1.0TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    Generalnie Artur masz racje.

    Od siebie dopisze ze po prostu auto to produkt i widac producenci postanowili zrobic z tego produkt jednorazowego uzytku - po jakims tam czasie (niezbyt dlugim) auto ma miec do wymienienia tyle rzeczy a ich koszt ma byc taki, ze wlasciwie bardziej sie oplacac ma kupic nowe a nie dalej uzytkowac to samo.

    I w sumie dla Amerykanow czy zachodnich Europejczykow taki uklad sie chyba jak widac sprawdza bo ich stac.

    Przeciez u nas tez dominuja auta uzywane tylko dlatego ze zarabiamy tyle ile zarabiamy.

    W pewnym sensie zachodnioeuropejski/amerykanski styl zakupow samochodow mamy na rynku aut kupowanych na firme, gdzie auta kupuje sie na 2-4 lata i nastepne.

    Byc moze to wszystko zmierza do tego zeby auta byly nie tyle sprzedawane ale wynajmowane wlasnie na okres powiedzmy 4 lat za ktore sie placi abonament. Nie wiem.

    Wiem natomiast ze auta z silnikami spalinowymi to TOTALNY przezytek. Trujaca tandeta funkcjonujaca tylko dlatego ze koncerny paliwowe i motoryzacyjne sie zmowily - stara sie tu wylamac Tesla, ale kto to wie co sie tam stanie gdyby np. jej zalozyciel Elon Musk mial nagle tajemniczy wypadek. Na obecnym systemie transportu w Europie glownym beneficjentem oprocz koncernow paliwowych sa tez panstwa - przeciez podatki w paliwie to juz 60% ceny. http://www.bankier.pl/wiadomosc/Co-s...i-7437770.html

    ps. swoja droga ciekaw jestem jak ten 1.0 tsi sie bedzie sprzedawal... bo ani nie wydaje sie to zapowiadac super osiagow, ani prognozowac trwalosc... czyli ani nie dla milosnikow pedzenia, ani nie dla milosnikow oszczednosci i uzywania auta dluuuuuugo. Wiec moze to silnik wymyslony dla .... firm???
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      r2r, Widzisz, a sa tacy co im oplaca sie kupic na taxe nowe auto z salonu i to nie takie za 60tys tylko 120-160tys i jezdzic nim 5-6lat i wymienic na kolejne nowe. To nie przytyk w Twoja strone, tylko stwierdzenie faktu, ze w tym zawodzie nie kupuje sie tylko starych aut na zabicie, ale rowniez nowe z salonu w jakims celu i jezdzi nimi te pare lat, a potem sprzedaje dalej.

      Powiesz ze 6 letniego Superba 2.0TDI kupionego nowego za 110tys nie sprzeda sie za 30-35tys z przebiegiem 300kkm ?? Sprzeda sie bez problemu. Przeciez 70% diesli z Niemiec ma takie przebiegi i jakos w PL jezdza :lol: Czyli na czysto jak z 1km jazdy zostaje ~0,9zl to takie auto amortyzuje sie na 0 po takim przebiegu lacznie z kosztami eksploatacji i ubezpieczeniem.

      Moze warto jezdzic w 2-3 po 8h jednym autem dziennie i klepac nim jeszcze wiecej km. Wtedy koszty jednostkowe spadaja.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • yunior81
        RS
        • 2010
        • 1657
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez r2r
        Ja rocznie przyjeżdżam więcej niż Kowalski i yunior81 razem wzięci i co mam zrobić :?: :idea:
        Twoje porównanie jest bez sensu bo robisz te kilometry w pracy. Równie dobrze, swoje porównanie mógłby tu wrzucić kierowca TIR'a......
        Mi rocznie do pracy wychodzi ok 2300 km, reszta z tych 30 tysi to dla przyjemności....

