KIA idzie do przodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    ja nie wiem co widzicie w tych koreańcach
    przecież to takie .... że brak słów
    nie dopracowane, a jak dopracowane to tak że nic nie da się zrobić
    w ix35 po lifcie super rozwiązali mijania z długimi :lol:
    dokładnie to jest jeden palnik z jakąś przesłoną która obstawiam nie pociągnie zbyt długo i ona odpowiada za długie
    zrąbie się i cały czas śmigasz na długich
    teraz weszła i30 w gazie, ale to nic że silnik w testach nie wytrzymywał 50kkm :szeroki_usmiech


    zgodzę się że postęp jest spory, ale tylko design i wykończenie
    natomiast z techniką i rozwiązaniami są sporo z tyłu za ....





    fiatem :lol:

    a, i nie wiem czy wiecie ale hyundai i kia to jedno (hyundai jest właścicielem kia która z założenia ma być gorsza), to tak jak skoda i fałwej
    tylko że skodzie coś wyszło fajnego :lol:

    Komentarz

    • SS
      RS
      • 2010
      • 16209
      • Superb III (3V3)

      #27
      abstinent, wiesz księgowi teraz rządzą i liczy się najpierw zysk Nie mogą dać wszystkiego dobrego bo powtórzą błąd Mercedesa z lat 70/80 XX wieku.
      Pisał Sebastian

      Komentarz

      • sebastian7905
        RS
        • 2009
        • 3580
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #28
        abstinent, wystarczy że poczytasz forum i okaże sie że skoda to takie same gówno jak KIA ,a ta przynajmniej lepiej wygląda (w ostatnim czasie),a i opinie o usterkach są raczej znikome ,chyba że to ja mam takie doświadczenia (czyt zasłyszane opinie) więc nie podniecajmy sie tymi skodami ,ktoś tu napisał że KIA ma słabe materiały wykończeniowe jakieś wgniotki itp ,a w skodzie tzw. zimny boczek na tapicerce drzwi też się wgniata

        Zamieszczone przez abstinent
        a, i nie wiem czy wiecie ale hyundai i kia to jedno (hyundai jest właścicielem kia która z założenia ma być gorsza), to tak jak skoda i fałwej
        tylko że skodzie coś wyszło fajnego :lol:
        no i tu jest podobnie jak na mój gust to Kijance też lepiej wyszło
        Sebastian
        Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
        Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
        Była Black ELEGANCE by sebastian7905
        Wczasy nad morzem - klik

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          sebastian7905, gdybym nie robił przy tym to może i by mi się to podobało
          ale widzę "od środka" i zdecydowanie koreańcom mówię nie :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • sebastian7905
            RS
            • 2009
            • 3580
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #30
            Zamieszczone przez abstinent
            sebastian7905, gdybym nie robił przy tym to może i by mi się to podobało
            ale widzę "od środka" i zdecydowanie koreańcom mówię nie :diabelski_usmiech
            no to OK ,ale ładniejsze są i jeszcze się dopracują
            Sebastian
            Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
            Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
            Była Black ELEGANCE by sebastian7905
            Wczasy nad morzem - klik

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #31
              Zamieszczone przez progressowy
              Piękne auto. Patrząc na te auta kia, widać,że są o wiek do przodu od skody.
              Po tylu latach dopiero O3 można doposażyc w gadzety które w innych markach były dostepne 10l wstecz.
              To jest znowu przegięcie w drugą stronę
              Owszem Kia zrobiła gigantyczny postep na przestrzeni ostatnich 10 lat, ale do np. Skody jej jeszcze troche brakuje.
              Powiedziałbym że obecna Kia to poziom Renault. Stylistycznie samochody są ładne, ale jakościowo i wykończeniowo (zwłaszcza po paru latach eksploatacji) jeszcze im troszeczkę brakuje.
              A co do tego doposazenia Skody w gażdżety które inni mają od dawna, to przyznam, że ie bardzo wiem o co ci chodzi, bo ja takich gadzetów nie znajduję.

              Twindoor do tej pory dostepony jest tylko w Superbie II i ... BMW 5GT.
              Skrętne ksenony z systemem AFS Skoda miała przed VW. To samo z asystentem parkowania - najpierw pojawił sie w S II a dopiero potem w Passacie.
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • raffaluus
                Drive
                • 2012
                • 40

                #32
                Zamieszczone przez Big
                Zamieszczone przez progressowy
                Piękne auto. Patrząc na te auta kia, widać,że są o wiek do przodu od skody.
                Po tylu latach dopiero O3 można doposażyc w gadzety które w innych markach były dostepne 10l wstecz.
                A co do tego doposazenia Skody w gażdżety które inni mają od dawna, to przyznam, że ie bardzo wiem o co ci chodzi, bo ja takich gadzetów nie znajduję.

