To i ja się pochwalę, że oficjalnie stałem się posiadaczem CB wraz z antenką A więc na mój sprzęcik składa się radyjko Uniden 520 oraz antenka Sirio ML 145. Jak dla mnie w zupełności wystarczający zestawik, po pierwszym dniu wrażenia mam jak najbardziej pozytywne
CB mam i ja :)
Zwiń
X
-
Z mojej strony:
President Johnson II z poprawionym ASC oraz anteny:
1) Hustler IC 100 - beznadzieja
2) Helikalny Pirate - średnio
3) ML145 Sirio - REWELACYJNA. Zarówno na magnesie jak i na uchwycie.
SWR nie większy niż 1,2.
Nie musiałem jej nic robić. Po prostu wyjąłem, postawiłem, włączyłem radio, podłączyłem reflektometr i SWR od razu idealny.
PS - opinie mocno subiektywne 8)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Art221Smer, żeby podłączyć mikrofon w podłokietniku ciągnąłeś kabel bez demoontażu czy coś jescze dodatkowo trzeba było ruszyć ?
1. Radio w popielniczce.
2. Do radia przykręcona złączka kątowa (oczywiście z taką samą ilością pinów, co na końcu kabla z gruchy).
3. Do złączki kątowej przy radiu przykręcony przedłużacz. Przedłużacz wetknąłem po prostu z boku tunelu od strony kierowcy i z jednej strony przeciągnąłem w okolice radia, a z drugiej pociągnąłem za kratki wentylacyjne za podłokietnikiem. Kratki wydłubałem i w ten sposób uzyskałem dostęp do "podłogi" schowka podłokietnika. Te upychanie kabla bokiem było konieczne dlatego, że przez profil nie potrafiłem przeciągnąć przedłużacza "na drut". Wytłoczki na kubeczki, gniazdo zapalniczki, pstryczek do centralnego zamka, dalej "gilotyna" hamulca ręcznego... Bałem się, że nawet gdy pomimo braku miejsca uda mi się przeciągnąć przedłużacz, to albo urwę kabelki z zapalniczki i centralnego, albo przedłużacz zostanie zgilotynowany przez ręczny hamulec. Oczywiście można zdjąć tunel i wkomponować przedłużacz w zakamarki, ale obawiam się, że pomimo dołożenia sobie roboty, i tak na jakimś wyboju ten przedłużacz może zostać uszkodzony przez ręczny, lub z czasem przetarty.
4. Po wyjęciu kratek, z biedą bo z biedą, ale da się wepchnąć łapkę pod podłogę podłokietnika na tyle, żeby jedną ręką przełożyć złączkę przedłużacza przez wcześniej wywierconą dziurę w "podłodze" schowka. Uwaga: średnica dziury musi umożliwiać przełożenie złączki do której przylutowany jest przedłużacz, ale najlepiej na styk. W celu uniemożliwienia wpadnięcia kabla z powrotem, już po przeciągnięciu przedłużacza do schowka, przez złączkę przedłużacza przełożyłem gumową uszczelkę hydrauliczną (chyba 1/2'', a może 3/4'' z małym otworem wewnętrznym - już nie pamiętam), która teraz znajdując się pomiędzy złączką o średnicy = x i wywierconym otworem o średnicy = x, a sama mając średnicę = x+1, uniemożliwia wpadnięcie złączki z powrotem w otchłań - (uzupełniłem zdjęcia o ten etap).
Oczywiście po przykręceniu kabla mikrofonu do przedłużacza i oparciu ich poprzez "uszczelkę oporową" na podłodze schowka, przedłużacz należy (od strony kratek wentylacyjnych) przymocować (prawie) na sztywno, aby po pierwsze - nie ocierał o coś dyndając bez sensu, a po drugie - aby wyjmując gruchę, nie wyszarpać luźnego przedłużacza z tunelu. Bardzo ważna uwaga: w miejscu ocierania przedłużacza o wywiercony otwór w podłodze schowka, należy już na etapie produkcji przedłużacza uzbroić go odpowiednio, aby zabezpieczyć go przed przetarciem!
