Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.2 TSI vs 1.4 TSI vs 1.8 TSI = czeskie porownanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.2 TSI vs 1.4 TSI vs 1.8 TSI = czeskie porownanie

    Toż to szmaty jakieś co nie potrafią zarobić w inny sposób.
    ŻENUA!

    Współczuje
    mario

  • #2
    1.2 TSI vs 1.4 TSI vs 1.8 TSI = czeskie porownanie

    czesc,

    Czesi zrobili ciekawe porownanie trzech silnikow TSI: 1.2, 1.4 i 1.8

    zaskakujaco male sa wyniki gdy chodzi o spalanie...

    Seriál o spotřebě: 1.2 TSI vs. 1.4 TSI vs. 1.8 TSI aneb Je menší vždy úspornější? | auto.cz

    na upartego idzie wiekszosc testu chyba zrozumiec czytajac czeski, ale jak komus nie idzie to od biedy mozna sobie te strone przetlumaczyc w google translator (oczywiscie bedzie to tlumaczenie specyficzne ;-P )

    moze sie to przyda komus kto sie akurat zastanawia nad wyborem ktoregos z tych motorow...
    milej niedzieli
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Prawie 10 litrów w mieście na silniku 1.2? Forumowe palą max 5,5litra... Gdzie jest błąd?

      Poza miastem najmniej pali 1.8 :P

      Komentarz


      • #4
        A więc z treści artykułu wynika, że najmniej opłacalnym i sensownym jest zakup auta z silnikiem 1.4 TSI, zaraz za 1.2 TSI... A najbardziej sensownym i opłacalnym - z silnikiem 1.8 TSI... Być może, ale ja i tak - póki co - jestem zadowolony ze swojego silnika. A artykuł nie jest tak do końca rzetelny, gdyż nie obejmuje różnicy w cenie zakupu nowego auta z poszczególnymi wersjami silnikowymi.
        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
        MOJA FURKA

        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

        Komentarz


        • #5
          Prawdziwe porównanie i obiektywne. :szeroki_usmiech

          Prawda jest taka, jak się jedzie słabym samochodem 1.2 TSI to, aby jechać trzeba cisnąć, a jak się jedzie samochodem mocnym 1.8 TSI to pedał gazu się tylko MUSKA.

          Dlatego lepiej mieć 1.8 TSI niż 1.2 TSI. Silnik 1.4 TSI to takie mniejsze zło - po środku 8)

          Komentarz


          • #6
            Czyli po miescie 10-11l, w trasie okolo 7l. Heh, milo to poczytac o normalnej jezdzie, a nie kropelkowaniu 8)
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              He, he dlatego jestem wielkim przeciwnikiem silnika 1.2 TSI w Octavii. To za mały silnik, dobry dla Polo, Fabii czy Citi, a nie dla duzej i ciężkiej Octavii.
              Jak już ktoś chce tak oszczędzać to niech kupi najmniejszego turbodiesla, a nie mikroskopijna turbo benzynę.

              Komentarz


              • #8
                bez sensu ten test na 30 kilometrach. Na takim odcinku wystarczy raz silnikiem zachamować i spalanie potrafi spaść o kilka dziesiątych.
                A każdy z tych silników jest dla innego kierowcy przeznaczony i do innego stylu jazdy.
                O2FL RS | S2 | F2

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Ferd
                  He, he dlatego jestem wielkim przeciwnikiem silnika 1.2 TSI w Octavii. To za mały silnik, dobry dla Polo, Fabii czy Citi, a nie dla duzej i ciężkiej Octavii.
                  Jak już ktoś chce tak oszczędzać to niech kupi najmniejszego turbodiesla, a nie mikroskopijna turbo benzynę.
                  .
                  1.2 jest zajebisty do miasta, to nie podlega dyskusji, na trasie optimum to 1.4 lub 1.8
                  Napisane za pomocą batonika KitKat

                  Komentarz


                  • #10
                    exportsubripp, do miasta myślę też, że 1.2 powinno stykać. I tak tempo korkowe jest "świetne". Natomiast co do spalania...hm. Nie uprawiając ecodrivingu oczywiście, myślę, że te auta powinny podobnie palić w jakimś tam zakresie prędkości i przyśpieszeń, bo 1.2 trzeba przebutować (spalanie urośnie), żeby jechać tak jak 1.8 (które jeszcze będzie miało zapas mocy i palić będzie tak samo).

                    Komentarz


                    • #11
                      pandzik. Nie siej fermentu...

