Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • blackpw
    Ambiente
    • 2011
    • 131

    Zamieszczone przez raffaluus
    Wracając do tematu Octavii - fajne porównanie w Automaniaku.Skupiono się głównie na różnicy w zawieszeniu.W próbie slalomu Octa 3 z załadowanym bagażnikiem wyleciała z toru, O2 przejechała bezproblemowo.Octavia 3 miała za to lepsze hamulce.
    W końcu ktoś pokazał na czym polega różnica. Konkretnie zwięźle i na temat.
    Belka jest do dupy w ekstremalnych przypadkach - dużo poprzecznych nierówności lub szybki slalom.
    To jest fakt i tyle.
    Inna sprawa, że w normalnej jeździe tego nie odczujemy, jednak ma to duży wpływ na bezpieczeństwo.
    Polecam obejrzeć ten odcinek Automaniaka, dla przypomnienia, sezon 10, odc. 7.
    Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
    Jest: starszy diesel na B.

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      blackpw, jeszcze jest jedna sprawa, samochody były załadowane po 200kg podczas slalomu i octa 3 dopiero wypadła po kilku skrętach tak więc w codziennym użytkowaniu samochodu tak doładowanym takie miejsce nie ma prawa zaistnieć :!:

      Druga próba na łuku podobnie, praktycznie nie ma szans dojść do takiej sytuacji na drodze gdzie kierowca wchodzi bardzo szybko w zakręt i napotyka takie dziury na ów zakręcie tak więc nie ma się czym stresować
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • ketivv
        L&K
        • 2011
        • 1155

        Zamieszczone przez piramida
        samochody były załadowane po 200kg podczas slalomu
        200 kg to jakieś 2,5 dorosłego pasażera

        Zamieszczone przez piramida
        Druga próba na łuku podobnie, praktycznie nie ma szans dojść do takiej sytuacji na drodze gdzie kierowca wchodzi bardzo szybko w zakręt i napotyka takie dziury na ów zakręcie tak więc nie ma się czym stresować
        ile to jest bardzo szybko ? 100, 150, 200 km/h ?

        znam masę bocznych dróg na których czają się różne niespodzianki w tym i dziury w drodze, najczęściej są to drogi bez pobocza o ruchu dwukierunkowym, często prowadzące przez lasy w terenie lekko górzystym
        przejazd takiej drogi "cywilnym" autem z prędkością powiedzmy 100 km/h to już duża szansa na wypadnięcie z trasy



        dla przykładu obrazek wikiepdia droga wojewódzka

        Komentarz

        • Seed
          Elegance
          • 2010
          • 875
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          U nas są OI Tour w sporej ilosci. czesto jezdza zaladowane i to szybko po dziurach, po lukach, slalomem i w testach łosia. nie zdazylo sie aby wypadlo auto z drogi... a belka z tyłu.
          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            każde auto da się wytrącić ;-)

            Komentarz

            • blackpw
              Ambiente
              • 2011
              • 131

              Zamieszczone przez ketivv
              Zamieszczone przez piramida
              Druga próba na łuku podobnie, praktycznie nie ma szans dojść do takiej sytuacji na drodze gdzie kierowca wchodzi bardzo szybko w zakręt i napotyka takie dziury na ów zakręcie tak więc nie ma się czym stresować
              ile to jest bardzo szybko ? 100, 150, 200 km/h ?
              Z tego co pamiętam, to prędkość po łuku wynosiła 70km/h, z kolei slalomu nie da się przejechać za szybko... a obciążenie 200kg było umieszczone w bagażniku - tak aby tylna oś była dociążona. czyli np. 2 osoby z tyłu + trochę bagażu.
              Moim zdaniem realne warunki, dlatego ma to duże znaczenie w kwestii bezpieczeństwa.
              Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
              Jest: starszy diesel na B.

