Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ukuk
    Rider
    • 2010
    • 699

    Wyciszenie jest i dla mnie wazniejsze niz miekkie plastiki, dlatego wlasnie jeszcze nie jezdze Octavia...
    A decybelomierzowi nie mozna do konca ufac, bo czasem sie to rozmija z wrazeniami na zywo. I co jeszcze ciekawsze widzialem test gdzie leon wypadl najciszej z calej tej 3-ki... nawet golf wypadl glosniej.

    Komentarz

    • greg505
      L&K
      • 2013
      • 1239

      Wg testow glosnosci ADAC octavia 3 1.8tsi wypada dokladnie tak samo jak passat 1.8 tsi, co ciekawe to o3 1.4 bylo minimalnie cichsze
      Black magic

      Komentarz

      • ukuk
        Rider
        • 2010
        • 699

        ...i to chyba najwiecej mowi o tych testach...

        Komentarz

        • ketivv
          L&K
          • 2011
          • 1155

          Zamieszczone przez marlej108
          wiec Audi A3 sedan za 150.000 zl i A8 za ponad 800.000 (tak! OSIEMSET TYSIĘCY!!!) złotych... i okazuje się, że ciszej jest w.... zresztą sami zobaczcie )))))))))))))
          A3 w tym tescie to benzyna A8 diesel

          Komentarz

          • greg505
            L&K
            • 2013
            • 1239

            Zamieszczone przez ukuk
            ...i to chyba najwiecej mowi o tych testach...
            Jezdzilem oboma autami, wlasciciel passata tez stwierdzil ze przy predkosciach autostradowych jest mniej wiecej tak samo.
            Black magic

            Komentarz

            • ukuk
              Rider
              • 2010
              • 699

              Ciezko mi w to uwierzyc - juz Golf VI od 120 w gore jest wyraznie cichszy od O3.

              Komentarz

              • Prim
                L&K
                • 2013
                • 1040
                • Audi

                greg505, ja mam wrażenie, że O3 jest głośna...
                Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                VW Jetta 1.2 TSI

                Komentarz

                • OrsonTSI
                  Rider
                  • 2010
                  • 716
                  • Volkswagen
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Škoda Octavia MR2015 - dostane nové autorádio bez CD mechaniky a s dotykovou obrazovkou. Nové autorádio je k vidění na nově představené čínské verze Octavie. Na fotografie čínské verze Octavie se můž
                  OII 1,4 TSI Elegance

                  KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                  Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                  Komentarz

                  • greg505
                    L&K
                    • 2013
                    • 1239

                    Zamieszczone przez Prim
                    greg505, ja mam wrażenie, że O3 jest głośna...
                    zgadzam sie, ale niestety passek cichszy nie jest
                    Black magic

                    Komentarz

                    • grzesk
                      Rider
                      • 2010
                      • 296

                      Zamieszczone przez OrsonTSI
                      http://www.skodaoctavia.cz/gallerie/skoda-octavia-mr2015-dostane-nove-autoradio
                      Fajnie by było
                      Jeśli i u nas by taka zmiana była miałbym Swinga kolorowego

                      Pytanie czy tak będzie bo jak na razie z dwóch miejsc mam informacje, że w O3 (poza RS i L&K) u nas nic się nie zmienia z nowym rokiem modelowym.
                      SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                      SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                      Komentarz

                      • Alonzo_
                        RS
                        • 2009
                        • 2460
                        • Hyundai

                        Z tym wyciszeniem to temat ciężki.
                        Wg mnie octa 3 cicha specjalnie nie jest, ale O2 też nie była. Nie może być ciche auto które konstrukcyjnie było ekstremalnie odchudzane i nie jest autem premium - patrz masa własna O3/cena finalna.
                        Także każdy, kto coś kuma w temacie i patrzy na więcej parametrów przed wyborem niż spalanie i V max powinien zdawać sobie z tego sprawę i nie wymagać w niej totalnej ciszy.
                        Ja u siebie mam podobnie. Moje własne odczucia jak i pomiary DB z gazetowych testów mówią że furmanka jakaś idealnie cicha to nie jest- zwłaszcza >120 km/h. Ale jak czytam testy to nigdzie nie przeczytałem, żeby ktoś narzekał, wręcz przeciwnie, często w rubryce + stoi - dobrze wyciszona kabina....Tak piszą ludzie co niby wiele aut stestowali i mają porównanie. To znaczy, że ze mną coś nie tak?
                        Jest też hałas i hałas, każdy inaczej odbiera szumy kół, opływowe , świsty na lusterkach, uszczelkach itd, silnik - każdemu co innego przeszkadza. DB wszystkiego o wyciszeniu nie powiedzą - odbiór hałasu w kabinie to subiektywna sprawa.

