Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rowerek
    Rider
    • 2010
    • 449

    Zamieszczone przez Seed
    pol roku temu bylem zwiedzac fabryke silnikow VAG w Polkowicach - juz wtedy jeden z Inz. stwierdzil, ze nowa Octavia bedzie miala stare diesle i 1.8 i nowo zaprojektowane 1.2 TSI i 1.4 TSI.
    No to się kupy nie trzyma. Stare diesle teoretycznie powinny wykluczyć 2.0tdi 150KM, który to jest nowym silnikiem, takim samym jak w Golfie VII.
    Pomijam już fakt, że platforma MQB, na której powstała OIII wymusza takie a nie inne mocowanie silnika (obrócone o 180 stopni względem obecnego stanu rzeczy).
    Dodatkowo kody silników 1.6tdi oraz 2.0tdi są identyczne dla OIII i Golfa VII (który ma nowe diesle).

    Reasumując. Albo Pan Inżynier się myli, albo to etka, katalog filtrów mann oraz materiały techniczne vw są do

    Komentarz

    • Seed
      Elegance
      • 2010
      • 875
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      moze 2.0 TDI, 1.6 TDI i 1.8 TSI za przeprojektowane wlasnie (moze maja zmienione glowice). A 1.2 TSI i 1.4 TSI zaprojektowane od nowa.
      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

      Komentarz

      • rowerek
        Rider
        • 2010
        • 449

        Fragmenty materiałów VW:
        "Nowe silniki wysokoprężne serii EA288 - zestawienie

        Pojemność skokowa od 1,6 do 2,0 litrów. Nowe silniki TDI generacji EA288 będą oferowane w wariantach pojemności 1,6 i 2,0 litrów. Te dynamiczne czterocylindrowe jednostki rozwijają moc między 66 kW/90 KM a 140 kW/190 KM. Maksymalny, wysoki moment obrotowy wynosi we wszystkich wariantach od 250 do 380 Nm."
        (te 190KM to w vw Amaroku i multivanie).

        "Nowe silniki wysokoprężne serii EA288 - szczegóły techniczne

        Poza rozstawem i stosunkiem skoku do średnicy cylindrów wszystko jest nowe. Tak jak nowy silnik benzynowy (EA211), także czterocylindrowy silnik wysokoprężny stosowany wraz z modułową platformą podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie przejął z poprzedniej wersji tylko rozstaw cylindrów."


        Dalej są informacje o nowej pompie wody, łożyskach tocznych, wałkach wyrównujących w 2.0tdi, katalizatorach i innych pierdołach.
        Dlatego uparcie będę twierdził, że to nowe silniki a Pan Inżynier się rozminął z prawdą :P

        Komentarz

        • ketivv
          L&K
          • 2011
          • 1155

          Zamieszczone przez Majowy
          Do jakiej klasy przypiszesz Yeti?
          dla mnie Yeti to "podniesiony" kompakt, co jak dla mnie stanowi jego podstawową zaletę
          a czy to mini SUV czy crossover czy hybryda jednego z drugim to już mnie całkowicie nie obchodzi
          Skoda jako marka budżetowa ma Yeti
          Audi jako marka premium Q3

          Komentarz

          • BADYL
            RS
            • 2011
            • 2396
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            Zamieszczone przez Puchacz
            Puki co na szybko wrzucone zdjęcie Combi z Poznań Motor Show
            było str 144 :P :lol:
            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

            Komentarz

            • Puchacz
              Moderator
              S_OCP Member
              • 2004
              • 1192
              • Superb III (3V3)

              marlej108, cóż. Sam sobie w takim razie musisz zdefiniować, czy one są dla Ciebie nowe, czy przeprojektowane. Dla mnie nowe pod względem materiałów, technologii i z grubsza elementów. Ale też nie są to całkiem nowe jednostki bo nie powstały na kartce papieru od zera. Przeprojektowane, bo jednak pojemności, skoki itd się nie zmieniły, a zostały poprawione błędy, np rozrząd na pasku i kolektor wydechowy w głowicy - dla poprawy nagrzewania silnika. Oficjalnie mówili, że tak bardzo producenci pasków usprawnili je, że mają dawać gwarancję nawet do 300 000 km. Ale wiadomo, że chodzi o problemy z łańcuchami.
              Ja tu tylko sprzątam...

