Z cennikiem to delikatnie rzecz ujmując chyba kogoś po...pogięło. 100 tyś. za Octavię w kombi to przesada (nie liczę tego silnika 1.0, bo to jakaś kpina). Kto to kupi?
O4
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisKto to kupi?
Komentarz
-
-
Ale zobaczcie jakie wyposażenie... kiedyś Octavia nie miała nawet klimatyzacji ale kosztowała 45tys . Teraz jak patrzyłem to może fakt mówiłem że cena duża ale w zamian dostajemy dużo . Np moja Octavia bez rabatów 2.5 roku temu kosztowała 97tys teraz z matrixami, 18kolo, aktywny tempomat lane assist navi 10cali (ja tego nie mam) I sporo innych kosztuje 109tys bez rabatów żadnych.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpisMy jesteśmy dla producentów aut Bangladeszem, więc nasz rynek mało co się liczy. Patrz przez pryzmat Europy zachodniej....DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088
Komentarz
-
-
Hm... Polska średnia pensja w 2019r. wynosiła ok. 3900zł na rękę. OIV kosztuje 100tys. zł, więc na takie auto średnio zarabiający Polak musiałby odkładać całość swojej wypłaty przez blisko 28 miesięcy.
Na szybko sprawdzone dane z Danii i duńskiego konfiguratora Skody: średnia pensja - 20tys. koron, OIII (nie widzę jeszcze w konfiguratorze OIV) kosztuje od 240tys. koron.
Średnio zarabiający Duńczyk musi więc odkładać na takie auto całą swoją wypłatę przez równo 12 miesięcy.
Nie wiem, jak w Danii jest ze średnią pensją, ale dobrze wiemy, że w Polsce taka średnia jest marzeniem wielu milionów Polaków.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisRozumiem Cię, ale to już raczej przestanie być samochód dla "Kowalskiego" tak jak było z OI, OII czy nawet jeszcze OIII. Myślę, że będzie to gównie flota. Octavia jest wg mnie jest po prostu tyle nie warta.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpisHm... Polska średnia pensja w 2019r. wynosiła ok. 3900zł na rękę. OIV kosztuje 100tys. zł, więc na takie auto średnio zarabiający Polak musiałby odkładać całość swojej wypłaty przez blisko 28 miesięcy.
Na szybko sprawdzone dane z Danii i duńskiego konfiguratora Skody: średnia pensja - 20tys. koron, OIII (nie widzę jeszcze w konfiguratorze OIV) kosztuje od 240tys. koron.
Średnio zarabiający Duńczyk musi więc odkładać na takie auto całą swoją wypłatę przez równo 12 miesięcy.
Nie wiem, jak w Danii jest ze średnią pensją, ale dobrze wiemy, że w Polsce taka średnia jest marzeniem wielu milionów Polaków....DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088
Komentarz
-
-
Co do nowych aut na zachodzie. Ludzie je kupują nie dlatego, że ich tak bardzo stać. A dlatego, że ich nie stać na naprawy używanych. Robocizna jest bardzo droga dlatego ludzie oszczedzaja gdzies indziej, by miec na rate nowego auta.
Skoda jest za droga, a to tylko Skoda. No i oferta zadowoli handlowca jak i menadżera. Dlatego floty czesto maja te auta.
Komentarz
-
-
Wszystko rozumiem, że zarabia się więcej niż "kiedyś", choć tak jak kolega wyżej pisał te średnie zarobki to między bajki można włożyć. Statystyczny "Kowalski" o takiej kasie może pomarzyć. Chodziło mi tylko i wyłącznie o to, że Octavia dla przeciętnego Polaka jest po prostu za droga. Jeżeli ktoś zarabia miesięcznie 10k to nie kupi Octavii tylko pewnie Volvo, lub inne auto wyższej klasy.
Nawet zarabiając na rękę 4000 pln (odlicz od tego opłaty, jakaś rata kredytu, jedzenie itp) to zostaje całe "g". Mimo wszystko uważam, że Octavia za 100k to dla "Kowalskiego" kwota z sufitu, ale zapewne flota będzie robić ilość.
Pozwolę sobie na trochę prywaty....w roku 2011 kiedy sprzedawana była OIIT w wersji 5D, bez klimy kosztowała 42 000 pln, kombi 45 000 pln). Za dodatkowe 2500 pln była klimatyzacja, czyli za 45 000/48 000 można było mieć nowe auto...teraz na to potrzebuję około 100.
Wiem, że tamto nie miało "wodotrysków", ale jaki % osób ich tak naprawdę potrzebuje?
