1.0TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9943
    • Ford

    dekoman, ale Leon ma być kombiakiem...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • dekoman
      Drive
      • 2016
      • 42
      • Octavia III (5E3)

      Agamek12,tu masz rację , ale z pozycji kierowcy to niewiele zmienia w kwestii przestronności między kombi a hatchbackiem. Choć bagażnik w kombi oczywiście większy. Ale nasza polemika jest nieistotna i nie na temat, kolega Shplus, pytał ja odpisałem swoje wrażenie i mój wybór. On wybierze co zechce.
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • Shplus
        Classic
        • 2014
        • 31

        Zamieszczone przez dekoman
        Agamek12,tu masz rację , ale z pozycji kierowcy to niewiele zmienia w kwestii przestronności między kombi a hatchbackiem. Choć bagażnik w kombi oczywiście większy. Ale nasza polemika jest nieistotna i nie na temat, kolega Shplus, pytał ja odpisałem swoje wrażenie i mój wybór. On wybierze co zechce.
        Z pozycji kierowcy to niewiele zmienia, ale z pozycji 2 dorosłych do 175 cm + 2 dzieci z wózkiem i bagażem to już zmienia dlatego właśnie jeśli się zdecyduje na Leona to tylko w wersji kombi, która jest wtedy porównywalna z Octavia liftback jednak jest bardziej uniwersalna.

        Komentarz

        • dekoman
          Drive
          • 2016
          • 42
          • Octavia III (5E3)

          Shplus, wsiądź do jednego i drugiego i wtedy zdecyduj. Prowadzicie dyskusje ze mną a ja wyraziłem własne zdanie odpowiadając na zapytanie Shplus, byłem w salonach obydwu marek, porównałem i wybrałem Octavię 3 (odbiór w sierpniu). Opowiadanie o uniwersalności i porównywanie obydwu aut bez jazdy próbnej jest bez sensu. Ja np. wolałbym Porsche Panamera ale z praktyczności go nie kupię, chociaż jazda nim to sama przyjemność. A tak w ogóle to już pisałem iż jest to moje zdanie, mogę je mieć?
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Zamieszczone przez r2r
            Niestety co miasto to inna interpretacja przepisów.
            No to tego nie wiedzialem. U nas nie ma z tym problemu. Kazdy ma tylko swoja kase, bo kazdy jezdzi na swojej dzialalnosci. Z drugiej strony dziwne to, co kogo interesuje jakie auto jest wpisane w licencje.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • r2r
              RS
              • 2008
              • 4721
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Maicroft, wiesz jak to z urzędami.....tam wszystkich interesuje Twój interes :evil:
              Artur

              Komentarz

              • crom.de
                RS
                • 2012
                • 1545
                • Superb II (3T4)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Taki mały off topic dla maruderów: ktoś kojarzy kto pierwszy wprowadził do sprzedaży samochód z litrowym silnikiem turbo i ponad 100 koni pod maską? :P Jednak wtedy było chyba za wcześnie na taką innowację, mimo to silnik był trwały i często latał w motorsporcie.
                - Superb
                - Panda 1.2

                Komentarz

                • kult0035
                  Rider
                  • 2011
                  • 265
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez crom.de
                  kto pierwszy wprowadził do sprzedaży samochód z litrowym silnikiem turbo i ponad 100 koni pod maską?
                  crom.de, Daihatsu Charade GTI?

                  Charade GTI

                  Komentarz

                  • pietrek125
                    Rider
                    • 2012
                    • 416
                    • Octavia II combi (1Z5)

                    Zamieszczone przez shok
                    Mój kolega z pracy ma Polo 1.2 tdi jeździ eco. Zrobił już prawie 300tys.kmi zmienia olej raz w roku średnio co 40-50 tys km. Najlepsze ze leje olej 5w40 twierdząc, ze to longlife. Fakt ze auto grzeje przed i studzi po jeździe. Ale silnik nadal chodzi. Kiedyś opisze historie w wątku olejowym ale czekam aż pokona 300tys km. Jak mu powiedziałem ze ja zmieniam co 10-11tys km to mnie wyśmiał i powiedział ze nie mam co z pieniędzmi robić :wink: Taki mały OT
                    Jakbym chciał jeździć ECO to bym sobie kupił rower...

