1.2 TSI vs 1.4 TSI vs 1.8 TSI = czeskie porownanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    #51
    Zamieszczone przez exportsubripp
    ale do celu zajezdzasz szybciej , czyli na danym odcinku spalasz mniej paliwa
    gdyby pominąć opór powietrza oraz różnice w wydajności/efektywności silnika spalinowego przy różnych obrotach to nie miałoby znaczenia czy jedziesz na danym biegu z obrotami 2000 czy np. 4000. Wtedy faktycznie silnik kręci się 2 razy szybciej ale i jedziemy dwa razy szybciej.

    Tutaj jeszcze taka uwaga... to że silnik ma 3000obr nie definiuje całkowicie kwestii spalania. W końcu w głównej mierze spalanie zależy od "zapotrzebowanej mocy". Przykłady:
    przy hamowaniu silnikiem, pomimo że mamy 3000obr silnik nie pobiera paliwa
    przy bucie w podłodze pobiera mnóstwo paliwa
    itd... jazda spokojna, jazda pod górkę, z górki

    Wracając do pierwotnego wywodu:
    W rzeczywistości nie można pominąć oporu powietrza i strat związanych z wyższymi obrotami. Z każdym dodatkowym km/h silnik musi dostarczyć coraz więcej mocy zmieniając dawkowanie paliwa, aby przeciwstawić się oporowi toczenia, oporowi powietrza, stratom w silniku i przełożeniach.
    Stąd jazda 140km/h przy 3000obr na VI biegu nie będzie bardziej ekonomiczna niż jazda 3000obr na 4 biegu w okolicach 80km/h.
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • PMR
      Classic
      • 2012
      • 36
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

      #52
      Zamieszczone przez Zorr
      PMR, ta charakterystyka z linka (wykres BSFC) to zdaje się do 2.0 TSI jest i o ile dobrze pamiętam to jest to porównanie między 2.0TSI (czarne) i jakimś 3.0TDI V6 233PS (czerwone linie)
      Tak jest. Widzę, że obrazek z wykresem jest przycięty. Nie wiem, czy tylko u mnie. Pochodzi stąd:


      Jakbym się miał przyczepić do wypowiedzi to w zasadzie tylko do kwestii: "małe obciążenie (dolna część charakterystyki)". Na tym wykresie na osi X mamy obroty a na osi Y obciążenie (ciśnienie). Widać iż najmniejsze spalanie uzyskujemy przy niskich obrotach i dużym obciążeniu.
      Tak. Chyba, że mamy do czynienia z najniższym zakresem prędkości obrotowych - tam, gdzie warstwice "zawijają się" w górę.

      PS Nie masz może wykresu BSFC dla silnika 1.8TSI, szukałem ale nie znalazłem
      Chyba nie. Ale sporo charakterystyk można znaleźć na stronach niemieckojęzycznych, wyszukując hasło "Verbrauchskennfeld".
      250 KM, 360 Nm

      Komentarz

      • ketivv
        L&K
        • 2011
        • 1155

        #53
        Zamieszczone przez exportsubripp
        ale do celu zajezdzasz szybciej , czyli na danym odcinku spalasz mniej paliwa
        spalanie wyrażone masz w w l/100km a nie jednostce czasu

        w l/h spalasz więcej

        Komentarz

        • dato
          L&K
          • 2012
          • 1431

          #54
          Zamieszczone przez Zorr
          Stąd jazda 140km/h przy 3000obr na VI biegu nie będzie bardziej ekonomiczna niż jazda 3000obr na 4 biegu w okolicach 80km/h.
          Może być
          Polecam ustawienie sobie na stałe wyświetlacza na chwilowe spalanie i uczenie się auta. Często gęsto odrobina mniej na gazie bez spadku prędkości zmienia spalanie o 0,5-1,5l... Również z tego powodu bardzo rzadko jeżdżę na tempomacie.

          I miał też rację Piramida pisząc, że im szybciej jeździ tym mniej pali - do pewnego momentu tak jest:
          - przy mało dynamicznym i przy dynamicznym ruszaniu ze świateł chwilowe spalanie dochodzi mi czasem do 49,9 - więcej jeszcze nie widziałem
          - im szybciej zapnę 6 tym dłuższy odcinek będę miał, żeby się na niej spokojnie i ekonomicznie toczyć do następnego skrzyżowania
          - w trasie ile spali ? A ile chcesz ? Tą samą średnią w okolicach 120-130khm (czyli dość dynamiczną) można w 2l dieslu zrobić ze spalaniem od ok. 7,5 do 14l. Zależy od warunków, płynności jazdy jak i humoru prowadzącego...

