Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Contra
    Classic
    • 2013
    • 22

    FL a wnętrze stare. Nadal produkują RS-510?
    Tak samo z silnikiem. Myślałem że VAG zrobił modernizację 2.0TDI na 177KM i już nie będzie w sprzedaży starej wersji. W Passacie, audi, seacie już nie da się kupić starej wersji.

    Komentarz

    • irekk
      L&K
      • 2011
      • 1093
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      7-letnia gwarancja na samochody Kia to mit Raz że na temat ich ASO można się naczytać i to sporo, to ta gwarancja obwarowana gwiazdkami. A dwa w praktyce to wygląda tak: 150kkm lub 7 lat podstawowej gwarancji, 5 lat lub 150kkm na lakier, 12 lat na blachy, 3 lata lub 100kkm na sprzęt audio, 2 lata na aku, 2 lata lub 40kkm na rzeczy eksploatacyjne - zawias, wydech, napęd, kiera. Czyli tak naprawdę prawie to samo co w Skodzie. A w praktyce i tak wyjdzie że jak ci wypadnie czujnik parkowania to wołają 5 dyszek

      Źródełka:

      Komentarz

      • Alonzo_
        RS
        • 2009
        • 2460
        • Hyundai

        Zamieszczone przez andriu21tg
        Agamek12, ale jak zapada ciemność to nie macasz jej nosa a piersi ;D hehe więc czasem warto przymknąć oko na niedoróbki patrząc na ogół :szeroki_usmiech :P
        haha, dobre. No w sumie to masz rację trochę ale jak szukasz dobrej żony i matki swoich dzieci to ten nosek jak nie jest taki tragiczny można "przełknąć" gdy reszta cech jest na plus ale jak masz wydać sporo kaski i patrzeć na auto jak Clarkson na panamerę, albo ogladac je tylko po ciemku ....słaby pomysł. :szeroki_usmiech
        Oczywiście żarcik, SII lfb wg mnie nie jest ideałem piękną ale bez przesady, są brzydsze moto -twory

        Komentarz

        • marlej108
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 4976
          • Octavia III (5E3)
          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

          No i stalo sie to co pisalem juz pol roku temu - jak Skoda nie dostosuje cen odpowiednio nizej do cen VW to ... VW sprzeda wiecej Golfow niz Skoda Octavii.

          Dane za marzec 2013:

          Volkswagen Golf - 772 (w tym klienci indywidualni - 316)
          Skoda Octavia - 759 (w tym klienci indywidualni - 224)

          Kiedy pojawi sie VW Golf 7 kombi a cena Octavii 3 kombi nie bedzie odpowiednio nizsza, ta roznica sie jeszcze powiekszy. I trudno sie dziwic.

          Podobnie jest z Superbem i Passatem, choc Skoda naprawde jego cene ladnie obnizyla i sprzedaz w marcu w stosunku do lutego wzrosla, to tak to wyglada w marcu:
          1. VW Passat - 462 (w tym klienci indywidualni - 103)
          2. Skoda Superb - 240 (w tym klienci indywidualni - 59)

          Zadam to samo pytanie co pazdzierniku kiedy wprowadzono do sprzedazy Rapida - QUO VADIS SKODO???

          ps. moim zdaniem wkrotce Octavia bedzie tansza, a po FL cena Superba nie wzrosnie. No chyba ze to VW ma byc nr 1 w Polsce wg polityki VAG, wtedy Superb podrozeje a Octavia majac podobna cene do VW juz niczym nie bedzie w stanie konkurowac z Golfem (bo wielkosciowo kombi przeciez beda praktycznie takie same, a wykonanie w VW jest lepsze).

          ps. w marcu Toyota sprzedala Aurisow....797 sztuk!!!! w porownaniu z lutym (424) to rekord wzrostu sprzedazy w klasie kompakt.
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Z tym ze Superb bedzie sie sprzedawal tak sobie, z uwagi na fakt FLu w tym roku. Wiele osob odlozy zakup o te juz kilka miesiecy i kupi "nowszego" niz starego ktory zaraz straci.

