Seed, dużo będzie jeździć w trasie? Jeżeli tak, to 1.2 TSi odpada, chyba, że jesteś naprawdę spokojnym kierowcą. IMO, 1.4 to takie optimum do O3.
Octavia III i Superb II FL
Zwiń
X
-
Ja mam 1.4 TSI w VII ce i powiem ci tak: mając BXE przesiadam sie czasami jak żona da sie karnąć i ..Cichy , dynamiczny, odziwo spalanie niskie, b.elastyczny, czuje siejak w 1.9 po programie tylko wrażenie jakby niebylo silnika pod maską,wyprzedzanie kończy sie średnio przy 3 tyś obrotów. Jest przyjemność prowadzenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seed1.4 TSI Elegance - na styk - wyposazenie standardowe + plus pierdoly typu dywaniki itp
i to auto jest juz formalnie zamowionekliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Aaa co do xenonow skrętne super, ale nie ma co sikać w mojej O2 lepiej świecą.A czy dasz rade zmodzic czas pokaże.. Ja Ci powiem że lepiej dołożyć nawet te 4koła za xenon niz modzic drutowac , i narzekać że można było dołożyć i mieć ori, bo jak policzysz w racie leasingowej to bedzie z 40 pln wiecej? Zastanów się ja bym brał dopas ,a odpuszczal sobie 2 pizze w miesiacu cieszyl sie jazdą i lepszą talią ;p
Komentarz
-
-
po wczorajszej przejażdżce 1.4 TSI ( silnik CHP ) wyposażenie: ambiente + xenon+bolero+kolorowy Maxi Dot ( info od pani w salonie)
moje wrażenia ( w porównaniu do OII - bo nie mam do czego porównać :P )
silnik i układ jezdny:
silnik bardzo elastyczny, ładnie sie zbiera już od 1,5krpm duża elastyczność nawet na 6-tym biegu. takwiec jazda "szosami" na 6-tce z predkością ok. 100kmh to bajka. cisza, żadnych zgrzytów ( w testowanym modelu)
zawieszenie i układ kierowniczy żywo reagują na zachowania kierowcy. podobnie jak w OII ale jak kolega blind_walker powiedział że "tu jest belka" to jakoś nie odczułem tego - osobiście, i zacząłem się doszukiwać róznic ... i nic nie znalazłem.
nawet po otwarciu maski silnik w miare cicho pracował, po mroźnej nocy ( -7* za oknem) silnik odpalił bez zgrzytów i grzechotania. ( auto stało pod chmurką)
jak dla mnie silnik i zawieszenie na plus.
wnętrze:
nieco inne niż OII, podobieństw raczej się nie doszukiwałem, po prostu traktowałem je jako nowinkę, a i pare mankamentów się znalazło.
schowek przed pasażerem obszerny, zawiera w sobie napęd CD i gniazdo karty SD ( co ja się tego naszukałem :P ) uwaga eksploatacyjna: od strony drzwi pasażera nie domykał się, jak go kierowca zamykał. jak został zamknięty przez pasażera, wtedy obydwa zaczepy klapy schowka łapały. powodowało to dziwne odstawanie klapy jakby nie była spasowana :P
radio BOLERO robi dziwne wrażenie, dużo fortepianowej czerni wymaga regularnego czyszczenia, żeby "palce" usunąć. stosunkowo mały wyświetlacz radia, ale bardzo czytelny, i bardzo czuły w porównaniu do columbusa.
nie przypadł mi do gustu kształt manetek - ale tutaj wyboru to raczej nie będzie
prawa manetka NIE obsługuje komputera do czego się przyzwyczaiłem - obsługa została przeniesiona na kierownicę. do tego też trzeba się przyzwyczaić.
podłokietnik bardziej komfortowy niż w OII - daje się dalej wysunąć i robi łatwiejsze podparcie dla przedramienia a nie tylko dla łokcia ( w moim przypadku)
klamki wewnętrzne - duże, łatwo otwierają drzwi ale jak zauważył Tomaszek, nie da się ich podświetlić :P ( ja na to nie zwróciłem uwagi ) duży plastik mocujący klamkę jest od razu dekorem wiec ewentualna wymiana może być kosztowna.
miejsca na tylnej kanapie jest wystarczająco, nawet gdy wysoka osoba siedziała za mną ( dzięki Adam ).
dla niektórych plastiki na drzwiach są wadą, dla mnie są kompromisem między jakością a funkcjonalnością - jak się zbrudzi, to szmatką wytrę co np. w przypadku OII nie jest takie proste - boczek materiałowy, jak np. kobieta mając jakiś krem, albo co innego na dłoniach ubrudzi boczek to jest nieciekawie by to wyczyścić ( moje doświadczenia )
z kolei klamki zewnętrzne taaakie duże , ale tez mają swój plus - (znów kobieta) nie porysuje w tak dużym stopniu lakieru pod klamką jak to ciekawie Arti ujął w swoim podpisie (
>klik< )
wygląd zewnętrzny:
to też jest kwestia gustu, jednym wpadnie w oko, inni bedą sie doszukiwać mankamentów... minusów.
bardzo ciekawe bły przednie lampy z paskiem LED, i nacięcia w reflektorze które przyciągały wzrok - to mi się podobało. tylne lampy też ciekawe. ale do końca nie wiem czy na żarówkach czy LED-ach .... nie sprawdzałem.
na plus wielkość maski - krawędź równoległa do linii błotnika,
na minus - krawędź zderzaka - jak parkowaliśmy w KRK to bałem się by nie zahaczyć o krawężnik :P
podsumowując:
auto ciekawe, skomponowane na miarę obecnych standardów. porównałbym je do OII w 2007-8 roku. wtedy OII też robiła wrażenie
spalanie jaki uyskaliśmy:
autostrada: 7,8l. ( predkości autostradowe 140-160)
miasto 8,7L ( powrót przez Olkusz, pusta droga. ale i jazda dość żwawa po KRK w drodze na kiełbaski :P )
w sumie przejechaliśmy 250 km, spalił 19L.
dla osób zastanawiających się nad zakupem - tylna wycieraczka w OPCJI !
podziękowania dla rudzkiego ASO SKODY za użyczenie samochodu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigSeed, na pewno silnika bym nie zmieniał. Tak jak pisze Marbab, ze zmianą silnika będzie kłopot. Ksenony da się dołożyć poza ASO.
Biore tak jak wyspecyfikowalem pierwotnie
1.4 TSI Elegance bez xen - motor to podstawa szczegolnie na trasie a auto tam bedzie uzytkowane.
Pozdrawiam i potwierdzam ze biel i czerwien juz sa za doplata od 12.03.
Komentarz
-
-
Jak roznica miedzy 1.2 a 1.4 wynosi 5tys, a doplata do xena to 3500+700 i kolega pisze ze zostaje 500zl, tzn ze diler jakos slaba cene daje na jedno i drugie IMO :twisted:
Ja obstawiam, ze to auto jest do wyjecia z omawianymi dodatkami za 75tys, a moze i mniej. Jak auto idzie w leasing albo kredyt to cena moze byc lepsza niz przy gotowce
Komentarz
-
Komentarz