              Komentarz

              • lukaszc2
                Rider
                • 2013
                • 376

                Widzę Panie i Panowie, że po kilkustronicowej dyskusji na temat klas C czy D itp przechodzimy do dyskusji nowe silniki czy przeprojektowane, większość wie co zmieniono ale to nie istotne ważne czy nowy czy przeprojektowany ............

                A tak dla odmiany z pozycji laika motoryzacyjnego: Założenie takie samochód nowy ma mieć Websto być duży, mieć duży bagażnik i nie być jakoś wyjątkowo drogi (takie założenia laika) i co byście polecili? Od razu podpowiadam Golf VII nie ma opcji Webasto (fabrycznie) i raczej duży nie jest, Pasat za to ma możliwość domówienia Webasto ale jest drogi .... co można wybrać (klasy są nie istotne) ?
                Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                Komentarz

                • pawel934
                  Rider
                  • 2007
                  • 344

                  Na ogrzewanie postojowe możesz poczekać (pewnie niedługo będzie dostępne, na samym początku zazwyczaj nie ma).

                  Alternatywą jest domontowanie po zakupie. Moja mama zamawiała A7 na samym początku produkcji (lato 2011) i też jeszcze nie było dostępne, odbiór był w grudniu 2011 i montaż ogrzewania koło stycznia 2012 (oczywiście bez utraty gwarancji).
                  BMW 130i - klik
                  kiedyś: Octavia 1.4 TSI - klik
                  BMW E36 '92 na tor

                  Komentarz

                  • lukaszc2
                    Rider
                    • 2013
                    • 376

                    Zamieszczone przez pawel934
                    Na ogrzewanie postojowe możesz poczekać (pewnie niedługo będzie dostępne, na samym początku zazwyczaj nie ma).

                    Alternatywą jest domontowanie po zakupie. Moja mama zamawiała A7 na samym początku produkcji (lato 2011) i też jeszcze nie było dostępne, odbiór był w grudniu 2011 i montaż ogrzewania koło stycznia 2012 (oczywiście bez utraty gwarancji).
                    Domontowanie po zakupie zawsze jest dodatkową ingerencją w silnik w przewody paliwowe/ bak nawet jak to robi ASO na pewno nie wyjdzie to tak jak w fabryce, gdzie dodatkowo np. w OIII masz możliwość sterowania z komputera z przycisku lub pilotem. Dokładane albo będzie na programatorze albo na pilocie. Koszt domówienia niezależnego ogrzewania w OIII to 4000 zł a założenie poza ASO z pilotem to koszt około 5800 zł i pewnie utrata gwarancji bo poza ASO.

                    Dlaczego zadałem to pytanie ponieważ większość z kolegów opisuje OIII że boczki nie takie, że wyciszenie itp (nie neguje tego) tylko sądzę, że jest spora grupa klientów, która nie patrzy na takie rzeczy tylko na całkiem coś innego ja postawiłem sobie jedno podstawowe założenie ma być niezależne ogrzewanie (a boczki są mi obojętne itp) sądzę że sporo osób tak podejdzie (postawi sobie kryteria i będzie szukała według własnych potrzeb) .......... Czytając od niedawna to forum zastanawiam się czy to forum Octavi czy antyoctavi. Tak czy tak taka dyskusja długa świadczy o tym, że samochód jest interesujący bo wszyscy o nim piszą czy negatywnie czy pozytywnie ale piszą, a mało osób miało okazje go jeszcze porządnie przetestować przejechać jakieś 1500 - 2000 km wtedy coś można powiedzieć więcej.
                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      Zamieszczone przez lukaszc2
                      Założenie takie samochód nowy ma mieć Websto być duży, mieć duży bagażnik i nie być jakoś wyjątkowo drogi (takie założenia laika) i co byście polecili? Od razu podpowiadam Golf VII nie ma opcji Webasto (fabrycznie) i raczej duży nie jest, Pasat za to ma możliwość domówienia Webasto ale jest drogi .... co można wybrać (klasy są nie istotne) ?
                      OIII wg. konfiguratora może występować z fabrycznym webasto, niestety razem z ogrzewanymi elektrycznie fotelami - pytanie czy za 4000 zł + min. 800 zł za fotele dostajemy webasto z pilotem czy tylko programowane przez maxi-dot