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            #55
            Zamieszczone przez dato
            Polecam ustawienie sobie na stałe wyświetlacza na chwilowe spalanie i uczenie się auta. Często gęsto odrobina mniej na gazie bez spadku prędkości zmienia spalanie o 0,5-1,5l... Również z tego powodu bardzo rzadko jeżdżę na tempomacie.
            ciekawe jest to, że ja korzystam z tempomatu dokładnie z tego samego powodu dla którego Ty nie korzystasz. Tempomat prowadzi samochód o wiele równiej niż ja np.: przy stałej prędkości 70km/h w mieście zdarzają mi się wahnięcia od powiedzmy 67-73 km/h a tempomatowi nie. Przy wyższych prędkościach np, z górki tam gdzie ja puszczam gaz teoretycznie spalam 0 ale jak się później okazuje zwalniam a tempomat utrzymuje równe tempo jazdy.
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • dato
              L&K
              • 2012
              • 1431

              #56
              Ja robiłem testy i na tej samej trasie i średniej osobiście spalam ok. 1-2l mniej niż tempomat, a fanatykiem ekodrajwingu bynajmniej nie jestem. Mówie o testach autostradowych i utrzymywaniu 1,8 - 2 na budziku.

              Komentarz

              • Zorr
                RS
                • 2011
                • 2110

                #57
                Zamieszczone przez dato
                Ja robiłem testy i na tej samej trasie i średniej osobiście spalam ok. 1-2l mniej niż tempomat, a fanatykiem ekodrajwingu bynajmniej nie jestem. Mówie o testach autostradowych i utrzymywaniu 1,8 - 2 na budziku.
                jeździsz na tempomacie 1.8-2.0?

                swoją drogą to przy jeździe na tempomacie wbitym na 140km/h na A4 z tym samym obciążeniem w tę i w tamtą spalanie u mnie waha się od 6,9 do 7,6 a teoretycznie jadę tak samo i do końca nie wiem od czego to zależy.
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz

                • eaglemirek
                  RS
                  • 2010
                  • 14116
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez dato
                  Polecam ustawienie sobie na stałe wyświetlacza na chwilowe spalanie i uczenie się auta. Często gęsto odrobina mniej na gazie bez spadku prędkości zmienia spalanie o 0,5-1,5l... Również z tego powodu bardzo rzadko jeżdżę na tempomacie.
                  No ja mam inne wrażenia z mojej jazdy. Jadąc pod górkę bardzo często górkę zaczynam z prędkością X a kończę z X+ a "V" na tempomacie jest stała więc spalam mniej
                  Tempomat mam zawsze na ON i nawet w mieście jeśli jest taka możliwość go aktywuję :!:
                  Zamieszczone przez dato
                  dynamicznym ruszaniu ze świateł chwilowe spalanie dochodzi mi czasem do 49,9 - więcej jeszcze nie widziałem
                  Praktycznie każde ruszenie z 1 to mam takie spalanie no ale ja mam Pb :szeroki_usmiech a więcej to już nie wyświetla choć zapewne jest więcej :P
                  Do wyników osiąganych przez co niektórych forumowiczów nie jestem jednak w stanie się zbliżyć czy to z tempomatem czy nożnym manualem :diabelski_usmiech



                  CB Harry II ASC + Triflex

                  Pozdrawiam Mirek!!

                  Komentarz

                  • dato
                    L&K
                    • 2012
                    • 1431

                    #59
                    Ciekaw jestem jak się będzie Żony Leoś zachowywał z tym silnikiem... Za chwile się okaże. A spalanie w okolicach 6-7 w mieście jak coponiektórzy tu pokazują też uważam za nierealne. Nie dałbym rady...

                    [ Dodano: Wto 12 Cze, 12 13:23 ]
                    Zamieszczone przez Zorr
                    Zamieszczone przez dato
                    Ja robiłem testy i na tej samej trasie i średniej osobiście spalam ok. 1-2l mniej niż tempomat, a fanatykiem ekodrajwingu bynajmniej nie jestem. Mówie o testach autostradowych i utrzymywaniu 1,8 - 2 na budziku.
                    jeździsz na tempomacie 1.8-2.0?
                    Przecież to urządzenie na autostrady, nie do miasta, więc czemu nie ? Ma strzałki góra dół, daje radę.

