o, czyli jeszcze dobrze widzę, 10cm to jest bardzo dobra wiadomość
Jeżeli OIII ma zostać przesunięta klasę wyżej i konkurować z Paskiem, Mondeo itp. to szału nie robi. Powinien wynosić przynajmniej 2750 mm (taka jest średnia konkurentów, z wyjątkiem Paska - 2,71m i Mondeo - 2,85m).
[ Dodano: Pią 26 Paź, 12 00:15 ]
Kolejny egzemplarz przyłapany. Tym razem bez tylnej wycieraczki co wskazywałoby na to, że będzie to dodatkowa opcja.
Czyli analogicznie do rozstawu osi także całe auto wydłuży się o 10cm. Do SII brakuje prawie 20cm także nie będziemy mieli w sprzedaży dwóch takich samych aut, jak to mówiły plotki (a mówiły, że OIII ma mieć dł. prawie taką jak Superb, czyli ~4,8m). Z takimi wymiarami to gabarytowo nadal będzie raczej między segmentami a nie stricte w klasie średniej. Jest krótsza nawet od określanych jako 'małe' Accord'a i Laguny III.
rowerek, i dobrze że nie będzie zbyt długa bo by wyglądała jak superb, długi a wąski :szeroki_usmiech
Bagażnik i tak jest zbyt wielki a miejsca na nogi dla pasażerów pewnie trochę przybędzie i o to chodzi
Z takimi wymiarami to gabarytowo nadal będzie raczej między segmentami a nie stricte w klasie średniej
NIe na nie zartuj !! Z takim mysleniem dochodzimy do absurdu. Obecne Audi A4 ma 4,70 więc tylko o 4 cm wiecej niż O III. Czyli A4 to też auto mędzy segmentami ??
Moim zdaiem przy takich wymiarach jak podał Octavianos, O III bedzie jak najbardziej typowym przedstawicielem aut segmentu D, czyli klasy średniej.
A tak wogóle to obecna Laguna III ma 4,69 długości wiec jest tylko o 3 cm dłuższa, a te 3 cm mozna uzyskac poprzez ... odpowiednie uksztaltowanie zderzaków .
Z takimi wymiarami to gabarytowo nadal będzie raczej między segmentami a nie stricte w klasie średniej
NIe na nie zartuj !! Z takim mysleniem dochodzimy do absurdu. Obecne Audi A4 ma 4,70 więc tylko o 4 cm wiecej niż O III. Czyli A4 to też auto mędzy segmentami ??
Moim zdaiem przy takich wymiarach jak podał Octavianos, O III bedzie jak najbardziej typowym przedstawicielem aut segmentu D, czyli klasy średniej.
A tak wogóle to obecna Laguna III ma 4,69 długości wiec jest tylko o 3 cm dłuższa, a te 3 cm mozna uzyskac poprzez ... odpowiednie uksztaltowanie zderzaków .
Nie o samą długość mi chodzi. Rozstaw osi jest o 5-10 cm krótszy od większości konkurentów w klasie średniej. Cóż z tego, że ma wymiary prawie jak A4 skoro takie A4 ma rozstaw osi 2,81m! a nie 2,68m jak ma mieć OIII.
Druga sprawa to porównanie z obecnymi nowymi kompaktami. Z każdą generacją modele robią się ciut większe.
Kia Cee'd II i Hyundai i30 - wiadomo, że sporo krótsza bo to klasyczny Hatchback ale rozstaw osi 2,65m
Opel Astra IV hatchback i sedan (sedan może śmiało konkurować bo bagażnik duży) - rozstaw osi 2,685m
Ford Focus - 2,65m
Moim zdaniem te dane wystarczą mi aby twierdzić, że OIII to będzie nadal samochód międzyklasowy a nie stricte klasy średniej. W tej chwili żaden z przedstawicieli obecnej klasy średniej nie ma mniejszego rozstawu osi niż 2,7m (a najmniejszy ma ciasny Accord czyli auto, które w moim udczuciu wnętrzem bardziej plasuje się w kompaktach niż w kl. średniej).
Ludzie, wiem, ale jak bedziemy sie spierać o 3-4 cm to dojdziemy do absurdu !
Honda Accord VIII ma rozstaw osi 2,70 m, podobnie jak Toyota Avensis i Alfa Romeo 159. Natomiast O III - 2,68 m.
Jesli O III ma być wyrosniętym kompaktem, bo ma taki, a nie inny rozstaw osi, to Accord,Avensis i Alfa 159 też bo chyba te 2 cm to nie jest róznica klas
Insygnia ma np. rozstaw osi 2,73 m, przy długości 4,83, Mazda 6 - 2,72 m przy więc przy tych autach tego Accorda, Avensisa i Alfę 159 też trzeba by było zakwalifikować do ... wyrośniętych kompaktów 8) czyli wychodzi nam totalna bzdura !!
Po prostu przyjmijmy, że O III to typowy przedstawiciel segmentu D w którym sa auta wieksze i mniejsze (wiadomo, że wymiary aut w danej klasie mogą sie róznić o pare cm), ale wszystkie one nalezą do segmentu D.
Ludzie, wiem, ale jak bedziemy sie spierać o 3-4 cm to dojdziemy do absurdu !
