Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaszc2
    Rider
    • 2013
    • 376

    Zamieszczone przez ketivv
    działa zarówno w trakcie jazdy jak i na postoju, z włączonym lub wyłączonym silnikiem
    poniżej chyba 4 st C uruchamia się automatycznie dogrzewając silnik/wnętrze
    Tu kolega pisze chyba o dogrzewaczu bo system niezależnego ogrzewania nie włączy sie samoczynnie.
    Ja pisałem o systemie niezależnego ogrzewania i wentylacji. Troszkę się to różni dogrzewacz załącza się samoczynnie i dogrzewa silnik (stosowany najczęściej w Dieslach). System niezależnego ogrzewania to co innego użytkownik decyduje o jego włączeniu ( w przypadku OIII albo pilotem, albo nastawieniem godziny odjazdu albo przyciskiem w klimatyzacji) system ten nagrzewa płyn chłodzący oraz wnętrze działa bez odpalania silnika. Dogrzewacz jest jego częścią. W przypadku samochodu z dogrzewaczem aby system działa silnik musi pracować a dogrzewacz włącza się samoczynnie w zależności od tempertury zewnętrznej i płynu chłodzącego. To są dwa oddzielne i różniące się od siebie systemy.

    [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 18:30 ]
    Zamieszczone przez parasite
    Ale czy Webasto nie działa tylko przy wyłączonym silniku? Tzn. programujesz lub odpalasz zdalnie 20 minut przed odjazdem, silnik się nagrzewa, ale później już ten system chyba nie działa w takcie jazdy. Czyli znów jak utkniesz w korku to Ci temperatura spadnie.
    System niezależnego ogrzewania silnika nazywane powszechnie Webasto działa oddzielnie niezależnie od silnika ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby pracował razem z odpalonym silnikiem spowoduje to jego (silnika) szybsze nagrzanie. Oczywiście włączanie "webasto" nie ma sensu gdy silnik pracuje i ma 90 stopnie ale gdy silnik jest zimny (lub spadnie mu temperatura) można wspomóc jego nagrzewanie poprzez włączenie Webasto. Może również tak jak pisałem wyżej działać na postoju tak jak kolega pisze włączasz go np. pilotem grzeje Ci silnik i wnętrze przychodzisz do samochodu, który jest nagrzany i jedziesz ale wcale nie musisz wyłączać tego systemu. Inną sprawą jest że system ten pracuje w zależności od ustawienia maksymalnie 60 minut. Generalnie w mojej opinii rewelacyjna sprawa wsiadasz do ciepłego samochodu z nagrzanym wnętrzem i silnikiem (płynem chłodzącym- nie nagrzewa oleju) nie musisz skrobać szyb itp.
    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      Zamieszczone przez ketivv
      leszekmw napisał/a:
      x3 golas około 170tyś ?


      x3 czy o3 - literówka ?
      Nie nie literowka. Chodzilo o takie auto z prestizem: X3 xDrive20d - 167 tys w podstawie. Cos sie doda i 200 bez mrugniecia.

      Wiec Skoda za 200 ma chociaz silnik V6 a nie R4
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • ketivv
        L&K
        • 2011
        • 1155

        Zamieszczone przez lukaszc2
        Tu kolega pisze chyba o dogrzewaczu bo system niezależnego ogrzewania nie włączy sie samoczynnie
        Zamieszczone przez lukaszc2
        To są dwa oddzielne i różniące się od siebie systemy.
        mam fabryczne webasto i uruchamia się samoczynnie "w funkcji" dogrzewania, samoczynnie poniżej temp chyba +4 st. C
        nie świeci się wtedy kontrolka "webasto" na panelu klimatyzacji ale piecyk pracuje tak jak przy włączonym "webasto" jak też studzi się po wyłączeniu auta po przejechaniu krótkiego dystansu podczas którego silnik się jeszcze nie rozgrzał

        [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 20:19 ]
        Zamieszczone przez Maicroft
        Nie nie literowka. Chodzilo o takie auto z prestizem: X3 xDrive20d
        a to nie moja bajka :-)

        Komentarz

        • Majowy
          Ambiente
          • 2013
          • 215

          Na czeskiej stronie jest podpięty cennik i O3 Kombi w wersji Elegance 1,8 TSI 4x4 DSG stoi za 699000 Koron, co daje jakieś 113 tys. Dodać do tego skóry, ksenony, navi i parę innych dodatków i dochodzimy do 140 tys. zł. Zobaczymy jak to będzie na rynku polskim, ale po początkowym zachwycie nad tą wersją znalazłem cennik i już tak różowo nie jest.