                      tanie webasto występuje w nowym Fordzie Kuga około 2600 zł (bez pilota, tylko programator)

                      w 2-giej połowie 2010 roku webasto kosztujące tyle samo w Yeti nie miało w Superbie miało pilota do webasto
                      wg. cennika OIII - System niezależnego ogrzewania i wentylacji - 4000 zł
                      wg. cennika Superba II - Niezależny system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem - 4000 zł (5500 zł dla wersji Active)
                      więc lepiej dopytać

                      Komentarz

                      • lukaszc2
                        Rider
                        • 2013
                        • 376

                        Zamieszczone przez ketivv
                        OIII wg. konfiguratora może występować z fabrycznym webasto, niestety razem z ogrzewanymi elektrycznie fotelami - pytanie czy za 4000 zł + min. 800 zł za fotele dostajemy webasto z pilotem czy tylko programowane przez maxi-dot
                        Dziękuję za odpowiedź co do OIII to wiem. Pisałem nawet o tym kilka stron wcześniej ale żeby było jasne: W OIII system niezależnego ogrzewania (fabrycznego) można załączyć na trzy niezależne od siebie sposoby 1. Włącznie pilotem 2. Włączenie przyciskiem w panelu klimatyzacji 3. Ustawienie godziny odjazdu samochodu (poprzez radio - komputer) (to nie jest błąd ma być odjazdu - system włączy się sam odpowiednio wcześniej przed zadaną godzina)
                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                        Komentarz

                        • OrsonTSI
                          Rider
                          • 2010
                          • 716
                          • Volkswagen
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          OII 1,4 TSI Elegance

                          KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                          Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                          Komentarz

                          • parasite
                            L&K
                            • 2011
                            • 1368

                            Skoro już skończyła się debata na temat klas to może ktoś wie jakie jest sprzęgło dla poszczególnych wersji silnikowych? Czy wszystkie silniki mają koło dwumasowe i czy wszystkie TSI mają turbosprężarkę bez zmiennej geometrii (TDI zapewne wszystkie mają zmienną geometrię)?
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz

                            • Ferd
                              Rider
                              • 2011
                              • 320

                              Ale Ziomale marudzicie z tymi klasami. Klasy są ustanowione po to, aby nieuczciwi producenci aut nie robili nas w balona, byli szybko demaskowani i ośmieszani. Jak ktoś chce sobie poczytać o klasach, to niech poszuka w internecie, mi się pisać za dużo nie chce. Ja nie jestem erotoman gawędziarz tylko praktyk. :diabelski_usmiech Mam lepszą metodę badawczą.

                              Niech każdy niedowiarek osobiście pójdzie do dilerów i posiedzi, a najlepiej niech się przejedzie takimi samochodami jak Volkswagen Passat, Opel Insignia, Citroen C5, Peugeot 508, Honda Accord, Mazda 6. Wtedy powinien zrozumieć czym jest i jak wygląda prawdziwa, a nie oszukana klasa D.

                              Jak po tym doświadczeniu nadal będzie twierdził, że Skoda Octavia I, II, III jest samochodem klasy D, to albo jest po prostu głupi albo jest handlowcem z salonu Skody. :twisted:

                              Komentarz

                              • sunwire
                                Classic
                                • 2012
                                • 23
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                Zamieszczone przez Puchacz
                                Myślałem, że Octavia III combi ma mieć 6 czujników z przodu, a na zdjęciu wygląda, że ma 4.