                    [ Dodano: Pią 22 Lip, 16 20:48 ]
                    Zamieszczone przez ruwado
                    sew1981, . Na przykład mam OIII w robocie. 1,4 TSI 140 KM - po 60.000 km poszło sprzęgło i skrzynia. Pracuję tam dość długo i to jest piąty samochód jaki znam. Nawet Polonezy jeździły dużo dłużej bez takich awarii. Tu nie chodzi o pojemność silnika ale o oszczędzanie i założenie, że ma się wysrać. I się wysra każdy, i mały i duźy. Już skończyły się czasy milionowych przebiegów.
                    Czy ja wiem... http://www.autoscout24.pl/oferty/fia...Cowy-289759975


                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                    Komentarz

                    • sew1981
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10986
                      • Fiat

                      orzel720, jeszcze nie jechałem, narazie tylko oglądałem w garażu, bo nie było czasu, ale może na dniach się karnę, to Ci napiszę jak to jedzie. Brat chwali, że dobra dynamika.

                      [ Dodano: Nie 24 Lip, 16 15:11 ]
                      kult0035, chyba szybciej był suzuki swift I 1.0 turbo (1985-1989) i jego całe 71 ps :wink:
                      ale i tak nie ma co ich porównywać do nowych silników. Jak niektórzy pisali wyżej, dziś ma się psuć z założenia producenta już po jakimś czasie :|

                      Komentarz

                      • Dig Dug
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1306
                        • Seat

                        Ja odnośnie 1.0 TSi powiem tylko, że byłem wczoraj na przeglądzie w Skodzie z moją Fabiozą i rozmawiałem ze sprzedawcą, który powiedział mi, że maska w O3 w wersji 1.0TSi jest cięższa niż w wersjach poprzednich. Jest specjalnie wygłuszana, pod 1.0 TSi.
                        Nie miałem okazji sprawdzić, bo nie mają na wystawce, ani na jazdach wersji 1.0TSi. Stąd może ktoś wie i potwierdzi lub zaprzeczy. Ale fakt, 3 cylindrowiec będzie bardziej hałasował i muszą się ratować.

                        A osobiście nie kupie 1.0 TSi, ani 3 cylindrowego silnika w żadnej z marek samochodowych.
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz

                        • yunior81
                          RS
                          • 2010
                          • 1657
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          1,0 tsi jaki jest i bedzie mozna przewidzieć bez kupowania a tu juz 8 strona leci....... :wink: az strach pomysleć co bedzie jak sie pare sztuk na forum pojawi......

                          Komentarz

                          • orzel720
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2274
                            • Superb III (3V3)

                            Zamieszczone przez sew1981
                            orzel720, jeszcze nie jechałem, narazie tylko oglądałem w garażu, bo nie było czasu, ale może na dniach się karnę, to Ci napiszę jak to jedzie. Brat chwali, że dobra dynamika.|
                            OK czekam

                            Komentarz

                            • Shplus
                              Classic
                              • 2014
                              • 31

                              ... ciekawe tylko dlaczego Golfa z silnikiem 1,0TSI tak chwalą; oglądałem kilka testów na Youtube oraz poczytałem na Google. Reasumując, silnik jest w miare dynamiczny i elastyczny przy tym cichy i oszczędny porównując np. z 1,2TSI,a na pewno lepszy niz konkurencja z porównywalnymi silnikami 3 cylindrowymi.

                              Komentarz

                              • yunior81
                                RS
                                • 2010
                                • 1657
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez Shplus
                                ... ciekawe tylko dlaczego Golfa z silnikiem 1,0TSI tak chwalą
                                ..... ciekawe dlaczego TSI po wprowadzeniu na rynek zrobili silnikiem roku a potem..... wszyscy wiemy jak było....