          A odnośnie BMW, to cena z konfiguratora nijak się ma do ostatecznej ceny u dealera. BMW ma bardzo elastyczną politykę cenową, a poza tym jest z czego schodzić. Na X3 można dostać 10-15% upustu, oczywiście im droże auto tym wyższy upust, więc granicę 200 tys. ciężko przekroczyć.

          Komentarz

          • rowerek
            Rider
            • 2010
            • 449

            Zamieszczone przez Majowy
            BMW ma bardzo elastyczną politykę cenową, a poza tym jest z czego schodzić. Na X3 można dostać 10-15% upustu, oczywiście im droże auto tym wyższy upust, więc granicę 200 tys. ciężko przekroczyć.
            Bardzo ciekawe jest to co piszesz bo na forum BMW Klub Polska wszyscy piszą o 2-4%. Jak masz flotę to te 10% dostaniesz. Większe rabaty to na wyprzedaży rocznika albo na używki z Premium Selection.

            Komentarz

            • yogi_at_pozen
              Rider
              • 2011
              • 418

              Ponizej kilka zdjec z targow Poznań Motor Show 2013 na ktorej mialem okazje przymierzyc sie do O3 kombi.



              Nie zabraklo rowniez wspomnien z PRLu no i oczywiscie pieknych kobiet. Wszak targi motoryzacyjne muszą sie mieć swój niepowtarzalny klimat. Przydarzyła się też mała skucha Skodzie ale o tym na zdjeciach

              Kilka moich uwag odnośnie O3:
              - na zdjęciach tego nie widać, ale przód/maska jest bardzo ladnie uwypuklony, jakby bardziej "napompowany" co powoduje ze czlowiek nie czuje jakby jezdzil malym samochodzikiem o duzych aspiracjach
              - bagaznik gigant ale to wszyscy wiedza, klapa bardzo lekko sie otwiera.
              - srodek: tutaj doznalem delikatnego rozczarowania, nie ma tragedii, ale cos jest nie tak z tymi materialami. Wzrokowo wygladaja nienajgorzej ale juz niektore w dotyku sa troszke tandetne.
              "Blat" deski jest fajne, lekko sie ugina i ma ladna fakture. Boki drzwi faktycznie plastikowo-podobne ale nie razi w oczy - w koncu tego sie nie maca nalogowo, a jak juz ktos wczesniej pisal - jak dziecko uswini nie ma problemu z przetarciem i tego argumentu tez sie trzymam
              najgorsze wrazenie zrobila kierownica - niby obszyta skora ekologiczna ale jakosc tej skory zrobila bardzo slabe wrazenie. Moze dlatego ze nowe, twarde. Moze po kilku kkm material nabierze uroku, ale na starcie spodziewalem sie lepszego materialu, szczegolnie na kierownicy, ktora "maca" sie 99,9% czasu przebywania w pojezdzie.
              - siedzialem chwile pozniej w Passacie i co moge na pewno uznac na plus O3 to umieszczenie przyciskow sterowania szyb po stronie kierowcy - w O3 wystarczylo polozyc lokiec na podlokietniku i przyciski byly praktycznie pod palcami, w Pasku natomiast musialem bardzo nienaturalnie cofac reke i to mocno do tyłu by moc siegnac przyciskow
              - jedno ze zdjec pokazuje linie boczna - coś pieknego , gdyby nie jeden drobny feler ktory sie pojawil na prezentowanym egzemplarzu - uszczelka nie wytrzymala i sie pokazala
              - miejsce z tylu - bardzo duzo, nawet mozna powiedziec za duzo, ale faktycznie tylna kanapa jest zjebana - nie chodzi tu o jej dlugosc (swoja droga ciut za krotka) tylko o to ze jej linia jest poprowadzona zbyt nisko przez co zeby siedziec wygodnie i nie meczyc nog musialem je wsunac daleko pod fotel kierowcy lub rozchylic na bok ale wtedy czulem ze mecza mi sie kolana od nienaturalnego wygiecia.
              - odnosnie porownan do brata Golfa - musze przyznac jak wsiadlem do Golfa, czulem ze materialy są o co najmniej pol klasy wyzej, wiec jesli ceny beda nieznacznie wieksze to faktycznie wybor Octavii moze nie byc tak oczywisty - szczegolnie jesli mowimy o odmianie kombi.

