Zamieszczone przez maro rs
Nowa Fabia III...
Zwiń
X
-
Big, Krytykować trzeba, a kupuje się to co nam najbardziej całościowo odpowiada. A inne marki mamy gdzieś, bo to jest forum miłośników Skody z zwłaszcza Octavii, stąd nikt nie pochla nad nimi głowy.
Poza tym jakby Skoda dała opcje podnoszace jakość jak np. "materiałowe drzwi" za 500 zł, to by pewnie większosć dopłaciła, tak jak część dopłaca za pakiet chrom, bo przy ciemnych lakierach wygląda fajnie.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez irekkZamieszczone przez maro rsWydaje mi się, że skoda jest pozycjonowana wyżej niż seatBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Zaczęło się od:
Zamieszczone przez Dig Dugto by pewnie większosć dopłaciła,
Zamieszczone przez Dig Dugtak jak część dopłaca za pakiet chrom
Oczywiscie jak cos jest tanie to nie oczekuje cudow, ale jak kosztuje sporo to ma tez sporo oferowac.
Wiec faktycznie w drozszych modelach Fabki mogliby te materialy miec lepsze, jak w przypadku VW Polo jak tu slusznie zauwazono.
Prosze tez pamietac, ze wiekszosc sprzedanych Octavii i Fabii przypada na firmy. Octavia wypadla juz nawet z pierwszej 10tki najchetniej kupowanych aut w Polsce przez klientow indywidualnych, zreszta w ostatnim miesiacu (listopad) wypadla tez Fabia (sic!).
A wiec jednak mysle, ze klient indywidualny (nie flotowy) zwraca uwage na to co i za ile kupuje. I za wieksze pieniadze oczekuje wyzszej jakosci.
Ponizej dane dot. sprzedazy Fabii za lata 2008-2013 (za caly 2014 jeszcze nie podali). Pierwsza liczba oznacza liczbe spzedanych aut klientow indywidualnym, a druga klientom flotowym. Przewaga tych drugich w przypadku Skody jest gigantyczna. Stad moze te oszczednosci w wykonaniu aut - bo faktycznie flotom to zwisa... ale nie klientom indywidualnym (a na pewno juz nie wszystkim!) Ja jestem wielkim milosnikiem Skody i dlatego tak mnie draznia wszelkie zmiany powodujace "zdziadzenie" jakosciowe naszej marki.
Oto garść danych do przemyśleń. Wyraznie wskazuja, ze Skoda stala sie marka flotowa. Przewaga zakupu aut na firme w przypadku Skody jest kolosalna...
FABIA
rok 2008 - klienci indywidualni - 8977 - zakupy na firmę - 6139
rok 2009 - klienci indywidualni - 5584 - zakupy na firmę - 4985
rok 2010 - klienci indywidualni - 4595 - zakupy na firmę - 7346
rok 2011 - klienci indywidualni - 4684 - zakupy na firmę - 6574
rok 2012 - klienci indywidualni - 3948 - zakupy na firmę - 5795
rok 2013 - klienci indywidualni - 3524 - zakupy na firmę - 8099
rok 2014 (bez grudnia) - klienci indywidualni - 2902 - zakupy na firmę - 6742
i ciekawostka = Octavia za styczen-listopad 2014:
rok 2014 (bez grudnia) - klienci indywidualni - 2763 - zakupy na firmę - 10.100
firmom plastikowe polacie calych drzwi, czy twardy plastik deski rozdzielczej za bardzo nie przeszkadza... Dyrektor i tak bedzie jezdzil czyms lepszym...
Komentarz
-
-
No to trzeba jeszcze zrobić statystykę najczęściej sprzedawanych wersji dla klientów indywidualnych.
I żeby przypadkiem nie okazało się, że wersja Elegance to margines.
A skoro ubogiego klienta nie stać na bogatszą wersje, to nie będzie płakał nad tym, nad czym płacze tu połowa forum, czyli czy plastik na drzwiach jest twardy, czy miękki.
Po prostu będzie się cieszył, że ma nowe, ładne stylistycznie i ekonomiczne auto.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez feels3Ja wole twarde plastiki ale nie trzeszczace
W O3 mam sporo miekkich, ale np. na kostce brukowej potrafia dzwonic jak sanie swietego mikolaja :szeroki_usmiech
ps. mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta... np. w Fabii VI generacji beda cale plastikowe (oczywiscie twarde!) fotele, a w ramach ekologii stopniowo z plastiku przejda na materialy biodegradowalne - czyli tekture
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108
ps. mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta... np. w Fabii VI generacji beda cale plastikowe (oczywiscie twarde!) fotele, a w ramach ekologii stopniowo z plastiku przejda na materialy biodegradowalne - czyli tekture
Co mi z gumy na desce i weluru na fotelach jak wszystko halasuje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108Zamieszczone przez feels3Ja wole twarde plastiki ale nie trzeszczace
W O3 mam sporo miekkich, ale np. na kostce brukowej potrafia dzwonic jak sanie swietego mikolaja :szeroki_usmiech
ps. mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta... np. w Fabii VI generacji beda cale plastikowe (oczywiscie twarde!) fotele, a w ramach ekologii stopniowo z plastiku przejda na materialy biodegradowalne - czyli tekture
Z reszta nie tylko w skodzie - w Golfie juz tez plastikowy potwor dostal ofiare z tylnych "parapetow"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta...
