Nowa Fabia III...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • irekk
    L&K
    • 2011
    • 1093
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez maro rs
    Wydaje mi się, że skoda jest pozycjonowana wyżej niż seat
    I dlatego RS ma 220 kucy a Cupra 265/280 Raczej na równi.

    Komentarz

    • DJ MŁODY
      RS
      • 2007
      • 5908
      • Octavia II (1Z3)

      co byście nie mówili to skoda na samym końcu :wink:
      pozdrawiam Adam
      Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


      Spontany Katowickie

      Komentarz

      • Dig Dug
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1306
        • Seat

        Big, Krytykować trzeba, a kupuje się to co nam najbardziej całościowo odpowiada. A inne marki mamy gdzieś, bo to jest forum miłośników Skody z zwłaszcza Octavii, stąd nikt nie pochla nad nimi głowy.

        Poza tym jakby Skoda dała opcje podnoszace jakość jak np. "materiałowe drzwi" za 500 zł, to by pewnie większosć dopłaciła, tak jak część dopłaca za pakiet chrom, bo przy ciemnych lakierach wygląda fajnie.
        Była O1 jest F2.

        Komentarz

        • Chris11
          RS
          • 2011
          • 1587

          Zaczęło się od:
          Zamieszczone przez Dig Dug
          to by pewnie większosć dopłaciła,
          żeby szybko przejść do:
          Zamieszczone przez Dig Dug
          tak jak część dopłaca za pakiet chrom
          ...a w rzeczywistości skończyłoby się na "kilku", bo ludzie naprawdę mają to w pompie, czy drzwi są miękkie, czy nie.

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2487
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            Zamieszczone przez irekk
            Zamieszczone przez maro rs
            Wydaje mi się, że skoda jest pozycjonowana wyżej niż seat
            I dlatego RS ma 220 kucy a Cupra 265/280 Raczej na równi.
            ponoć na ten rok szykowana jest mocniejsza wersja RS. Być może będzie tyle samo. EOT.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • Dig Dug
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1306
              • Seat

              Chris11, Może tak, a może nie. :roll:

              Skoro ludzie dopłacają do kierownicy 3 ramiennej ściętej od spodu 550 zł albo do kolorowego maxi dota 350 zł chyba, to kto wie, jakby wyglądała sprawa z ładniejszymi miekkimi boczkami. 8)
              Była O1 jest F2.

              Komentarz

              • marlej108
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 4976
                • Octavia III (5E3)
                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                Zamieszczone przez Chris11
                Zaczęło się od:
                Zamieszczone przez Dig Dug
                to by pewnie większosć dopłaciła,
                żeby szybko przejść do:
                Zamieszczone przez Dig Dug
                tak jak część dopłaca za pakiet chrom
                ...a w rzeczywistości skończyłoby się na "kilku", bo ludzie naprawdę mają to w pompie, czy drzwi są miękkie, czy nie.
                No ja nie mam "w pompie" (w czym?!? chyba w d...pie?) ;-)
                Oczywiscie jak cos jest tanie to nie oczekuje cudow, ale jak kosztuje sporo to ma tez sporo oferowac.

                Wiec faktycznie w drozszych modelach Fabki mogliby te materialy miec lepsze, jak w przypadku VW Polo jak tu slusznie zauwazono.

                Prosze tez pamietac, ze wiekszosc sprzedanych Octavii i Fabii przypada na firmy. Octavia wypadla juz nawet z pierwszej 10tki najchetniej kupowanych aut w Polsce przez klientow indywidualnych, zreszta w ostatnim miesiacu (listopad) wypadla tez Fabia (sic!).

                A wiec jednak mysle, ze klient indywidualny (nie flotowy) zwraca uwage na to co i za ile kupuje. I za wieksze pieniadze oczekuje wyzszej jakosci.

                Ponizej dane dot. sprzedazy Fabii za lata 2008-2013 (za caly 2014 jeszcze nie podali). Pierwsza liczba oznacza liczbe spzedanych aut klientow indywidualnym, a druga klientom flotowym. Przewaga tych drugich w przypadku Skody jest gigantyczna. Stad moze te oszczednosci w wykonaniu aut - bo faktycznie flotom to zwisa... ale nie klientom indywidualnym (a na pewno juz nie wszystkim!) Ja jestem wielkim milosnikiem Skody i dlatego tak mnie draznia wszelkie zmiany powodujace "zdziadzenie" jakosciowe naszej marki.