              Odnosnie samych targow - ogolnie bardzo fajnie, polecam, otwarte jeszcze jutro do 19. Sporo samochodow, ale Ford i kilka innych marek wystawilo zwiedzajacym wielkiego faka bo czesc samochodow byla zamknieta i mozna sobie bylo tylko jak menel przez szybke. Za to w grupie VAG (maja cala duza hale dla siebie) wszystkie samochodu (procz kilku Porsche) otwarte na osciez
              Sporo bylo tez ludzi co widac na jednym ze zdjec, do wiekszosci samochodow robily sie kolejki 3-4 osobowe zeby moc zasiasc za sterami.

              Komentarz

              • andriu21tg
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1499

                lukaszc2, moje 1,4TSI W VII naprawdę zagrzewa się po b.krótkim odcinku aż w szoku byłem. A jakbyś odkopał moje posty końcówka stycznia początek lutego jechałem odcinek przy -11C 50 km spalanie 4,6/100km. W tej chwili mam zrobione 2k km i nie mogę złego słowa powiedzieć , spalanie, kultura pracy, zrywność. Polecam z czystym sumieniem.

                Komentarz

                • lukaszc2
                  Rider
                  • 2013
                  • 376

                  Zamieszczone przez andriu21tg
                  lukaszc2, moje 1,4TSI W VII naprawdę zagrzewa się po b.krótkim odcinku aż w szoku byłem. A jakbyś odkopał moje posty końcówka stycznia początek lutego jechałem odcinek przy -11C 50 km spalanie 4,6/100km. W tej chwili mam zrobione 2k km i nie mogę złego słowa powiedzieć , spalanie, kultura pracy, zrywność. Polecam z czystym sumieniem.
                  Bardzo dziękuje za informację, nigdy nie twierdziłem, że TSI się słabo nagrzewa wszystko co pisałem o słabym nagrzewaniu dotyczyło obecnie posiadanego Diesla 1,5 DCI i tylko dlatego, że 6 zim spowodowało, że zawsze marzłem Skoda będzie miała system niezależnego ogrzewania żebym zimą wsiadał do nagrzanego samochodu i nie skrobał szyb.
                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                  Komentarz

                  • andriu21tg
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1499

                    lukaszc2, hehe ja też mam system niezależnego ogrzewania w VII .. wkładam fareke na tylną półkę za 15 min w środku Ciepło jak diabli ;D

                    Komentarz

                    • Majowy
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 215

                      No to teraz trzeba czekać do wstawienia do salonu i czas na jazdę próbną.

                      A robiąc małego of-topa. Kwestie rabatów w BMW znam z autopsji, miałem okazję uczetniczyć przy zakupie klikunastu różnych modeli i za każdym razem rabat zaczynał się od 10%. Oczywiście po długich negocjacjach. Może nie dodałem, że warunkiem jest zakup przez wewnętrzne finansowanie i ubezpieczenie, albo przez CFM. Jak jest w innych przypadkach nie wiem, ale od jednego "starego" sprzedawcy usłyszałem historię klienta, który przyszedł w krótkich spodenkach do salonu i powiedział, że chce wyjechać tym samochodem - wskazując na piątkę stojącą na podeście. Oczywiście standardowa gatka sprzedawcy, że się nie da, że rejestracja itd, a gość ponoć zaczął wyciągać z reklamówki gotówkę... Nie wszyscy oczekują rabatu...

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        Majowy, Co to już w krótkich spodenkach nie można iść na zakupy? :wink:
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • Majowy
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 215

                          Można, tylko w salonach zawsze klima, więc zimno :szeroki_usmiech
                          No i widok wyciąganej kasy z torby foliowej. Nie pytałem ile, ale pewnie z 200tys. tego musiało być.

                          Komentarz

                          • ketivv
                            L&K
                            • 2011
                            • 1155

                            Zamieszczone przez Majowy
                            historię klienta, który przyszedł w krótkich spodenkach do salonu i powiedział, że chce wyjechać tym samochodem - wskazując na piątkę stojącą na podeście. Oczywiście standardowa gatka sprzedawcy, że się nie da, że rejestracja itd, a gość ponoć zaczął wyciągać z reklamówki gotówkę... Nie wszyscy oczekują rabatu...
                            to jest wszem i wobec opowiadana anegdota tylko marki aut różne

