Zamieszczone przez loru
1.2 TSI vs 1.4 TSI vs 1.8 TSI = czeskie porownanie
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
ja mam teraz 0,5l/h z klimąO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
no z klimą pracującą, ale faktycznie pracującą mam 1,1 - 1,2l/100km. Klima włączona ale nie pracująca to 0,8l/100km. Standard to 0,7l czasami na chwilkę 0,6.
Z innego wątku cytuję eaglemirek'a dla 1.4 tsi:
"Temp silnika około 90 st, oleju 88 st obroty 620-650 ( trudno określić na oko bo lekko ponad 3 kreskę) spalanie chwilowe 0,5 l/h"Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruja mam teraz 0,5l/h z klimąsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorr(...)i jeszcze jedna uwaga, co Wy chcecie od 1.2 TSI, że niby za słabe, że się nie nadaje na trasy itd. Jest dokładnie tak samo dobre do miasta jak i na trasy jak 1.9TDI i 1.6TDI i znacznie lepsze niż 1.6MPI a te silniki zamontowane się pewnie w 90% octavii.
Najzabawniejsze, że w temacie 1.2 TSI najwięcej do powiedzenia mają posiadacze 1.4 MPI. :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grajewiakZamieszczone przez Zorr(...)i jeszcze jedna uwaga, co Wy chcecie od 1.2 TSI, że niby za słabe, że się nie nadaje na trasy itd. Jest dokładnie tak samo dobre do miasta jak i na trasy jak 1.9TDI i 1.6TDI i znacznie lepsze niż 1.6MPI a te silniki zamontowane się pewnie w 90% octavii.
Najzabawniejsze, że w temacie 1.2 TSI najwięcej do powiedzenia mają posiadacze 1.4 MPI. :twisted:
dokladnie, takie gadanie ze 1.2 za slabe , a za chwile jakie to 1.6 jest fajne , a piszą to ludzie co bladego pojecia nie mają, ja mam w garażu u siebie w domu i to i to i naprawde nie ma porwnania, teściu raz sie przejechał moim 1.2 i teraz mnie ciągle maltretuje zebym sie z nim zamienil bo 1.6 w ogóle kopyta nie ma, wiec cos moge powiedziec na ten tematNapisane za pomocą batonika KitKat
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidarozrząd mam przestawiony specjalnie, komp pokazuje 0.5 z tym że komp zaniża wartości około 1.8l/100km więc na postoju pewnie tez jest przekłamanie aczkolwiek przy dużych dyszach paliwa i tak dużo tego paliwa nie idzie, ostatnio z baku wyszło spalanie 8.65 przy gumie 235O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pandzikPrawie 10 litrów w mieście na silniku 1.2? Forumowe palą max 5,5litra
W średnio zakorkowanym Wrocławiu auto spala mi średnio 9,2. Na tej samej trasie 1.2 TSI bierze 8,1. Normalna, dynamiczna jazda, prędkości przepisowe lub lekko przekroczone, średnia prędkość to ~22km/h.
Nie znam wyników 1.2 z trasy, ale ostatnio 1.8 TSI trasa Karpacz - Wrocław (~120km), w trybie maks. kapeluszniczym, 4 osoby dorosłe na pokładzie + średnio załadowany bagażnik i wyszło średnie spalanie 5,8 wyliczone na stacji na kalkulatorze. Ta sama trasa z wyprzedzaniem i szybką jazdą wychodzi 7,1. I znowu ta sama trasa na jeszcze ostrzej wychodzi 8,2 ale to już jest bardzo szybka jazda, tj. szybciej już nie umiem.
1.2 to jest bardzo fajna opcja do miasta i do toczenia się w trasie. Umówmy się, podobnie jak w przypadku 1.6 MPI (102KM), 1.9 TDI i 1.6 TDI (105KM). Przy masie 1300kg lekko ponad 100 koni to mało, a wyprzedzanie na trasie przy takiej mocy jest często mało bezpieczne.
Komentarz
-
-
1,2 TSI ma elastyczność na IV i V biegu prawie taką samą jak 1,6 i 1,9 TDI na tych samych biegach. Nie chodzi przecież o pół sekundy. Dlaczego więc wieszacie na nim psy? Prędkość maksymalną ma nawet wiekszą. Fajny silnik. Co do przełożenia. Nie dam sobie ręki uciąć ale wydaje się mi, że 1,2 1,4 1,8 mają takie same przełożenia tzn. przy 140 na VI wszystkie mają 140. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ceed1Nie dam sobie ręki uciąć ale wydaje się mi, że 1,2 1,4 1,8 mają takie same przełożenia tzn. przy 140 na VI wszystkie mają 140. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
co do skrzyń biegów i obrotów to sprawdziłem na skoda.de i w zasadzie 1.2 i 1.4 mają tę samą skrzynię natomiast 1.8 trochę inną. Różnica w przełożeniach występują głównie na 1 i 2. Począwszy od biegu 3 przełożenia finalne są praktycznie takie same.
PS Teoretycznie moja koncepcja na mniejsze spalanie 1.8TSI na trasie uzyskane w wyniku różnicy przełożeń właśnie upadła. Różnic w spalaniu trzeba szukać gdzie indziej.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Hmmm...a jak to jest propo spalania.
Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
Jesli nie, to gdzie lezy roznica?
Ew. mozemy dokonac jeszcze bardziej skrajnego porownania np. pomiedzy biegiem 1. i 2.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idasCzy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
Jesli nie, to gdzie lezy roznica?
Chyba że chodzi nie o przypadek identycznych prędkości.
Wtedy różnice wynikają z różnic w oporach ruchu, sprawnościach silnika w obu punktach pracy oraz układu napędowego na odpowiednich przełożeniach. Konkretów nie da się podać bez znajomości charakterystyki uniwersalnej silnika.250 KM, 360 Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez datoTej części nie rozumiem, oświeć mnie o co Ci chodzi bo imho się mocno mylisz.
a) (raczej hipotetyczny, ale możliwy): dwa różne samochody, z tak dobranymi przełożeniami przekładni głównej, żeby całkowite przełożenia w pierwszym na IV biegu i w drugim na VI biegu były identyczne. Wtedy mamy identyczne prędkości obrotowe przy identycznych prędkościach w obu samochodach. Zużycie paliwa powinno być bardzo zbliżone; może się różnić tylko dlatego, że mogłyby wystąpić różnice w sprawności skrzyni biegów oraz przekładni głównych w obu samochodach (sprawności zależą m.in. od wartości przełożenia).
b) (bardziej realistyczny): ten sam samochód, 3000 obr na IV biegu vs. 3000 obr na VI biegu. Oczywiście różne prędkości. Wiedząc, jakie występują opory ruchu dla jednej i drugiej prędkości (opory powietrza, toczenia, sprawności układów napędowych), można ustalić punkt pracy silnika (prędkość obrotowa i moment obrotowy lub ciśnienie efektywne) w pierwszym i w drugim przypadku. Ale tylko mając do dyspozycji charakterystykę uniwersalną (np. http://im1per.shutterfly.com/procser...40&ry=640&ps=0), z której można odczytać jednostkowe zużycie paliwa w obu punktach pracy, można określić i porównać zużycie paliwa. Oczywiście zazwyczaj, z wyjątkiem prędkości bardzo małych, zużycie na VI biegu będzie wyższe, ze względu na większe opory ruchu.
c) (również realistyczny): pewna prędkość na IV biegu i ta sama prędkość na VI biegu, z niższą prędkością obrotową silnika. Podobnie jak w b) (znajdujemy punkty pracy silnika i odczytujemy zużycia jednostkowe z charakterystyki uniwersalnej), z tą różnicą, że opory ruchu będą tu bardzo zbliżone (takie same prędkości), więc zużycie paliwa zależy głównie od sprawności (czyli zużycia jednostkowego) silnika w obu punktach pracy. Tu zazwyczaj, za wyjątkiem prędkości małych, zużycie będzie niższe na VI biegu, ze względu małe obciążenie (dolna część charakterystyki) i typowy przebieg warstwic zużycia jednostkowego.250 KM, 360 Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idasHmmm...a jak to jest propo spalania.
Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
Jesli nie, to gdzie lezy roznica?
Ew. mozemy dokonac jeszcze bardziej skrajnego porownania np. pomiedzy biegiem 1. i 2.
Komentarz
-
-
PMR, ta charakterystyka z linka (wykres BSFC) to zdaje się do 2.0 TSI jest i o ile dobrze pamiętam to jest to porównanie między 2.0TSI (czarne) i jakimś 3.0TDI V6 233PS (czerwone linie)
Jakbym się miał przyczepić do wypowiedzi to w zasadzie tylko do kwestii: "małe obciążenie (dolna część charakterystyki)". Na tym wykresie na osi X mamy obroty a na osi Y obciążenie (ciśnienie). Widać iż najmniejsze spalanie uzyskujemy przy niskich obrotach i dużym obciążeniu.
PS Nie masz może wykresu BSFC dla silnika 1.8TSI, szukałem ale nie znalazłem
PS2 Dla osób niezainteresowanych wykresami spalania zamieszczam proste dane dot. zużycia paliwa dla 1.4TSI
Z wykresu możemy odczytać iż prędkość np.: 40km/h jest do uzyskania na każdym biegu oraz wpływ wybranego biegu na spalanie.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez idasHmmm...a jak to jest propo spalania.
Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
Jesli nie, to gdzie lezy roznica?
Ew. mozemy dokonac jeszcze bardziej skrajnego porownania np. pomiedzy biegiem 1. i 2.
ale do celu zajezdzasz szybciej , czyli na danym odcinku spalasz mniej paliwaNapisane za pomocą batonika KitKat
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez exportsubrippZamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez idasHmmm...a jak to jest propo spalania.
Czy w teori jadac np. na 4. biegu majac powiedzmy 3000 obr/min i na 6. z takimi samymim obrotami, spalanie powinno byc takie samo?
Jesli nie, to gdzie lezy roznica?
Ew. mozemy dokonac jeszcze bardziej skrajnego porownania np. pomiedzy biegiem 1. i 2.
ale do celu zajezdzasz szybciej , czyli na danym odcinku spalasz mniej paliwaVW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
Komentarz