                        Komentarz

                        • ukuk
                          Rider
                          • 2010
                          • 699

                          Jak mowisz, z halasem sprawa jest bardzo idywidualna, a do tego sporo ludzi to po prostu ignoraci, ktorzy potrafia ocenic tylko wlasnie spalanie, bagaznik i ewentualnie czy w slalomie dobrze sie trzyma.

                          Wystarczy poczytac opinie o wyciszeniu roznych aut na autocentrum... Najczestsza opinia to:
                          "Samochod bardzo cichy, silnika nie slychac tylko szum wiatru i opon" :lol:

                          Nie wiem jak to komentowac... moze oni wszyscy wczesniej jezdzili jakimis starymi dieslem i maja uraz psychiczny? Bo jak dla mnie przy predkosciach 120+ silnik jest najmniejszym problemem, a najbardziej meczy wlasnie "wiatr i opony".

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez ukuk
                            Bo jak dla mnie przy predkosciach 120+ silnik jest najmniejszym problemem, a najbardziej meczy wlasnie "wiatr i opony".
                            Dla mnie też tyle, że aby męczyły muszę trochę szybciej jechać :twisted:

                            Komentarz

                            • Prim
                              L&K
                              • 2013
                              • 1040
                              • Audi

                              Ja sie nie spodziewałem Eski ale odczucia akustyczne to wg mnie jedyny mankament O3 - oczywiście w moim odczuciu na dystansie 8k. To wrażenie moze potęgować sztywne i wyraźnie lekkie nadwozie - taka wydmuszka trochę....
                              Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                              VW Jetta 1.2 TSI

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                Zamieszczone przez ukuk
                                Wyciszenie jest i dla mnie wazniejsze niz miekkie plastiki, dlatego wlasnie jeszcze nie jezdze Octavia...
                                dobreee...

                                Zamieszczone przez ukuk
                                Ciezko mi w to uwierzyc - juz Golf VI od 120 w gore jest wyraznie cichszy od O3.
                                może jest bardziej opływowy..generalnie golf jest cichy.

                                ostatnio co jeździłem cichymi autami.. . prędkości do 100km/h
                                vectra ostatnia w tdi
                                stara ave w tdi
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • blackpw
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 131

                                  Zamieszczone przez Prim
                                  Ja sie nie spodziewałem Eski ale odczucia akustyczne to wg mnie jedyny mankament O3 - oczywiście w moim odczuciu na dystansie 8k. To wrażenie moze potęgować sztywne i wyraźnie lekkie nadwozie - taka wydmuszka trochę....
                                  Dokładnie, O3 to dla mnie idealne auto, które odpada ze względu na słabe wyciszenie, nie wyobrażam sobie jechać 140km/h przez dłuższy czas, do tego przy pogodzie wietrznej - odczucie to jest mocno spotęgowane. Szkoda.
                                  Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                                  Jest: starszy diesel na B.

                                  Komentarz

                                  • orzel720
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2268
                                    • Superb III (3V3)

                                    hej a czy stopien/ilosc materiałow użytych wyciszenia w OIII zależy od wersji lub silnika???

                                    Komentarz

                                    • Octavianos
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1130

                                      Nie zależy...
                                      SIMPLY CLEVER
                                      Wiesz co dobre :-)

                                      Moja Maszyna
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                      Komentarz

                                      • grzesk
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 296

                                        Pojawił się nowy cennik na rok modelowy 2015.
                                        Ogólnie niewiele zmian. Potwierdziły się przypuszczenia czyli podgrzewana przednia szyba od Ambition do każdego silnika (ale samej jej nie da się zamówić tylko z innymi elementami) i nowe radio Swing przez co cena wersji Ambition poszła o 150 zł do góry.
                                        SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                                        SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                                        Komentarz

                                        • polrob
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 535
                                          • Superb III (3V3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          [b]grzesk[
                                          no i chyba kiera trójramienna znacznie zdrożała, obecnie w elegance kosztuje 550 a chyba była 100 jak pamietam
                                          jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                          była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                          była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                          Komentarz

                                          • grzesk
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 296

                                            Zamieszczone przez polrob
                                            no i chyba kiera trójramienna znacznie zdrożała, obecnie w elegance kosztuje 550 a chyba była 100 jak pamietam
                                            Masz rację.