                            Zamieszczone przez Majowy
                            Kwestie rabatów w BMW znam z autopsji, miałem okazję uczetniczyć przy zakupie klikunastu różnych modeli i za każdym razem rabat zaczynał się od 10%. Oczywiście po długich negocjacjach. Może nie dodałem, że warunkiem jest zakup przez wewnętrzne finansowanie i ubezpieczenie, albo przez CFM
                            w tych usługach ubezpieczeniowych czy finansowych jest ukryty "upust" z ceny auta

                            Komentarz

                            • Majowy
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 215

                              W każdej historii jest ziarno prawdy, szczególnie tymi sprzed roku 2000

                              Komentarz

                              • polrob
                                Rider
                                • 2013
                                • 535
                                • Superb III (3V3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez Eidos71
                                Chyba z tą sprzedażą nie jest tak różowo... Z tego, co mówił mi sprzedawca z salonu innej marki, rankingi sprzedaży obejmują ilościową całość aut zamówionych przez klientów, a nie rzeczywiście odebranych w danej chwili z salonu... A więc w tym rankingu ujęto sprzedane O2FL, jak też zamówione (ale jeszcze nawet nie dostarczone do salonu) O3. Na pewno zamówień na O3 w najbliższym czasie przybędzie, ale odpadnie z kolei sprzedaż O2FL. Dlatego podzielam zdanie kolegów, że bez zmiany polityki cenowej Skoda już nie wróci z Octavią na podium sprzedaży nowych aut...
                                Chyba kolego ten sprzedawca coś ściemniał, bo rankingi są robione na podstwie systemu CEPIK a ten obejmuje tylko rejestrowane samochody. Także zamówienia napewno nie wchodzą w te rankingi

                                Tak jak koledzy pisali sprzedaż octavi siadła bo zwykłęj wersji O2 nie można byo zamówić do produkcji od listopada, tylko wyprzedawali to co stało na palcach. Natomiast O3 dopiero zacznie pojawiać się w najnowszych rankingach. Trzeba też wziąść pod uwagę że wersja kombi jest dostępna tylko w starej budzie i też napewno jej sprzedaż nie jest zawysoka, dużo osób czeka już na noszą wersje.
                                jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                Komentarz

                                • Majowy
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 215

                                  Weż pod uwagę, że doszedł też Rapid, który przejął część klientów. Wcześniej była tylko Fabia i Octavia (w jednym kotle Tour i FL). Teraz będziesz miał Fabię, Rapida i O3. Nie liczyłbym na powrót O3 na pudło.

                                  Komentarz

                                  • Seed
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 875
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    ZA "Auto Świat" nr 14/2013:
                                    "Poprzednie dwie generacje Octavii zaliczano do klasy kompaktowej. Najnowsza znacznie urosła i obecnie aspiruje do średniej, zwłaszcza że w ofercie Skody pojawił sie niedawno Rapid - typowy przedstawiciel segmentu C. By rozwiać wątpliwości w sprawie przynależności modelu do danej klasy, zapytaliśmy u źródła. Oto odpowiedź: Jest to samochód klasy średniej, dostępny w cenie auta kompaktowego. Stanowi idealną propozycję dla wymagających klientów, którzy oczekują od pojazdu tego, co najlepsze - stwierdził Frank Welsch, człowiek zarządu Skody odpowiedzialny za rozwój techniczny."

                                    Wyjdz na przeciw tym tezom Panie Alonzo! Wyzywam Cię!
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz

                                    • lukaszc2
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 376

                                      [quote="polrob"]
                                      Zamieszczone przez Eidos71
                                      Zamieszczone przez lukaszc2
                                      Chyba z tą sprzedażą nie jest tak różowo... Z tego, co mówił mi sprzedawca z salonu innej marki, rankingi sprzedaży obejmują ilościową całość aut zamówionych przez klientów, a nie rzeczywiście odebranych w danej chwili z salonu... A więc w tym rankingu ujęto sprzedane O2FL, jak też zamówione (ale jeszcze nawet nie dostarczone do salonu) O3. Na pewno zamówień na O3 w najbliższym czasie przybędzie, ale odpadnie z kolei sprzedaż O2FL. Dlatego podzielam zdanie kolegów, że bez zmiany polityki cenowej Skoda już nie wróci z Octavią na podium sprzedaży nowych aut...
                                      Chyba kolego ten sprzedawca coś ściemniał, bo rankingi są robione na podstwie systemu CEPIK a ten obejmuje tylko rejestrowane samochody. Także zamówienia napewno nie wchodzą w te rankingi

                                      Tak jak koledzy pisali sprzedaż octavi siadła bo zwykłęj wersji O2 nie można byo zamówić do produkcji od listopada, tylko wyprzedawali to co stało na palcach. Natomiast O3 dopiero zacznie pojawiać się w najnowszych rankingach. Trzeba też wziąść pod uwagę że wersja kombi jest dostępna tylko w starej budzie i też napewno jej sprzedaż nie jest zawysoka, dużo osób czeka już na noszą wersje.