                Twindoor do tej pory dostepony jest tylko w Superbie II i ... BMW 5GT.
                Skrętne ksenony z systemem AFS Skoda miała przed VW. To samo z asystentem parkowania - najpierw pojawił sie w S II a dopiero potem w Passacie.
                Wymieniłeś dwie rzeczy...a brakuje podstaw w obecnych czasach:
                kamera cofania-mają ją nawet samochody segmentu B,
                łączność z internetem - również dostępna w miejskich autach
                wyświetlacz HUD - brak ( m.in Mazda 3, Citroen ,BMW, Chevrolet )
                aktywne zawieszenie ( Opel, VW )
                podgrzewane koło kierownicy ( Kia ,Hyundai , Opel, BMW i spółka )
                asystent martwego pola ( RVM )
                klimatyzacja ( 3 i więcej stref )
                wentylowane fotele z masażem
                poduszka chroniąca pieszych ( VOLVO ) itd...

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Tak, tylko po co wiele tych rozwiazan w aucie, masz czujniki parkowania, to po co Ci kamera, najczesciej zachlastana jest brudem i tyle z niej korzystania.

                  Internet, moze chodzi o wi-fi w aucie , HUD fajny bajer
                  Aktywne zawieszenie - jest super, do czasu az padnie przy naszych wspanialych drogach.
                  Podgrzewane kolo kierownicy - ja bym wolal, aby w aucie bylo cieplo, wtedy nie trzeba podgrzewanej kierownicy czy siedzen :twisted:
                  Mam te 2 strefy klimy w aucie i generalnie jakby byla jedna to byloby tez idealnie. Faktycznie moze przy dlugiej limuzynie sterowanie odgrzewaniem z tylu przynosi jakies wymierne korzysci, ale nie w autach o dlugosci najczesciej 3,5-4m :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • raffaluus
                    Drive
                    • 2012
                    • 40

                    #34
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Tak, tylko po co wiele tych rozwiazan w aucie, masz czujniki parkowania, to po co Ci kamera, najczesciej zachlastana jest brudem i tyle z niej korzystania.

                    Internet, moze chodzi o wi-fi w aucie , HUD fajny bajer
                    Aktywne zawieszenie - jest super, do czasu az padnie przy naszych wspanialych drogach.
                    Podgrzewane kolo kierownicy - ja bym wolal, aby w aucie bylo cieplo, wtedy nie trzeba podgrzewanej kierownicy czy siedzen :twisted:
                    Mam te 2 strefy klimy w aucie i generalnie jakby byla jedna to byloby tez idealnie. Faktycznie moze przy dlugiej limuzynie sterowanie odgrzewaniem z tylu przynosi jakies wymierne korzysci, ale nie w autach o dlugosci najczesciej 3,5-4m :diabelski_usmiech
                    Zgadzam się z Tobą, kolega BIG pisał, że nie zna takich gadżetów więc tylko je wymieniłem
                    Kolego idąc Twoim tokiem rozumowania...po co Octavia RS , przecież to twarde, nisko zawieszone auto o zbędnych ozdobnikach ( m.in pseudo wydech w RS TDI ), jeżdżace na niskoprofilowych oponach ( które można uszkodzić na naszych wspaniałych drogach ) Nie popadajmy ze skrajności w skrajność.

                    Komentarz

                    • Big
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6389

                      #35
                      raffaluus, nie ma co ciągnać tegop tematu w tym wątku, bo zrobi sie OFF TOP. Powiem ci tylko tykle że wentylowane fotele są jak najbardziej dostępne od dłuższego czasu w Skodzie Superb II, a pozostałe rzeczy, które wymieniłeś, dostepne są w innych markach tak samo jak w Skodzie, od tego, lub zaledwie 2 lat ( po zmianie modeli) lub wogóle nie występują w autach innych niz klasy premium (HUD). POduszkę chorniącą pieszych ma jak narazie Volvo i tylko Volvo, czyli np. taki Mercedes jest beznadziejny bo nie oferuje tego co inni juz od jakiegos czasu oferują, tak
                      Na przykłąd Superb II wchodzac na rynek pod koniec 2008 r. miał mnóstwo nowinek których próżno szukać było u jego konkurentów.
                      Także Skoda nie jest tu jakąś pokrzywdzoną marką.
                      Ale jak pisąłem na początku, nie ten temt i nie to miejsce na ciągnięcie dalej tego wątku
                      Czarny Elegance

                      Komentarz

                      • Alonzo_
                        RS
                        • 2009
                        • 2460
                        • Hyundai

