Zamieszczone przez exportsubripp
Tutaj jeszcze taka uwaga... to że silnik ma 3000obr nie definiuje całkowicie kwestii spalania. W końcu w głównej mierze spalanie zależy od "zapotrzebowanej mocy". Przykłady:
przy hamowaniu silnikiem, pomimo że mamy 3000obr silnik nie pobiera paliwa
przy bucie w podłodze pobiera mnóstwo paliwa
itd... jazda spokojna, jazda pod górkę, z górki
Wracając do pierwotnego wywodu:
W rzeczywistości nie można pominąć oporu powietrza i strat związanych z wyższymi obrotami. Z każdym dodatkowym km/h silnik musi dostarczyć coraz więcej mocy zmieniając dawkowanie paliwa, aby przeciwstawić się oporowi toczenia, oporowi powietrza, stratom w silniku i przełożeniach.
Stąd jazda 140km/h przy 3000obr na VI biegu nie będzie bardziej ekonomiczna niż jazda 3000obr na 4 biegu w okolicach 80km/h.
Komentarz