                                      Wszystko ok tylko to co cytujesz to nie ja napisałem. To napisał kolega Eidos71

                                      Ja napisałem coś takiego " Wcale się nie dziwię że Octavia nie jest już liderem ciężko być liderem sprzedaży jak od stycznia do dzisiaj chyba nikt nie jeszcze nie mógł kupić Octavi (odebrać) co z tego że od któregoś tam lutego było można zamawiać skoro nikt jeszcze tych samochodów nie odebrał ...... ciężko być liderem skoro nie można kupić (w rozumieniu odebrać) samochodu. Poczekałbym z tymi ocenami do wakacji i wtedy zobaczył jak już ludzie będą odbierać samochody. Rzadko kto decydował się na zakup O II wiedząc, że za kilka tygodni będzie OIII"
                                      Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                      Komentarz

                                      • polrob
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 535
                                        • Superb III (3V3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Zamieszczone przez lukaszc2
                                        Wszystko ok tylko to co cytujesz to nie ja napisałem. To napisał kolega Eidos71
                                        Sorki kolego juz poprawilem jakis błąd przy cytowaniu
                                        jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                        Komentarz

                                        • WIELKIBONGO
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1594
                                          • Superb II (3T4)

                                          Zamieszczone przez andriu21tg
                                          moje 1,4TSI W VII naprawdę zagrzewa się po b.krótkim odcinku aż w szoku byłem
                                          No widzisz,miałem ostatnio jak były te mrozy okazje pojeździć 1.4Tsi tyle,że w tej podłej skodzie :lol:

                                          i mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć że moje RS-ka z włączonym dogrzewaniem elektrycznym grzeje sie dużo szybciej do 90 stopni niz to całe TSI

                                          i żeby sprawa była jasna,ta sama trasa,porównywalne natężenie ruchu i temperatury na zewnątrz

                                          więc tak całkiem różowo i kolorowo nie jest

                                          P.S. średnie spalanie z 300km to biedne 8.6. w TSI przy 6.9 mojej RS-ki

                                          ale nie ma się przecież czemu dziwić- w końcu to 122KM i biedne 220KM :twisted: :wink:
                                          NajtFukinPatrol North-West

                                          UNIDEN 510 XL + ML145

                                          BYŁ ASZ
                                          PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                          BYŁA TEŻ CEGA
                                          A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                          MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                          Komentarz

                                          • Coke
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 771
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                            • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                            Octavia III jest dużo lepiej wyposażona od mk2 i same silniki mniej palą a są szybsze, do tego mamy więcej miejsca w środku i w bagażniku. Prawda jest taka że żaden z konkurentów nie umywa się w tej chwili do octavii 3.

                                            Jeździłem pozostałymi konkurentami na jazdach próbnych - astrą 3 która ma nawalone przycisków tak że nie idzie sie ogarnąć w tym do tego 1.4T 140 KM ma osiągi słabe bo 9.8 s do 100 zmierzone a 1.4 tsi 140 koni w nowej octavii ma 8.4 s do 100.
                                            No i spalanie przy tych osiągach ma Octavia III najniższe.
                                            Byłem na jeździe próbnej Civickiem 9 gen 1.8 vtec 143 konie, nie dość że to ciasne to jeszcze wogóle nie przyspiesza, elastyczność nie istnieje a komputer pokazywał 12,1 lite na 100 podczas gdy w octavii III miałem 6,8.

                                            Można gadać że Octavia jest droższa od konkurentów ale oferuje o wiele więcej
                                            Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                            Komentarz

                                            • marlej108
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 4976
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                              Zamieszczone przez Seed
                                              ZA "Auto Świat" nr 14/2013:
                                              "Poprzednie dwie generacje Octavii zaliczano do klasy kompaktowej. Najnowsza znacznie urosła i obecnie aspiruje do średniej, zwłaszcza że w ofercie Skody pojawił sie niedawno Rapid - typowy przedstawiciel segmentu C. By rozwiać wątpliwości w sprawie przynależności modelu do danej klasy, zapytaliśmy u źródła. Oto odpowiedź: Jest to samochód klasy średniej, dostępny w cenie auta kompaktowego. Stanowi idealną propozycję dla wymagających klientów, którzy oczekują od pojazdu tego, co najlepsze - stwierdził Frank Welsch, człowiek zarządu Skody odpowiedzialny za rozwój techniczny."

