Duster - może to auto podniesie sprzedaż Dacii?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Thundi
    L&K
    • 2005
    • 1157

    Zamieszczone przez Morgoth
    Auto jest stare/przestarzałe, jeśli wyszło z produkcji.
    Z tym się kompletnie nie zgodzę.
    Jak by ktoś dzisiaj zaczął produkować Poloneza nie zmieniając nic w projekcie to był by to nowy samochód :?: Rozumiejąc że nowy znaczy że jest nowo wyprodukowany to tak ale technologicznie to niestety już nie. Niestety było by to auto przestarzałe.

    Z drugiej strony można wziąć jakieś auto stare które technologicznie przewyższa 90% budowanych dziś aut mimo że konstrukcja auta jest stara (tu jako przykład Audi A8 D2 które to miało ramę ISF i było z aluminium a z wyposażenia to dziś popularne auta takiego jeszcze nie mają )

    Dlatego też Dacia Duster mimo że to auto wiekowo nowe to niestety technologicznie najnowsze nie jest, może nie jest tak stare technologicznie jak wspomniany tu Polonez ale jednak bazuje na starej technologi ( i tu mając na myśli starą technologie wcale nie mam na myśli technologi starej ale lepszej niż dzisiejsza ) tej z 10-15lat temu.

    ps: Większość osób tutaj chyba rozumie to że Octavia (dziś sprzedawana jako Tour ) technologicznie też w wielu elementach odstaje od dzisiejszej normy. Tyle że Octavia ma tę właściwość że choć technologicznie jest stara to ta technologia jest dobra czego o Dusterze powiedzieć nie można.

    Wiele osób dało by się niemalże pokroić gdyby dziś niektóre marki wprowadziły do produkcji auta stare. Myślę że na Mercedesa W124 dziś znalazło by się nie kilku ale kilkadziesiąt tyś nabywców (choć co tu dużo mówić to auto jest produkowane i wielu ludzi płaci bajońskie kwoty za to auto - produkowane na zamówienie). Na auto z silnikiem Audi R5 2.5TDI mimo że jego moc to 140km też pewnie znalazło by się klientów (i to pomimo że dzisiejsze 2litrowe silniki osiągają taką samą jak nie większą moc - i gdyby Audi proponowało oprócz A6 2.0TDI (choć tu można wstawić też A4 i A5 właśnie ten silnik to pewnie 2litrówka wogule nie miała by sprzedaży - ba nie wiem czy nie sprzedawało by się lepiej niż 2.7TDI czy 3.0TDI).
    Mimo to ciężko było by sprzedać dziś np: Renualt 19 za powiedzmy 40-50tyś zł
    O ortografie dba FF.
    Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
    http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
    Skoda Octavia & Audi A6

    Komentarz

    • Morgoth
      L&K
      • 2010
      • 1116

      Zamieszczone przez Thundi
      Z tym się kompletnie nie zgodzę.
      Jak by ktoś dzisiaj zaczął produkować Poloneza nie zmieniając nic w projekcie to był by to nowy samochód :?:
      Zamieszczone przez Thundi
      Niestety było by to auto przestarzałe.
      Sam sobie odpowiedziałeś :szeroki_usmiech

      Zamieszczone przez Thundi
      jako przykład Audi A8 D2 które to miało ramę ISF i było z aluminium a z wyposażenia to dziś popularne auta takiego jeszcze nie mają
      Porównuj A8 D2 z obecnym A8, który ma o kilkadziesiąt % sztywniejsze nadwozie od poprzednika, zastosowano w nim kilkanaście rodzajów aluminium, a stalowy ma tylko słupek boczny
      aluminium nie jest zbawieniem, bo rosnąca potęga Chin (czyli ich zużycie surowców światowych) podbija ceny aluminium od dłuższego czasu. Myślisz, że podwyżki cen Subarynek ze 2 lata wstecz skąd się wzięły (prawdę mówiąc japoński yen też leży na pysku i export im podrożał), właśnie przez aluminium.

      Zamieszczone przez Thundi
      Wiele osób dało by się niemalże pokroić gdyby dziś niektóre marki wprowadziły do produkcji auta stare.
      Nie ma odwrotu, bo producenci (oraz ich lobby we wszelkiej biurokracji Eu, czy amerykańskiej) dążą do wymuszenia na nas klientach częstszych zmian aut. Tak samo jak sprzętu AGD i RTV Kiedyś model auta zmieniano co 80-10 lat i komu to przeszkadzało?

      Zamieszczone przez Thundi
      pomimo że dzisiejsze 2litrowe silniki osiągają taką samą jak nie większą moc
      Zależy które, te cholerne Toyoty z 2.0 "wyciskają" zaledwie 126 KM i to mnie bardzo wkurza u Japsów. Za to BMW - IMHO producent najlepszych diesli na świecie - spokojnie osiąga 204 KM z 2.0D i to uważam za wzór.

      Zamieszczone przez Thundi
      Mimo to ciężko było by sprzedać dziś np: Renualt 19 za powiedzmy 40-50tyś zł
      Dlatego Reno ma Dacię, którą sprzeda w tej cenie jako nowinkę
      Morgoth

      Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
      G.B.Show

      Komentarz

      • Thundi
        L&K
        • 2005
        • 1157

        Zamieszczone przez Morgoth
        Sam sobie odpowiedziałeś :szeroki_usmiech
        Tylko jak się ma moja odpowiedź do zacytowanych twoich słów ??
        Jeszcze raz je zacytuje:
        Zamieszczone przez Morgoth
        Auto jest stare/przestarzałe, jeśli wyszło z produkcji.
        W w podanym przeze mnie przykładzie auto było by produkowane czyli nie było by przestarzałe (zgodnie z zacytowanymi powyżej słowami).