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          r2r, dla Ciebie nadaje się idealnie coś z Japonii, np. Avensis 1.8, wolnossak. Taki przejedzie spokojnie i grubo ponad 300kkm, jest wygodny, ale jednak wymaga wyłożenia większej kwoty niż 60 tys. Z tych cenowo przyjemniejszych to może opisane w innym wątku Tipo? Same achy i ochy, więc może ...

          [ Dodano: Nie 17 Lip, 16 15:25 ]
          Zamieszczone przez yunior81
          Zamieszczone przez r2r
          Ja rocznie przyjeżdżam więcej niż Kowalski i yunior81 razem wzięci i co mam zrobić :?: :idea:
          Twoje porównanie jest bez sensu bo robisz te kilometry w pracy. Równie dobrze, swoje porównanie mógłby tu wrzucić kierowca TIR'a......
          Mi rocznie do pracy wychodzi ok 2300 km, reszta z tych 30 tysi to dla przyjemności....
          yunior81, ale rzeczywistość jest jaka jest - są robione te same samochody i dla jeżdżących zawodowo i prywatnie, więc poniekąd pytanie słuszne
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • sew1981
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2009
            • 10986
            • Fiat

            drodzy właściciele 1.2 tsi piszący w tym wątku, uważam, że pożyjemy, zobaczymy co do trwałość małolitrażowych silników Vaga - w tym 1.0 i 1.2....
            Rob ma rację, nad starymi tsi (psującymi się) też wszyscy się zachwycali jak wyszły, ale w okolicach 100 tkm zaczęły się wielu wypadkach "jazdy" spowodowane wadami konstrukcyjnymi (zamierzonymi bądź nie).
            Więc może napiszcie jakie macie naloty realne na blatach co?
            Ja bym ani nie krytykował, ani nie chwalił, tylko czekał.
            Patrząc jednak realnie na to co robi od paru lat Vag, jest jednak prawdopodobieństwo spore, że te silniki się zaczną sypać...niestety. Ale to nie przesądzone, może rzeczywiście coś poprawili (w co śmiem wątpić, patrząc na zamierzenie producentów i dotychczasowe historie, że właśnie ma się sypać po gwarancjach). To chyba dziś stało się normą i tak robią nas w "balona".., nie tylko Vag oczywiście, to tendencja rynkowa :evil:
            Mój brat wziął niedawno w leasing nowego SIII 1.4 tsi dsg, powiedziałem mu, że przed dłuższy czas końcem gwary ma pociskać ostrzej autem, żeby skrzynia dq200 (suche sprzęgła) zdąrzyła się rozlecieć tuż przed końcem gwarancji, a nie po niej :lol: :lol: jeśli na kliencie trzepią wielokrotny hajs już z założenia, to trzeba sobie jakoś radzić.... :roll:

            Komentarz

            • yunior81
              RS
              • 2010
              • 1657
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              sew1981, nie można tez popadać w "paranoje" pod kątem wyboru samochodu. Nie ma samochodu beż wad, mniejszych lub większych i nie wszystkie auta one dotyczą. Niestety to losowa sprawa. Ci co kupują samochód na max. 3/4 lata nie będą wnikali w "szczegóły". Większy problem mają klienci kupujący samochód na 7 lat i więcej - chyba zostają tylko japońce.

              Komentarz

              • sew1981
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2009
                • 10986
                • Fiat

                yunior81, no racja :wink:
                z tymże mój brat kupił superba z myślą przynajmniej o tych 5/7 latach właśnie. zobaczymy jak się spisze nowe 1.4 tsi z dsg w SIII. Rocznie robi maks 20 tkm. choć też prawda, że jak leasing się skończy po 4 latach, to może zachce mu się zmienić, kto wie....Pewnie i finansowo tak korzystniej w sumie.

                Komentarz

                • orzel720
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 2274
                  • Superb III (3V3)

                  Zamieszczone przez sew1981
                  SIII 1.4 tsi dsg
                  miałeś możliwość przejechania się jako kierowca jak to jedzie ? to 150KM?