                        #36
                        Zamieszczone przez perfex
                        Zamieszczone przez Alonzo_
                        Zamieszczone przez diablo228
                        kia optima też miała być sukcesem i bić VW czy Skode a wyszło słabo.
                        Dokładnie. A to tylko klasa średnia.
                        Brak sukcesu optimy/i40 wynika moim zdaniem w bardzo dużym stopniu z marnej, a prawdę mówiąc beznadziejnej oferty silnikowej połączonej z kiepskimi, za wysokimi, cenami. Najwyraźniej łatwiej jest narysować i wytłoczyć ładne nadwozie niż skonstruować porządne silniki. Brak mocnych, czyli doładowanych, benzyn i diesli to pomyłka. Naprawdę, niezależnie od ew. uprzedzeń klienci nie chcą dużego auta z silnikiem 1.7td i nie dziwi mnie to.
                        Częściowo zgoda - brak t.benzyn i mocnych diesli, za wysokie ceny odstraszają klientów plus śmieszne upusty i sztywność opcji to "główne grzechy" oferty w średniakach Koreańczyków. Główne i bardzo ciężkie , które przesądziły o znikomej sprzedaży.
                        Bo problem w tym, że najpierw klienta trzeba zachęcić aby mógł się sam przekonać co oferuje produkt. Ale gdy taki jeden z drugim wyprany przez pewne gazetki i "złote myśli" klepane u nas nie zostanie przyciągnięty np korzystną (nie mówię, że jakąś bardzo niską , ale korzystną) ceną czy np silnikami mocnymi (dla amatorów takich jednostek) spojrzy w katalog zobaczy nieatrakcyjną cenę bazową, sztywne opcje no i diesla :shock: 1,7 , który wg kolegi jego Kowalskiego - znawcy co jeździł całe życie 10 letnimi kompaktami 1,6 a swą wiedzę gruntowną wyniósł np z takiej encyklopedii jak AŚ - po prostu nie może jechać w tej budzie ( średniaka) bo "fizyki przecież się nie oszuka" no to co ma zrobić, odwraca się i idzie kupić "asa".... :diabelski_usmiech
                        Co do silnika 1,7 CRDI któryś raz napiszę, że to nie jest problem tego silnika tylko ludzi i bzdur które sami sobie wkręcają. Diesle mocowo w ok 140 km stanowią sporą część sprzedaży. Ale taki niezorientowany człowieczek sądzi, że nie może silnik 1,7 jechać jak 2.0 w podobnej mocy i klepie takie głupoty i żyje sobie w błędzie bo wsadzić dupę i się przekonać już mu się nie chce.
                        Dla potrzebujących mocniejszych diesli i t.benzyn oferta beznadziejna. Jasne, że to wg mnie niezrozumiały błąd ale widocznie w Europie nie chcą nam tego oferować bo sie nie liczymy jak inne rynki.
                        Dalej - jakość np i40 wewnątrz i użyte materiał absolutnie nie odstają od tych "asów" europejskich muszę trochę bronić skośnych. Ale tam gdzie trzeba to robić bo pewne rzeczy mogły być ciut lepiej dopracowane. I tu zgodzę się z Bigiem, o czym parę razy w testach - uczciwi wg mnie testerzy piszą, że w niektórych rzeczach brakuje ostatniego, drobnego szlifu , np odrobinę precyzyjniejszy układ kierowniczy, np czemu nie biksenony a tylko zwykłe zenki, czy może lepiej filtrujące drobne nierówności zawieszenie . Ale znowu bez przesady bo gdy weźmie się choćby takiego "asa" jak schodzące (jakoś nie mogące zejść) mondeo i ten super ekstra jakościowy filc na podłodze, podsufitce i w bagażniku , wygląd i materiał foteli w niższych wersjach to ja dziękuje za taki Wasz obiektywizm. Jeśli porównujemy układ kierowniczy to jak to w mondeo jest bardzo dobrze, lepiej niż w Kia/H ale wykończenie?
                        Każde auto w kompaktach/średniakach ma jakieś tam większe lub mniejsze minusy obiektywnie oceniając, tym bardziej subiektywnie. Ale to dotyczy zarówno europejskich "asów" jak i Korei.
                        Także europejskie "asy" są asami w wielu testach europejskich gazet ale jak sie pomaca i samemu zobaczy już nie jest to takie oczywiste.
                        I to widać po komentarzach. Oczywiście , że twardego ortodoksa niczym się nie przekona bo to taki prawie fanatyk ale wielu nawet nie oglądało, nie jeździło a wygłasza oceny. Swoją drogą płacze się, że nie ma mocnych diesli, czy t. benzyn ale jak przy wielu tematach już było - co innego narzekać jak sie pisze dla pisania a co innego jak stoi się z kalkulatorem w ręce i rzeczywiści kupuje się auto. Ilu z tych narzekających nawet w innych markach kupi tego mocniejszego o 20 koła drożej skoro w sumie nie potrzebuje? Wtedy już nie ma takiego wieszania psów. Choć zupełny brak t. benzyn to minus ale toyota czy honda też nie ma ich w ofercie a wieszać na tym psów się jakoś nie wiesza i ludzie to kupują....
                        Dziś nawet nowe A4 ma słabe plastiki , co trzeszczą.
                        Swoją drogą, tak ogólnie to Panowie namieszaliście tu zdrowo. Temat się zaczął oda auta klasy premium a argumentami są jakieś duperszmity z kompaktów czy B segmentu widzę, które wszędzie jakieś znajdziemy.
                        Dyskusja w takim kształcie bez sensu. No ale zabronić nie można.
                        Ktoś powie, że ja jak zawsze swoje ale staram się być obiektywny i przekonać ludzi, żeby choć spróbowali zanim zaczną oceniać bo nie ma nic głupszego dla mnie niż brak własnego zdania tylko klepanie co inni (a często mało wiedzący teoretycy głośno krzyczą) Co nie znaczy, że uważam, że to takie cudo, co każdemu kto poobcuje z koreańską motoryzacją się ona spodoba. Przecież normalne, że wielu powie ja jednak dziękuję ale wtedy to świadomy wybór.
                        A już kilku było co nawet na forach pisało, że troszkę się zdziwili (in plus) jak dali się namówić i spróbowali.
                        Właśnie z powodu wielu napisanych tu i w innych tematach opinii uważam, że ta KIA K9 czy jak jej tam - nawet jak będzie to naprawdę idealne auto to przez niepoparte renomą i uznaniem marki "przekonanie" rodaków nie odniesie sukcesu a na pewno nie gdy będzie kosztował >200 tyś . Wtedy jak niektórzy tez uważają liczy się już bardzo prestiż i idzie się ku markom premium, uznanym i cenionym - europejskim zazwyczaj u nas. A nie do Kii.
                        Chyba, że za 150 koła. W co wątpię bo 50-70 tyś $ plus akcyza, itd haracze za mocne silniki i robi się koło 200 albo i więcej .
                        Tanio specjalnie nie będzie bo mimo sporej krytyki i słabej sprzedaży Kia/H już od paru lat przecież nie che grać roli tańszego=gorszego. Cena się na różni z konkurencją bo produkty mają zbliżone/podobne choćby od klasy średniej to widać. W kompaktach i niżej też już nie mają się czego wstydzić, nie raz są lepsze i o tym się głośno mówi. To tym bardzie w premium będą twardo próbowali robić sobie opinie nie "premium drugiej kategorii- dla "biednego" Polaka (z jego na dziś niezrozumiałym przekonaniami i uwielbieniem do niby niezniszczalnej niemieckiej motoryzacji) tylko premium równe z innymi. Taki mają widać na razie pomysł na budowanie marki. A że u nas słabo się sprzedaje i ta strategia nie odnosi sukcesu? A kto się przejmuje Polską czy jakimś innym europejskim krajem. Są ważniejsze rynki ma których Kia odnosi sukcesy, np USA
                        Pozdro