              Komentarz

              • t271828
                Elegance
                • 2008
                • 928

                Zamieszczone przez blackpw
                Inna sprawa, że w normalnej jeździe tego nie odczujemy, jednak ma to duży wpływ na bezpieczeństwo.
                Bezpieczeństwo w większej mierze zależy od kierowcy niż od konstrukcji zawieszenia. Po prostu trzeba się starać jechać z odpowiednio dużym zapasem bezpieczeństwa niezależnie od samochodu, który ujeżdżamy. Problem mógłby się pojawić gdyby kierownik O2 wsiadł do O3 i próbował jechać tak samo - mogłaby go czekać niemiła niespodzianka. Jednak jeżdżąc samochodem, którego jeszcze dobrze nie poznaliśmy należy zachowywać się szczególnie ostrożnie.

                Komentarz

                • blackpw
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 131

                  Zamieszczone przez t271828
                  Bezpieczeństwo w większej mierze zależy od kierowcy niż od konstrukcji zawieszenia. Po prostu trzeba się starać jechać z odpowiednio dużym zapasem bezpieczeństwa niezależnie od samochodu, który ujeżdżamy. Problem mógłby się pojawić gdyby kierownik O2 wsiadł do O3 i próbował jechać tak samo - mogłaby go czekać niemiła niespodzianka. Jednak jeżdżąc samochodem, którego jeszcze dobrze nie poznaliśmy należy zachowywać się szczególnie ostrożnie.
                  Zgadzam się, ale jeśli mimo wszystko przytrafi się taka ekstremalna sytuacja, to wielowahacz może nas uratować, i to jest fakt. Sposób podejścia do jazdy, to już jest odrębny temat, niemniej jednak bardzo ważny i sprowadzający się do zdrowego rozsądku
                  Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                  Jest: starszy diesel na B.

                  Komentarz

                  • BADYL
                    RS
                    • 2011
                    • 2396
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    jak wrócę do chaty to zaraz przy okazji obiadku zarzucę sobie tego automaniaka (dobrze, że nagrałem ) tak z ciekawości które auta z bezpośredniej konkurencji posiadają z tyło wielowahacz,a które belkę? focus i golf wielowahacz a reszta? tzn. ceed, i30, megan, peuogut, co tam jeszcze wchodzi w szranki z OIII?
                    nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                    Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      Cóż, po oględzinach O3 i tanim tylnym zawieszeniu, to auto powinno być tańsze w cenniku o jakieś 8tyś zł, a jest tańsze... w produkcji.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • marlej108
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 4976
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                        a moze ktos ten program wrzucic na youtube czy cos takiego?

                        chociaz chyba za kilka dni bedzie go mozna ogladac na stronie tvn (?)

                        A co do belki skretnej, to ludzie - o czym tu dyskutowac? Na 108% lepsze bylo tylne zawieszenie w O2 wielowahaczowe, niz belka w O3. To prosty fakt. Producent postanowil zaoszczedzic - i dlatego teraz dal belke wychodzac z zalozenia, ze wiekszosc uzytkownikow tego nie odczuje jakos bardzo, moze bedzie troche bardziej stukac na dziurach, ale na Zachodzie dziur jest malo. A to ze w jakiejs tam Polsce dziur duzo... no to co? Z tym ze cos musieli tak sobie dostroic skoro od 23 tygodnia wedle auto.cz (dawalem dwa dni temu tutaj link) napisali, ze bedzie nieco przestawiona charakterystyka zawieszenia z tylu - w zaleznosci od silnika - w tsi bedzie bardziej ponoc sportowo (twardo?), w dieslu bardziej komfortowo (przynajmniej w tym 1.6).

                        No wiec O2 miala lepsze tylne zawieszenie, O3 ma gorsze - bardziej prymitywne i glosniejsze. Ale watpie zeby to byl powod dla ktorego ktos zrezygnuje z zakupu O3.

                        Tylko po co tutaj sie podniecac, ze mniej znaczy wiecej... ze belka lepsza... bo tansza w serwisowaniu, itd. I co z tego ze troche tansza? Raz na 150.000 km to chyba mozna te kilka stow zaplacic wiecej za lepsze prowadzenie przez taki duuuuzy przebieg, prawda?

                        No ale jest jak jest i mowi sie trudno.
                        Sadze zreszta ze akurat osoby jezdzace w miare przepisowo za bardzo roznicy nie odczuja, no chyba ze na dziurach stuka, albo trzesie, wtedy gorzej.