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14908
                    • Octavia IV (NX3)

                    sew1981, . Słabsze silniki TSI są bardziej wysilone podczas jazdy - mała moc. Mocniejsze silniki TSI mają zapas mocy, ale jak powiedział mi pewien mechanik, ta moc jest za duża do słabych materiałów z których są zrobione i silniki i sprzęgła i skrzynie. Wszystko rozbija się o oszczędności!!!!! Jak się nie obrócisz.... zawsze z tyłu. Na przykład mam OIII w robocie. 1,4 TSI 140 KM - po 60.000 km poszło sprzęgło i skrzynia. Pracuję tam dość długo i to jest piąty samochód jaki znam. Nawet Polonezy jeździły dużo dłużej bez takich awarii. Tu nie chodzi o pojemność silnika ale o oszczędzanie i założenie, że ma się wysrać. I się wysra każdy, i mały i duźy. Już skończyły się czasy milionowych przebiegów.
                    pozdrawiam - Darek
                    ​​

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      Bo to wyglada tak ze dla nas ten samochod to jest dalej fortuna i marzenie.

                      Jak stanie sie to narzedziem pracy za 15-25tys to bedziemy miec do niego inne podejscie.

                      Za granica sa ludzie ktorzy dieslem robia 100kkm rocznie, a sa tacy co ledwo nakreca nim 15-20kkm, bo taki maja tez limit w wynajmie dlugoterminowym auta. I wlasnie z takich miejsc biora sie diesle z malymi przebiegami A wiec woz ma jezdzic, przejezdzic te 3-4 lata najmu i potem leci dalej czyt. jedzie na wschod od odry.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        Zamieszczone przez sew1981
                        Mój brat wziął niedawno w leasing nowego SIII 1.4 tsi dsg
                        sew1981, biorąc pod uwagę Twój VAGo-TSI-sceptycyzm to jednak widać, że idzie lepsze i nowsze, jeżeli bratu pozwoliłeś kupić TSI i w dodatku z DSG . I obawiasz się bardziej skrzyni niż silnika. Ostatnio czytałem, że w nowym Polo w ofercie benzyniaków będą 3 lub 4 warianty 1.0TSI, więc te obecne 1.2 będą wtedy uważane za pełnokrwiste agregaty mocy i kto wie, może będą nawet poszukiwane na rynku używek . Niemalże każdy producent obecnie ma lub będzie miał w ofercie 1-litrowy doładowany silnik, ale najważniejsze, że my już wiemy...tylko TSI będą się sypać :lol:

                        [ Dodano: Nie 17 Lip, 16 22:03 ]
                        Zamieszczone przez ruwado
                        Na przykład mam OIII w robocie. 1,4 TSI 140 KM - po 60.000 km poszło sprzęgło i skrzynia. Pracuję tam dość długo i to jest piąty samochód jaki znam.
                        Piąty w sensie, że poleciało już 5 szt O3, skrzynie i sprzęgła?
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          ruwado, trzeba kupować mocne benzyny np 2 litrowe to wtedy nie będzie problemów, że silnik, sprzęgło czy skrzynia słaba :wink:

                          To że sprzęgła padają przy przebiegach rzędu 60kkm to wcale sie nie dziwię, soft dsg jest tak ustawiony aby silnik zawsze pracował w dolnym zakresie obrotów a to wiemy jak się kończy dla sprzęgla czy skrzyni...
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • r2r
                            RS
                            • 2008
                            • 4721
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Moze warto jezdzic w 2-3 po 8h jednym autem dziennie i klepac nim jeszcze wiecej km. Wtedy koszty jednostkowe spadaja.
                            Sprawę blokują przepisy, przyjemnej u mnie w mieście. Na jedno auto przypada jedna licencja, przypisana konkretnemu kierowcy. Nie można mieć na jedno auto przypisanych dwóch kierowców. W Niemczech jest to prawnie inaczej rozwiązane. Tam przychodzisz "do pracy", wsiadasz w majonezowego Mercedesa i wozisz ludzi. Po 8 godzinach przychodzi następny i Cię zmienia, auto nie stygnie. Taksówka jest sklasyfikowana jako auto należące do firmy X, świadczące usługi. Ilość kierowców dowolna.
                            W Polsce w tym temacie panuje istna Rumunia. Tłuczesz swoje prywatne auto biorąc na siebie wszystkie koszta eksploatacji i działalności gospodarczej, chociaż wiem że np. w Warszawie z tym już kombinują i powstają pierwsze firmy gdzie ktoś kupuje flote kilkunastu aut i wynajmuje kierowców. Niestety co miasto to inna interpretacja przepisów.
                            Zamieszczone przez yunior81
                            Zamieszczone przez r2r
                            Ja rocznie przyjeżdżam więcej niż Kowalski i yunior81 razem wzięci i co mam zrobić :?: :idea:
                            Twoje porównanie jest bez sensu bo robisz te kilometry w pracy. Równie dobrze, swoje porównanie mógłby tu wrzucić kierowca TIR'a......
                            Mi rocznie do pracy wychodzi ok 2300 km, reszta z tych 30 tysi to dla przyjemności....
                            Ja niczego nie porównuję, tylko stwierdzam, że jednak robimy te kilometry, czy dla przyjemności, czy dojeżdżając do pracy, czy jakoklwiek inaczej. Im większa ich ilość, tym mniej spokojnego sumienia i tym więcej zacieszu na twarzy producentów, szepczących pod nosem "zaraz mu się spieprzy i będzie musiał przyjść po nowe, albo płacić za naprawę".
                            Zamieszczone przez Northeusz
                            r2r, dla Ciebie nadaje się idealnie coś z Japonii, np. Avensis 1.8, wolnossak.....
                            ...i przyznam, że to jest myśl :idea:
                            Bardziej skłaniałbym się ku Corolli, ale to tylko kwestia gustu. Podoba mi się jej bryła. Skromna, bezpośrednia, nie mająca aspiracji do limuzyny, a jednak na swój sposób zachowawczo elegancka.
                            Siedzą tam silniki VVT-i, a on nich nie mam niestety pojęcia. Bardziej od osiągów, interesuje mnie ich awaryjność itd. Wujek googiel niestety nie wypluwa na ich temat za dużo informacji.

                            PS: ogólnie malkontenctwo na TSI już mi przeszło. Długo mi zajęło pojęcie w jak marną stronę zmierza motoryzacja i że te turbodoładowańce już nie zniką. Zrozumiałem też, że stawianie tezy (TSI to zło i chujnia) z odgórnym zaznaczeniem, że zdania się nie zmieni, to nie dialog ale tkwienie w swoim jak krowa, która nie zmienia poglądów.
                            Z tym, że....jak widzisz fajne buty i masz ochotę je kupić, ale czytasz na fachowym forum że jednemu się rozklejają, drugiemu po joggingu śmierdzą że fujjj :ble , a trzeciemu zerwały się sznurówki przy trzecim sznurowaniu, to jednak trudno ulec tej magii i buty przestają być już takie fajne jako potencjalny przedmiot kupna. No nie tak... :?: :idea:
                            Artur

                            Komentarz

                            • crom.de
                              RS
                              • 2012
                              • 1545
                              • Superb II (3T4)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              r2r, bierz tippo! Tanio, wytrzymałe i do gazu. Cóż chcieć więcej?
                              - Superb
                              - Panda 1.2

                              Komentarz

                              • Northeusz
                                RS
                                • 2010
                                • 1677
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                Zamieszczone przez piramida
                                To że sprzęgła padają przy przebiegach rzędu 60kkm to wcale sie nie dziwię, soft dsg jest tak ustawiony aby silnik zawsze pracował w dolnym zakresie obrotów a to wiemy jak się kończy dla sprzęgla czy skrzyni...
                                piramida, w sumie to nie wiemy czy poszło DSG czy manual, wiadomo tylko, że przy 60 kkm
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14908
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  Northeusz, poszedł manual, ten sam kierowca od kilkunastu lat i którys już samochód. I pierwszy taki przebój.
                                  pozdrawiam - Darek
                                  ​​

                                  Komentarz

                                  • Shplus
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 31

                                    Nie wiem przypadkowo czy to nie off topic ale z ciekawości proszę o Wasz wybór samochodu służbowego po rabacie flotowym za takie same pieniądze, pomiędzy:

                                    Skoda Octavia liftback 1,0 TSI 115KM 6 biegowa skrzynia biegów, wersja Ambition, a Seat Leon Kombi 1.2TSI 110KM 5 biegowa skrzynia biegów, wersja Style.

