Jomi, nie dlugosc ma znaczenie sam mam ML145.. ale z checia bym wymienil na krotkiego presidenta, jesli sie nie myle to missouri ok 80cm - z moim 510 dziala to znacznie lepiej od ML 145... a czy hustler, czy Ml145... prawde mowiac to podobnie to dziala... ale fakt, dlugi bat moze wygladac ciekawie na dachu - jednak nie zawsze to jest praktyczne ( mi juz wystarczy, ze raz skasowalem bata na parkingu pietrowym... )
Wiem że nie długość ma znaczenie :szeroki_usmiech ...i coś wiem o praktycznym zastosowaniu antenki...dlatego sama mam krótką
Kolego, nie widze najmniejszego sensu - radio na widoku ( chcesz szybe stracic ? ) , poza tym mocno by wystawalo, za bardzo go tam nie wsuniesz. (...) a i w kazdej chwili mozesz je latwo wyciagnac i schowac przed kolesiami z paskami na dresie.
Kolego Fleishmachine, w moim zamyśle radio nie powinno być na widoku - w najgorszym razie równo z plastikiem, a najlepiej żeby w ogóle nie wystawało. Wtedy wychodząc z auta odkręciłbym gruchę, a na same pokrętła (nie wystające ponad górną cześć okularowego schowka) położyłbym po prostu szmatkę, czy tp... a najlepiej tą oryginalną, cienką gumkę którą wyłożona jest ta okularowa dziura (dla usztywnienie z podlepioną pod spodem tekturką, żeby wyglądało na oryginalny schowek).
No właśnie, ale zanim zabiorę się za rozkręcanie, chciałem się dowiedzieć czy na pewno nie zmieszczę tam do tunelu całego radia - to jakieś 170 mm + jeszcze trochę na zagięcie kabla antenowego. Cholibka, to faktycznie dużo, ale w sumie plastik między siedzeniami (licząc od tunelu do górnej jego części) to jakiś 30, 40 mm na moją korzyść...
Moje pytanie więc brzmi: jak głęboki jest tunel - powiedzmy, licząc od poziomu zapalniczki (górnego plastiku)?
..."a i w kazdej chwili mozesz je latwo wyciagnac".... -----> No, tego włąśnie chcę uniknąć, bo 5 razy dzienni wsiadam do auta i z niego wychodzę, więc 5 razy dziennie musze odkręcać kabel z anteny i chować radio..... A pozostawić pod blokiem choć na chwilę radio na wierzchu, to lepiej nie zamykać szyby, bo szkoda nowego szklenia.
Ale reasumując: Czy ktoś wie jak głęboki jest ten tunel, i czy dokładnie pod "okularową dziurą (wypisz - wymaluj, aż proszącą się o wsadzenie President Emperor Kenji) przebiega coś twardego i nieprzyjaznego mojemu CB? Np. wodziki biegów lub tp??
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
Koledzy mamy pytanie czym sie rozni UNIDEN PRO 510 XL od UNIDEN PRO 520 XL i jaka antene kupic do takiego radia? Najlepiej zeby antena byla do 100cm.
Dzieki
PRO 510XL niema pokrętła "RF GAIN" dającego możliwość skrócenia odległości z jakiej łapiemy sygnał, PRO 520XL ma takie pokrętło i jak dla mnie jest to bardzo praktyczna opcja zwłaszcza w mieście i przy antenie ML-145
A co do anteny to już zależy indywidualnie od osoby i potrzeb zasięgu.
smer, sciagnij ramke od mieszka drazka zmiany biegow i zobaczysz jak gleboki jest tunel - z tego co pamietam to zadne kable nie leca w tamtym miejscu, wentylacji to tez tam nie... no i z tego co pamietam to radio na pewno bedzie mocno wystawac ( radio + zagiecie samego kabla tez wlasnie trzeba wliczyc ). Jesli wrzucisz radio miedzy siedzenie a tunel to tez mozesz to przykryc szamtka czy czyms innym... zreszta, jesli chcesz schowac radio pod fotel kierowcy to nie musisz odkrecac kabli... wyciagasz radio, wkladasz pod fotel, nie widac tego, a kable sa wciaz podlaczone... easy...
No to i ja mam zestaw :lol:
President JohnyII - bo będę go dzielił na części nad lusterko wyświetlacz, część główna pod deską, gruszka w podłokietnik :-)
i SIRIO SNAKE 27 na magnesie - bo krótka i wygodna.