                        Komentarz

                        • sebastian7905
                          RS
                          • 2009
                          • 3580
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #37
                          Alonzo_, myslę ze to jest pierwsza i najbardziej obiektywna odp tego tematu do tego ładnie wszystko wytłumaczone ,ja ponoć też mam jeden z najbardziej awaryjnych silników VW ,a tu nic jedzie i jedzie a opinie tych co nigdy nie mieli takiego silnika są wręcz odstraszające ,mimo wszystko mało tu na forum awarii typu pękające głowice itp. a forum duże ,wracając do tematu trzeba najpierw się przekonać na własnej skórze ,a potem wydawać opinie, bo VW np. ma coraz gorszą i może sie okazac że przegra z konkurencją ,ale nic żyjmy stereotypami ja uważam że ta KIA K9 jest ładna ,a koreance na przestrzeni tej dekady zrobili chyba największy postęp
                          Sebastian
                          Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                          Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                          Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                          Wczasy nad morzem - klik

                          Komentarz

                          • Alonzo_
                            RS
                            • 2009
                            • 2460
                            • Hyundai

                            #38
                            Zamieszczone przez sebastian7905
                            Alonzo_, myslę ze to jest pierwsza i najbardziej obiektywna odp tego tematu do tego ładnie wszystko wytłumaczone
                            Dziękuję :wink:

                            Zamieszczone przez sebastian7905
                            ...ja uważam że ta KIA K9 jest ładna ,a koreance na przestrzeni tej dekady zrobili chyba największy postęp
                            +1

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #39
                              ale co to za postęp że podłączam gds i nic nie mogę zrobić bo się nie da :shock:
                              że nawet jest problem ori dzienne ledy dołożyć tak żeby działały wg prawa :?: :lol:

                              dla czego nadal wychodzi auto z fabryki które raz na rok/dwa jest malowane z powodu dupiato rozwiązanych klamek i trzeciego stopu :?:
                              a za 10 lat to z blachy nic nie zostanie :?:

                              Komentarz

                              • paweł2
                                L&K
                                • 2010
                                • 1405