5. Teraz pozostaje jeszcze przymocować do ścianek w schowku złączkę przedłużacza z przykręconą złączką kabla mikrofonu. Należy zrobić to z kilku powodów: a) wyciągając i wsadzając gruchę, kabel na końcu ciągle się przegina, ociera o otwór, itp., szczególnie zimą, gdy zmarznięty kabel spiralny gruchy robi się praktycznie o połowę krótszy, b) nawet pomimo przymocowania przedłużacza na sztywno, na pewno niekorzystne jest poszarpywanie nim, c) całość wygląda w schowku bardziej uporządkowana i estetyczna.
Było by tego...
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 13:03 ]
Zamieszczone przez SP9XWWZamieszczone przez smera jeśli chodzi o strojenie SWR-miarką, to WFS jest ok. Mój triflex wystroił się idealnie, czyli dokładnie tak, jak wszystkie inne, które maiłem okazje stroić.
ch.15 do ch.25 = SWR 1 (żadnego, najmniejszego nawet drgnięcia wskazówki)
ch.10 do 15 = SWR 1,2 oraz ch.25 do 30 = SWR 1,3
ch.5 do10 = SWR 1,4 oraz ch. 30 do 35 = SWR 1,5
ch. 1 = SWR 1,7 oraz ch.40 = SWR 1,9
Prawie wszystkie cholery stroją się identycznie, choć w niektórych poniżej ch.5 i powyżej ch.35 nijak uzyskać SWR poniżej 2. Ale i po co?
Komentarz
-
-
Samo podłączenie triflexa, to banał. Problematyczne i zatrważające dla tych, którzy chcą to zrobić po raz pierwszy, jest na pewno rwanie plastików. A w każdym modelu jest trochę inaczej; w O1 kombi był to banał, natomiast w O2 wyzwanie było większe, choćby z tego powodu, że kurtyn tam od cholery pod sufitem, a i dostęp do anteny mniej wygodny, niż z bagażnika kombi... Niemniej tak naprawdę, to żadna filozofia.
Podstawowym wymogiem, determinującym w zasadzie powodzenie całej operacji, jest wykonanie jej wtedy, gdy autko jest nagrzane (lato, ogrzewany garaż, itp.). W przeciwnym razie szlag może trafić plastiki, którymi niestety trzeba dobrze poszarpać.
Z grubsza wygląda to tak:
1. Otwieramy bagażnik.
2. Zdejmujemy tylne plastikowe boczki na słupkach oraz plastik w tylnej części podsufitki (koniecznie trzeba doczytać, gdzie w jakim modelu kryją się te upierdliwe śrubki ).
3. Odkręcamy uchwyty nad siedzeniami pasażerów z tyłu (są przykręcone do blachy poprzez podsufitkę).
4. Odginamy ostrożnie podsufitkę.
5. Odkręcamy oryginalną antenę i zakładamy triflexa, który pasuje idealnie w kwadratową dziurę.
6. Kombinujemy z podłączeniem kabla FM. I tu szkoły są dwie:
- jedni ciągną nowy, dołączony do triflexa - więcej roboty (trzeba przeciągnąć kabel pod podsufitką i podłączyć do radia)
- drudzy wymieniają końcówkę w starym kablu na ta dostarczona z triflexem - roboty na pewno mniej.
- niektórzy dokładają wzmacniacze, ale tu nie doradzę, bo się nie znam. Ja nie miałem takiej potrzeby, bo moim zdaniem radio FM odbiera całkiem przyzwoicie na triflexie. Skoro w Katowicach łapię czeskie stacje, to chyba nie jest najgorzej? (pytanie retoryczne)
7. Kombinujemy z podłączeniem kabla CB. I znowu szkoły są dwie:
- jedni ciągną tylnym lewym słupkiem, do bagażnika, obok siedzenia i dalej pod plastikiem na lewym progu w okolice pedałów i docelowo - radia (miałem tak w O1)
- drudzy ciągną nad podsufitką i schodzą lewym przednim słupkiem obok bezpieczników do radia. Tutaj trzeba bardzo uważać na kurtyny, żeby nie okręcić ich tym kablem (mam tak w O2).