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie wiem jak w tych mniejszych, ale w 1.8TSI spalanie w mieście bardzo mocno zależy od zakorkowania. Po 3 miesiącach jeżdżenia codziennie tą samą miejską trasą (typowe dom-praca-dom) spalanie z takiego przejazdu mam od 8/100 (weekendy) do 15/100 (korek, średnia prędkość ~10km/h), średnia z tych 3 miesięcy to ok. 11,5/100. O ile dobrze zrozumiałem czeski, to oni w mieście mieli 10,8/100 przy średniej prędkości 31,6 km/h. Ja taką średnią prędkość moge osiągnąć tylko w weekend albo grubo poza szczytem, i wtedy spalam mniej. Typowo, przy średniej ~20 km/h jest właśnie jakieś 11-12/100.
                        I w życiu bym już nie zamienił 1.8TSI na mniejszy :twisted: Nawet w zakorkowanym mieście. A na trasie to bajka, i zaskakująco oszczędny.

                        Komentarz


                        • #13
                          pgolik,

                          He, he bo wiesz, Czesi mają normalne miasta, z normalnymi korkami, jakimiś objazdami, obwodnicami i rozwinięta tzw. inżynieria drogową. Warszawa natomiast to ma siec dróg rodem z IV Świata, pozbawiona bezkolizyjnych przejazdów, obwodnic, metro budowane w odkrywce :zlosnik1: . W Warszawie robi się wszystko, aby ludzie nie mogli jeździć samochodami, wiec ciężko porównywać to "miasto" z miastami cywilizowanej części Europy.

                          Komentarz


                          • #14
                            No i właśnie, jak na niezłą średnią (30 km/h) w mieście, to sporo spalili. Ja mam dojazd w dużej części drogami o podwyższonym ograniczeniu (kawałek Wisłostrady i kawałek Trasy Łazienkowskiej), przez co czas pokonania tego samego odcinka jest od 10 min. (środek długiego weekendu, albo noc, ograniczenia "nieco" :twisted: naginane), przez 30 min. (standard w tygodniu) do godziny i więcej (wypadek, pierwszy śnieg, piątkowe popołudnie). Stąd takie różnice w spalaniu, że nie podjąłbym się powiedzenia, ile mi 1.8 spala "w mieście" inaczej niż "zależy kiedy".

                            Komentarz


                            • #15
                              "©koda Octavia 1.8 TSI - Nenápadné odli¹nosti"

                              Pozor pozor ,bede triskac

                              Poza tym to fakt, jak jade 90-100 to auto pokazuje male spalanie, ale ja wole jechac wiecej :P

                              [ Dodano: Nie 10 Cze, 12 14:32 ]
                              Zamieszczone przez Ferd
                              He, he dlatego jestem wielkim przeciwnikiem silnika 1.2 TSI w Octavii. To za mały silnik, dobry dla Polo, Fabii czy Citi, a nie dla duzej i ciężkiej Octavii.
                              To co powiesz na 1.0 3 cyl w focusie, 125km, ostatnio testowali w AS i wyszlo ze pali najmnniej z konkurentow :P

                              [ Dodano: Nie 10 Cze, 12 14:34 ]
                              Zamieszczone przez pgolik
                              Nie wiem jak w tych mniejszych, ale w 1.8TSI spalanie w mieście bardzo mocno zależy od zakorkowania. Po 3 miesiącach jeżdżenia codziennie tą samą miejską trasą (typowe dom-praca-dom) spalanie z takiego przejazdu mam od 8/100 (weekendy) do 15/100 (korek, średnia prędkość ~10km/h), średnia z tych 3 miesięcy to ok. 11,5/100.
                              Jak ktos sie zwawo rozpedza, to kazdy silnik pali ile wlezie, dlatego te mniejsze po miescie spala mniej, a na trasie to juz widac w tym czeskim tescie.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Tippo
                                To co powiesz na 1.0 3 cyl w focusie, 125km, ostatnio testowali w AS i wyszlo ze pali najmnniej z konkurentow :P
                                Tylko ciekaw jestem kiedy rozrzady zaczna przeskakiwac w wynalazku, gdzie pasek jest w kapieli oleju :twisted:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Tippo
                                  dlatego te mniejsze po miescie spala mniej
                                  obawiam sie, że jest dokładnie tak jak piszesz, tylko odwrotnie. Duży się rozpędza chwilę, a potem się toczy zużywając niewiele paliwa na utrzymanie prędkosci. Mały się rozpędza, rozpędza, rozpędza, a potem się zatrzymuje i powtarza cykl :szeroki_usmiech
                                  Ja tam juz dawno sprawdziłem, że jeżdżącz butem w podłodze średnio spalam o litr mniej niż jeżdżąc jak kapelusznik.
                                  Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                  O II Tour Combi 1.6
                                  Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    zwolin, ja też tak mam u siebie, czym szybciej jeżdżę tym mniej spalam :wink:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez zwolin
                                      obawiam sie, że jest dokładnie tak jak piszesz, tylko odwrotnie. Duży się rozpędza chwilę, a potem się toczy zużywając niewiele paliwa na utrzymanie prędkosci. Mały się rozpędza, rozpędza, rozpędza, a potem się zatrzymuje i powtarza cykl
                                      Mowie o jexdzie do 60km/h i ruszanie z gazem do dechy :P