                Oto garść danych do przemyśleń. Wyraznie wskazuja, ze Skoda stala sie marka flotowa. Przewaga zakupu aut na firme w przypadku Skody jest kolosalna...

                FABIA
                rok 2008 - klienci indywidualni - 8977 - zakupy na firmę - 6139
                rok 2009 - klienci indywidualni - 5584 - zakupy na firmę - 4985
                rok 2010 - klienci indywidualni - 4595 - zakupy na firmę - 7346
                rok 2011 - klienci indywidualni - 4684 - zakupy na firmę - 6574
                rok 2012 - klienci indywidualni - 3948 - zakupy na firmę - 5795
                rok 2013 - klienci indywidualni - 3524 - zakupy na firmę - 8099
                rok 2014 (bez grudnia) - klienci indywidualni - 2902 - zakupy na firmę - 6742

                i ciekawostka = Octavia za styczen-listopad 2014:
                rok 2014 (bez grudnia) - klienci indywidualni - 2763 - zakupy na firmę - 10.100

                firmom plastikowe polacie calych drzwi, czy twardy plastik deski rozdzielczej za bardzo nie przeszkadza... Dyrektor i tak bedzie jezdzil czyms lepszym...
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • irekk
                  L&K
                  • 2011
                  • 1093
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Tony065, na to czekam, chociaż waham się jeszcze z uwagi na plastikowe boczki
                  marlej108, ja w 2011 i 2014 kupiłem dwie skody na DG Tak samo z resztą jak moi znajomi

                  Komentarz

                  • Chris11
                    RS
                    • 2011
                    • 1587

                    No to trzeba jeszcze zrobić statystykę najczęściej sprzedawanych wersji dla klientów indywidualnych.
                    I żeby przypadkiem nie okazało się, że wersja Elegance to margines.
                    A skoro ubogiego klienta nie stać na bogatszą wersje, to nie będzie płakał nad tym, nad czym płacze tu połowa forum, czyli czy plastik na drzwiach jest twardy, czy miękki.

                    Po prostu będzie się cieszył, że ma nowe, ładne stylistycznie i ekonomiczne auto.

                    Komentarz

                    • feels3
                      Rider
                      • 2013
                      • 348

                      Ja wole twarde plastiki ale nie trzeszczace

                      W O3 mam sporo miekkich, ale np. na kostce brukowej potrafia dzwonic jak sanie swietego mikolaja :szeroki_usmiech

                      Komentarz

                      • marlej108
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 4976
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                        Zamieszczone przez feels3
                        Ja wole twarde plastiki ale nie trzeszczace

                        W O3 mam sporo miekkich, ale np. na kostce brukowej potrafia dzwonic jak sanie swietego mikolaja :szeroki_usmiech
                        Bo ta Twoja O3 to pewnie spadla z lawety (jak ją wiezli do kasacji po testach zderzeniowych) :P

                        ps. mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta... np. w Fabii VI generacji beda cale plastikowe (oczywiscie twarde!) fotele, a w ramach ekologii stopniowo z plastiku przejda na materialy biodegradowalne - czyli tekture
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          Pojdziemy w slady marki premium -



                          A mowia, ze to co u nas sie dzieje, czyli naprawa samochodu materialami z odzysku to jakis tragiczny trend :wink:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • feels3
                            Rider
                            • 2013
                            • 348

                            Zamieszczone przez marlej108

                            ps. mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta... np. w Fabii VI generacji beda cale plastikowe (oczywiscie twarde!) fotele, a w ramach ekologii stopniowo z plastiku przejda na materialy biodegradowalne - czyli tekture
                            Jak juz pisalem, wolalbym aby nastepne generacje byly mniej trzeszczace . Zaskoczony?

                            Co mi z gumy na desce i weluru na fotelach jak wszystko halasuje.