            Sprzedaz Rapida wcale nie jest taka tragiczna. Praktycznie tyle samo co Citigo
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9943
              • Ford

              W tej statystyce trzeba brać pod uwagę to, że Rapid poniekąd zastępuje Octavię Tour - a przyjmując taki tok rozumowania wychodzi na to, że kompaktowych Octavii/Rapidów sprzedano w marcu ~1100szt -> czyli wyraźnie więcej niż kompaktowych Volkswagenów Golfów/Jetta (~900szt).
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • Ferd
                Rider
                • 2011
                • 320

                Aj ludzie, co Wy z tym Superbem. Tego nikt nie kupuje prywatnie. ten samochód kupują urzędy, aby nie kłuć w oczy petentów(jaka limuzyna, ludzie, przecież to Skoda), kupują kościoły (np. dla biskupa czy innego przeora), aby nie drażnić wiernych, kupują spółki skarbu państwa, aby nie drażnić właściciela i związków zawodowych. Indywidualni ludzie za własne pieniądze czy kredyty tego nie kupują. Właśnie dla przedstawionych powyżej klientów ten Superb jest produkowany.

                Ludzie indywidualnie kupują VW, Audi może coś z Mercedesa, Hondy, Mazdy, Toyoty czy BMW.....ale na boga .....nie Skodę Superb

                ps.
                Jeżeli już Superb to tylko używkę w dobrej cenie.

                Komentarz

                • BADYL
                  RS
                  • 2011
                  • 2398
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  Ferd, Ty tak na poważnie :?:
                  nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                  Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    Zamieszczone przez BADYL
                    Ferd, Ty tak na poważnie :?:
                    Przerwy za darmo nie dostał :P

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    • Ferd
                      Rider
                      • 2011
                      • 320

                      Zamieszczone przez BADYL
                      Ferd, Ty tak na poważnie :?:
                      No jasne, że tak. Przecież to co opisałem widać gołym okiem. Powiem wiecej, z działań VW widać racjonalizację, ma to tak wyglądać docelowo:

                      samochody ultrapremium typu Bugatti (nie warto tu wspominać, nisza),
                      samochody premium - Audi,
                      samochody sportowe - Audi (może docelowo Alfa jak uda im się kupić),
                      samochody normalne, użytkowe - VW,
                      samochody bida (niemiecka Dacia) - Skoda
                      samochody linii zamkniętej - SEAT

                      :diabelski_usmiech

                      Komentarz

                      • test15510
                        Drive
                        • 2011
                        • 77

                        Marlej - ilosciowo sie prawie zrownaly.
                        Zamieszczone przez Ferd
                        samochody bida (niemiecka Dacia) - Skoda
                        ale przeciez Skoda osiagnela poziom cenowy VW - wiec nie jest juz autem budzetowym, cos mi sie tu nie zgadza w twoich wywodach.

                        Moim zdaniem roznica spada z powodu wycofania Toura. Kiedys za 50 tysiecy mozna bylo kupic auto z LPG przyzwoitej wielkosci. Tour byl najchetniej kupowanym submodelem Octavii. Pelnowymiarowe Octavie kupowali zamozni klienci (jak uczestnicy forum OCP). Wycofano Toura, wprowadzono Rapida za ponad 50 i bez gazu, ktorego wielu ludzi nie chce kupic, bo ma np. Dacie za 35 tysiecy. A zamozni klienci majac do wyboru SkO i VwG czesto wybieraja G - patrzac na jakosc wnetrza i komfort.
                        I teraz ciekawe - wroci O2 jako Tour czy VW zdystansuje Skode w Pl na stale.
                        Jak myslicie?
                        Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

                        Komentarz

                        • tomekjmopl
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1187
                          • Opel
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          test15510, gdyby miała wrócić OII jako tour to by nie wprowadzali Rapida ...