                                #40
                                Zamieszczone przez Alonzo_
                                Co do silnika 1,7 CRDI któryś raz napiszę, że to nie jest problem tego silnika tylko ludzi i bzdur które sami sobie wkręcają. Diesle mocowo w ok 140 km stanowią sporą część sprzedaży. Ale taki niezorientowany człowieczek sądzi, że nie może silnik 1,7 jechać jak 2.0 w podobnej mocy i klepie takie głupoty i żyje sobie w błędzie bo wsadzić dupę i się przekonać już mu się nie chce.
                                Wlasnie i pewnie taki czlowieczek uwaza ze 1.6MPI to byla rakieta ale 1.7Crdi to niejedzie :roll: No bo Kiia to trzeba psy wieszac.
                                50% sprzedazy w OII to byl ten 1.6 i ludzie kupowali jezdzili i na ogol byli zadowoleni,a w przypadku tego diselka w np I40 jest szybciej wystarczy sie przejechac zeby sie przekonac.
                                I jesli koreanczycy utrzymaja tempo postepu to za 3-5lat przy zmianie generacji obecnych modeli moze byc europejczykom bardzo trudno nawiazac walke.
                                Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                Komentarz

                                • perfex
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1117

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Alonzo_
                                  Zamieszczone przez perfex
                                  Zamieszczone przez Alonzo_
                                  Zamieszczone przez diablo228
                                  kia optima też miała być sukcesem i bić VW czy Skode a wyszło słabo.
                                  Dokładnie. A to tylko klasa średnia.
                                  Brak sukcesu optimy/i40 wynika moim zdaniem w bardzo dużym stopniu z marnej, a prawdę mówiąc beznadziejnej oferty silnikowej połączonej z kiepskimi, za wysokimi, cenami. Najwyraźniej łatwiej jest narysować i wytłoczyć ładne nadwozie niż skonstruować porządne silniki. Brak mocnych, czyli doładowanych, benzyn i diesli to pomyłka. Naprawdę, niezależnie od ew. uprzedzeń klienci nie chcą dużego auta z silnikiem 1.7td i nie dziwi mnie to.
                                  Częściowo zgoda - brak t.benzyn i mocnych diesli, za wysokie ceny odstraszają klientów plus śmieszne upusty i sztywność opcji to "główne grzechy" oferty w średniakach Koreańczyków. Główne i bardzo ciężkie , które przesądziły o znikomej sprzedaży.
                                  Bo problem w tym, że najpierw klienta trzeba zachęcić aby mógł się sam przekonać co oferuje produkt. Ale gdy taki jeden z drugim wyprany przez pewne gazetki i "złote myśli" klepane u nas nie zostanie przyciągnięty np korzystną (nie mówię, że jakąś bardzo niską , ale korzystną) ceną czy np silnikami mocnymi (dla amatorów takich jednostek) spojrzy w katalog zobaczy nieatrakcyjną cenę bazową, sztywne opcje no i diesla :shock: 1,7 , który wg kolegi jego Kowalskiego - znawcy co jeździł całe życie 10 letnimi kompaktami 1,6 a swą wiedzę gruntowną wyniósł np z takiej encyklopedii jak AŚ - po prostu nie może jechać w tej budzie ( średniaka) bo "fizyki przecież się nie oszuka" no to co ma zrobić, odwraca się i idzie kupić "asa".... :diabelski_usmiech
                                  Co do silnika 1,7 CRDI któryś raz napiszę, że to nie jest problem tego silnika tylko ludzi i bzdur które sami sobie wkręcają. Diesle mocowo w ok 140 km stanowią sporą część sprzedaży. Ale taki niezorientowany człowieczek sądzi, że nie może silnik 1,7 jechać jak 2.0 w podobnej mocy i klepie takie głupoty i żyje sobie w błędzie bo wsadzić dupę i się przekonać już mu się nie chce.
                                  Dla potrzebujących mocniejszych diesli i t.benzyn oferta beznadziejna. Jasne, że to wg mnie niezrozumiały błąd ale widocznie w Europie nie chcą nam tego oferować bo sie nie liczymy jak inne rynki.
                                  Dalej - jakość np i40 wewnątrz i użyte materiał absolutnie nie odstają od tych "asów" europejskich muszę trochę bronić skośnych. Ale tam gdzie trzeba to robić bo pewne rzeczy mogły być ciut lepiej dopracowane. I tu zgodzę się z Bigiem, o czym parę razy w testach - uczciwi wg mnie testerzy piszą, że w niektórych rzeczach brakuje ostatniego, drobnego szlifu , np odrobinę precyzyjniejszy układ kierowniczy, np czemu nie biksenony a tylko zwykłe zenki, czy może lepiej filtrujące drobne nierówności zawieszenie . Ale znowu bez przesady bo gdy weźmie się choćby takiego "asa" jak schodzące (jakoś nie mogące zejść) mondeo i ten super ekstra jakościowy filc na podłodze, podsufitce i w bagażniku , wygląd i materiał foteli w niższych wersjach to ja dziękuje za taki Wasz obiektywizm. Jeśli porównujemy układ kierowniczy to jak to w mondeo jest bardzo dobrze, lepiej niż w Kia/H ale wykończenie?