No to i ja mam zestaw :lol:
President JohnyII - bo będę go dzielił na części nad lusterko wyświetlacz, część główna pod deską, gruszka w podłokietnik :-)
Podrawiam "Koledzy" :-)
Łoooo a to ci dopiero. Chętnie zobaczę jakiś manual do takiej instalacji. Nie zapomnij zrobić zdjęć jak będziesz w ten sposób umieszczał to wszystko :-)
Witam, żeby nie zakładać mowego wątku to mam szybkie pytanko: chcę kupić CB z "dolnej półki" i prośba o podpowiedź co z tych 2 modeli wziąć - ALAN 101 czy ONWA MK3 ??
kupilem teraz uzywanego alana 101, testuje go sobie i powiem ci, ze odbiera fajnie
ale nadaje bardzo kiepsko,
jesli kupisz alana, to od razu i mika ze wzmocnieniem bys musial, albo mika od alana 48/78
onwa z tego co czytalem, bedzie lepsza, bardziej zrownowazona
uwe,
posiadam od 24mc "onwę" MK3 - i jestem zadowolony. nikt nigdy na trasie nie narzekał na moją jakość nadawania, z odbiorem też jest OK
nie wiem jak a101, ale MK3 ma fajne pokrętła SQ i VOL - duże i z wypustkami, więc w ogóle nie trzeba patrzeć na radio - IMO bardzo przydatne
Dzis zainstalowali mi w serwisie CB President Harry 2ASC i antenke Sirio Triflex. Na antenie zamalowalem czarna farba napis z logo firmy i teraz nawet trudno poznac , ze auto ma CB. Radio z lewej strony kierowcy pod deska rozdzielcza. Po zamknieciu drzwi jak sie nie wie ze jest zamontowane to trudno je tam wypatrzyc. Co do zasiegu wypowiem sie po dluzszych prubach, ale juz widze, ze negatywne opinie na temat tej anteny sa mocno przesadzone
Dzis zainstalowali mi w serwisie CB President Harry 2ASC i antenke Sirio Triflex. Na antenie zamalowalem czarna farba napis z logo firmy i teraz nawet trudno poznac , ze auto ma CB. Radio z lewej strony kierowcy pod deska rozdzielcza. Po zamknieciu drzwi jak sie nie wie ze jest zamontowane to trudno je tam wypatrzyc. Co do zasiegu wypowiem sie po dluzszych prubach, ale juz widze, ze negatywne opinie na temat tej anteny sa mocno przesadzone
alias27, można liczyć na jakąś fotkę jak masz zamontowane to radio, bo myślę o tym samym miejscu i sie zastanawiam czy sięzmieści i jak będzie wyglądać. A poza tym mam pyt. czy coś z plastików trzeba tam było wycinać?
Nic nie wycinali w plastikach. Fotki zrobie jak bede mial dostep do aparatu.
[ Dodano: Czw 22 Maj, 08 20:32 ]
Zamieszczone przez uwe
alias27, można liczyć na jakąś fotkę jak masz zamontowane to radio, bo myślę o tym samym miejscu i sie zastanawiam czy sięzmieści i jak będzie wyglądać. A poza tym mam pyt. czy coś z plastików trzeba tam było wycinać?
Też zastanawiałem się nad różnymi miejscami dla mojego radyjka i również brałem pod uwagę zabudowę po lewej stronie, ale....... jak by nie kombinować, to mi to jakoś nie siedziało....; lubię trzymać sobie nogi wygodnie, a tam jednak przeszkadza przy wsiadaniu i w ogóle przy manipulacji dolnymi kończynami w czasie jazdy. A na dodatek nie jest całkiem ukryte.
Więc długo myślałem i wymyśliłem Radyjko mam wbudowane na stałe w miejscu jak najbardziej ergonomicznym, ukryte w 100% przed wścibskimi oczkami i to bez odkręcania gruchy.... To idealne miejsce to zamykana popielniczka Do tego wyprowadziłem głośnik na zewnątrz i wbudowałem go przy prawym kolanie w tapicerkę (tzn. głośnik leży obok popielniczki, a przedni panel głośnika gada do prawego kolana).
1. Wymyślanie - 3 dni.
2. Modernizacja popielniczki - 5 godz.
3. Zasilanie na sztywno do zapalniczki - 1,5 godz.
4. Montaż + maskowanie w progach przewodu antenowego - 1,5 godz.
5. Montaż głośnika 2 godz.
6. Uciecha - do końca świata i 1 dzień dłużej.
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
Smer ty masz O2 czy O1???