                            Komentarz

                            • ukuk
                              Rider
                              • 2010
                              • 699

                              Zamieszczone przez marlej108
                              Zamieszczone przez feels3
                              Ja wole twarde plastiki ale nie trzeszczace

                              W O3 mam sporo miekkich, ale np. na kostce brukowej potrafia dzwonic jak sanie swietego mikolaja :szeroki_usmiech
                              Bo ta Twoja O3 to pewnie spadla z lawety (jak ją wiezli do kasacji po testach zderzeniowych) :P

                              ps. mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta... np. w Fabii VI generacji beda cale plastikowe (oczywiscie twarde!) fotele, a w ramach ekologii stopniowo z plastiku przejda na materialy biodegradowalne - czyli tekture
                              Powoli sie spelnia, tylko czekac na kolejne generacje
                              Z reszta nie tylko w skodzie - w Golfie juz tez plastikowy potwor dostal ofiare z tylnych "parapetow"

                              Komentarz

                              • Big
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6389

                                Zamieszczone przez marlej108
                                mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta...
                                Marlej, na Jowisza (jak to ty mówisz), mówimy tu o aucie klasy B !!! Za chwilę, gdy będzie lift Citygo, ktoś będzie miał mu za złe, że nie ma miękkich plastików. Paranoja !!
                                O III ma deskę bardziej miękką niż A4 ( tak, wiem co pisze i sprawdzałem to). W S III zapewne też będą miękkie plastiki, ale ba Boga Fabia to małe miejskie autko, a nie limuzyna klasy średniej.
                                Czarny Elegance

                                Komentarz

                                • rafiki
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 15975
                                  • Superb III (3V3)

                                  Big, ale jak widzisz dla niektórych to bez znaczenia. Chcieliby weluru na drzwiach w aucie klasy poczciwego kaszlaka 126p...

                                  [ Dodano: Pon 05 Sty, 15 16:37 ]
                                  a i tak pewnie znaleźliby się tacy, dla których byłoby zbyt twardo 8)
                                  رافال
                                  Spoty
                                  Cause freedom is a lonely road

                                  Komentarz

                                  • Chris11
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1587

                                    Żeby dodać jeszcze pikanterii do tej dyskusji to dzisiaj odbyłem jazdę Passatem B8.
                                    Naprawdę, nie widzę żadnego rozsądnego argumentu, który przekonałby mnie, że warto dopłacić 20k+ zł w stosunku do Superba.

                                    Materiały praktycznie te same, kościelnej ciszy w środku też nie uświadczyłem, a zawieszenie też wiele ciszej nie pracuje.

                                    Ale dla fanów miękkich plastików na drzwiach B8 to raj na ziemi - szczególnie w wersji Highline, którą dzisiaj testowałem: góra miękka, podłokietnik skórzany, uchwyt miękki, boczek przy łokciu w skórze... Czuję, że niektórzy tutaj dostali by orgazmu, gdyby mogli obcować z takimi drzwiami!
                                    A wszystko to za jedyne... 170k zł 2.0TDI 150KM.
                                    Dziękuję - wolę o połowę tańszego Superba, nawet jeśli będzie wyglądał jak większa OIII, a boczki drzwi będzie miał przeszczepione rodem z OIII.

                                    Sorry za offtop, ale dyskusja o tym, czy Skoda zwariowała montując plastikowe (!) drzwi w Fabii i tak jest kuriozalna.

                                    Komentarz

                                    • Dig Dug
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1306
                                      • Seat

                                      Chris11, Tu nie chodzi, o wizerunek, o pozycjonowanie w drabinie modeli, nie ważne że Fabia jest klasa B, czy nawet Octavia klasa C. :|

                                      Chodzi o to, że gdyby cena nie wzrosła, za to w nowym modelu odbyłoby się to kosztem gorszych/tańszych materiałów, to OK. Auto staje się bardzej budżetowe, ale też kosztuje budżetowo. Wszystko zrozumiałe, nowa polityka firmy.

                                      A tu mamy co innego. Wielka pompa, och, ach co to za cudo nie wypuścili (czy to F3 czy O3) cena oczywiście w górę, no ale przecież od razu nasuwa się, że to nowy model (czyt. lepszy, ładniejszy, lepsza jakość itd. - bo tak było dotychczas) więc wszystko uzasadnione.

                                      Oglądamy, robimy jazdy próbne i :shock: ale o co chodzi, gorsze materiały, belka z tyłu, cieńsze szyby i większy szum, zawieszenie hałasuje, silniki jednorazówki. Kurde przecież coś tu nie gra.