                          Komentarz

                          • perfex
                            L&K
                            • 2005
                            • 1117

                            Zamieszczone przez Ferd
                            Zamieszczone przez BADYL
                            Ferd, Ty tak na poważnie :?:
                            No jasne, że tak. Przecież to co opisałem widać gołym okiem. Powiem wiecej, z działań VW widać racjonalizację, ma to tak wyglądać docelowo:

                            samochody ultrapremium typu Bugatti (nie warto tu wspominać, nisza),
                            samochody premium - Audi,
                            samochody sportowe - Audi (może docelowo Alfa jak uda im się kupić),
                            samochody normalne, użytkowe - VW,
                            samochody bida (niemiecka Dacia) - Skoda
                            samochody linii zamkniętej - SEAT

                            :diabelski_usmiech
                            Jeszcze Lamborghini jest w grupie

                            Seat - co to jest linia zamknięta ? :lol: Jego linia ma się docelowo niczym nie różnić od linii np Skody, tylko będzie to marka "sportowsza" bez konieczności wkładania kapelusza
                            Pozdrawiam
                            perfex

                            Octavia HTP

                            Komentarz

                            • Ferd
                              Rider
                              • 2011
                              • 320

                              Zamieszczone przez test15510
                              Zamieszczone przez Ferd
                              samochody bida (niemiecka Dacia) - Skoda
                              ale przeciez Skoda osiagnela poziom cenowy VW - wiec nie jest juz autem budzetowym, cos mi sie tu nie zgadza w twoich wywodach.
                              Jak tu kolega bardzo mądrze zauważył, jest tu coś nie tak. Myślę, że może po prostu nie ma tu prostej zależności, wytłumaczenia.

                              Może VW na dzień dzisiejszy chce bardzo mocno wypromować samochody VW, ich sprzedaż, kosztem Skody. Odpowiednia polityka cenowa jest do tego świetnym narzędziem. Gdy już samochody VW będą dominujące, Skoda stanie się niszą, to rozpoczną się działania mające na celu zrobienie ze Skody takiej niemieckiej Daci.

                              No chyba, że VW chodzi, aby po cichu, bez protestów np. rządu Czech zwinąć Skodę. Przecież rynek nie będzie tolerował świadomie obrzydzonych, fatalnie konstruowanych, fatalnie wykończonych ,pozbawionych nawet namiastki prestiżu samochodów, których cena jest na poziomie bardzo ładnych, eleganckich, znakomicie wykończonych wozów VW

                              Komentarz

                              • ketivv
                                L&K
                                • 2011
                                • 1155

                                Zamieszczone przez Ferd
                                samochody ultrapremium typu Bugatti (nie warto tu wspominać, nisza),
                                samochody premium - Audi,
                                pomiędzy jeszcze trzeba upchnąć:
                                - Bentley
                                - Lamborghini

                                Zamieszczone przez marlej108
                                o i stalo sie to co pisalem juz pol roku temu - jak Skoda nie dostosuje cen odpowiednio nizej do cen VW to ... VW sprzeda wiecej Golfow niz Skoda Octavii.
                                my czyli Polska jako rynek też się zmieniamy, kupujemy coraz droższe auta - bardziej prestiżowe - lepiej wyposażone, lepiej wykonane itp.
                                Skodą ciężko poprawić sobie "status społeczny", kto z was kupiłby nowego Superba 3.6 z full opcją za 200 000 zł - jego główna zaletą przy tej cenie jest fakt, ze nie rzuca się w oczy, dla większości to wciąż tylko Skoda a nie "aż Skoda"

                                Zamieszczone przez Ferd
                                Tego nikt nie kupuje prywatnie. ten samochód kupują urzędy, aby nie kłuć w oczy petentów(jaka limuzyna, ludzie, przecież to Skoda), kupują kościoły (np. dla biskupa czy innego przeora), aby nie drażnić wiernych, kupują spółki skarbu państwa, aby nie drażnić właściciela i związków zawodowych.
                                trudno się z ta opinia nie zgodzić

                                [ Dodano: Czw 04 Kwi, 13 11:21 ]
                                Zamieszczone przez Ferd
                                bez protestów np. rządu Czech zwinąć Skodę
                                komu ma ją zwinąć - sobie samemu ?