                                  Każde auto w kompaktach/średniakach ma jakieś tam większe lub mniejsze minusy obiektywnie oceniając, tym bardziej subiektywnie. Ale to dotyczy zarówno europejskich "asów" jak i Korei.
                                  Także europejskie "asy" są asami w wielu testach europejskich gazet ale jak sie pomaca i samemu zobaczy już nie jest to takie oczywiste.
                                  I to widać po komentarzach. Oczywiście , że twardego ortodoksa niczym się nie przekona bo to taki prawie fanatyk ale wielu nawet nie oglądało, nie jeździło a wygłasza oceny. Swoją drogą płacze się, że nie ma mocnych diesli, czy t. benzyn ale jak przy wielu tematach już było - co innego narzekać jak sie pisze dla pisania a co innego jak stoi się z kalkulatorem w ręce i rzeczywiści kupuje się auto. Ilu z tych narzekających nawet w innych markach kupi tego mocniejszego o 20 koła drożej skoro w sumie nie potrzebuje? Wtedy już nie ma takiego wieszania psów. Choć zupełny brak t. benzyn to minus ale toyota czy honda też nie ma ich w ofercie a wieszać na tym psów się jakoś nie wiesza i ludzie to kupują....
                                  Dziś nawet nowe A4 ma słabe plastiki , co trzeszczą.
                                  Swoją drogą, tak ogólnie to Panowie namieszaliście tu zdrowo. Temat się zaczął oda auta klasy premium a argumentami są jakieś duperszmity z kompaktów czy B segmentu widzę, które wszędzie jakieś znajdziemy.
                                  Dyskusja w takim kształcie bez sensu. No ale zabronić nie można.
                                  Ktoś powie, że ja jak zawsze swoje ale staram się być obiektywny i przekonać ludzi, żeby choć spróbowali zanim zaczną oceniać bo nie ma nic głupszego dla mnie niż brak własnego zdania tylko klepanie co inni (a często mało wiedzący teoretycy głośno krzyczą) Co nie znaczy, że uważam, że to takie cudo, co każdemu kto poobcuje z koreańską motoryzacją się ona spodoba. Przecież normalne, że wielu powie ja jednak dziękuję ale wtedy to świadomy wybór.
                                  A już kilku było co nawet na forach pisało, że troszkę się zdziwili (in plus) jak dali się namówić i spróbowali.
                                  Właśnie z powodu wielu napisanych tu i w innych tematach opinii uważam, że ta KIA K9 czy jak jej tam - nawet jak będzie to naprawdę idealne auto to przez niepoparte renomą i uznaniem marki "przekonanie" rodaków nie odniesie sukcesu a na pewno nie gdy będzie kosztował >200 tyś . Wtedy jak niektórzy tez uważają liczy się już bardzo prestiż i idzie się ku markom premium, uznanym i cenionym - europejskim zazwyczaj u nas. A nie do Kii.
                                  Chyba, że za 150 koła. W co wątpię bo 50-70 tyś $ plus akcyza, itd haracze za mocne silniki i robi się koło 200 albo i więcej .
                                  Tanio specjalnie nie będzie bo mimo sporej krytyki i słabej sprzedaży Kia/H już od paru lat przecież nie che grać roli tańszego=gorszego. Cena się na różni z konkurencją bo produkty mają zbliżone/podobne choćby od klasy średniej to widać. W kompaktach i niżej też już nie mają się czego wstydzić, nie raz są lepsze i o tym się głośno mówi. To tym bardzie w premium będą twardo próbowali robić sobie opinie nie "premium drugiej kategorii- dla "biednego" Polaka (z jego na dziś niezrozumiałym przekonaniami i uwielbieniem do niby niezniszczalnej niemieckiej motoryzacji) tylko premium równe z innymi. Taki mają widać na razie pomysł na budowanie marki. A że u nas słabo się sprzedaje i ta strategia nie odnosi sukcesu? A kto się przejmuje Polską czy jakimś innym europejskim krajem. Są ważniejsze rynki ma których Kia odnosi sukcesy, np USA
                                  Pozdro
                                  Tyyyle pisania po to aby sobie zobiektywizować wybór koreańskiej motoryzacji...
                                  Pozdrawiam
                                  perfex