                                Komentarz

                                • yogi_at_pozen
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 418

                                  ale ma 6 - jeden tuz kolo tablicy, jeden nad przeciwmgielnym, i jeden z boku przy kole...
                                  drugiej strony samochodu chyba nie trzeba opowiadac

                                  choc jak mam byc szczery to na zdjeciu drugiego boku nie za bardzo widac ten czujnik przy kole wiec pewnie ma 5

                                  sprawdzilem swoje fotki z targow - to kombi ma tylko 4 czujniki - brak przy kołach
                                  to 1-sze zdjecie z facebooka odnosi sie do innego samochodu chyba

                                  Komentarz

                                  • sunwire
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 23
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                    Zamieszczone przez yogi_at_pozen
                                    ale ma 6 - jeden tuz kolo tablicy, jeden nad przeciwmgielnym, i jeden z boku przy kole...
                                    drugiej strony samochodu chyba nie trzeba opowiadac

                                    choc jak mam byc szczery to na zdjeciu drugiego boku nie za bardzo widac ten czujnik przy kole wiec pewnie ma 5
                                    Na tym zdjęciu nie widać tego czujnika przy kole http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...56828704_n.jpg

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      Zamieszczone przez sunwire
                                      Na tym zdjęciu nie widać tego czujnika przy kole
                                      Czujki przy kole maja zapewne tylko wersje wyposażone w system park asist.
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • Puchacz
                                        Moderator
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 1192
                                        • Superb III (3V3)

                                        Zamieszczone przez Big
                                        Czujki przy kole maja zapewne tylko wersje wyposażone w system park asist.
                                        Dokładnie tak. Wersje z Asystentem Parkowania 2.0 mają również boczne czujniki na końcach zderzaków. A ten z targów miał czujniki bez Asystenta.
                                        Tak to wygląda przy Asystencie:
                                        Ja tu tylko sprzątam...

                                        Komentarz

                                        • Tippo
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1349
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          Zamieszczone przez parasite
                                          czy wszystkie TSI mają turbosprężarkę bez zmiennej geometrii
                                          Z tego co wiem, to vnt w benzynie ma nadal tylko porsche...

                                          Komentarz

                                          • polrob
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 535
                                            • Superb III (3V3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Witam
                                            Ponawaim pytanie czy silniki TSI mają koło dwumasowe?
                                            jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                            Komentarz

                                            • Puchacz
                                              Moderator
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 1192
                                              • Superb III (3V3)

                                              Zamieszczone przez polrob
                                              Ponawaim pytanie czy silniki TSI mają koło dwumasowe?
                                              W sumie to nie wiem, nie zastanawiałem się nad tym. Chodzą gładko i płynnie, możliwe, że jest dwumas, a co? Jak chodzi o awaryjność to bez przesady to nie diesel.

                                              Może rowerek wie coś na ten temat.
                                              Ja tu tylko sprzątam...

                                              Komentarz

                                              • eaglemirek
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 14113
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                CAXA nie ma 2 masy



                                                CB Harry II ASC + Triflex

                                                Pozdrawiam Mirek!!

                                                Komentarz

                                                • polrob
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 535
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  No właśnie słyszałem ze 1.4TSI nie będzie miał dwumasy. Tak pytam bo samochód już zamóiwony także już pozamiatane, a po drugie to od 7 lat latałem ropniakami z dwumasą i było ok.
                                                  jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                                  Komentarz

                                                  • perfex
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1117

                                                    Zamieszczone przez polrob
                                                    No właśnie słyszałem ze 1.4TSI nie będzie miał dwumasy. Tak pytam bo samochód już zamóiwony także już pozamiatane, a po drugie to od 7 lat latałem ropniakami z dwumasą i było ok.
                                                    No cóż, żeby cię zmartwić to nowe auto poza dwumasą będzie miało jeszcze ładnych parę innych rzeczy do zepsucia się. Jeżeli planujesz nim podróżować dłużej niż 5-6lat/150kkm to się na pewno zepsują ( dwumas, turbina, wtryski) a jeżeli nie planujesz tak długiego małżeństwa z autem to... pieprz to :lol:
                                                    Pozdrawiam
                                                    perfex

                                                    Octavia HTP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...