                                      I to jest sedno sprawy. Skoda zrobiła dokładnie odwrotnie, obniżyła jakość i trwało podnoszac równocześnie cenę. :evil: Jak widać po wynikach sprzedaży klienci indywidualnie nie złapali się na to.

                                      Stąd z tego co widać na forum, Skoda wychodzi temu na przeciw i dostać 12% upustu jak się upomnimy i uprzemy, to nie problem. Nie jest to obniżka flotowa, ale chyba Skoda próbuje zachęcić do zakupu, bo coś jej jednak nie gra w rankingach.
                                      Bo flota jest nietrwała, wystarczy, że firma zmieni menagera, który lubuje się w Fordach, toyotach i będzie po zakupach, a pozytywny wizerunek firmy budują klienci, którzy albo sami chwalą, albo odradzają innym zakup Skody. W końcu patrzymy po sąsiadach czum jeźdżą :diabelski_usmiech
                                      Była O1 jest F2.

                                      Komentarz

                                      • Marek__82
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 262

                                        Dig Dug - 100% racji

                                        Komentarz

                                        • Chris11
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1587

                                          Zamieszczone przez Dig Dug
                                          cena oczywiście w górę
                                          Jeśli dobrze pamiętam, to pisałem to kilka postów wcześniej w tym temacie, ale powtórzę - polecam przestudiować cenniki i wyposażenie podstawowe OIIFL z OIII i przekonać się, czy ta cena faktycznie urosła.

                                          Zamieszczone przez Dig Dug
                                          Oglądamy, robimy jazdy próbne i :shock: ale o co chodzi, gorsze materiały, belka z tyłu, cieńsze szyby i większy szum, zawieszenie hałasuje, silniki jednorazówki. Kurde przecież coś tu nie gra.
                                          Gorsze materiały? Bo nie są miękkie? Poza, słynnymi już na całe forum, boczkami drzwi oraz wyłożeniami słupka A, większość materiałów pozostała dokładnie taka sama. A i owe boczki też zostały poprawione, bo w OII uchwyty trzeszczały jak Zenit na mrozie. A kieszenie wszystkich 4. drzwi wyłożyli materiałem... Dlaczego nikt o tym nie wspomina?
                                          Czy belka jest zła? Jechałem B8 tak samo, jak jeżdżę swoją OIII - żadnej różnicy. Ale statystyczny Kowalski - 3. użytkownik z kolei - odczuje, jak będzie jechał na serwis. I to odczuje raczej na plus.
                                          Większy szum? OIII jest lepiej wyciszona niż OII.
                                          Silniki jednorazówki? Po czym wnosisz, jeśli większość to nowe konstrukcje? A Ford i jego Ecoboost 1.0?, a Renault i jego 0,9? To nie są jednorazówki?
                                          Z cieńszymi szybami może i byłbym w stanie się zgodzić, ale musiałbym to porównać z OII.

                                          Ogólnie to "obrażanie się" i wieszczenie Skodzie rychłego upadku, bo pozbywa się miękkich materiałów, jest już ciężkie do czytania.

                                          Dziwię się, że nikt jeszcze nie klnie, jaka ta Skoda dziadowska, bo w OII na ryglu klapy była sprężynowa zaślepka, a w OIII nie ma - karygodne!

                                          Komentarz

                                          • marlej108
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 4976
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                            Zamieszczone przez Big
                                            Zamieszczone przez marlej108
                                            mam nadzieje, ze posty milosnikow twardych plastikow czyta ktos ze Skody, i ze wszystkie kolejne modele beda coraz bardziej plastikowe pod te gusta...
                                            Marlej, na Jowisza (jak to ty mówisz), mówimy tu o aucie klasy B !!! Za chwilę, gdy będzie lift Citygo, ktoś będzie miał mu za złe, że nie ma miękkich plastików. Paranoja !!
                                            O III ma deskę bardziej miękką niż A4 ( tak, wiem co pisze i sprawdzałem to). W S III zapewne też będą miękkie plastiki, ale ba Boga Fabia to małe miejskie autko, a nie limuzyna klasy średniej.
                                            Akurat przy Fabce III to moim zdaniem w sumie te plasitiki we wnetrzu az tak nie raza. Oczywiscie w najlepszej wersji wyposazenia mogliby jednak walnac to samo co jest w Polo od comfortline (czyli to sie nazywa deska wykonana w technologii slush o czym jeden z kolego tu pisal).