                                    Który byście wybrali?

                                    Komentarz

                                    • micrusec
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 559

                                      Ja bym stawiał na paskowy 1.2 TSI, po pierwsze to 4 cylindry więc lepsza kultura pracy, co prawda 16V głowica wymusza troszkę wyższe kręcenie silnika niż owe 3 cylindry, ale nie jest to uciążliwe. Jeśli auto będzie po autostradach jeździć dużo to raczej skrzynia 6 biegowa manualna w każdym wypadku. Seat dłuższa gwarancja, nie?

                                      Komentarz

                                      • Scrappy Coco
                                        Classic
                                        • 2015
                                        • 28

                                        micrusek w 1.2 TSI nie ma różnicy w obrotach pomiędzy 5 biegiem w skrzyni 5-cio biegowej a 6 biegiem w skrzyni 6-cio biegowej. Więc na autostradę skrzynia nie ma znaczenia
                                        Jeśli pomogłem bardzo proszę o naciśnięcie "pomógł"

                                        Komentarz

                                        • crom.de
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1545
                                          • Superb II (3T4)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Zamieszczone przez Scrappy Coco
                                          w 1.2 TSI nie ma różnicy w obrotach pomiędzy 5 biegiem w skrzyni 5-cio biegowej a 6 biegiem w skrzyni 6-cio biegowej.
                                          Ciekawe. W Fabii jednak jest subtelna różnica. 5 kręci ponad 3000@130/h a 6 lekko poniżej. Może być, że to inna skrzynia.
                                          - Superb
                                          - Panda 1.2

                                          Komentarz

                                          • Scrappy Coco
                                            Classic
                                            • 2015
                                            • 28

                                            Zamieszczone przez crom.de
                                            Ciekawe. W Fabii jednak jest subtelna różnica. 5 kręci ponad 3000@130/h a 6 lekko poniżej. Może być, że to inna skrzynia.
                                            Było już to wałkowane w jakimś wątku w dziale O3. Nawet zdjęcia były wklejane i nie było żadnych różnic
                                            Jeśli pomogłem bardzo proszę o naciśnięcie "pomógł"

                                            Komentarz

                                            • dekoman
                                              Drive
                                              • 2016
                                              • 42
                                              • Octavia III (5E3)

                                              Shplus, Leon jest wielkości Rapida więc przestronnością wygrywa O3
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9943
                                                • Ford

                                                Zamieszczone przez dekoman
                                                Shplus, Leon jest wielkości Rapida więc przestronnością wygrywa O3
                                                Toledo jest wielkości Rapida...
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • perfex
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1117

                                                  Zamieszczone przez Agamek12
                                                  Toledo jest wielkości Rapida...
                                                  Toledo jest Rapidem.... to jedno g. 8)
                                                  Pozdrawiam
                                                  perfex

                                                  Octavia HTP

                                                  Komentarz

                                                  • dekoman
                                                    Drive
                                                    • 2016
                                                    • 42
                                                    • Octavia III (5E3)

                                                    Agamek12, czepiasz się, chodziło mi że O3 jest większa i jak napisałem przestronniejsza a przy wymiarach Leona dł. -4263, szer.- 1784, wys.- 1459 i rozstawie osi 2636, a porównując Rapida Spaceback dł. 4304, szer. 1706, wys. 1459 i rozstawie osi 2602 chyba mogłem tak napisać. A kolega zastanawia się między Leonem a O3.
                                                    Pozdrawiam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...