                        Na koniec ciekawostka - wszyscy wiecie ze jestem zagorzalym przeciwnikiem nowych boczkow drzwi - wykonanych w calosci z plastiku, choc jak podkreslalem juz kilka razy - na oko to wcale zle nie wyglada, i dopoki tego sie nie dotknie to wlasciwie w niczym to nie wadzi. Co wiecej.. choc mnie to razi, to juz sie przyzwyczailem.

                        I teraz mam niespodzianke - spotkalem dzis kolege - ma Seata Exeo kombi z 2009 czy cos takiego, niby to jest to Audi A4 poprzedniej generacji. Niby, ale jak kolega pokazal, jak szybko sie mu zuzywa tapicerka, to faktycznie troche dziwne, w jego O1 ktora tez ma z dwa razy wiekszym przebiegiem tapicerska jest mniej zjechana. Ale najlepsze jest to, ze w Seacie Exeo.... SA CALE PLASTIKOWE BOCZKI DRZWI :-)))) Tak, tak - czyli owe zdziadzenie VAG najpierw wyprobowal w Seacie, a dopiero teraz w Skodzie.

                        Dlatego reasumujac moj wywod dot. boczkow - jest to bzdura - oszczednosc paru euro... ale VAG jest sprytny bo dzieki takiej drobnej bzdurze poziomuje swoje produkty a poza tym przewidzial ze konsumenci sie przyzwyczaja i ... nawet ja sie przyzwyczailem :-)

                        Milego dnia :-)

                        [ Dodano: Pon 06 Maj, 13 15:10 ]
                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        Cóż, po oględzinach O3 i tanim tylnym zawieszeniu, to auto powinno być tańsze w cenniku o jakieś 8tyś zł, a jest tańsze... w produkcji.
                        no wiec tu sie calkowiecie zgadzam - tansze w produkcji - to bylo glowne zalozenie. Podobnie zreszta jak przy Golfie 7 wzgledem 6. Zreszta 6 ponoc byla tansza w produkcji niz 5 mimo ze o wiele lepiej wykonana...

                        Sadze ze nowy Passat tez bedzie tanszy w produkcji.

                        Oby tylko to obtanianie produkcji nie przelozylo sie na jakosc aut....
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • tomekjmopl
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1187
                          • Opel
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          marlej108, dziś oglądałem w salonie Yetiego, czyli model nie najświeższy i ... całe boczki są z czego? :diabelski_usmiech ... z plastiku, również na podłokietnikach w drzwiach jest sławetna ekoskóra znana z O3. Najlepsze, że wczoraj dopieszczałem swoją O2 po zimie i przy okazji teścia Fabia 1 Joy dostała mały refreshing, a ja mogłem się jej tak w sumie pierwszy raz dokładnie przyjrzeć. I tak: słynne boczki drzwiowe w F1 są, uwaga - praktycznie całe materiałowe, a fotele są ładnie obite od spodu osłonami plastikowymi - coś ala jak w O2 (przypomnę, że w Rapidzie w fotelach straszą niczym nie osłonięte prowadnice). Tak więc moi mili wygląda na to, że ... "miętkie" boczki już były ... a teraz liczy się downsizing i oszczędzanie gdzie się da na materiałach. Każdy detal, co bez niego ludziska przeżyją, albo nawet nie zauważą, że coś się zmieniło, to ileś tam centaków, a to razy setki tysięcy sprzedanych aut robi zacną sumkę zapewne :P

                          P.S. W O3 ambition jak się troszku postarać (czytaj: mocniej pociągnąć) uchwyty we wszystkich drzwiach zaczynają wydawać skrzypiące dźwięki - u mnie w 7-letniej OII nie udało się wywołać takiego efektu, chociaż bardzo się starałem :shock:. Już pomijam, że uchwyty mam u siebie takie jakby podgumowane, miłe w dotyku, a w O3 są takie chamskie chropowate ... Podobnych niuansów i w użytych materiałach jak i w wyposażeniu jest więcej na niekorzyść O3, ale nie chce mi się tego nawet wymieniać. Ale faktycznie oszczędzano gdzie się da ... Chociaż, przepraszam - tylną klapę od wewnątrz obili w O3 na "miętko" jakimś dywanem (w OII i Rapidzie mamy tam połać plastiku), tylko na "chuj" mnie to, jak w bagażniku nie jeżdżę? :wink:

                          P.S.2 Kutwa - miało już nie być o boczkach 1 1

                          Komentarz

                          • kurczak1985
                            Rider
                            • 2009
                            • 300

                            Bo te boczki nie sa cale plastikowe.... Nie wiem dlaczego niektorzy pisza ze to plastik... Plastik to jest w fabii, jak ktos nie czuje roznicy no to sory....
                            W exeo ponoc tez plastik.... :lol:
                            Super... Marlej wsiadz do A6 C6 - tym tokiem rozumowania tam dla Ciebie tez bedzie plastik :lol:

                            Komentarz

                            • marlej108
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 4976
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                              Zamieszczone przez kurczak1985
                              Bo te boczki nie sa cale plastikowe.... Nie wiem dlaczego niektorzy pisza ze to plastik...
                              Oooo, co za bzdura :twisted:

                              Kurczak... moze zamiast ogladac O3 tylko na zdjeciach wybierz sie do salonu.

                              Jesli to nie jest plastik, to co to jest?

                              Szmaragdy? Wełna? :diabelski_usmiech
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • rafik11
                                Rider
                                • 2009
                                • 448

                                jeśli chodzi o konkurencje to i30, ceed ma wielowahacz auris podobnie jak G VII w najbiedniejszej wersji ma belkę a bogatszych ma wielowahacz, megane ma chyba belkę. Nie jestem jakimś zwolennikiem OIII bo jak sobie pooglądałem to ewidentnie w środku widać oszczędności wzgledem OII, ale mnie interesuje wersja 4x4 w benzynie co więcej w wersji z dsg co ewidentnie wyklucza konkurencje. No bo cenowo nic z samochodów kombi (SUVa nie chcę, diesel też odpada)raczej w tej cenie nie kupię, no chyba że superba po lifcie jak dadzą sensowny silnik z 4x4 i dsg (a nie v6 3,6l). Mało tego jak sobie poatrzyłem to nawet wersja z dsg (bez 4x4) z silnikiem 1,8 tsi nie ma konkurencji w tej cenie z tymi parametrami. Owszem dość mocno biorę po uwagę i40 lub w i30 ale tam silniki benzynowe dla mnie są za słabe. Gdyby koreańczycy dali silniki turbo, które daja do USA to już bym nim jeździł.

                                Komentarz

                                • Majowy
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 215

                                  Wracając do porównania wykonanego w Automaniaku mnie by ciekawiło jak taki test wyglądałby gdyby oba auta miały przebieg 50-60 tys km, po polskich drogach. Bo w teście były nówki sztuki nie śmigane, piękne i błyszczące. A w realu auta, a w szczególności zawieszenie ulega zużyciu i to na naszych drogach raczej szybko.

                                  I jak by się oba auta zachowały? Belka byłaby jeszcze gorsza, czy nie, a może wielowahacz ze zużytymi amortyzatorami bardziej wyleci?

                                  Szkoda, że nikt nie robi takich testów...

                                  ps. w du... już z tymi boczkami, może w L&K to poprawią, a jak nie to będzie można zmodzić.

                                  Komentarz

                                  • Seed
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 875
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Zamieszczone przez Majowy
                                    w du... już z tymi boczkami, może w L&K to poprawią, a jak nie to będzie można zmodzić.
                                    floka sobie nalożysz :lol:
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz

                                    • andriu21tg
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 1499

                                      marlej108, nie wiem czy dostajesz gazetkę z VW? tam w ostatnim nr. było opisane dlaczego VII jest tańsza.. 40% tej sumy to technologia tłoczenia na gorąco i zgrzewania. A wiec i Octavia, i wszystkie pochodne od VII, na pw mogę ci przesłać cały artykuł... :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        Majowy,

                                        Proponuję zapytać kolegę o nicku Sekundka - ogłaszał się ostatnio, że robi tapicerstwo. Ja swoje boczki właśnie zamierzam wysłać do obszycia skórką. Koszty - zapytaj go, a wtedy problem boczków plastiksowych zniknie jakby go nigdy nie było.

