Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.2 TSI vs 1.4 TSI vs 1.8 TSI = czeskie porownanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez loru
    Zamieszczone przez Maicroft
    Kazda Octa pakazuje mi tyle na postoju, no chociaz teraz czasem widze 0,4l. Srednio dla 6 Skod jest te 0,7l/h
    04-05 l/h jest jak się klimę wyłączy
    ja mam teraz 0,5l/h z klimą
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz


    • #27
      ja mam teraz 0,5l/h z klimą
      może na zewnątrz jest na tyle chłodno, że klima nie musi działać, a jak działa to może masz źle ustawiony rozrząd, też kiedyś miałem tak że z klimą mi pokazywało 0,5l/h ale auto wtedy nie jechało z tym, że ja miałem wtedy całe 105KM a nie ponad 200KM
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz


      • #28
        no z klimą pracującą, ale faktycznie pracującą mam 1,1 - 1,2l/100km. Klima włączona ale nie pracująca to 0,8l/100km. Standard to 0,7l czasami na chwilkę 0,6.

        Z innego wątku cytuję eaglemirek'a dla 1.4 tsi:
        "Temp silnika około 90 st, oleju 88 st obroty 620-650 ( trudno określić na oko bo lekko ponad 3 kreskę) spalanie chwilowe 0,5 l/h"
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez seba210
          W czasie postoju 1.8 zużywa około 0.7l/h.
          2.0 - ok. 0.9 l/h.
          250 KM, 360 Nm

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez loru
            ja mam teraz 0,5l/h z klimą
            może na zewnątrz jest na tyle chłodno, że klima nie musi działać, a jak działa to może masz źle ustawiony rozrząd, też kiedyś miałem tak że z klimą mi pokazywało 0,5l/h ale auto wtedy nie jechało z tym, że ja miałem wtedy całe 105KM a nie ponad 200KM
            rozrząd mam przestawiony specjalnie, komp pokazuje 0.5 z tym że komp zaniża wartości około 1.8l/100km więc na postoju pewnie tez jest przekłamanie aczkolwiek przy dużych dyszach paliwa i tak dużo tego paliwa nie idzie, ostatnio z baku wyszło spalanie 8.65 przy gumie 235
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez Zorr
              (...)i jeszcze jedna uwaga, co Wy chcecie od 1.2 TSI, że niby za słabe, że się nie nadaje na trasy itd. Jest dokładnie tak samo dobre do miasta jak i na trasy jak 1.9TDI i 1.6TDI i znacznie lepsze niż 1.6MPI a te silniki zamontowane się pewnie w 90% octavii.
              I to chyba najlepsze podsumowanie.

              Najzabawniejsze, że w temacie 1.2 TSI najwięcej do powiedzenia mają posiadacze 1.4 MPI. :twisted:
              Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
              Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez grajewiak
                Zamieszczone przez Zorr
                (...)i jeszcze jedna uwaga, co Wy chcecie od 1.2 TSI, że niby za słabe, że się nie nadaje na trasy itd. Jest dokładnie tak samo dobre do miasta jak i na trasy jak 1.9TDI i 1.6TDI i znacznie lepsze niż 1.6MPI a te silniki zamontowane się pewnie w 90% octavii.
                I to chyba najlepsze podsumowanie.

                Najzabawniejsze, że w temacie 1.2 TSI najwięcej do powiedzenia mają posiadacze 1.4 MPI. :twisted:
                .
                dokladnie, takie gadanie ze 1.2 za slabe , a za chwile jakie to 1.6 jest fajne , a piszą to ludzie co bladego pojecia nie mają, ja mam w garażu u siebie w domu i to i to i naprawde nie ma porwnania, teściu raz sie przejechał moim 1.2 i teraz mnie ciągle maltretuje zebym sie z nim zamienil bo 1.6 w ogóle kopyta nie ma, wiec cos moge powiedziec na ten temat
                Napisane za pomocą batonika KitKat

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez piramida
                  rozrząd mam przestawiony specjalnie, komp pokazuje 0.5 z tym że komp zaniża wartości około 1.8l/100km więc na postoju pewnie tez jest przekłamanie aczkolwiek przy dużych dyszach paliwa i tak dużo tego paliwa nie idzie, ostatnio z baku wyszło spalanie 8.65 przy gumie 235
                  no to ok
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez pandzik
                    Prawie 10 litrów w mieście na silniku 1.2? Forumowe palą max 5,5litra
                    Taa pewnie, hybrydy

                    W średnio zakorkowanym Wrocławiu auto spala mi średnio 9,2. Na tej samej trasie 1.2 TSI bierze 8,1. Normalna, dynamiczna jazda, prędkości przepisowe lub lekko przekroczone, średnia prędkość to ~22km/h.

