W kwestii celowego usterkowego projektowania produktow podziele sie ciekawostka.
Chodze teraz na nauke jez. niemieckiego. Razem ze mna w grupie jest facet co tez ma Superba bialego kombi tyle ze w wypasionej wersji przed FL, no wiec sila rzeczy nawiazalismy kontakt i tak w czasie dyskusji dowiedzialem sie od niego, ze pracuje w firmie, ktora projektuje urzadzenia agd (takze pod katem wykorzystywanych materialow). Opowiedzial mi, jak dostaja np. zamowienie od firmy (z tego co pamietam to bodajze Indesit) na urzadzenie agd.. cecha charakterystyczna tych zamowien od kilku lat jest:
a) ma byc jak najmniej elementow metalowych, a jak najwiecej plastikowych,
b) konstrukcja ma skladac sie mozliwie z wielu czesci powiazanych ze soba (trudno potem wymienic sam jeden element... tylko trzeba kilka i nagle koszt sie robi taki ze nie warto naprawiac...),
c) konstrukcja nie powinna byc zbytnio odporna na wstrzasy (dokladnie tak powiedzial - to juz qrwa skandal! zeby przyjmowac takie zalozenia konstrukcyjne).
d) materialy konstrukcji maja byc mozliwie tanie (czyli kosztem trwalosci...).
W prywatnej rozmowie ocenil to jednoznacznie - rzecz ma sie zepsuc po gwarancji jak najszybciej i byc nieoplacalna w naprawie...
Oby tak nie bylo z samochodami... :evil:
Chodze teraz na nauke jez. niemieckiego. Razem ze mna w grupie jest facet co tez ma Superba bialego kombi tyle ze w wypasionej wersji przed FL, no wiec sila rzeczy nawiazalismy kontakt i tak w czasie dyskusji dowiedzialem sie od niego, ze pracuje w firmie, ktora projektuje urzadzenia agd (takze pod katem wykorzystywanych materialow). Opowiedzial mi, jak dostaja np. zamowienie od firmy (z tego co pamietam to bodajze Indesit) na urzadzenie agd.. cecha charakterystyczna tych zamowien od kilku lat jest:
a) ma byc jak najmniej elementow metalowych, a jak najwiecej plastikowych,
b) konstrukcja ma skladac sie mozliwie z wielu czesci powiazanych ze soba (trudno potem wymienic sam jeden element... tylko trzeba kilka i nagle koszt sie robi taki ze nie warto naprawiac...),
c) konstrukcja nie powinna byc zbytnio odporna na wstrzasy (dokladnie tak powiedzial - to juz qrwa skandal! zeby przyjmowac takie zalozenia konstrukcyjne).
d) materialy konstrukcji maja byc mozliwie tanie (czyli kosztem trwalosci...).
W prywatnej rozmowie ocenil to jednoznacznie - rzecz ma sie zepsuc po gwarancji jak najszybciej i byc nieoplacalna w naprawie...
Oby tak nie bylo z samochodami... :evil:
Komentarz