Zarobki aż tak bardzo nie "urosły", a cena dla "Kowalskiego" nie powinna być większa nić 70k - tak uważam. Te samochody nie są tyle warte.
Myślę, że Skoda próbuje na siłę zrobić się marką "premium", a S(z)koda.
Pozdrawiam
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisWszystko rozumiem, że zarabia się więcej niż "kiedyś", choć tak jak kolega wyżej pisał te średnie zarobki to między bajki można włożyć. Statystyczny "Kowalski" o takiej kasie może pomarzyć. Chodziło mi tylko i wyłącznie o to, że Octavia dla przeciętnego Polaka jest po prostu za droga. Jeżeli ktoś zarabia miesięcznie 10k to nie kupi Octavii tylko pewnie Volvo, lub inne auto wyższej klasy.
Nawet zarabiając na rękę 4000 pln (odlicz od tego opłaty, jakaś rata kredytu, jedzenie itp) to zostaje całe "g". Mimo wszystko uważam, że Octavia za 100k to dla "Kowalskiego" kwota z sufitu, ale zapewne flota będzie robić ilość.
Pozwolę sobie na trochę prywaty....w roku 2011 kiedy sprzedawana była OIIT w wersji 5D, bez klimy kosztowała 42 000 pln, kombi 45 000 pln). Za dodatkowe 2500 pln była klimatyzacja, czyli za 45 000/48 000 można było mieć nowe auto...teraz na to potrzebuję około 100.
Wiem, że tamto nie miało "wodotrysków", ale jaki % osób ich tak naprawdę potrzebuje?
Zarobki aż tak bardzo nie "urosły", a cena dla "Kowalskiego" nie powinna być większa nić 70k - tak uważam. Te samochody nie są tyle warte.
Myślę, że Skoda próbuje na siłę zrobić się marką "premium", a S(z)koda.
Pozdrawiam
wyp.jpg
od tych 82kpln za jakiś czas będą rabaty i zrobi sie 75kplnKodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisByć może masz rację?
Zapytam z innej beczki...te silniki 1.0 dają radę? Jaka jest żywotność? Dojeżdżają do 200kk?Kodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisZ cennikiem to delikatnie rzecz ujmując chyba kogoś po...pogięło. 100 tyś. za Octavię w kombi to przesada (nie liczę tego silnika 1.0, bo to jakaś kpina). Kto to kupi?
Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
-
Ale tam nawsadzali świecidełek, które często kosztują grosze dla producenta a kasują jako nowość. Taki licznik led a zwykły. Producenta na 100% taki licznik kosztuje mniej niż analogowy a sprzedają to za grubą kase. Kiedyś pokrętła, guziczki itd. Dzisiaj jeden tablet warty kilkanascie $ a kasują jak za złoto.
Telefonem w czasie jazdy bawić się nie wolno ale na tablecie na kokpicie przechodzić przez menu już tak.
Mnie te nowości męczą. Co widzę takiego super w O4. Elektryczny ręczny z którego na dzień dobry bym zrezygnował. Nawet za dopłatą za rączke.
Światła tył Led wow. Nie ma to jak jechać za nowym autem z światłami Led od których bolą oczy. Są za ostre. Ale za niedługo wszycy takie będą mieć bo w produkcji są tanie jak barszcz.
Teraz wystarczyło wymienić żarówkę i lampa przeżywała auto. Ciekaw jestem trwałosci tych Led ów. Ale nie teraz. Dopiero jak już nie będzie wyjscia by posiadać inne.
Dla mnie kierunek O4 idzie w złym kierunku. Skoda powinna być tańsza od VW skoro jest była i będzie niżej klasyfikowana
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisWszystko rozumiem, że zarabia się więcej niż "kiedyś", choć tak jak kolega wyżej pisał te średnie zarobki to między bajki można włożyć. Statystyczny "Kowalski" o takiej kasie może pomarzyć. Chodziło mi tylko i wyłącznie o to, że Octavia dla przeciętnego Polaka jest po prostu za droga. Jeżeli ktoś zarabia miesięcznie 10k to nie kupi Octavii tylko pewnie Volvo, lub inne auto wyższej klasy.
Pozdrawiam
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisPozwolę sobie na trochę prywaty....w roku 2011 kiedy sprzedawana była OIIT w wersji 5D, bez klimy kosztowała 42 000 pln, kombi 45 000 pln). Za dodatkowe 2500 pln była klimatyzacja, czyli za 45 000/48 000 można było mieć nowe auto...teraz na to potrzebuję około 100.
