych argumentów i nie mam ochoty nic nikomu na siłę udowadniać ... nie chce mi się ... bo to nie mój silnik i zrobisz jak uważasz. Lej dalej olej LL w sumie nic mi do tego. Ja bym wybrał "mocny" syntetyk z wysokim TBN i wysokim indeksem lepkości przy stałych wymianach max co 15 tys km - tylko tyle usiłowałem Tobie powiedzieć ale jeśli chcesz lać olej LL to proszę bardzo.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                Parę lat temu po przekroczeniu 17tyś od wymiany oleju cofali gwarancję na silnik. W tej chwili oleje są gorsze i silniki wykonywane z coraz to gorszych materiałów i następuje wydłużenie przebiegów. Widocznie silnik ma wytrzymać 250tyś (do 100tyś z mocą fabryczną) i tyle starczy.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Auto Świat - PORADY - Zabójca silnika"
                                                  Proszę Cię, nie podpieraj się tego typu argumentami, bo jeżeli wierzysz w to co tam jest napisane, to znaczy że dosyć łatwo poddajesz się manipulacji, w tym wypadku stworzonej przez firmę Shell.
                                                  Zamieszczone przez romman
                                                  Hola hola - jeżdżę 30 km w jedną stronę - czytałem ten artykuł. Jeżeli swoją teorię opierasz tylko na tym, to nie przemawia to do mnie absolutnie! Aluzja jest KOMPLETNIE bez sensu!.

                                                  Jak chłop wraca z pracy i zamiast taniego piwa z Biedronki napije się Heinekena, to raczej mu to nie zaszkodzi. Jak chłop pił 'Jabole' i nagle wygrywa w totka i przerzuca się na francuskie wino, to także się nie przekręci. Ja to widzę właśnie tak - jak olej o lepszych właściwościach smarnych może zaszkodzić? Przypominam, że do tego motoru był także dopuszczalny półsyntetyk 10w-40. Porównując go z syntetykiem 5w-30 o znacznie wyżej klasie jakościowej nadal NIE ROZUMIEM Twojego punktu widzenia. Że co? Że się rozcieńczy benzyną? Mnie to nie grozi - co dalej? Jakie jeszcze argumenty?

                                                  Jeszcze jedno - przeglądy LL w 1.6 to brednia - no cóż - VW twierdzi inaczej a przecież zarobiliby więcej goniąc klientów do serwisów po 15kkm lub roku. No i wybacz, ale z całym szacunkiem - chyba są nieco lepszymi ekspertami od swojego produktu niż Ty czy ja. Dodatkowo - co takiego ma nowy konstrukcyjnie silnik czego nie ma 1.6? Serio pytam - z punktu widzenia układu smarowania i WYMAGAŃ odnośnie smarowania - 1.6 nie ma przecież turbiny i przez to jego wymagania co do oleju nie są aż tak wysokie! A tutaj właśnie chodzi o olej, który będąc olejem LL nie traci swoich właściwości podczas przedłużonego okresu eksploatacji. Teoria o silniku to ... sorry boulshit
                                                  No właśnie. Ja jestem za przeglądami LL i jeżdżę w tym trybie. Mało tego trochę się dziwie że ktoś ma ochotę i czas zmieniać lepkość oleju 2 razy do roku. I skoro producent mojego samochodu/silnika przewidział wymiany/przeglądy wg. szafy (i cała zachodnia Europa na tym śmiga) to nie zamierzam się brendzlować i wymieniać olej co 15 kkm.

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez Dzida
                                                    łatwo poddajesz się manipulacji, w tym wypadku stworzonej przez firmę Shell.
                                                    - sprawdzałem ostatnio osobiście olej w silniku benzynowym w "Kia" (przebieg od nowości 23 tys km) - jazda w mieście na krótkich odcinkach - niestety wyraźnie już było czuć benzynę :?
                                                    w związku z czym olej idzie do wymiany (mimo że silnik przejechał na nim około 5 tys km).

                                                    Zamieszczone przez Dzida
                                                    Ja jestem za przeglądami LL
                                                    a ja jestem im przeciwny - Oleje Low Saps są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które zwiększają zadymienie, ale polepszają właściwości smarne oleju. Czytaj - oleje te mają gorsze właściwości smarne. - każdy może mieć swoje zdanie. Dlatego Wasze zdanie też szanuję. Róbcie chłopaki jak uważacie - w końcu to Wasze silniki.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...