Nie chodzi o wygląd, tylko o treść i funkcjonalność. Wygląd rzecz względna. Wiem, że każdy woli mieć monitor zamontowany pięknie "jak fabrycznie" i męczyć się z jego użytkowaniem, bo to nie narusza kanonów piękna uznanego przez samochodziarzy, a czy ergonomicznie to już nie ważne.
Każdy przecież może zamontować monitor w sposób dla siebie odpowiedni.
Zastanawia mnie poco takie skomplikowane rozwiązanie (wystarczy tylko przekaźnik samochodowy) i czy monitor troche nie zad duzy nie wystarczył by 3,5 cala
ja montowałem juz 2 kamerki tylko ze w Octviach II FL pierwszy montaż zajął mi w 2 osoby ok 16 godzin a za drugim razem udalo sie juz za 7 godzin narzie ok 3 miesiace i działa wszystko ok
Kto choć trochę zajmuje się elektroniką (wystarczy nawet umiejętność poprawnego lutowania), to to rozwiązanie jest bardzo proste. Największą zaletą jest opóżnienie wyłączenia kamery i monitora o 15 sekund. I tak naprawdę, tylko dla tej funkcji ten moduł zbudowałem. Przydaje się bardzo też możliwość włączenia kamery i monitora na postoju, a czasami i w czasie jazdy. Duży monitor pozwala na wykorzystanie nie tylko do kamery, i zwalnia niektórych od "okularow do czytania".
Też o takim daszku myślałem, i prawdopodobnie kiedyś to zrobię. Ma to być przedłużenie osłony zegarów, w ten sposob, że można tam zmieścić nie tylko monitor, ale i ładny zegarek, lub inne dodatkowe wskażniki.
Overmax Polska napisał(a):
„- zapętlanie będzie działa tylko jak mamy funkcje wlaczona i wtedy filmiki ida po 5/10 lub 15 minut
- zależy też czy mamy włączoną opcję detekcji ruchu, wtedy filmik może trwać nawet 3 sekundy.
- jeśli ktoś chce nagrac dlugi film to ok wyłącza looping, ale wtedy nie zapętli i będzie komunikat o pelnej karcie
- karta pamięci musi być classy 6 co najmniej o dużej prędkości zapisu, inaczej kamery nie będą prawidłowo działać w ogóle.”
Mam u siebie w O2T-htb. Radio Swing i tak się zastanawiam nad wymianą, zamianą owego na Columbus'a lub Amundsen'a ale głównie z przeznaczeniem pod kamerę cofania, a może Bolero w zupełności wystarczy?
Wobec powyższego co polecacie? Da radę ładnie to zrobić? Jeżeli możecie to zarzućcie jakieś strony gdzie i za ile można kupić odpowiednie graty...
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Na pewno min. Amu lub Col. Ja wstawiałem do Amu+.
adapter http://www.sklep.hadron.pl/product-p...D-III-510.html
kamera http://www.sklep.hadron.pl/product-p...-Warszawa.html
do tego opaski zaciskowe, złączki konektorowe i przekaźnik 12V.
Zasilanie kamery z gniazda zapalniczki poprzez przekaźnik sterowany z lampy cofania. Nie sieje zakłóceniami, nie generuje błędów.
zdjęcie kamery i obrazu na etapie montażu - przed dopasowaniem położenia i wciśnięciem . Oczywiście można zastosować też kamery zamiast lampy oświetlenia tablicy. Dla mnie znacznie wygodniej było zamontowanie w listwie między czujnikami.
Ja kupiłem do Amundsena+ gotową kamerę z Chin zamiast swiatełka cofania (do Fabii). Nie trzeba dodatkowego konwertera i koszt zamyka się w kwocie 300PLN.
__atomek__, Ty raczej musisz iść moim śladem. Do S2 kombi bardzo trudno znaleźć kamerę o odpowiednich wymiarach - pozostanie Ci piłowanie klapy aby weszła taka od Golfa czy Octavii. No chyba, że uda Ci się teraz znaleźć. U nas są krótsze i mnie się nie udało znaleźć w cenie poniżej 200zł za samą kamerę z oprawką do żarówki tablicy. Montaż w listwie czujników jest też znacznie prostszy jeśli chodzi o pociągnięcie kabla.
Wiem, ale staram sie ograniczyć koszty... Zastanawiam sie czy wymiary kamerki kolegi shado pasują do SII, bo w na rysunkach nie ma zaznaczonych wymiarów
Do Fabii ta lampka też nie pasowała, ale wystarczyło ją trochę podciąć i weszła. Uszczelniłem ją tylko silikonem neutralnym, żeby nic nie ciekło.
Zamiast żarówki podświetlenia wsadziłem żarówkę LED HID i przylutowane do niej przewody podpiąłem do wtyczki oświetlenia tablicy.
polecam taką samą jak moja - 16mm średnicy to jak czujnik cofania. Sam chcesz montować? Naprawdę pociągnięcie kabli jest łatwiejsze od czujników niż z klapy. Wykorzystałem istniejącą gumową przelotkę z wolnymi dwoma slotami - jeden zajęty przez kabel czujników. Jak wyjmiesz koło zapasowe to zobaczysz. tu masz taką samą http://allegro.pl/mini-kamera-cofani...537209039.html
moja niestety pokazuje 5cm od zderzaka czyli jak przestaję widzieć niebo to przestaję cofać . Poprzednio też miałem z widokiem zderzaka - nie przeszkadza mi jego brak. Możesz ew. kupić taką wkręcaną w klapę - już lepiej wywiercić okrągłą dziurkę niż zasuwać pilnikiem 2cm
Komentarz