PozdrawiamOstatnio edytowany przez paryzanin; 38865.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisElektryczny ręczny z którego na dzień dobry bym zrezygnował. Nawet za dopłatą za rączke
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisDla mnie kierunek O4 idzie w złym kierunku. Skoda powinna być tańsza od VW skoro jest była i będzie niżej klasyfikowana
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisPozwolę sobie na trochę prywaty....w roku 2011 kiedy sprzedawana była OIIT w wersji 5D, bez klimy kosztowała 42 000 pln, kombi 45 000 pln). Za dodatkowe 2500 pln była klimatyzacja, czyli za 45 000/48 000 można było mieć nowe auto...teraz na to potrzebuję około 100.
Wiem, że tamto nie miało "wodotrysków", ale jaki % osób ich tak naprawdę potrzebuje?
Zarobki aż tak bardzo nie "urosły", a cena dla "Kowalskiego" nie powinna być większa nić 70k - tak uważam. Te samochody nie są tyle warte.
Myślę, że Skoda próbuje na siłę zrobić się marką "premium", a S(z)koda.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisPozwolę sobie na trochę prywaty....w roku 2011 kiedy sprzedawana była OIIT w wersji 5D, bez klimy kosztowała 42 000 pln, kombi 45 000 pln). Za dodatkowe 2500 pln była klimatyzacja, czyli za 45 000/48 000 można było mieć nowe auto...teraz na to potrzebuję około 100.
Dzisiaj takim samochodem jest Astra J z silnikiem 1.4, którą można było jeszcze niedawno kupić za 61-62k nową a jak się trafiła jakaś z 2018 to dobrze poniżej 60.
Podejrzewam, że większości z nas zarobki wzrosły przez te 8/9 lat o nie mniej % niż cena takiego samochodu "dla ludu".
Rafał
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tatra Zobacz wpisWszystko rozumiem, że zarabia się więcej niż "kiedyś", choć tak jak kolega wyżej pisał te średnie zarobki to między bajki można włożyć. Statystyczny "Kowalski" o takiej kasie może pomarzyć. Chodziło mi tylko i wyłącznie o to, że Octavia dla przeciętnego Polaka jest po prostu za droga. Jeżeli ktoś zarabia miesięcznie 10k to nie kupi Octavii tylko pewnie Volvo, lub inne auto wyższej klasy.
Nawet zarabiając na rękę 4000 pln (odlicz od tego opłaty, jakaś rata kredytu, jedzenie itp) to zostaje całe "g". Mimo wszystko uważam, że Octavia za 100k to dla "Kowalskiego" kwota z sufitu, ale zapewne flota będzie robić ilość.
Pozwolę sobie na trochę prywaty....w roku 2011 kiedy sprzedawana była OIIT w wersji 5D, bez klimy kosztowała 42 000 pln, kombi 45 000 pln). Za dodatkowe 2500 pln była klimatyzacja, czyli za 45 000/48 000 można było mieć nowe auto...teraz na to potrzebuję około 100.
Wiem, że tamto nie miało "wodotrysków", ale jaki % osób ich tak naprawdę potrzebuje?Zamieszczone przez shok Zobacz wpisAle tam nawsadzali świecidełek, które często kosztują grosze dla producenta a kasują jako nowość. Taki licznik led a zwykły. Producenta na 100% taki licznik kosztuje mniej niż analogowy a sprzedają to za grubą kase. Kiedyś pokrętła, guziczki itd. Dzisiaj jeden tablet warty kilkanascie $ a kasują jak za złoto.
Telefonem w czasie jazdy bawić się nie wolno ale na tablecie na kokpicie przechodzić przez menu już tak.
Mnie te nowości męczą. Co widzę takiego super w O4. Elektryczny ręczny z którego na dzień dobry bym zrezygnował. Nawet za dopłatą za rączke.
Światła tył Led wow. Nie ma to jak jechać za nowym autem z światłami Led od których bolą oczy. Są za ostre. Ale za niedługo wszycy takie będą mieć bo w produkcji są tanie jak barszcz.
Teraz wystarczyło wymienić żarówkę i lampa przeżywała auto. Ciekaw jestem trwałosci tych Led ów. Ale nie teraz. Dopiero jak już nie będzie wyjscia by posiadać inne.
Dla mnie kierunek O4 idzie w złym kierunku. Skoda powinna być tańsza od VW skoro jest była i będzie niżej klasyfikowana
...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088
Komentarz
-
Komentarz