                                  Octavia HTP

                                  Komentarz

                                  • gadula007
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1174
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #42
                                    Co do "słabych" silników 1.7 w KIA, może koledzy od Superbów 1.6 TDI się wypowiedzą.
                                    Dziś kumpel takiego nowego pojechał odebrać. Prawie płakał, że taki słaby silnik będzie miał.
                                    15 minut temu przyjechał z Warszawy do Gdańska i nie może uwierzyć jak ten mały silnik ciągnie taki duży samochód.
                                    W Skodzie jest 105KM, a KIA ma ich 140.

                                    Komentarz

                                    • perfex
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1117

                                      #43
                                      Zamieszczone przez gadula007
                                      Co do "słabych" silników 1.7 w KIA, może koledzy od Superbów 1.6 TDI się wypowiedzą.
                                      Dziś kumpel takiego nowego pojechał odebrać. Prawie płakał, że taki słaby silnik będzie miał.
                                      15 minut temu przyjechał z Warszawy do Gdańska i nie może uwierzyć jak ten mały silnik ciągnie taki duży samochód.
                                      W Skodzie jest 105KM, a KIA ma ich 140.
                                      Nie uważam że silniki Optimy 1.7td i 2.0b Kii są słabe. One po prostu nie są mocne Co tym bardziej dziwi, że Kia ma w swej ofercie 2.0td 184km i 2.2td 197km a także 2.0tb 275km, a chciażby nawet 1.6tb 200km...
                                      Pozdrawiam
                                      perfex

                                      Octavia HTP

                                      Komentarz

                                      • Tony065
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2497
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                        #44
                                        perfex, gdzie Kia ma ten 2.0TB 275KM :?:
                                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                        @ by Tune-up Gdańsk
                                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                        Antek

                                        Komentarz

                                        • sebastian7905
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3580
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #45
                                          wszyscy narzekają ,ale powtarzam ,czym popisuje się teraz VW ,ciągłe usterki ,nawet świeży temat skrzynie DSG ,ile to tam było do poprawki tych skrzyń ,niech mi ktoś przypomni?
                                          Sebastian
                                          Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                                          Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                                          Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                                          Wczasy nad morzem - klik

                                          Komentarz

                                          • perfex
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1117

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Tony065
                                            perfex, gdzie Kia ma ten 2.0TB 275KM :?:
                                            W USA, 2.0T 274km, 365 Nm.
                                            Pozdrawiam
                                            perfex

                                            Octavia HTP

                                            Komentarz

                                            • Alonzo_
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2460
                                              • Hyundai

                                              #47
                                              Zamieszczone przez perfex

                                              Tyyyle pisania po to aby sobie zobiektywizować wybór koreańskiej motoryzacji...
                                              Bo to miała być obiektywna ocena użytkownika i osoby krótko ale testującej parę innych aut segmentu.
                                              Nie jestem ślepym fanem rzeczy. Nie ważne czy auta czy sprzętu AGD itp.
                                              Staram się przy wyborach decydować pewnymi kryteriami i tu chciałem wykazać że koreańce nie mają już czego się wstydzić i dla niektórych klientów potrafią być ciekawe. Bo takie rzeczywiście są.
                                              Co nie znaczy że zawsze kupuje tylko rozumem. Ale 40-tkę kupowałem i rozumem i oczami. I wyboru nie żałuję :wink:
                                              Dlatego jak widzisz nie starałem się sam sobie wytłumaczyć dlaczego wybrałem koreańca i sie dowartościowywać tylko pisałem jak to faktycznie wg mnie z tym jest i dlaczego podobnie jak średniaki taki i premiumy z Korei u nas nie odniosą sukcesu przy takiej polityce i postrzeganiu marki przez nas, plus kryteria ważne wg mnie przy decyzji o zakupie auta premium
                                              Dla wielu auta koreańskie mają jeden zasadniczy problem, taki że są koreańskie. Ale wg mnie to nie problem tych aut zwłaszcza w najświeższych "odsłonach ", a ludzi którzy tak uważają zwłaszcza gdy ta opinia nie jest poprzedzona osobistym, testem produktu.

                                              Zamieszczone przez perfex
                                              Zamieszczone przez Tony065
                                              perfex, gdzie Kia ma ten 2.0TB 275KM :?:
                                              W USA, 2.0T 274km, 365 Nm.
                                              No i to jest niezrozumiałe dla mnie bo mają mocnego diesla 2.0, te mocną t. benzynę takze silniki dobre są tylko je wstawiać..... Dlaczego nie ma ich u nas w ofercie? Zrozum to człowieku :evil: :!:

                                              Komentarz

                                              • Big
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 6389

                                                #48
                                                Zamieszczone przez sebastian7905
                                                wszyscy narzekają ,ale powtarzam ,czym popisuje się teraz VW ,ciągłe usterki ,nawet świeży temat skrzynie DSG ,ile to tam było do poprawki tych skrzyń ,niech mi ktoś przypomni?
                                                To moze ty przypomnij nam nazwę jakiejkowliek marki, która nie miała ani jednej akcji serwisowej
                                                Kolego przeginasz w drugą stronę ! Jak juz tu parę razy pisałem Hundai/Kia przez ostatnie 10 lat zrobiły gigantyczny postęp, ale jeszcze im ciut, ciut brakuje i takie na siłe wychwalanie ich pod niebiosa nie ma sensu.
                                                W chwili obecnej taka np. Kia Ceed to bardzo porządne auto, ale NIE najlepsze w klasie ! Odnosząc je do O III, to Skoda ma lepsze materiały, lepsze własciwości jezdne i układ kierowniczy, oraz duuuuużo wieskszy wybór silników.
                                                Nie znaczy to że Ceed jest zły ! Nie jest zły !! On jest naprawdę dobry, ale po prostu jeszcze nie najlepszy. Koreańczycy szybko sie uczą i jeszcze szybciej wyciagaja wnioski, wiec moze juz niedługo, ale jeszcze nie teraz, choc już teraz są na równi z niektórymi w Europie.
                                                A co silników w i40 to już kiedys to pisałem. Niestety ale zdania sowjego nie zmieniam. Jak dla mnie, po parokrotnej przejażdżce i40, 1.7 (136 KM) nie jedzie. Porównujac go z jednostkami diesla innych producentów o tej samej mocy.
                                                Czarny Elegance