O III ma deskę bardziej miękką niż A4 ( tak, wiem co pisze i sprawdzałem to). W S III zapewne też będą miękkie plastiki, ale ba Boga Fabia to małe miejskie autko, a nie limuzyna klasy średniej.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Żeby dodać jeszcze pikanterii do tej dyskusji to dzisiaj odbyłem jazdę Passatem B8.
Naprawdę, nie widzę żadnego rozsądnego argumentu, który przekonałby mnie, że warto dopłacić 20k+ zł w stosunku do Superba.
Materiały praktycznie te same, kościelnej ciszy w środku też nie uświadczyłem, a zawieszenie też wiele ciszej nie pracuje.
Ale dla fanów miękkich plastików na drzwiach B8 to raj na ziemi - szczególnie w wersji Highline, którą dzisiaj testowałem: góra miękka, podłokietnik skórzany, uchwyt miękki, boczek przy łokciu w skórze... Czuję, że niektórzy tutaj dostali by orgazmu, gdyby mogli obcować z takimi drzwiami!
A wszystko to za jedyne... 170k zł 2.0TDI 150KM.
Dziękuję - wolę o połowę tańszego Superba, nawet jeśli będzie wyglądał jak większa OIII, a boczki drzwi będzie miał przeszczepione rodem z OIII.
Sorry za offtop, ale dyskusja o tym, czy Skoda zwariowała montując plastikowe (!) drzwi w Fabii i tak jest kuriozalna.
Komentarz
-
-
Chris11, Tu nie chodzi, o wizerunek, o pozycjonowanie w drabinie modeli, nie ważne że Fabia jest klasa B, czy nawet Octavia klasa C. :|
Chodzi o to, że gdyby cena nie wzrosła, za to w nowym modelu odbyłoby się to kosztem gorszych/tańszych materiałów, to OK. Auto staje się bardzej budżetowe, ale też kosztuje budżetowo. Wszystko zrozumiałe, nowa polityka firmy.
A tu mamy co innego. Wielka pompa, och, ach co to za cudo nie wypuścili (czy to F3 czy O3) cena oczywiście w górę, no ale przecież od razu nasuwa się, że to nowy model (czyt. lepszy, ładniejszy, lepsza jakość itd. - bo tak było dotychczas) więc wszystko uzasadnione.
Oglądamy, robimy jazdy próbne i :shock: ale o co chodzi, gorsze materiały, belka z tyłu, cieńsze szyby i większy szum, zawieszenie hałasuje, silniki jednorazówki. Kurde przecież coś tu nie gra.
I to jest sedno sprawy. Skoda zrobiła dokładnie odwrotnie, obniżyła jakość i trwało podnoszac równocześnie cenę. :evil: Jak widać po wynikach sprzedaży klienci indywidualnie nie złapali się na to.
Stąd z tego co widać na forum, Skoda wychodzi temu na przeciw i dostać 12% upustu jak się upomnimy i uprzemy, to nie problem. Nie jest to obniżka flotowa, ale chyba Skoda próbuje zachęcić do zakupu, bo coś jej jednak nie gra w rankingach.
Bo flota jest nietrwała, wystarczy, że firma zmieni menagera, który lubuje się w Fordach, toyotach i będzie po zakupach, a pozytywny wizerunek firmy budują klienci, którzy albo sami chwalą, albo odradzają innym zakup Skody. W końcu patrzymy po sąsiadach czum jeźdżą :diabelski_usmiechByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig Dugcena oczywiście w górę
Zamieszczone przez Dig DugOglądamy, robimy jazdy próbne i :shock: ale o co chodzi, gorsze materiały, belka z tyłu, cieńsze szyby i większy szum, zawieszenie hałasuje, silniki jednorazówki. Kurde przecież coś tu nie gra.
Czy belka jest zła? Jechałem B8 tak samo, jak jeżdżę swoją OIII - żadnej różnicy. Ale statystyczny Kowalski - 3. użytkownik z kolei - odczuje, jak będzie jechał na serwis. I to odczuje raczej na plus.
Większy szum? OIII jest lepiej wyciszona niż OII.
Silniki jednorazówki? Po czym wnosisz, jeśli większość to nowe konstrukcje? A Ford i jego Ecoboost 1.0?, a Renault i jego 0,9? To nie są jednorazówki?
