Sev, to może w twoim przypadku prosty jest lepszy ale w moim kątowy był lepszy ) Każdy ma inne upodobania i raczej niema tak że jakaś tam rzecz, część będzie wszystkim odpowiadać. Mimo wszystko radze zakładaś separatory jak ktoś niema ORY radyjka.
W moim przypadku rowniez katowy bedzie lepszy - katowy wczesniej mialem, no i teraz taki kupilem.. jedynie trzeba zalozyc... troche wnerwia brak radia w aucie - czasem poza muzy z MP3, CD chcialoby sie czegos innego posluchac
Już kiedyś włączałem się do dyskusji na temat odbioru stacji radiowych i teraz wreszcie mi działa tak jak powinno. Wczoraj w pracy miałem troszkę czasu i postanowiłem to zrobić (tak jak kiedyś gdzieś tu czytałem). Rozebrałem z tyłu kawałek podsufitki i dotarłem do wzmacniacza antenowego (wzmacniacz do anteny od radia i telefonu), następnie wziołem to ustrojstwo wypiołem (odkręciłem końcówki) podpiołem kabel antenowy od radia do kabla od anteny za pomocą drucika aby nie ucinać orygilannych końcówke ( może sie kiedyś jeszcze przydadzą) iiiii tu moje zdziwnienie WSZYSTKO GRA JAK NOWO NARODZONE !!!! Kilka miesięcy nerów a tu 20 min pracy i po sprawie. Dodam że mam założony separator antenowy ale on nic nie wnosił do czasu aż właśnie tak zrobiłem. Radio oczywiście nie seryjne.
Juhas
Octavia Combi 1,9 tdi 110 KM, 2000 rok
Suzuki RF 900 R, 145 KM, 1996 rok
Zakupiłem separator, ale nie wiem gdzie podłączyć zasilanie separatora. Mam radio Sony. Po wyjęciu radia z samochodu mam coś takiego: od strony radia mam 5 kabelków i są one poprzez kostkę podłączone do kostki zasilającej tej od samochodu. W instrukcji radia przeczytałem, że kabel pin 5 (niebieski) jest opisany jako "Power Antenna Control (aerial)".
Gdzie wpiąć kabel zasilający separator? Czy z kostki samochodu wypiąć kabel do którego podłączony jest tem niebieski od radia i w to miejsce wpiąć zasilanie separatora? Pomocy!!!
... Czy z kostki samochodu wypiąć kabel do którego podłączony jest tem niebieski od radia i w to miejsce wpiąć zasilanie separatora?
Dokładnie tak. Ten niebieski kabelek podaje napięcie na przekaźnik odpowiedzialny za wysunięcie anteny. W jego miejsce podłącz właśnie zasilanie separatora. Jest to o tyle istotne, ze napięcie na separator bedzie podawane tylko jeżeli radio będzie wlączone.
Dzięki Marcinisko i alfee za wskazówki. Właśnie tak zrobiłem.
Dlaczego o separatorze antenowym nic nie mówią w ASO, nawet wtedy gdy zamawiasz samochód z montażem radia?
[quote="Hunter"]BOODZISZ, raczej pasuje wyjąć radio, bo nie podepniesz tak na czuja... Jeśli Ci nie wyskoczy jak włożysz rękę pod regulatorami nawiewów (tzn. pomiędzy tą półeczką za popielniczką/zapalniczką, a wspomnianymi regulatorami pod radiem). Jak włożysz rękę to powinieneś dłonią trafić w lukę i dostać się za radio. Jeśli uda się tak wypchnąć to spoko. Chyba, że masz osprzęt do wyjęcia radia to nie musisz się tak gimnastykować. W przypadku gdyby obie metody zawiodły, to najlepiej wykręcić schowek od strony pasażera i dostaniesz się bez problemu
Panowie za chinczyka nie moge znalezc gdzie ta łape wlozyc aby wypchnąć radio. Chyba najlepiej bedzie odkrecic schowek od pasażera. I tu pytanie. Czy wystarczy odkrecic te trzy sruby na górze?:
te sruby to chyba klucz "torx" bedzie potrzebny.Czy wystarczy same te sruby odkrecic i juz?? Caly schowek wyjdzie? czy cos trzeba pomodzic tam jeszcze??
Chce sie tam dostac bo nawet nie wiem jakie mam wejscie w radiu czy iso czy din. Juz bym sobie na allegro zamowil i w przyszlym tygodniu by było. Moje radio to Alpine CDE-9871
BOODZISZ, Schowek trzyma się na tych pięciu wkrętach.Ponadto musisz uważać,żeby Ci nie opadł całkiem ,zanim nie odłączysz wtyki od oświetlenia,bo przewód jest krótki.
BOODZISZ, tak... góra trzy i dół dwie. Tak jak pisze JanuszSz, musisz uważać żeby Ci schowek nie poleciał w dół - trzeba go podtrzymać, a jak już odkręcić rozpiąć kostkę od oświetlenia schowka. Mogą przydać Ci się te moje zdjęcia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=radio+jvc
Panowie, schowek wyjąłem ale radia nie udało mi sie wypchnąć reką. czy ono jest poprostu wepchnięte tam czy sa jakies zatrzaski albo cos?? Z cales sily pchalem ale nie da rady. Nawet ta ramke zdjalem z przodu radia ale tu nie widze zadnych zatrzasków.