Bo w O1 to juz bardzo wielu ludzi ma w taki sposob zamontowane radio
Jeżeli jednak posiadasz O2 to poprosze o kilka fotek jak to wygląda, ewentualnie jak to montowałeś...
a ja się cały czas zastanawiam, czy się nie da radyjka wsadzić w miejsce małego schowka na lewo pod kierownicą (niedaleko miejsca, w którym zamontował 'alias27'). Na oko wygląda, że na szerokość się zmieści, ale kłopot może być z długością - ale może ten plastik z tyłu jest niepotrzebny. A jak by tak po odpięciu gruchy dało się jeszcze założyć klapkę to by dopiero było :idea: Może ktoś to już ćwiczył - chodzi oczywiście o O2. ??
Mam O1
Powiadasz że wielu tak ma??? :shock:
Haha, czyli nie jestem taki genialny, jak mi sie wydawało??
Rozumiem że nie wiedzialeś wcześniej smer o takiej mozliwosci i sam do tego doszedłeś.
Jeżeli chesz zobaczyc jak wyglada takie rozwiazanie u innych pobacz 132 strone tego watku.
Tam kolega paweld zamiescił fotki jak to wyglada w jego Octavce
Też zastanawiałem się nad różnymi miejscami dla mojego radyjka i również brałem pod uwagę zabudowę po lewej stronie, ale....... jak by nie kombinować, to mi to jakoś nie siedziało....; lubię trzymać sobie nogi wygodnie, a tam jednak przeszkadza przy wsiadaniu i w ogóle przy manipulacji dolnymi kończynami w czasie jazdy. A na dodatek nie jest całkiem ukryte.
Nic nie przeszkadza. Nie ma szans zeby noga do radyjka dotknac. Co do tego, ze ukryte nie do konca to zgoda, ale w poloczeniu z nietypowa antena malo prawdopodobne ze beda w nim CB szukac, a jest naprawde malo widoczne. Trzeba sie dobrze wpatrywac, zeby je z zewnatrz dojzec.
Wczoraj wykonalem dluga trase i sprawdzilem ta antene. Antymiskowo zadowala mnie zupelnie i o to mi chodzilo
Rozumiem że nie wiedzialeś wcześniej smer o takiej mozliwosci i sam do tego doszedłeś.
Jeżeli chesz zobaczyc jak wyglada takie rozwiazanie u innych pobacz 132 strone tego watku.
Tam kolega paweld zamiescił fotki jak to wyglada w jego Octavce
Hmm... Obejrzałem i jednak wychodze z założenia, że moje rozwiązanie jest bardziej zamaskowane, tzn:
1. Zasilanie mam podłączone na stałe - pod plastikami, prosto pod zapalniczkę,
2. Kabel od anteny pod listwą przy progu - zamaskowany az do samego bagażnika,
3. Grucha na stałe - radyjko chowa się całe do popielniczki, razem z gruchą. Przy wyjmowaniu radia po prostu otwieram popielniczkę, wysuwam radio i przylepiam na rzep, który mam przylepiony do górnej ścianki radia i klapki popielniczki. Gdy wychodzę z auta odlepiam radio z rzepa i wsuwam głębiej, następnie chowam gruchę (miejsca jest tyle że 2 gruchy by na upartego wlazły), zamykam klapkę i zupełnie nic nie widać dyndającego
Jak pstryknę zdjęcia, to wlepię.
ps1. Moje CB to President Harry II Classic wchodzi bez problemu.
ps2. Miałem przez tydzień Emperor Kenji i było za szerokie na taki numer z popielniczką... zresztą wymieniłem je szybciutko, bo choć ASC dobrze zrobione w tym modelu, to jednak mnie drażniło (wolę ręcznie ustawiać); poza tym wymieniłem je głównie ze względu na to, że już po tygodniu zabawy z CB wiedziałem że FM Gain to konieczność...
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
Tym razem mam trochę inne pytanie niż sposób montażu CB - tzn. czy ktoś się przypadkiem orientuje jak wygląda możliwość używania CB na terenie Ukrainy :?: Tzn. czy są jakieś prawne ograniczenia i lepiej w ogóle sprzęt zostawić w Polsce, czy śmiało można z antenką na dachu śmigać?
I ja również się melduję jako nowy posiadacz CB. Na początek Sunker II + Sunker 109 Alias27, dzięki za pomysł z lokalizacją - w tym samym miejscu sobie zamontowałem. A przy okazji: gdzie masz podpięte zasilanie CB, bo tego jeszcze u mnie nie rozwiązałem?
Komentarz