Czy ten gaz montowany przez ASO (bo rozumiem, że fabryka nie wypuszcza takich wersji) czymś się różni od instalacji montowanych poza ASO? Jakaś lepsza integracja czy coś?
Bo jeżeli nie ma różnicy, to może lepiej pojeździć przez okres gwarancji na benzynie, a potem zamontować jakąś dobrą instalację (pewnie i tak dużo tańszą niż w ASO)...
Tak różni się ceną
Za te pieniądze, to możesz zainstalować do tego silnika o wiele lepszą sekwencję.
Landi Renzo to taka raczej średnia półka. Zresztą było tu na forum opisywane kilka przypadków problemów z ta instalacją.
Jak już kiedyś pisałem jechalem u Danielcia OI z tą instalacją, i wyraźnie było czuć, że silnik na gazie ma "pod górkę". Może taki gaz, a może tak instalacja. Nie mam porównania do innych samochodów z ta instalacją.
Moim zdaniem warto pomyśleć nad BRC, albo Prinsem, oczywiście jak ktoś chce gaz, bo ja to raczej nie (już się na gazie najeździłem, żeby nie było, ze nie mam, a krytykuję)
Zamieszczone przez Tichy
ten nowy 1.6 czymś chyba się różni od poprzedników, skoro ma mniejsze spalanie i spełnia bardziej rygorystyczne normy, więc tak na 100% nie wiadomo, czy będzie równie bezawaryjny...
Wydaje mi się, że mogli dopracować elektronikę. Gdzie jak gdzie, ale tu zawsze da się coś poprawić. Nie sądzę, żeby dłubali w mechanice, bo to kosztuje (prototypy, badania itp), a przecież ten silnik to zdecydowanie nie jest przyszłościową jednostką.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Moim zdaniem warto pomyśleć nad BRC, albo Prinsem, oczywiście jak ktoś chce gaz, bo ja to raczej nie (już się na gazie najeździłem, żeby nie było, ze nie mam, a krytykuję).
To wszystko kwestia przebiegów i cen paliwa. Podobnie jak z dieslem. Zwykły rachunek ekonomiczny...
Tylko, haczyk polega na tym, żeby uwzględnić wszystkie koszty, a nie jak przypadku porównania Pb-ON tylko różnicę spalania i ceny paliwa, o czym wiele osób zdaje się "nie pamiętać"
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
dodatkow koszty gazu za 2010
filtry 50zł
wtryskiwacze 100zł
mam wrażenie że więcej bierze oleju 100zł
na każd 4 tankowania gazu + benzyna za 70zł zimą (latem i na trasach znacznie mniej cięzko to obliczyć)
20000 rocznie
koszty paliwa
gaz 1800 litrów
benzyna 1600 litrów
Benzyna
1600 x 4,6 = 7360 + 100 = 7460
GAZ
1800 x 2,8 = 5040 + 1670 = 6710
zysk 750zł latem i przy przeadze trasy pewnie z 600zł mozna zaoszczędzić czyli
zysk 750 do 1350 zł
Wątpiłem ale zwolin niestety może mieć rację. Może przy większym kilometrarzu i długich trasach zysk będzie większy. Przy 15000 rocznie chyba nieopłacalne jeśli doliczyć koszt instalacji.
Na plusy - spory efekt psychologiczny.
Jak jechałem za granicę i musiałem zrobić na raz 8000km zysk wygląda bardzo realnie. Zresztą im droższa benzyna tym zysk wyraźniejszy.
Jednak wydaje mi się że odkąd zalożyłem gaz zostaje mi więcej w portfelu.
Tylko instalacja po ok 150tys nadaje sie na smietnik.Zaczynaja sie problemy a wymiana butli,reduktora itd to duzy koszt.Jesli w ogóle tyle nakreci.Ja narazie jestem za dieslem.A na gazie zrobilem naprawde kupe kilometrow.
Cóż podczas eksploatacji samochodu trzeba liczyć się z zużywaniem się pewnych elementów... i znowu trzeba wziąć do ręki kalkulator - kto robi b duże przebiegi potrzebuje diesla.