                                        PS. "Moja" O3 zostanie mi dostarczona za 34 godziny :diabelski_usmiech
                                        Już się nie mogę doczekać, jak jakiś pryszczers się podniecam nie wiem czym.
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • kurczak1985
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 300

                                          Zamieszczone przez marlej108
                                          Zamieszczone przez kurczak1985
                                          Bo te boczki nie sa cale plastikowe.... Nie wiem dlaczego niektorzy pisza ze to plastik...
                                          Oooo, co za bzdura :twisted:

                                          Kurczak... moze zamiast ogladac O3 tylko na zdjeciach wybierz sie do salonu.

                                          Jesli to nie jest plastik, to co to jest?

                                          Szmaragdy? Wełna? :diabelski_usmiech
                                          Byłem, widziałem, górna część nawet delikatnie się wgniata naciskając ją palcem. Mówienie, że to chamski, twardy plastik jest sporym nadużyciem...
                                          Przecież na ścisłość 95% aut ma boczki z plastiku, bo przecież to nie jest wełna ani szmaragd :lol: wszędzie plastik fantastik :szeroki_usmiech nawet w BMW :szeroki_usmiech
                                          baaa nawet w golfie :lol: :P

                                          Piramida ma dobre podejście do tematu... liczy się 1.8TSI, bo to załatwia sprawę, a reszta... reszta pierdół staje się nie istotna

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            kurczak1985, tak jak piszesz, 1.8 załatwia sprawę, jakbym jeździł 1.2 to miałbym inne problemy w aucie, zamiast martwić się belką czy boczkami martwiłbym się "zepsutym silnikiem" i to że wskazówka od prędkościomierza coś za wolno pnie się w górę :lol:
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Enriquez
                                              Moja" O3 zostanie mi dostarczona za 34 godziny
                                              pochwal się nowym samochodem - tylko z fotkami !
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • rezon
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 1894
                                                • Volvo
                                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez rafik11
                                                jeśli chodzi o konkurencje to i30, ceed ma wielowahacz auris podobnie jak G VII w najbiedniejszej wersji ma belkę a bogatszych ma wielowahacz, megane ma chyba belkę. Nie jestem jakimś zwolennikiem OIII bo jak sobie pooglądałem to ewidentnie w środku widać oszczędności wzgledem OII, ale mnie interesuje wersja 4x4 w benzynie co więcej w wersji z dsg co ewidentnie wyklucza konkurencje. No bo cenowo nic z samochodów kombi (SUVa nie chcę, diesel też odpada)raczej w tej cenie nie kupię, no chyba że superba po lifcie jak dadzą sensowny silnik z 4x4 i dsg (a nie v6 3,6l). Mało tego jak sobie poatrzyłem to nawet wersja z dsg (bez 4x4) z silnikiem 1,8 tsi nie ma konkurencji w tej cenie z tymi parametrami. Owszem dość mocno biorę po uwagę i40 lub w i30 ale tam silniki benzynowe dla mnie są za słabe. Gdyby koreańczycy dali silniki turbo, które daja do USA to już bym nim jeździł.
                                                ja tam wolę 4x4 niż DSG, jak nie mogę mieć i tego i tego. Ale to wiadomo, każdy patrzy na to, co komu potrzebne. Dla mnie bezpieczeństwo górą nad wygodą.

                                                Komentarz

                                                • kurczak1985
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 300

                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  kurczak1985, tak jak piszesz, 1.8 załatwia sprawę, jakbym jeździł 1.2 to miałbym inne problemy w aucie, zamiast martwić się belką czy boczkami martwiłbym się "zepsutym silnikiem" i to że wskazówka od prędkościomierza coś za wolno pnie się w górę :lol:
                                                  Dokladnie znam ten ból bo 3 lata jezdzilem 1.6MPI i nigdy wiecej.... :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  • rezon
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 1894
                                                    • Volvo
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez Enriquez
                                                    "Moja" O3 zostanie mi dostarczona za 34 godziny
                                                    zdradziłeś S2 :shock:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...