                    Nie znam wyników 1.2 z trasy, ale ostatnio 1.8 TSI trasa Karpacz - Wrocław (~120km), w trybie maks. kapeluszniczym, 4 osoby dorosłe na pokładzie + średnio załadowany bagażnik i wyszło średnie spalanie 5,8 wyliczone na stacji na kalkulatorze. Ta sama trasa z wyprzedzaniem i szybką jazdą wychodzi 7,1. I znowu ta sama trasa na jeszcze ostrzej wychodzi 8,2 ale to już jest bardzo szybka jazda, tj. szybciej już nie umiem.

                    1.2 to jest bardzo fajna opcja do miasta i do toczenia się w trasie. Umówmy się, podobnie jak w przypadku 1.6 MPI (102KM), 1.9 TDI i 1.6 TDI (105KM). Przy masie 1300kg lekko ponad 100 koni to mało, a wyprzedzanie na trasie przy takiej mocy jest często mało bezpieczne.

                    Komentarz


                    • #35
                      1,2 TSI ma elastyczność na IV i V biegu prawie taką samą jak 1,6 i 1,9 TDI na tych samych biegach. Nie chodzi przecież o pół sekundy. Dlaczego więc wieszacie na nim psy? Prędkość maksymalną ma nawet wiekszą. Fajny silnik. Co do przełożenia. Nie dam sobie ręki uciąć ale wydaje się mi, że 1,2 1,4 1,8 mają takie same przełożenia tzn. przy 140 na VI wszystkie mają 140. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez exportsubripp
                        teściu raz sie przejechał moim 1.2 i teraz mnie ciągle maltretuje zebym sie z nim zamienil bo 1.6 w ogóle kopyta nie ma, wiec cos moge powiedziec na ten temat
                        Ameryki to nie odkryłeś :lol:
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez Ceed1
                          Nie dam sobie ręki uciąć ale wydaje się mi, że 1,2 1,4 1,8 mają takie same przełożenia tzn. przy 140 na VI wszystkie mają 140. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
                          no przy 140km/h wszystkie mają 140km/h przynajmniej licznikowe... ;-)
                          co do skrzyń biegów i obrotów to sprawdziłem na skoda.de i w zasadzie 1.2 i 1.4 mają tę samą skrzynię natomiast 1.8 trochę inną. Różnica w przełożeniach występują głównie na 1 i 2. Począwszy od biegu 3 przełożenia finalne są praktycznie takie same.

                          PS Teoretycznie moja koncepcja na mniejsze spalanie 1.8TSI na trasie uzyskane w wyniku różnicy przełożeń właśnie upadła. Różnic w spalaniu trzeba szukać gdzie indziej.
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz


                          • #38
                            Do tego wiekszosc 1.2TSI jezdzi na oponach 195, a 1.8TSI na 205 lub 225 Wiadomo sa wyjatki
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez Ceed1
                              przy 140 na VI wszystkie mają 140. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
                              Masło maślane. Przeczytajcie to co napiszecie. :lol:
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Do tego wiekszosc 1.2TSI jezdzi na oponach 195, a 1.8TSI na 205 lub 225 Wiadomo sa wyjatki
                                Ja jestem wyjątkiem bo jeżdżę na oponach 215
                                Golf VII TDI Variant

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Do tego wiekszosc 1.2TSI jezdzi na oponach 195, a 1.8TSI na 205 lub 225 Wiadomo sa wyjatki
                                  Dziwnie ja z fabryki dostałem 195
                                  Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Hmmm...a jak to jest propo spalania.
                                    Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
                                    Jesli nie, to gdzie lezy roznica?

                                    Ew. mozemy dokonac jeszcze bardziej skrajnego porownania np. pomiedzy biegiem 1. i 2.
                                    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez idas
                                      Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
                                      Jesli nie, to gdzie lezy roznica?
                                      Jedyna różnica mogłaby wynikać z różnic w sprawnościach skrzyni biegów i przekładni głównej w obu przypadkach. Ale te różnice byłyby bardzo małe.

                                      Chyba że chodzi nie o przypadek identycznych prędkości.
                                      Wtedy różnice wynikają z różnic w oporach ruchu, sprawnościach silnika w obu punktach pracy oraz układu napędowego na odpowiednich przełożeniach. Konkretów nie da się podać bez znajomości charakterystyki uniwersalnej silnika.
                                      250 KM, 360 Nm

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez PMR
                                        Chyba że chodzi nie o przypadek identycznych prędkości.
                                        Tej części nie rozumiem, oświeć mnie o co Ci chodzi bo imho się mocno mylisz.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez dato
                                          Tej części nie rozumiem, oświeć mnie o co Ci chodzi bo imho się mocno mylisz.
                                          Nie wiem, o który przypadek chodzi:

                                          a) (raczej hipotetyczny, ale możliwy): dwa różne samochody, z tak dobranymi przełożeniami przekładni głównej, żeby całkowite przełożenia w pierwszym na IV biegu i w drugim na VI biegu były identyczne. Wtedy mamy identyczne prędkości obrotowe przy identycznych prędkościach w obu samochodach. Zużycie paliwa powinno być bardzo zbliżone; może się różnić tylko dlatego, że mogłyby wystąpić różnice w sprawności skrzyni biegów oraz przekładni głównych w obu samochodach (sprawności zależą m.in. od wartości przełożenia).