                                              Wyjdz na przeciw tym tezom Panie Alonzo! Wyzywam Cię!
                                              Hehe, dobra jesli uznamy ze O3 to faktycznie auto klasy sredniej to pozostaje nam tylko nastepnie stwierdzic, ze JEST TO JEDNO Z NAJMNIEJSZYCH AUT KLASY SREDNIEJ, WYKONANYCH Z NAJGORSZYCH MATERIAŁÓW I Z NAJPRYMITYWNIEJSZYM ZAWIESZENIEM TYLNYM W TEJ KLASIE. JEDYNA JEGO ZALETA TO W TYM WYPADKU CENA, KTÓRA REKOMPENSUJE NIEWYMAGAJĄCYM UŻYTKOWNIKOM GORSZĄ JAKOŚĆ ORAZ KOMFORT PROWADZENIA AUTA.

                                              Czy naprawde warto sie pchac do klasy pojazdow, w ktorej na pewno bedzie sie jednym ze slabyszych (jak nie najslabszym) konkurentem???

                                              O3 jako konkurent Superba, Mondeo, C5, Laguny, Optimy, i40, Passata, Insygni, Malibu, 508 czy Avensisa wypada szczerze mowiac beznadziejnie.

                                              Wiec z ta klasa srednia to chyba nie bardzo. No chyba ze klasa srednia dla biedakow, ktorzy chca kupic taniej i sie potem podniecac ze maja klase srednia. Troche jak z Dacia. Ktos kupi Logana i mowi, ze ma najtansze auto klasy kompakt, a przeciez o wiekszym bagazniki niz w Golfie... :-) Chcesz z Octavii III zrobic taka Dacie Logan tyle ze w klasie sredniej? Bez sensu.

                                              Lepiej byc krolem kompaktow, niz pariasem w klasie sredniej, co?

                                              ps. no krolem oczywiscie wg cytowanego przez Ciebie Auto Swiata - krolem kompaktow jest swiety VW Golf... dlaczego? No bo niemiecki... jak i gazeta :-)

                                              ps.2 wczoraj widzialem w Sopocie zaparkowana przed salonem O3 biala - az podjechalem bo nie wiedzialem z daleka czy to Octa czy Rapid - w bialym jednak jej najlepiej. To byla Octa.
                                              Ps.3 blad Skody polega na tym, ze wypuscili wczesniej Rapida a potem Octavie III. Teraz kazdy mowi, ze Octa wyglada jak Rapid. Gdyby zrobili odwrotnie - najpierw nowa Octa - potem Rapid, to wszyscy by mowili, ze Rapid wyglada jak mniejsza Octa :-) A tak za chwile jak wyjdzie Superb FL, to wszyscy beda mowili ze wyglada z przodu jak Rapid XL :-)
                                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                              Spalanie - Motostat.pl

                                              Komentarz

                                              • ketivv
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1155

                                                Zamieszczone przez marlej108
                                                Lepiej byc krolem kompaktow, niz pariasem w klasie sredniej, co?
                                                od początku nie jest ani kompaktem ani "typową" klasą średnią
                                                zawsze była autem przerośniętym i dlatego stała się tak popularna

                                                Octavia nie jest ani jednym ani drugim i taka była od OI i jest po OIII (choć w tym przypadku jest coraz bliżej klasy wyżej)

                                                Komentarz

                                                • irekk
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1093
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez marlej108
                                                  O3 jako konkurent Superba, Mondeo, C5, Laguny, Optimy, i40, Passata, Insygni, Malibu, 508 czy Avensisa wypada szczerze mowiac beznadziejnie.
                                                  Nic dodać, nic ująć

                                                  Komentarz

                                                  • Ferd
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 320

                                                    Zamieszczone przez Seed
                                                    ZA "Auto Świat" nr 14/2013:
                                                    "Oto odpowiedź: Jest to samochód klasy średniej, dostępny w cenie auta kompaktowego. Stanowi idealną propozycję dla wymagających klientów, którzy oczekują od pojazdu tego, co najlepsze - stwierdził Frank Welsch, człowiek zarządu Skody odpowiedzialny za rozwój techniczny."
                                                    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

                                                    Temu panu już nie polewać. Boże, co za bełkot. On tak na poważnie czy dla jaj.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...