                    Nie lubię jazdy na tempomacie, zapinam praktycznie tylko jak chcę nogi poprostować. Pali więcej i rozleniwia, człowiek myśli o niebieskich migdałach, kusi żeby gazetę poczytać, zdrzemnąć się chwilę...

                    Komentarz

                    • Ceed1
                      Rider
                      • 2012
                      • 461

                      #60
                      Na tempomacie będzie palił zawsze więcej. Człowiek jest na tyle inteligentny, że np. z góry instynktownie ściągnie trochę nogę z gazu aby utrzymać stałą prędkość. Tak samo jak widzi górkę to się trochę przed nią rozpędzi i nie pałuje podczas samego podjazdu. Tempomat nie widzi górki i jak już na niej jest to pobiera dużo paliwa aby utrzymać prędkość. Wielu moich znajomych to potwierdza - na tempomacie pali więcej i basta.

                      Komentarz

                      • parasite
                        L&K
                        • 2011
                        • 1368

                        #61
                        Zamieszczone przez Ceed1
                        Człowiek jest na tyle inteligentny, że np. z góry instynktownie ściągnie trochę nogę z gazu aby utrzymać stałą prędkość.
                        A tempomat doda? U mnie dziwnym trafem w zależności od górki spalanie maleje.

                        Zamieszczone przez Ceed1
                        Tak samo jak widzi górkę to się trochę przed nią rozpędzi i nie pałuje podczas samego podjazdu.
                        A rozpędzając się spalasz tyle samo paliwa co jadąc jednostajnie? To ma sens jeśli przed górką jedziesz z górki bo w takim przypadku tempomat będzie wyhamowywał silnikiem, aby utrzymać prędkość.
                        Z resztą co wy po górach jeździjcie na tempomacie? :roll:

                        Zamieszczone przez Ceed1
                        Wielu moich znajomych to potwierdza - na tempomacie pali więcej i basta.
                        Nie byłbym taki pewien. Po prostu nie jesteście w stanie jechać jednostajnie z taką samą prędkością cały czas. Jak tu jeden kolega pisał, że zdejmuje nogę z gazu i spada mu spalanie. Jak zdejmuje nogę z gazu to i zaczyna zwalniać i po chwili, aby utrzymać tą prędkość znów doda gazu i spalanie skoczy.
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz

                        • eaglemirek
                          RS
                          • 2010
                          • 14116
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez Ceed1
                          Wielu moich znajomych to potwierdza - na tempomacie pali więcej i basta.
                          Wielu moich znajomych to potwierdza - na tempomacie pali mniej i basta :!: :diabelski_usmiech



                          CB Harry II ASC + Triflex

                          Pozdrawiam Mirek!!

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8033
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #63
                            parasite, tylko tempomat widzi górkę jak na nią wjeżdża a wprawny kierownik wcześniej przyspieszy. Przyspiesz przed górką , a spróbuj utrzymać prędkość na górce. Zobaczysz jaka wyjdzie różnica.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • eaglemirek
                              RS
                              • 2010
                              • 14116
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #64
                              Różnica będzie jeszcze w tym że mając jakąś traskę do pokonania i założymy że na niej nie będziemy przekraczać jakiejś tam prędkości - powiedzmy 90 km/h to na tempomacie pojedziemy te 90 cały czas póki nie wyłączymy go lub nie będzie na tyle z górki aby samochód się rozpędził do większej prędkości. Jadąc bez tempomatu % więcej bedziemy jechać z V mniejszym niż zadane 90 więc i spalanie będzie mniejsze :!: Jadąc pierwszy raz do Cro Czeszką jeszcze bez tempomatu nie chcąc narażać się na ewent. problemy z policją poza granicami PL ustawiłem sobie na MaxiDot ostrzeżenie o przekroczeniu tych 130 i efekt był taki że często jechałem nawet 120. Teraz ustawiam 130 i nie martwię się prędkością do której człowiek się szybko przyzwyczaja i szczególnie na autostradzie lubi przyspieszać. To są moje doświadczenia a nie kolegów :szeroki_usmiech



                              CB Harry II ASC + Triflex

                              Pozdrawiam Mirek!!