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Ferd
                                        He, he bo wiesz, Czesi mają normalne miasta, z normalnymi korkami, jakimiś objazdami, obwodnicami i rozwinięta tzw. inżynieria drogową.
                                        Praga do dzisiaj nie ma pełnej obwodnicy, więc szczególnie północno-zachodnia część miasta dusi się w korkach. Ostatnio pojeździłem sobie z musu (bo na co dzień wybieram komunikację zbiorową) autem do pracy i najczęściej było tak, że 11km jechałem w 40 minut. Przy takiej szybkości spalanie Octavii z silnikiem 1.2TSI oscylowało w okolicach 8-9l.

                                        Kiedy nie ma korków, to po mieście spokojnie można spalić od 6-7l. Wszystko zależy od tego, jak bardzo się człowiek spieszy.

                                        No i czytam tekst, i okazuje się, że jeżdżę tymi trasami, na których przeprowadzane były testy - w godzinach szczytu są to najbardziej zakorkowane praskie ulice :-)
                                        korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          w sumie to się wszystka zgadza,

                                          W mieście silnik o mniejszej pojemności pali mniej ponieważ potrzebuje mniejszą dawkę paliwa na podtrzymanie obrotów minimalnych, kiedy stoimy na światłach, w korku. Rozpędzanie w warunkach miejskich kosztuje podobną ilość paliwa.

                                          Na trasie, ze względu na dłuższe przełożenia 1.8 TSI pali mniej, ponieważ częściej, dłużej pracuje w optymalnym zakresie obrotów (~2000).

                                          Jeżeli chodzi o deptanie vs spalanie, to nie ma ono aż takiego znaczenia o ile deptamy na tym samym biegu i rozpędzamy się podobnie. Co innego jeżeli jedno (słabsze) auto musi niżej zredukować bieg niż to mocniejsze, wtedy spali ono więcej niż to silniejsze.

                                          i jeszcze jedna uwaga, co Wy chcecie od 1.2 TSI, że niby za słabe, że się nie nadaje na trasy itd. Jest dokładnie tak samo dobre do miasta jak i na trasy jak 1.9TDI i 1.6TDI i znacznie lepsze niż 1.6MPI a te silniki zamontowane się pewnie w 90% octavii.
                                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Zorr
                                            W mieście silnik o mniejszej pojemności pali mniej ponieważ potrzebuje mniejszą dawkę paliwa na podtrzymanie obrotów minimalnych, kiedy stoimy na światłach, w korku. Rozpędzanie w warunkach miejskich kosztuje podobną ilość paliwa.
                                            W czasie postoju 1.8 zużywa około 0.7l/h. Ciekawe ile spala 1.2?
                                            Moja 4x4 FL'ka

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez kytutr
                                              Zamieszczone przez Ferd
                                              He, he bo wiesz, Czesi mają normalne miasta, z normalnymi korkami, jakimiś objazdami, obwodnicami i rozwinięta tzw. inżynieria drogową.
                                              Praga do dzisiaj nie ma pełnej obwodnicy, więc szczególnie północno-zachodnia część miasta dusi się w korkach.
                                              Warszawa do dzisiaj nie ma żadnej, nawet w 1/5 :lol:
                                              ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                                              ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                                              ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez seba210
                                                W czasie postoju 1.8 zużywa około 0.7l/h. Ciekawe ile spala 1.2?
                                                Kazda Octa pakazuje mi tyle na postoju, no chociaz teraz czasem widze 0,4l. Srednio dla 6 Skod jest te 0,7l/h
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Kazda Octa pakazuje mi tyle na postoju, no chociaz teraz czasem widze 0,4l. Srednio dla 6 Skod jest te 0,7l/h
                                                  04-05 l/h jest jak się klimę wyłączy
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X