                                Komentarz

                                • Ferd
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 320

                                  .

                                  Zamieszczone przez ketivv
                                  Zamieszczone przez Ferd
                                  bez protestów np. rządu Czech zwinąć Skodę
                                  komu ma ją zwinąć - sobie samemu ?
                                  To taki kolokwializm . Przez zwinięcie rozumiem wygaszenie produkcji i zamknięcie czeskich zakładów Skody. W dobie zunifikowanej Unii Europejskiej niesie to za sobą szereg korzyści.
                                  1. Jednoznaczna dominacja marki (a nie tylko koncernu) VW w Europie,
                                  2. Wzrost wartości marki,
                                  3. Zadbanie o własny, niemiecki, rynek pracy. Po co płacić czeskim robotnikom, kiedy możemy znacznie zwiększyć produkcję samochodów VW, zatrudnić więcej Niemców, zmniejszyć stopę bezrobocia w Niemczech, podnieść niemiecki dobrobyt. Nie wiem czy się nie mylę, ale chyba VW to koncern państwowy. Gdyby tak było - to mamy jednoznaczne polityczno-biznesowe przełożenie.
                                  4. Lepsze stosunki z niemieckimi centralami związkowymi (patrz powyżej, wybory i te sprawy). Brak konieczności stykania się z czeskimi związkowcami.
                                  5. Unifikacja serwisów, salonów sprzedaży, wyczyszczenie wszystkich zaszłości. Racjonalizacja zatrudnienia.

                                  itd... :szeroki_usmiech

                                  Komentarz

                                  • Alonzo_
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2460
                                    • Hyundai

                                    Wiecie co..... to że Niemcy już nie chcą popełnić błędu z przeszłości i nie chcą wewnętrznej konkurencji dla VW jest jasne, wielu z nas to widzi.
                                    To że wielu z nas nie godzi sie na to co nam teraz skoda serwuje też widzimy.
                                    Ale Niemcy mają to gdzieś. Oni widzą to inaczej niż my. Wczesniej dostawaliśmy solidne i całkiem ładne/dobrze zrobione auta (jak na czas debiutu O2 czy SII). Oczekiwaliśmy progresu a dla niektórych to wyraźny regres. Skoro VW ma nas w "otworze" to dlaczego za wszelką cenę konsument ma być lojalny?
                                    Wiekszość i tak kupi to co wg chłodnych kalkulacji wyjdzie najatrakcyjniej dla konkretnego klienta. A forumowiczów, których krew i żółć zalewa na to co sie dzieje jest garstka i tym sie nikt nie przejmuje.
                                    Zastanawiam sie czy z takimi wnioskami co do przedstawionej przez marleja sprzedaży nie należy poczekać aż rynek "zaskoczy" Wielu sie wstrzymywało z zakupem wyprzedawanej O2 czekając na O3, część teraz maca, ogląda i jest w trakcie podejmowania decyzji, pewnie wielu może w O3 wejśc ale to dopiero ujmą statystyki kolejnych miesięcy. Tak mi sie wydaje jesli chodzi o Octavię.

                                    Hehe, może w tym co tu Ferd wydumał coś i mogłoby być, może komuś w DE coś takiego mogło zaświtać we łbie.
                                    Tu sie nie bić tylko na Europe VWej a skode wypieprzyć z Czech - przenieść fabrykę do Indii czy Chin i na tamtejsze rynki to robić ...... hmmmmmm

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Ferd, Zmien ziolo.

                                      Kowalki kupi wypierdziane BMW albo zgnitego Mercedesa lub Audi po turasie. A jak ma olej w glowie to kupi cos nowego co nie bedzie potem go co miesiac kosztowac w serwisie rownowartosc dwoch pensji.