                                          b) (bardziej realistyczny): ten sam samochód, 3000 obr na IV biegu vs. 3000 obr na VI biegu. Oczywiście różne prędkości. Wiedząc, jakie występują opory ruchu dla jednej i drugiej prędkości (opory powietrza, toczenia, sprawności układów napędowych), można ustalić punkt pracy silnika (prędkość obrotowa i moment obrotowy lub ciśnienie efektywne) w pierwszym i w drugim przypadku. Ale tylko mając do dyspozycji charakterystykę uniwersalną (np. Link), z której można odczytać jednostkowe zużycie paliwa w obu punktach pracy, można określić i porównać zużycie paliwa. Oczywiście zazwyczaj, z wyjątkiem prędkości bardzo małych, zużycie na VI biegu będzie wyższe, ze względu na większe opory ruchu.

                                          c) (również realistyczny): pewna prędkość na IV biegu i ta sama prędkość na VI biegu, z niższą prędkością obrotową silnika. Podobnie jak w b) (znajdujemy punkty pracy silnika i odczytujemy zużycia jednostkowe z charakterystyki uniwersalnej), z tą różnicą, że opory ruchu będą tu bardzo zbliżone (takie same prędkości), więc zużycie paliwa zależy głównie od sprawności (czyli zużycia jednostkowego) silnika w obu punktach pracy. Tu zazwyczaj, za wyjątkiem prędkości małych, zużycie będzie niższe na VI biegu, ze względu małe obciążenie (dolna część charakterystyki) i typowy przebieg warstwic zużycia jednostkowego.
                                          250 KM, 360 Nm

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez idas
                                            Hmmm...a jak to jest propo spalania.
                                            Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
                                            Jesli nie, to gdzie lezy roznica?

                                            Ew. mozemy dokonac jeszcze bardziej skrajnego porownania np. pomiedzy biegiem 1. i 2.
                                            w praktyce jedziesz szybciej. i spalasz wiecej przez opory powietrza

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              PMR, ta charakterystyka z linka (wykres BSFC) to zdaje się do 2.0 TSI jest i o ile dobrze pamiętam to jest to porównanie między 2.0TSI (czarne) i jakimś 3.0TDI V6 233PS (czerwone linie)

                                              Jakbym się miał przyczepić do wypowiedzi to w zasadzie tylko do kwestii: "małe obciążenie (dolna część charakterystyki)". Na tym wykresie na osi X mamy obroty a na osi Y obciążenie (ciśnienie). Widać iż najmniejsze spalanie uzyskujemy przy niskich obrotach i dużym obciążeniu.

                                              PS Nie masz może wykresu BSFC dla silnika 1.8TSI, szukałem ale nie znalazłem

                                              PS2 Dla osób niezainteresowanych wykresami spalania zamieszczam proste dane dot. zużycia paliwa dla 1.4TSI

                                              Z wykresu możemy odczytać iż prędkość np.: 40km/h jest do uzyskania na każdym biegu oraz wpływ wybranego biegu na spalanie.
                                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                                Zamieszczone przez idas
                                                Hmmm...a jak to jest propo spalania.
                                                Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
                                                Jesli nie, to gdzie lezy roznica?

                                                Ew. mozemy dokonac jeszcze bardziej skrajnego porownania np. pomiedzy biegiem 1. i 2.
                                                w praktyce jedziesz szybciej. i spalasz wiecej przez opory powietrza
                                                .
                                                ale do celu zajezdzasz szybciej , czyli na danym odcinku spalasz mniej paliwa
                                                Napisane za pomocą batonika KitKat

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez exportsubripp
                                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  Zamieszczone przez idas
                                                  Hmmm...a jak to jest propo spalania.
                                                  Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
                                                  Jesli nie, to gdzie lezy roznica?

                                                  Ew. mozemy dokonac jeszcze bardziej skrajnego porownania np. pomiedzy biegiem 1. i 2.
                                                  w praktyce jedziesz szybciej. i spalasz wiecej przez opory powietrza
                                                  .
                                                  ale do celu zajezdzasz szybciej , czyli na danym odcinku spalasz mniej paliwa
                                                  A jesli chodzi o zuzycie silnika, to powinno byc takie samo?
                                                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Jest u nas na forum kolega co dobrze ogarnia auto - commando. Zapytajcie się jego ile pali 1.2 TSI.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X