Nie zapominajcie ile jest droższy nowy diesel...
Po drugie nie chcę słyszeć o filtrze cząstek stałych...przy dojazdach spokojnych do pracy 15 km...
Wszystko zależy jakie ma się miesięczne dochody i ile jest się w stanie wydawać na paliwo...
Dla mnie wydać 600 zł miesięcznie na benzynę to JAKAŚ MASAKRA...
Nie wziąłeś pod uwagę jeszcze jednego. Dodatkowy serwis instalacji gazowej to ileśtam Twojego czasu. Jak ktoś ma go za dużo to OK, ja mam za mało, więc dla mnie to też jest dodatkowy koszt. Jak np bierzesz urlop, żeby jechać do serwisu, to łatwo policzyć ile to kosztuje.
Jazda na gazie jest tańsza, ale nie 2x tańsza jak twierdzą jego entuzjaści.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Dla mnie wydać 600 zł miesięcznie na benzynę to JAKAŚ MASAKRA...
sporo więcej wydaję na ropę :szeroki_usmiech
heh - gdybym tylko 600 wydawał miesięcznie na paliwo....
ale ja nie dojeżdżam 15 km...
"Twój pojazd przejechał 33 612 km i zużył 1 868 l paliwa o wartości 7 541 PLN"
Motostat nie kłamie.
A to tylko w tym roku, do tego liczone od początku lutego ;p
Przeliczy ktoś z gazowników dla gazu w podobnych osiągach (ok 100 KM)??
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Spaliłbyś pewnie w tych warunkach około 7,5l LPG i jakieś 0,5Pb (na 100km) (zakładam, że spalanie na benzynie miałbyć około 20% wyższe niż na ON, dodatkowo gazu spali około 10-15% więcej niż Pb). Przy dzisiejszych cenach kosztowałoby Cię to około 22zł/100km. Latem pewnie cos koło 18zł (niższa cena gazu + niższe spalanie). Czyli średnio coś koło 20zł/100km. Mnożąc to przez liczbę kilometrów spaliłbyś paliwa za około 6.700zł, czyli około 800zł mniej...
Tak jak piszecie, ludziska w większości kalkulują oszczędności, biorąc pod uwagę tylko ceny paliw i zużycia.
O ile dla gazu (w silniku 1.6 Skody) dodatkowe koszty nie są duże, o tyle dla współczesnych diesli (nie mówię o wolnossących Mercedesach z lat 80-tych) koszty serwisu są bardzo duże, i przy mniejszych przebiegach spokojnie pochłaniają oszczędności na paliwie (choćby komplet świec żarowych albo uszczelnienie wtryskiwaczy - elementy typowo eksploatacyjne). Najczęściej diesle są też cięższe (silnik, osprzęt) i w związku z tym niektóre elementy zawieszenia też są dużo droższe. Że już o coraz bardziej "regularnych" awariach typu koła dwumasowe, turbiny, pompowtryskiwacze czy problemy z DPF nie wspomnę. Wszystko to sprawia, że trzeba robić naprawdę duże przebiegi, żeby klekot się opłacał.
Kiedyś silnym argumentem dla posiadania diesla były te Niutony pod butem, ale silniki TSI i ten argument powoli wybijają...
Widziałem dziś w salonie prawdziwą paletę barw i ten błękit pacyfic wygląda normalnie ciemno niebiesko a nie tak badziewnie jak w katalogach. Całkiem mógłby być. Wysiliłem się żeby znaleźć jakieś auto skody w internecie z tym kolorem i nie było łatwo (zwłaszcza żeby być pewnym) ale mam.
lakier niebieski bez doplaty wyglada na zywo .... wesolo to przy masywnej sylwetce Octavii srednio pasuje (auto powazne, kolorek wesolutki - dla dzieci...) - mozna zdjecia takiego lakieru na O2 znalezc na allegro przy sprzedawanych autach.
Komentarz