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                #65
                                AdamB

                                cytując z inne fora:
                                Akurat technika oszczędzania paliwa na górkach mówi że pod górę zdecydowanie - nawet przyspieszać (wykorzystać wysoką sprawność obciążonego silnika) po to żeby z górki móc zjechać za darmo nawet lekko hamując silnikiem.

                                Gazowanie pod górę ma tą przewagę nad rozpędzaniem się przed górką (czy z górki), że w drugim przypadku samochód niepotrzebnie się rozpędza (więc zwiększa opór aerodynamiczny), a podjeżdżać pod górkę na gazie zamienia się paliwo w energię potencjalną stosunkowo wysoko sprawnie, z powodu lepszej sprawności obciążonego silnika.

                                Dokładnie jak atak w wyścigu kolarskim - jak pod górę pedałuje się 20% mocniej niż przeciwnik, to jedzie się blisko 20% szybciej, gdy na płaskim pedałuje się 20% mocniej niż przeciwnik to jedzie się tylko z 10% wyższą prędkością. Dlatego atakować należy na podjazdach.

                                Podjazd pod górkę z sensowną prędkością ma tą zaletę że na zjeŸdzie z górki można wtedy puścić gaz i nie zużywać paliwa w ogóle, bo najmniej sprawnym sposobem napędzania samochodu jest jazda z górki z lekkim gazem (chociaż chwilowe zużycie paliwa będzie niewielkie, ale stosunek wydawanej mocy do zużycia paliwa będzie mizerny).

                                Do przejechania danej trasy i tak trzeba ileś tam energii dostarczyć. Najlepszym momentem na jej dostarczanie są podjazdy pod górę, gorszym jest gazowanie na płaskim, a najgorszym (którego spokojnie da się uniknąć przy zachowaniu pierwszych 2 zasad) jest dodawanie gazu na zjeŸdzie. Zjazdy powinno się pokonywać bez gazu.

                                Zasadniczo dobrą zasadą będzie trzymanie stałej, założonej prędkości średniej, bo wahania prędkości powodują duży wzrost oporu aerodynamicznego w czasie kiedy jedziemy szybciej, a niewielki spadek kiedy jedziemy wolniej.
                                Suma oporów powietrza jak się jedzie raz 80km/h, raz 120km/h będzie znacznie wyższa niż gdyby jechać cały czas 100km/h. A średnia prędkość będzie taka sama.

                                A na chwilowe zużycie nie ma co patrzeć - jest to dość trudny w intuicyjnym odbiorze parametr. Próbując minimalizować to chwilowe zużycie wcale nie dochodzi się do dobrych wyników w zużyciu średnim.
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • kytutr
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 327

                                  #66
                                  Wracając do porównania silników 1.2/1.4/1.8TSI ktoś z Czechów komentujących artykuł na auto.cz stwierdził bardzo rozsądnie, że nie ma co narzekać, że 1.2TSI jest zawalidrogą, bo 3/4 aut na czeskich drogach ma słabsze osiągi.

                                  Prostì koupím 1.2 TSI a jezdím adekvátnì motorizaci. A to opravdu neznamená, ¾e bude¹ brzdou provozu. Mo¾ná víc ne¾ 3/4 aut na silnici jsou na tom toti¾ hù¾ ne¾ 1.2 TSI. Komplet ni¾¹í støední tøída v základních benzinech (1.4 atmo), komplet malé vozy (HTP...), komplet mini vozy (v¹echny ty Sparky, i10ky, Picanta, Pandy...), v¹echny star¹í vozy (Felicie, Escorty, Astry...).
                                  Tłumacznie:
                                  Po prostu kupuję 1.2 TSI i jeżdżę adekwatnie do silnika. I naprawdę nie znaczy to, że będziesz zawalidrogą. Możliwe, że więcej niż 3/4 aut na drogach wypada gorzej niż 1.2 TSI. Wszystkie auta klasy niższej średniej z podstawowymi silnikami (atmosferyczne 1.4), wszystkie mini auta (wszystkie te Sparki, i10-tki, Picanta, Pandy...), wszystkie starsze auta (Felicje, Escorty, Astry...).
                                  korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    RS
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2009
                                    • 10918
                                    • Fiat