                                Komentarz

                                • dekoman
                                  Drive
                                  • 2016
                                  • 42
                                  • Octavia III (5E3)

                                  Prawdopodobnie przyczyną awarii jest również wydłużony okres wymiany oleju, wśród użytkowników którzy stosują od początku wymianę oleju co 15tyś km lub 1rok problem nie jest tak częsty. No i nie wolno bagatelizować pierwszych objawów zużycia napinacza, często posiadacze tych tsi na które narzekamy mówili, że przed awarią mieli "takie terkotanie" po uruchomieniu silnika, które ustępowało po chwili więc jeździli dalej i później już był kosztowny remont.
                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • pietrek125
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 416
                                    • Octavia II combi (1Z5)

                                    Zamieszczone przez Shplus
                                    ... ciekawe tylko dlaczego Golfa z silnikiem 1,0TSI tak chwalą; oglądałem kilka testów na Youtube oraz poczytałem na Google. Reasumując, silnik jest w miare dynamiczny i elastyczny przy tym cichy i oszczędny porównując np. z 1,2TSI,a na pewno lepszy niz konkurencja z porównywalnymi silnikami 3 cylindrowymi.
                                    Z skàd ta pewność że jest cichszy od 1,2 tsi i lepszy od konkurencji ? 3 cyl. Zawsze będą emitować większe wibracje od 4-cyl chyba , że dali wałki wyrównujące... ale to by było bez sensu oszczędzać na cylindrze, a potem dokłdać wałki i napęd do nich...

                                    [ Dodano: Wto 26 Lip, 16 13:15 ]
                                    Zamieszczone przez dekoman
                                    Prawdopodobnie przyczyną awarii jest również wydłużony okres wymiany oleju, wśród użytkowników którzy stosują od początku wymianę oleju co 15tyś km lub 1rok problem nie jest tak częsty. No i nie wolno bagatelizować pierwszych objawów zużycia napinacza, często posiadacze tych tsi na które narzekamy mówili, że przed awarią mieli "takie terkotanie" po uruchomieniu silnika, które ustępowało po chwili więc jeździli dalej i później już był kosztowny remont.
                                    problemem małych TSI to nie tylko problem z rozrządem, który został z resztą dość szybko wyminiony na pasek...


                                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                    Komentarz

                                    • dekoman
                                      Drive
                                      • 2016
                                      • 42
                                      • Octavia III (5E3)

                                      "problemem małych TSI to nie tylko problem z rozrządem, który został z resztą dość szybko wyminiony na pasek..."

                                      ('pietrek125, ') Z chęcią dowiem się jakie jeszcze problemy z małymi TSI występują.

                                      Pozdrawiam.
                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • pietrek125
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 416
                                        • Octavia II combi (1Z5)

                                        Zamieszczone przez dekoman
                                        "problemem małych TSI to nie tylko problem z rozrządem, który został z resztą dość szybko wyminiony na pasek..."

                                        ('pietrek125, ') Z chęcią dowiem się jakie jeszcze problemy z małymi TSI występują.

                                        Pozdrawiam.
                                        pierścienie, tłoki, zawory...


                                        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2009
                                          • 10986
                                          • Fiat

                                          orzel720, odnośnie S3 1.4 tsi dsg brata - jechałem wczoraj pare km. auto jeszcze nie dotarte, ma na blacie 900 parę km...więc za mocno nie dusiłem, czuć ze ładnie idzie nawet. Auto nowe, ale już delikatne takie lekkie zawieszenie w dsg na zmianie biegów jak delilakatnie się przyśpiesza, między biegami, nie wiem jak to nazwac - przywieszenie, niby nic, ale slychać lekko." Chyba tttm. A tak bardzo pozytywne odczucia. Ciche, wygodne, duże auto. Jedyna wada, że na "drive" skrzynia ma absurdalnie niskie obroty (zrzuca nisko od 1200 ciągnie do maks 2000 - porusza w zakresie obrotów znanych z autobusów i ciężarowek), szczególnie jak na taki silnik - małe turbo i skrzynie. Według mnie jak ktoś by tylko delikatnie jeździł to by zakatował to auto wcześniej czy później na takim trybie. przy 130 masz 2 trpm - a to nie diesel ani ogromna benzyna v6/v8, a benzyna o malej pojemności, nie musi miec ponad 3 wiadomo, ale te minimum 2,5 myśle było by wskazane dla takiej "kosiarki" przy takich prędkościach...no niby jak mocno depniesz to zmienia wyżej i ma też ten ACT (odłącza 2 cylindry w czasie wolnej jazdy), ale według mnie idealne (normalne) obroty ma na programie sport (nawet jeśli jedziesz bez butowania) lub jak sam zmieniasz + i -.
                                          generalnie przyzwoite, piękne auto, silnik cichy i elastyczny...pytanie ile pożyje na takiej konfiguracji z dsg to wszystko :wink:

                                          Komentarz

                                          • crom.de
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 1545
                                            • Superb II (3T4)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Zamieszczone przez kult0035
                                            crom.de, Daihatsu Charade GTI?
                                            Ano Zgadałeś. Jednak wtedy to był zbyt odważny krok, a dziś sporo osób szuka tych autek. Ok waży mniej niż OIII, ale koncept to nic nowego.

                                            Zamieszczone przez pietrek125
                                            ale to by było bez sensu oszczędzać na cylindrze, a potem dokłdać wałki i napęd do nich...
                                            Wałek wyrównoważający w 0.9 TwinAir od Fiata robi wrażenie, kto wie jaki czai się w 1.0TSI.
                                            - Superb
                                            - Panda 1.2

                                            Komentarz

                                            • dekoman
                                              Drive
                                              • 2016
                                              • 42
                                              • Octavia III (5E3)

                                              Zamieszczone przez pietrek125
                                              Zamieszczone przez dekoman
                                              "problemem małych TSI to nie tylko problem z rozrządem, który został z resztą dość szybko wyminiony na pasek..."

                                              ('pietrek125, ') Z chęcią dowiem się jakie jeszcze problemy z małymi TSI występują.

                                              Pozdrawiam.
                                              pierścienie, tłoki, zawory...
                                              ('pietrek125, ') tak ale ten problem występował w 1,8 TSI, a post i moje pytanie dotyczy małych TSI 1,0 / 1,2.
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              • Scrappy Coco
                                                Classic
                                                • 2015
                                                • 28

                                                Zamieszczone przez dekoman
                                                ('pietrek125, ') tak ale ten problem występował w 1,8 TSI, a post i moje pytanie dotyczy małych TSI 1,0 / 1,2.
                                                Odpowiedzi nie uzyskasz, bo 1.2 TSI i 1.4 TSI nie psują się na razie, a to co głoszą "piewcy zagłady" tych silników to jedynie ich bujna wyobraźnia
                                                Jeśli pomogłem bardzo proszę o naciśnięcie "pomógł"

                                                Komentarz

                                                • pietrek125
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 416
                                                  • Octavia II combi (1Z5)

                                                  ('pietrek125, ') tak ale ten problem występował w 1,8 TSI, a post i moje pytanie dotyczy małych TSI 1,0 / 1,2.[/quote]

                                                  Problem dotyczy 1,2-1,4tsi ,co do 1,0 to mało kto miał do czynienia z tym kompresorkiem...

                                                  [ Dodano: Sro 27 Lip, 16 09:20 ]
                                                  Zamieszczone przez Scrappy Coco
                                                  Zamieszczone przez dekoman
                                                  ('pietrek125, ') tak ale ten problem występował w 1,8 TSI, a post i moje pytanie dotyczy małych TSI 1,0 / 1,2.
                                                  Odpowiedzi nie uzyskasz, bo 1.2 TSI i 1.4 TSI nie psują się na razie, a to co głoszą "piewcy zagłady" tych silników to jedynie ich bujna wyobraźnia
                                                  Na własne oczy widziałem dziurę w osmolonym tłoku 1,4tsi po przebievu 33tyś km,więc nie jest to moja bujna wyobraźnia ,niestety...


                                                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                                  Komentarz

                                                  • dekoman
                                                    Drive
                                                    • 2016
                                                    • 42
                                                    • Octavia III (5E3)

                                                    pietrek125, nie mogę się z tobą zgodzić, pracuję w branży moto i nie spotkałem się z problemem wadliwych pierścieni w 1,2 i 1,4, natomiast w 1,8 był to częsty problem.
                                                    Pozdrawiam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...