8. Jest jest jeszcze jedna sprawa o której muszę wspomnieć. Osoby, które planują zabudowę radia na stałe, w trudno dostępnym miejscu - np. w popielniczce - powinny z radia wypuścić ok. metrowy odcinek przewodu i do niego poprzez "beczkę" przykręcić właściwy przewód antenowy. Beczka powinna znajdować się gdzieś nad pedałami, aby umożliwić łatwą wpinkę reflektometru. Co prawda fanatycy wydajności na pewno nie polecą kombinowania z dzieleniem przewodu antenowego, ale moim zdaniem lepsze to, niż rozkręcanie popielniczki i wydłubywanie radia do każdego strojenia.
No to tyle.....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez witachumam pytanko. Czy są jakieś kanały na CB na których mozna znaleść kogość z OCP? czy jest jeden ogólnie dla wszystkich czy jest jakiś podział na miasta/województwa?kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
hotrain, chyba zle zadałem pytanie albo źle mnie zrozumiałeś przeglądałem ten dział i koło strony 100-110 było ze w warszawawskich użytkowników forum OCP mozna znaleść na kanale 14 ze takiego uzywają jak lecą na spontana itp Bardziej chodziło mi o to czy mozna znaleść np łodzkich ocp-eków na jakimś umównym kanale
Jeśli chodzi o radyjko to jak dla mnie super w chwili obecnej spełnia moje oczekiwania az bardzo nawet nie mam z nim zadnych problemów Dobrałem do niego Sirio ML 145 i jest milutko. W mieście RF Gain robi robotę
Wiem ze 19 to ogólny dla mobilków, i 9 to kanał ratowniczy, 28 zagraniczny dla polskich mobilkównie to miałem na myśli zadając pytanie.OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Bravais, czemu nie
nawiązałem do tego, gdyż jak już wczesniej wspomniałem przeglądałem starsze strony tego wątku i o ile pamietam to było gdzieś na stronie 100-110 ze Ocp-eki z wawki rozmawiają na kanale 14. dlatego zapytałem czy w innych miejscach jest podobnie.
zeby nie było. wiem który kanał jest ogólny itd itp
[ Dodano: Wto 18 Paź, 11 21:02 ]
moze od razu podam przykład stronki gdzie znalazłem takie informacje: 141 stronaOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Dzisiaj pytałem o Triflexa w sklepie cb i sprzedawca powiedział, że do skody sie nie nadaje bo w kablu antenowym jest napięcie dla wzmacniacza radia i przy Triflexe na bacie anteny byłoby napięcie. Jednocześnie powieddział że salon skody od niego bierze i montuje. Co o tym sądzić ?
Znalazłem : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...260dfaf479087f
Jaki wzmacniacz najlepiej należy wstawić ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Art221Dzisiaj pytałem o Triflexa w sklepie cb i sprzedawca powiedział, że do skody sie nie nadaje
Zatem po tej światłej opinii sprzedawcy-fachowca masz do wyboru:
1. Uwierzyć sprzedawcy i odpuścić.
2. Uwierzyć całkiem sporej grupie użytkowników triflexa i założyć.
3. Zdać się na intuicję i... właśnie, co?
Jako gorący orędownik przedmiotowej anteny, ciekaw jestem dalszego ciągu Twojej przygody z tym pomysłem. Bo widzę, że zaszczepiony już jesteś
Komentarz
-
-
Mihau, wydaje mi sie że magnes to magnes, standardem jest główka, do Sirio jest DV
ja przełożyłem OMEGE do innej DV i tez pasuje...kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Panowie co to są za jakies antenki do Cb helikan czy helikalne - dzis z gosciem rozmawiaem i troszku za późno go spytalem jaka ma antenke.....i usłyszałem ze jakas 10 cm .....- ale rozmawialsmy dobre 5 km..., a rozjezdzalsmy sie w róznych kierunkach - wiec moj triflex + z 2ej strony ten 10 cm wynalazek....- cos jeszcze doleciało do mnie, ze koło Piotrkowa Tryb je robia...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osPanowie co to są za jakies antenki do Cb helikan czy helikalne
Zamieszczone przez piotrek_osdzis z gosciem rozmawiaem i troszku za późno go spytalem jaka ma antenke.....i usłyszałem ze jakas 10 cm .....- ale rozmawialsmy dobre 5 km..., a rozjezdzalsmy sie w róznych kierunkach - wiec moj triflex + z 2ej strony ten 10 cm wynalazek....- cos jeszcze doleciało do mnie, ze koło Piotrkowa Tryb je robia...
Komentarz
-
Komentarz