                                                Komentarz

                                                • raffaluus
                                                  Drive
                                                  • 2012
                                                  • 40

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Big
                                                  A co silników w i40 to już kiedys to pisałem. Niestety ale zdania sowjego nie zmieniam. Jak dla mnie, po parokrotnej przejażdżce i40, 1.7 (136 KM) nie jedzie. Porównujac go z jednostkami diesla innych producentów o tej samej mocy.
                                                  Nie chcę z Tobą polemizować bo widać jesteś wyznawcą jedynej słusznej religii ( VAG über alles ) ale silnik diesla 1,7 w KIA/HYundai ma najlepsze parametry dynamiczne w klasie. Zobacz test porównawczy w najnowszym AŚ na stronie 18 ( INSIGNIA vs I40 ) gdzie opel dostaje w elastyczności 8 sekund ( 80-120 11 s Hyundai , 19 s Opel ) a to już przepaść. Podobnie Passat z silnikiem 140KM - też jest wyraźnie wolniejszy ( 6 sekund ). Patrząc na to obiektywnie Twój 1,8 tsi ( 160 ) mimo większej mocy też nie zrobi krzywdy temu Hyundaiowi ( 60-100 i 80-120 bardzo podobne wartości ). Wracając do tematu, KIA CEED w wersji XL jest lepiej wyposażona , lepiej wykończona i tańsza niż O3 w wersji ELEGANCE. Jak się będzie sprawować pokaże czas...ale od 10 lat nie przypominam sobie w marce KIA/HYundai takiej wtopy jak z silnikami TSI/TDI. no tak...ale one przecież dla Ciebie nie jeżdżą.

                                                  Komentarz

                                                  • Big
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 6389

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez raffaluus
                                                    Nie chcę z Tobą polemizować bo widać jesteś wyznawcą jedynej słusznej religii ( VAG über alles )
                                                    Nie.
                                                    Zamieszczone przez raffaluus
                                                    ale silnik diesla 1,7 w KIA/HYundai ma najlepsze parametry dynamiczne w klasie. Zobacz test porównawczy w najnowszym AŚ na stronie 18 ( INSIGNIA vs I40 ) gdzie opel dostaje w elastyczności 8 sekund ( 80-120 11 s Hyundai , 19 s Opel ) a to już przepaść. Podobnie Passat z silnikiem 140KM - też jest wyraźnie wolniejszy ( 6 sekund ).
                                                    Papier przyjmie wsztystko. Ja natomiast piszę o własnych odczuczuiach z jazdy, a nie z czytania gazetek i są to moje własne odczucia.
                                                    Zamieszczone przez raffaluus
                                                    Patrząc na to obiektywnie Twój 1,8 tsi ( 160 ) mimo większej mocy też nie zrobi krzywdy temu Hyundaiowi ( 60-100 i 80-120 bardzo podobne wartości ).
                                                    To taka szpila na koniec (bo nie było tu słowo o benzynie) - a masz przyłoze ci w coś osobistego, tak 8)
                                                    Po pierwsze nie masz racji, a po drugi nawet gdyby pozostałił mojego S II daleko z tyłu to i tak mam to w d... bo pisze o dieslach i nie porówuję icvh do benzyn, gdyż mija się to z celem.
                                                    Zamieszczone przez raffaluus
                                                    Wracając do tematu, KIA CEED w wersji XL jest lepiej wyposażona , lepiej wykończona i tańsza niż O3 w wersji ELEGANCE
                                                    Co do wyposażenia musiałbym przesledzic cenniki, ale myslę, że mozesz nie mieć racji.
                                                    Co do wykończenia, to NA PEWNO racji nie masz. Kawałek tkaniny na drzwiach nie stanowi o jakości wykonania wnętrza.
                                                    I żeby znów nie było. Uważam, że współczesne koreanskie auta są naprawdę dobre (nie wiem który raz tu już to piszę), ale jeszcze im odrobinę do tych najlepszych brakuje.

                                                    [ Dodano: Sro 20 Lis, 13 09:25 ]
                                                    Zamieszczone przez raffaluus
                                                    no tak...ale one przecież dla Ciebie nie jeżdżą.
                                                    Wytłumacz mi po co ci te personalne wycieczki ?? Podbudowują twoje ego, czy dają ci coś jeszcze innego? Bez personalnych wycieczek nie potrafisz prowadzić kulturalnej dyskusji, tak?
                                                    No cóż do tego trzeba dorosnąć.
                                                    Czarny Elegance

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...