Z cieńszymi szybami może i byłbym w stanie się zgodzić, ale musiałbym to porównać z OII.
Ogólnie to "obrażanie się" i wieszczenie Skodzie rychłego upadku, bo pozbywa się miękkich materiałów, jest już ciężkie do czytania.
Dziwię się, że nikt jeszcze nie klnie, jaka ta Skoda dziadowska, bo w OII na ryglu klapy była sprężynowa zaślepka, a w OIII nie ma - karygodne!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez marlej108mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta...
O III ma deskę bardziej miękką niż A4 ( tak, wiem co pisze i sprawdzałem to). W S III zapewne też będą miękkie plastiki, ale ba Boga Fabia to małe miejskie autko, a nie limuzyna klasy średniej.
Dla mnie Fabia III wizualnie jest o wiele ladniejsza niz II. A moje jedyne minusy - to tylna kanapa taka jak w nowym Polo - czyli ustawione siedzisko ukosnie - ze pupa jest nisko co wynika z checi utrzymania przestrzeni nad glowa a dach poprowadzony jest nizej niz w F2 - tam pozycja z tylu byla bardziej wyprostowana a siedzisko ustawione prosto (czyli jego tylna czesc nie byla o tyle nizej co w F3). I drugi minus to ten plastikowy bagaznik, ale w sumie akurat moze w bagazniku to az tak nie przeszkadza - bo jak sie cos wyleje czy rozsypie to latwiej oczyscic - tylko nie wiem czy nie stuka cos o ten plastik -moze nie? Nie wiem.
Co do Citigo to akurat to jest wlasnie auto ktore powinno byc i tanie i moze byc plastikowe - nikt tu chyba nie oczekuje cudu :-)
Ps. ale jak w nowym Superbie zrobia cale plastikowe drzwi to zamierzam porwac glownego projektanta i domagac sie modyfikacji materialow - dopiero wtedy go wypuszcze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Żeby dodać jeszcze pikanterii do tej dyskusji to dzisiaj odbyłem jazdę Passatem B8.
Naprawdę, nie widzę żadnego rozsądnego argumentu, który przekonałby mnie, że warto dopłacić 20k+ zł w stosunku do Superba..
ps. ale pany redaktory z Motoru i Auto Świata maja inne zdanie niz my - dzis wlasnie w obu jest porownanie Passata i Superba i oczywiscie nowy Passat jest wszechmogacy. Nagle w Motorze choc zawsze chwalili to teraz napisali, ze Superb ma niezbyt wysokiej jakosci materialy... a zawsze pisali, ze ma swietne materialy... Widac artykuly niestety juz wszedzie sa pisane pod zamowienie.
Mi nowy Passat sie podoba - zwlaszcza kombi, natomiast sedan z boku i tylu wyglada prawie identycznie jak dotychczasowy model i dwa razy juz sie pomylilem z identyfikacja tego modelu (a to przeciez wstyd przy Zonie, ze niby taki znawca motoryzacji a tu nie odroznia ktory to model...).
Dobra, ale nie ma sensu robic juz chyba off topu w watku o Fabce.
Dla mnie nowa Fabka to bardzo ladne autko, zwlaszcza w tych wersjach z innym kolorem dachu i kolorowymi felgami.
[ Dodano: Pon 05 Sty, 15 19:30 ]
Zamieszczone przez Chris11Zamieszczone przez marlej108Co do Citigo to akurat to jest wlasnie auto ktore powinno byc i tanie i moze byc plastikowe - nikt tu chyba nie oczekuje cudu :-)
Fabia juz dawno przeskoczyla klase premium
z czerwonym dachem (mozna wziac taki?) i czerwonymi alufelgami stala sie wyznacznikiem supersamochodow.... :P
Komentarz
-
-
Chris11, A ja Ci powiem tak. To są moje subiektywne odczucia, ale szwagier ma O2 Fl, a kolega G6 i nie ma między nimi takiej różnicy w jakości jak teraz między O3 i G7.
W poprzednich wersjach tych aut, w G6 siedzenia z alkantary wróżniają sie ewidentnie nad O2, ale środek mniej więcej to samo, a teraz jakoś tak mnie jakość G7 bardziej przekonała, o Sportsvanie nie wspomne, który oprócz jakości ma wiecej miejsca w kabinie i za fotelami. (bagaznik to inna brożka, ale nie ma przepaści).Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Dig Dug, a o czym to świadczy? O tym, że w O3 nie ma postępu względem O2FL? Nie. To świadczy o tym, że jest postęp mniejszy niż w G7 w stosunku do G6. Co to oznacza? Że VW mocno stara się spozycjonować własną markę niż Skodę. Chce pokazać wszem i wobec, że Skoda to gorszy VW, choć wszystko jest oparte na identycznych/bardzo podobnych rozwiązaniach.
Komentarz
-
Komentarz