                                    #67
                                    kytutr, dokładnie, tak samo w Polsce mniej więcej wygląda sytaucja :wink:
                                    Wystarczy spojrzeć na nasze forum, nawet tu jakby zrobić ranking to większość octavek na forum oscyluje w przedziale mocy 100-120 koni. Podejrzewam że jeśli chodzi o OI na prowadzeniu byłoby 1.9 tdi o mocy 110 koni, a jeśli chodzi o OII to 1.9 tdi bxe o mocy 105 koni lub 1.6 benzyna o mocy 102 konie. 1.2 tsi jest zbliżone dynamiką i w tę niszę się wpasowuje. To nie szatan prędkości, ale do normalnej eksploatacji na moje oko styka, jedyne co mnie niepokoi to trwałość tej jednostki (downsizing) - to się okaże z czasem.
                                    Osobiście wolałbym 1.8 tsi -
                                    1. z racji pojemność ,
                                    2. http://www.youtube.com/watch?v=jRReqWPaVA8
                                    :wink:

                                    Komentarz

                                    • Puchacz
                                      Moderator
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 1192
                                      • Superb III (3V3)

                                      #68
                                      sew1981, myślę, że z grubsza masz rację:


                                      Nie każdy jest "głodny mocy" i nie każdy jest fanem motoryzacji.
                                      Ja tu tylko sprzątam...

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2009
                                        • 10918
                                        • Fiat

                                        #69
                                        Puchacz, no właśnie, widać to z grubsza w Twojej statystyce.
                                        A tak poza tematem zastanawia mnie jakim cudem mój "awx" (którego nie ma w octaviach) stoi na równi prawie z 1.8 tsi cdaa, a wyżej sporo niż 2.0 tdi bmn. Na to wychodzi, że ludzie niektórzy rejestrując się , często nie patrzą w ogóle i zaznaczają jaki popadnie silnik - widzą 1.9 tdi to lecą cokolwiek pewnie.

                                        Komentarz

                                        • marlej108
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 4976
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                          #70
                                          Polecam dzis artykul w Auto Swiat Poradnik o problemach 1.2 tsi i 1.4 tsi... (ogolnie dobry numer tego magazynu - jest tez fajny artykul o mercedesie 124, i kilka innych).

                                          wymieniaja tam glowne usterki silnikow TSI....

                                          malo zachecajaca lektura...
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz

                                          • Zorr
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2110

                                            #71
                                            kurcze nie lubię jak ktoś pisze o jakimś tam artykule nie dając do niego linka albo nie przytaczając wybranych fragmentów.
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              #72
                                              Zamieszczone przez exportsubripp
                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              Zamieszczone przez idas
                                              Hmmm...a jak to jest propo spalania.
                                              Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
                                              Jesli nie, to gdzie lezy roznica?

                                              Ew. mozemy dokonac jeszcze bardziej skrajnego porownania np. pomiedzy biegiem 1. i 2.
                                              w praktyce jedziesz szybciej. i spalasz wiecej przez opory powietrza
                                              .
                                              ale do celu zajezdzasz szybciej , czyli na danym odcinku spalasz mniej paliwa
                                              a spalanie liczysz w litrach/h czy w litrach/100km

                                              Komentarz

                                              • iFi
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 906

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Zorr
                                                kurcze nie lubię jak ktoś pisze o jakimś tam artykule nie dając do niego linka albo nie przytaczając wybranych fragmentów.
                                                Poza tym okaże się finalnie, że dotyczy to silników z początków produkcji i niekoniecznie ze skody a poza tym to będą przytoczone wady pozbierane z różnych modeli :/

                                                Kupię z ciekawości ten poradnik... nie zaprzeczam także, że wady w silnikach były ale to bicie piany przez gazety czasem mnie osłabia.

                                                Komentarz

                                                • eaglemirek
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 14116
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #74
                                                  Zorr, iFi, Na necie jeszcze chyba nie ma go więc zeskanowałem i zamieszczam za marlej108, :diabelski_usmiech






                                                  CB Harry II ASC + Triflex

                                                  Pozdrawiam Mirek!!

                                                  Komentarz

                                                  • Eidos71
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2050
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    #75
                                                    A więc potwierdza się to, do czego już doszliśmy na naszym forum: że problemy dotyczą właściwie silników z okresu produkcji do maja 2010 r. Ameryki AŚ nie odkrył :szeroki_usmiech
                                                    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                                    MOJA FURKA

                                                    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                                    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...