        Zamieszczone przez Morgoth
        Porównuj A8 D2 z obecnym A8, który ma o kilkadziesiąt % sztywniejsze nadwozie od poprzednika, zastosowano w nim kilkanaście rodzajów aluminium, a stalowy ma tylko słupek boczny
        Chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem. Technologia użyta do budowy Audi A8 D2 której to marki powszechne (Fiat, Skoda Toyota itd. ) jeszcze długo nie użyją już może być uznawana za starą bo to auto jak by nie było przestano produkować 7 lat temu. Ale ona przestarzała nie jest.
        Zamieszczone przez Morgoth
        Nie ma odwrotu
        No niestety
        Zamieszczone przez Morgoth
        Kiedyś model auta zmieniano co 80-10 lat
        khem jakie auto zmieniano co tyle :?: 80 lat to trochę długo nawet jak na tamte czasy Joke

        Zamieszczone przez Morgoth
        Zależy które, te cholerne Toyoty z 2.0 "wyciskają" zaledwie 126 KM i to mnie bardzo wkurza u Japsów. Za to BMW - IMHO producent najlepszych diesli na świecie - spokojnie osiąga 204 KM z 2.0D i to uważam za wzór.
        No i widzisz tu jest poniekąd problem bowiem to nie sztuka wyciągnąć 1000km z 1l jak ten silnik rozpada się po kilku sekundach pracy. A 200km z 2litrowego diesla to naprawdę mocno wyżyłowany silnik co odbija się w jego awaryjności i wytrzymałości.
        Zamieszczone przez Morgoth
        Dlatego Reno ma Dacię, którą sprzeda w tej cenie jako nowinkę
        No właśnie i co z tego że wyprodukowany teraz skro technologicznie to auto jest sprzed 10lat (mowa o Dusterze ) i dlatego moje porównanie z pierwszą generacją CRV było jak najbardziej słuszne
        O ortografie dba FF.
        Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
        http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
        Skoda Octavia & Audi A6

        Komentarz

        • Morgoth
          L&K
          • 2010
          • 1116

          Zamieszczone przez Thundi
          Tylko jak się ma moja odpowiedź do zacytowanych twoich słów ??
          Jeszcze raz je zacytuje:
          Morgoth napisał/a:
          Auto jest stare/przestarzałe, jeśli wyszło z produkcji.

          W w podanym przeze mnie przykładzie auto było by produkowane czyli nie było by przestarzałe (zgodnie z zacytowanymi powyżej słowami).
          Skoro czepiasz się słówek, to odbiję piłeczkę.
          Jeśli auto przestało być produkowane i potem wznowiono(by) jego produkcję, bo tak sugerowałeś z Polonezem, to jak najbardziej byłoby przestarzałe (przecież zakończono produkcję). Nie chcesz chyba powiedzieć, że te wszystkie "poprzednie" modele wielu europejskich producentów, które obecnie zjeżdżają z fabryk w Azji, czy Ameryce południowej, to są jakieś nowe modele? Nawet mimo poprawek, zmian a la Pug 206+ nie są nowe.

          Zamieszczone przez Thundi
          Chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem. Technologia użyta do budowy Audi A8 D2 której to marki powszechne (Fiat, Skoda Toyota itd. ) jeszcze długo nie użyją już może być uznawana za starą bo to auto jak by nie było przestano produkować 7 lat temu. Ale ona przestarzała nie jest.
          To Ty nie zrozumiałeś. Technologia użyta do budowy Audi A8 D2 JEST stara, bo pochodzi sprzed lat. Co z tego, że nadwozie było z aluminium? Ale jakie przeciążenia "łykały" jego strefy zgniotu? Ile gwiazdek zdobyłby ten model przy obecnych wymaganiach (niedawno znów zmodyfikowanych) EuroNCAP? Zapewniam Cię, że niewiele.

          To nie jest tak że CAŁA technologia z aut klasy najwyższej/luksusowej po latach trafia do klas niższych. Niektóre rzeczy się starzeją i są eliminowane całkowicie, tak jak radia z pokrętłami do zmiany częstotliwości, magnetofony kasetowe, czy hamulce bębnowe. Co z tego, że były lub mogły być kiedyś stosowane w Mercu S, BMW 7, Audi A8 i innych "wyznacznikach" przyszłych trendów?

          Zamieszczone przez Thundi
          khem jakie auto zmieniano co tyle :?: 80 lat to trochę długo nawet jak na tamte czasy Joke
          Literówka, ale podejmę rękawicę :P ... Pancerwagen Garbus w produkcji od lat 30-tych, do ... kiedy to przestali go klepać w Meksyku? Jakoś już w 21-wieku. No prawie 80-lat.

          Zamieszczone przez Thundi
          A 200km z 2litrowego diesla to naprawdę mocno wyżyłowany silnik co odbija się w jego awaryjności i wytrzymałości.
          A co to obchodzi producenta? Albo pierwszego właściciela? Kolejni się martwią
          Podniesienie mocy ograniczy max przebiegi z powiedzmy 500 tys km to 200 tys, a to wystarczy dla przeciętnego auta.

          Zamieszczone przez Thundi
          dlatego moje porównanie z pierwszą generacją CRV było jak najbardziej słuszne
          Poniekąd, nawet byłbym skłonny się zgodzić, ale zgodnie z moją filozofią CRV sprzed lat to już prehistoria, a Duster przyszłość
          Morgoth

          Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
          G.B.Show

          Komentarz

          • ADMINISTRACJA
            Ambiente
            • 2007
            • 223

            odbijajcie sobie te piłeczki gdzie indziej, tego już niestety nie da się czytać :?
            Administracja Forum OCP

            Komentarz

            Pracuję...