                                            W związku z tym zrobiłem porównanie z ostatnim cennikiem z 08.04.2014 r. i tak:

                                            - wzrost ceny wersji Ambition o 150 zł w związku z wprowadzeniem nowego radia Swing,
                                            - TPM teraz w standardzie we wszystkich wersjach,
                                            - Elektronicznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień dla wersji Elegance teraz 2150 zł (było 1500 zł),
                                            - Elektronicznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, elektronicznie sterowany fotel pasażera dla wersji Elegance teraz 3700 (było 3000 zł),
                                            - Podgrzewana przednia szyba dostępna teraz dla wszystkich silników, reszta wymagań i cena bez zmian,
                                            - Radio Swing dla Active (kolorowy, 5 calowy, dotykowy wyświetlacz, bez CD, karta SD, z obsługą APPLE po USB, z opcją BT i DAB ale nie dla Active) teraz 800 zł (było 600 zł),
                                            - nie ma już pozycji "Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica (radio) z małym pakietem skórzanym",
                                            - Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica (radio + telefon) z małym pakietem skórzanym teraz 600 zł dla Ambition i 550 zł dla Elegance (było 200 zł dla Ambition i 100 zł dla Elegance) - pewnie z powodu wprowadzenia nowego wzoru (spłaszczona u dołu) ale aż tyle !!!
                                            - nie ma już pozycji "Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica (radio) z małym pakietem skórzanym dla przekładni DSG",
                                            - Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica (radio i telefon) z małym pakietem skórzanym dla przekładni DSG teraz 1000 zł dla Ambition i 900 zł dla Elegance (było 600 zł dla Ambition i 500 zł dla Elegance) - powód jak wyżej ? !!!,
                                            - Pakiet Dynamic (sportowe fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami, tapicerka Dynamic czerwona lub szara, trójramienna kierownica skórzana bez obsługi radia i telefonu, spoiler [tylko dla wersji liftback]) teraz 1050 zł dla Ambition i 1050 zł dla Elegance (było 1000 zł dla Ambition i 1000 zł dla Elegance),
                                            - Lakier niemetalizowany Biel Candy i Błękit Pacific - bez dopłaty,
                                            - Lakier niemetalizowany Biel Laser (nowy wprowadzony) i Czerwień Corrida - 600 zł,

                                            To tak na szybko i więcej nie wyłapałem

                                            W polskim konfiguratorze jeszcze zmian nie uwzględnili (czeski już ma wprowadzone zmiany od kilku dni).
                                            SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                                            SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                                            Komentarz

                                            • lu5asz
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2006
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez blackpw
                                              Dokładnie, O3 to dla mnie idealne auto, które odpada ze względu na słabe wyciszenie, nie wyobrażam sobie jechać 140km/h przez dłuższy czas, do tego przy pogodzie wietrznej - odczucie to jest mocno spotęgowane. Szkoda.
                                              Zawsze mozna oddac auto do firmy,ktora Ci go wyciszy.Pewnie to kwota koło 6.000 ale efekt znakomity.
                                              Kondziu

                                              OCP

                                              Komentarz

                                              • Amix
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 220

                                                - Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica (radio + telefon) z małym pakietem skórzanym teraz 600 zł dla Ambition i 550 zł dla Elegance (było 200 zł dla Ambition i 100 zł dla Elegance) - pewnie z powodu wprowadzenia nowego wzoru (spłaszczona u dołu) ale aż tyle !!!
                                                Nie tak do końca. Była w elegance za 100 zł, ale to była dopłata . Z pakietem dynamik(1050zł) jest trójramienna (goła). Z tego wniosek, że zdrożała o 50zł.
                                                Pakiet dynamik był za 1000zł, a z nową kierownicą 1050zł i tak trzeba dopłacić 100zł za obsługę radia i telefonu
                                                Była - Octavia 1 1.9 TDI 90KM Przebiegła 240KKM. Średnio 20KKM rocznie (12 lat)
                                                Jest - Octavia 3 Elegance 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(szary metal)+ amazing+dynamic(kiera wielofunkc.)+chrom+drive setup+areo+maxi-dot kolor+gsm+life plus+alarm + masę duperelek
                                                Moja szara myszka - Octavia 3
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...303773#1303773

                                                Komentarz

                                                • polrob
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 535
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Amix,

                                                  Zawsze była w dynamicu goła kiera trójramienna, a jak chciałeś mieć sterowanie radiem i telefonem to trzeba było dopłacić 100. Ale również bez tego pakietu kosztowała 100zł w wersji elegance.
                                                  A teraz za trójramienna "sterowaną" trzeba zapłacić w jednym i drugim przypadku 550zł.
                                                  jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                                  Komentarz

                                                  • Amix
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 220

                                                    Sorry - mój błąd. ops:
                                                    Była - Octavia 1 1.9 TDI 90KM Przebiegła 240KKM. Średnio 20KKM rocznie (12 lat)
                                                    Jest - Octavia 3 Elegance 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(szary metal)+ amazing+dynamic(kiera wielofunkc.)+chrom+drive setup+areo+maxi-dot kolor+gsm+life plus+alarm + masę duperelek
                                                    Moja szara myszka - Octavia 3
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...303773#1303773

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...