                                      Zamieszczone przez ketivv
                                      kto z was kupiłby nowego Superba 3.6 z full opcją za 200 000 zł
                                      Nie trzeba przeciez Tobie tlumaczyc ze ten samochod za taka kwote kupilby tylko idiota. Dokladnie to chyba za ~210tys 8) Realnie pewnie wiecej jak 170tys to auto nie kosztuje. A wiec to poziom gdzie w BMW startujemy z cena golego X3
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Alonzo_
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2460
                                        • Hyundai

                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Ferd, Zmien ziolo.

                                        Kowalki kupi wypierdziane BMW albo zgnitego Mercedesa lub Audi po turasie. A jak ma olej w glowie to kupi cos nowego co nie bedzie potem go co miesiac kosztowac w serwisie rownowartosc dwoch pensji.
                                        Może właśnie o to chodzi, że ten co ma olej w głowie ma kupić nowego ...VW-ja

                                        taka teoria spiskowa..... :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • Ferd
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 320

                                          Zamieszczone przez Alonzo_
                                          Wiecie co..... to że Niemcy już nie chcą popełnić błędu z przeszłości i nie chcą wewnętrznej konkurencji dla VW jest jasne, wielu z nas to widzi.
                                          To że wielu z nas nie godzi sie na to co nam teraz skoda serwuje też widzimy.
                                          Ale Niemcy mają to gdzieś. Oni widzą to inaczej niż my. Wczesniej dostawaliśmy solidne i całkiem ładne/dobrze zrobione auta (jak na czas debiutu O2 czy SII). Oczekiwaliśmy progresu a dla niektórych to wyraźny regres. Skoro VW ma nas w "otworze" to dlaczego za wszelką cenę konsument ma być lojalny?
                                          Wiekszość i tak kupi to co wg chłodnych kalkulacji wyjdzie najatrakcyjniej dla konkretnego klienta. A forumowiczów, których krew i żółć zalewa na to co sie dzieje jest garstka i tym sie nikt nie przejmuje.
                                          Alonzo, jesteż Bardzo Mądrym Człowiekiem. Szacun

                                          Dodam jeszcze od siebie. Na rynku pojawiła się Dacia. Jak ktoś nie potrzebuje prestiżowego samochodu, jak potrzebuje dużego, nowego i taniego, to kupuje Dacię. Po co mu droga Skoda, która wyglądem (OIII, Superb II) od Daci się za bardzo nie różni. W dodatku Dacia ma tanie w serwisie, proste i bezproblemowe silniki.

                                          Jak pisał Alonzo, tak może być, na Europę będzie VW, a na Indie, Bangladesz czy Chiny będzie Skoda. To się układa całkiem logicznie. :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • Big
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 6389

                                            Ciekawa teoria z tym kupowaniem S II tylko przez urzędy i instystucje. Muszę to powiedziec chłopakom z forum Superba (a moze my też jestesmy instytucją 8) ) . Bardzo duzo S II kupują właśnie klienci indywidualni i sam znam kilkanascie takich osób.
                                            C do S II 3.6 V6 4x4 jest ich pare na forum Superba bo i faktyczna cena zakupu w wersji Paltinium to nie jakieś abstrakcyjne 200 tys zł tylko ok. 140-150 tys zł.
                                            Co zaś do VW i pogarszania Skody. Nie widze w tym większego sensu i myslę że VW też na tym nie zależy. Jest spora grupa klientów którzy z róznych względów aut ze znaczkim VW na masce nie chcą i po prostu ich nie kupią. Jeśli Skoda nie zaoferuje im czegoś ciekawego, to pójdą do kumnkurencji, ale nie będzie to VW tylko inne marki.
                                            Czarny Elegance

                                            Komentarz

                                            • Alonzo_
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2460
                                              • Hyundai