Tak wyglada przod radia bez ramki:
Poradźcie co mam zrobic albo kto ma podejrzenia jaka koncowka separatora sie bedzie nadawac do moje Alpiny. Poprostu kupie na allegro ,pojade do aso, zaplace 50zł. i mi zamontuja ten separator. Kurcze bo juz trace cierpliwosc.
czy ono jest poprostu wepchnięte tam czy sa jakies zatrzaski albo cos?? Z cales sily pchalem ale nie da rady. Nawet ta ramke zdjalem z przodu radia ale tu nie widze zadnych zatrzasków.
musisz wsadzić najlepiej dwa noże pod radio i podważyć zapadki, noże chyba do środka i jednocześnie ciągnąć radio - możesz też wykorzystać jeden nóż i najpierw z jednej strony i ciągniesz tą stronę do siebie i potem z drugiej strony i to samo,powtarzasz czynności do wyciągnięcia radia
Taki zakupiłem ostatnio i pasuje jak ulał, mowa oczywiście o Octavi I Do Leo też identyczny.
ISO też przypasi, ale musisz zastosować jeszcze jedną końcówkę(nie wiem jak fachowo ona się zwie),że w efekcie będziesz miał DIN (zobacz jak masz w Alpinie wyjście na antenę?!).Do fabrycznego wtyku musisz podłączyć końcówkę prostą (adaptor antenowy)
Dziś załozyłem separator, różnica ogromna :twisted: Wcześniej tylko sam szum od czasu do czasu tylko radio a teraz 10 minut roboty a jaka radość.
Pozdro
Elektroautomatyka okrętowa
Non progredi est regredi!
Dziś załozyłem separator, różnica ogromna :twisted: Wcześniej tylko sam szum od czasu do czasu tylko radio a teraz 10 minut roboty a jaka radość.
Pozdro
ja też dzisiaj sobie na to pozwoliłem no i oczywiście nie ma co porównywac. dla ludzi z Wawy - teraz mam radio nawet na parkingu podziemnym w Arkadii
Odswiezam temat...
w miejsce oryginalnego radia zamontowalem JVC... a przy okazji zmienilem koncowke anteny na ta prosta z dlugim koncem...fabryczna wyrzucilem...
i oto moje pytanie- gdy chce zamontowac separator to musze jeszcze raz zmienic koncowke na fabryczna i do tego podpiac separator :?:
tak czytam o tym separatorze bo ostatnio kupiłem TOLEDO II i radio na postoju gra a wczasie jazdy same trzaski troche lepiej jest jak podłączyłem antene bez otuliny (sam drucik środkowy wchodzi do końcówki) ale separator już zamówiony.
Zdziwiło mnie natomiast to że w mojej octavi wszystko od samego kupna (używana) działa dobrze, nawet na badziewnym radiu które było wsadzone w seata, a nie ma tam żadnego separatora.
Czy jest taka możliwość że poprzedni właściciel coś pokombinował tak, że prąd idzie jakimś cudem do anteny? Jeśli tak to może to cudo rozładowuje mi baterie bo z pomiaru wyszło że ciągnie 0,50A jest taka możliwość?
ja swoje boje z separatorem zakończyłem dosyć konkretnie. Przez tydzień - dwa jeździłem z separatorem. Odbiór był bardzo dobry.
Następnie, po analizie tematu z kolegą radiowcem - audiofilem, odkręciłem całą antenę płaskim kluczem bez wyciągania podsufitki (bez problemu da się to zrobić), wypiąłem wtyczkę, rozebrałem całość i zlutowałem przewód sygnałowy z anteny, bezpośrednio do przewodu biegnącego do radia (z ominięciem płytki wzmacniacza). Wszystko zamontowałem i podłączyłem radio (Clarion FB275BT).
Efekt - radio gra czysto, na trasie z Bielska do Trójmiasta ani raz nie było problemu z odbiorem (Zetka, RMF, Trójka). Nie jestem w stanie określić różnicy w jakości odbioru przez wzmacniacz oraz bez wzmacniacza. Po co stosować wzmacniacz sygnału przed radiem, jeżeli każde lepsze radio ma cyfrowy tuner FM ??? Nawet powiem więcej, jakość wzmacniacza w radiu jest o kilka klas wyższa, niż prostego wzmacniacza seryjnie montowanego w Skodzie. Moim zdaniem lepiej podać cały sygnał na radio, niż poprzez ten wzmacniacz.
koledzy napiszcie dokładniej jak ominąć ten wzmacniacz w antenie. Rozebrałem go wczoraj, spodziewojąc się że do wzmacniacza idzie tylko jeden przewód - antenowy. Tymczasem idą tam aż 3 przewody. Może to ktoś wyjaśnić?
Jaki separtor mam kupic do O2, 2008? Jaki rodzaj wtyczki? Wszytkie odpowiedzi na takie pytanie bylo adresowane linkami z allegro i tydzien pozniej sa to juz bezuzytezne posty. Podpowiedzcie prosze o mam kupic zeby dzialalo bez problemu.
Komentarz