Honda Accord VIII ma rozstaw osi 2,70 m, podobnie jak Toyota Avensis i Alfa Romeo 159. Natomiast O III - 2,68 m.
Jesli O III ma być wyrosniętym kompaktem, bo ma taki, a nie inny rozstaw osi, to Accord,Avensis i Alfa 159 też bo chyba te 2 cm to nie jest róznica klas
Insygnia ma np. rozstaw osi 2,73 m, przy długości 4,83, Mazda 6 - 2,72 m przy więc przy tych autach tego Accorda, Avensisa i Alfę 159 też trzeba by było zakwalifikować do ... wyrośniętych kompaktów 8) czyli wychodzi nam totalna bzdura !!
Po prostu przyjmijmy, że O III to typowy przedstawiciel segmentu D w którym sa auta wieksze i mniejsze (wiadomo, że wymiary aut w danej klasie mogą sie róznić o pare cm), ale wszystkie one nalezą do segmentu D.
Nie. wcale nie musze miec racji. Tylko jeśli wiekszość (prasa motoryzacyjna, przedstawiciele Skody itd) mówi, że O III będzie typową klasą średnią (co wynika nawet z podanych tu jej wymiarów) to zawsze znajdzie się pare osób, ktore na siłę będą wszystkich przekonywały, że jest odwrotnie 8) i ja po prostu czegoś takiego nie lubię.
Jeśli ktoś, mądrzejszy ode mnie, mówi mi, że coś co widział, a ja nie, jest np. białe, to ja mu wierzę (przynajmniej do czasu póki sam tego na oczy nie zobaczę), a nie na siłę próbuję udowodnić, że on na pewno się myli, bo to co on widział na 100% było czarne, a nie białe.
Zamieszczone przez Enriquez
No tak, a co to zmienia dla użytkownika do której klasy należy samochód?
Ale oprocz rozstawu osi liczy sie takze szerokosc auta.
A tu aktualna O2 jest odczuwalnie wezsza od aut klasy sredniej...przynajmniej od
Accorda :szeroki_usmiech .
Jesli O3 nadal bedzie taka waska,to pomimo zwiekszenia rozstawu osi do 268 cm,nadal
bedzie tylko wyciagnietym kompaktem....moim zdaniem :szeroki_usmiech a nie pismakow :diabelski_usmiech
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Nie. wcale nie musze miec racji. Tylko jeśli wiekszość (prasa motoryzacyjna, przedstawiciele Skody itd) mówi, że O III będzie typową klasą średnią (co wynika nawet z podanych tu jej wymiarów) to zawsze znajdzie się pare osób, ktore na siłę będą wszystkich przekonywały, że jest odwrotnie i ja po prostu czegoś takiego nie lubię.
Nie szukam tu zaczepki ale pozwolę sobie stwierdzić, że w tej 'prasie' motoryzacyjnej jest gro osób, które z motoryzacją ma niewiele wspólnego. Póki co nie widziałem też żadnej oficjalnej informacji dot. takiego a nie innego pozycjonowania klasowego (z wyjątkiem Twoich super tajnych informatorów, bo to Ty od początku uparcie forsujesz swoją wersję).
Zamieszczone przez Enriquez
No tak, a co to zmienia dla użytkownika do której klasy należy samochód? Ego?
Oczywiście, że nic nie zmienia ale skoro można sobie podyskutować o kryteriach jakimi ktoś się kieruje w 'segregacji' aut to dlaczego nie?
Zamieszczone przez Big
Jeśli ktoś, mądrzejszy ode mnie, mówi mi, że coś co widział, a ja nie, jest np. białe, to ja mu wierzę (przynajmniej do czasu póki sam tego na oczy nie zobaczę)a nie na siłę próbuję udowodnić, że on na pewno się myli, bo to co on widział na 100% było czarne, a nie białe.
Tylko widzisz, teraz mamy sytuację kiedy ja daje swoje argumenty a Ty swoje. Tylko różnica jest taka, że wg Ciebie to niby ja próbuję teraz komuś ciemnotę wciskać a Twoja racja jest jedyną dobrą.
Twoje argumenty są mniej więcej takie: OIII brakuje 2-3-4 cm w rozstawie osi do rywali z klasy średniej (i to do tych mniejszych rywali łapiących się do tej klasy).
Moje argumenty są takie: OIII ma 2-3-4 cm przewagi nad kompaktami w rozstawie osi. Tyle tylko, że nie znajdziesz auta kl. średniej o mniejszym rozstawie osi od OIII, natomiast znajdziesz kompakty o takich samych wymiarach jak domniemane w OIII. Np. taka Astra IV sedan ma taki sam rozstaw osi i taką samą długość. Nazwiesz Astrę kl. średnią czy kompaktem?
Nie mam zamiaru tutaj iść na noże by bronić swojego stanowiska ale jeżeli coś jest o 2-4cm większe od segmentu niżej i zarazem 2-4cm mniejsze od segmentu wyżej to jest to dla mnie typowy przykład auta międzyklasowego. Do tego trzeba wziąć po uwagę szerokość auta, tak jak pisał gebek
Dlatego warto poczekac na oficjalne wymiary i teraz tak w sumie mysle cena takze bedzie sugerowala czy OIII wg skody ma byc klasa srednia, czy czyms pomiedzy, jak do tej pory :roll:
Komentarz