                                              Zamieszczone przez Ferd

                                              Alonzo, jesteż Bardzo Mądrym Człowiekiem. Szacun
                                              bez wazeliny prosze :wink:
                                              Nie mam kasy, nie pożycze, kryzys

                                              Komentarz

                                              • Ferd
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 320

                                                Zamieszczone przez Alonzo_

                                                Może właśnie o to chodzi, że ten co ma olej w głowie ma kupić nowego ...VW-ja

                                                taka teoria spiskowa..... :diabelski_usmiech
                                                Oczywiście, że tak. Nie wiem po co Administrator pisze o używkach. my tu cały czas piszemy o nowych samochodach.

                                                Komentarz

                                                • test15510
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 77

                                                  Zamieszczone przez Ferd
                                                  Jak pisał Alonzo, tak może być, na Europę będzie VW, a na Indie, Bangladesz czy Chiny będzie Skoda. To się układa całkiem logicznie.
                                                  To nie takie proste - aby sprzedawać w Azji, trzeba produkować w Azji - transport, tania siła robocza. I Skoda ma fabrykę w Indiach, a VW w Indiach i Chinach. W Chinach auta kupią bogaci ludzie - oni nie chcą Skody, chcą VW lub wyżej, w Indiach kupują Polo lub tanią Tatę. Akurat w czeskie zakłady wpompowano tak dużo kasy i tworzone są nowe modele Skody, których wcześniej nie było-jak Rapid i Citigo, a mają wejść kolejne. Obawiam się, że może to wyjść w takim kierunku - Skoda=Vizir, VW=Ariel, a więc podobne cenowo i jakościowo, troszkę wyżej pozycjonowane VW, łącznie większy udział w rynku.
                                                  Na Dacię VW chyba nie ma remedium - póki co - chyba, że stworzą całkiem nową markę - np. Billigwagen.
                                                  Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

                                                  Komentarz

                                                  • Alonzo_
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 2460
                                                    • Hyundai

                                                    Zamieszczone przez test15510
                                                    To nie takie proste - aby sprzedawać w Azji, trzeba produkować w Azji - transport, tania siła robocza. I Skoda ma fabrykę w Indiach, a VW w Indiach i Chinach. W Chinach auta kupią bogaci ludzie - oni nie chcą Skody, chcą VW lub wyżej, w Indiach kupują Polo lub tanią Tatę. Akurat w czeskie zakłady wpompowano tak dużo kasy i tworzone są nowe modele Skody, których wcześniej nie było-jak Rapid i Citigo, a mają wejść kolejne. Obawiam się, że może to wyjść w takim kierunku - Skoda=Vizir, VW=Ariel, a więc podobne cenowo i jakościowo, troszkę wyżej pozycjonowane VW, łącznie większy udział w rynku.
                                                    Na Dacię VW chyba nie ma remedium - póki co - chyba, że stworzą całkiem nową markę - np. Billigwagen.
                                                    Chyba coś podobnego było i nazywało sie ...Fox czy jakoś tak
                                                    Tak jak mówisz, to nie takie proste. Choć akurat nie wydaje mi się, ze nagle wszyscy w Chinach kupują tylko auta premium. Powoli sie klasy tworzą pośrednie niż bieda i bardzo bogaci. Także tam chyba sporo aut znajdzie swego klienta- grupę docelową, a VW swój znaczek ostro promuje także nie wiem czy tam tez ze skodą chcieli by sie rozpychać?

                                                    Każdy chyba ma trochę racji. Może rzeczywiście tak to będzie. 2 podobne produkty, różniące sie znaczkiem, trochę jakością i walorami użytkowymi w cenie podobnej, klient ma wybrać co mu bardziej pasuje byle był wierny "rodzinie"? I bilans ogólny całości wyjdzie na plus....

                                                    Co mnie tam Skoda, sie o "swoich" trza bać bo jak ich czubek z północy "grzybem " nakryje to mi gwarancję szlag trafi :shock:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...