                                            Dla mnie Fabia III wizualnie jest o wiele ladniejsza niz II. A moje jedyne minusy - to tylna kanapa taka jak w nowym Polo - czyli ustawione siedzisko ukosnie - ze pupa jest nisko co wynika z checi utrzymania przestrzeni nad glowa a dach poprowadzony jest nizej niz w F2 - tam pozycja z tylu byla bardziej wyprostowana a siedzisko ustawione prosto (czyli jego tylna czesc nie byla o tyle nizej co w F3). I drugi minus to ten plastikowy bagaznik, ale w sumie akurat moze w bagazniku to az tak nie przeszkadza - bo jak sie cos wyleje czy rozsypie to latwiej oczyscic - tylko nie wiem czy nie stuka cos o ten plastik -moze nie? Nie wiem.

                                            Co do Citigo to akurat to jest wlasnie auto ktore powinno byc i tanie i moze byc plastikowe - nikt tu chyba nie oczekuje cudu :-)

                                            Ps. ale jak w nowym Superbie zrobia cale plastikowe drzwi to zamierzam porwac glownego projektanta i domagac sie modyfikacji materialow - dopiero wtedy go wypuszcze
                                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz

                                            • Chris11
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1587

                                              Zamieszczone przez marlej108
                                              Co do Citigo to akurat to jest wlasnie auto ktore powinno byc i tanie i moze byc plastikowe - nikt tu chyba nie oczekuje cudu :-)
                                              A Fabia to już przecież puka do klasy premium.

                                              Komentarz

                                              • marlej108
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 4976
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                Zamieszczone przez Chris11
                                                Żeby dodać jeszcze pikanterii do tej dyskusji to dzisiaj odbyłem jazdę Passatem B8.
                                                Naprawdę, nie widzę żadnego rozsądnego argumentu, który przekonałby mnie, że warto dopłacić 20k+ zł w stosunku do Superba..
                                                No wiec ja wlasnie po dokladnych ogledzinach nowego Passata i Superba dotychczasowego stwierdzilem mniej wiecej to samo co Ty, i dlatego zamowilem w koncu S2. Chociaz prawde mowiac te plastiki w dolnej czesci nowego Passata troche lepsze jakby niz w S2.... :P

                                                ps. ale pany redaktory z Motoru i Auto Świata maja inne zdanie niz my - dzis wlasnie w obu jest porownanie Passata i Superba i oczywiscie nowy Passat jest wszechmogacy. Nagle w Motorze choc zawsze chwalili to teraz napisali, ze Superb ma niezbyt wysokiej jakosci materialy... a zawsze pisali, ze ma swietne materialy... Widac artykuly niestety juz wszedzie sa pisane pod zamowienie.
                                                Mi nowy Passat sie podoba - zwlaszcza kombi, natomiast sedan z boku i tylu wyglada prawie identycznie jak dotychczasowy model i dwa razy juz sie pomylilem z identyfikacja tego modelu (a to przeciez wstyd przy Zonie, ze niby taki znawca motoryzacji a tu nie odroznia ktory to model...).

                                                Dobra, ale nie ma sensu robic juz chyba off topu w watku o Fabce.

                                                Dla mnie nowa Fabka to bardzo ladne autko, zwlaszcza w tych wersjach z innym kolorem dachu i kolorowymi felgami.

                                                [ Dodano: Pon 05 Sty, 15 19:30 ]
                                                Zamieszczone przez Chris11
                                                Zamieszczone przez marlej108
                                                Co do Citigo to akurat to jest wlasnie auto ktore powinno byc i tanie i moze byc plastikowe - nikt tu chyba nie oczekuje cudu :-)
                                                A Fabia to już przecież puka do klasy premium.
                                                Nie puka.

                                                Fabia juz dawno przeskoczyla klase premium

                                                z czerwonym dachem (mozna wziac taki?) i czerwonymi alufelgami stala sie wyznacznikiem supersamochodow.... :P
                                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • Dig Dug
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1306
                                                  • Seat

                                                  Chris11, A ja Ci powiem tak. To są moje subiektywne odczucia, ale szwagier ma O2 Fl, a kolega G6 i nie ma między nimi takiej różnicy w jakości jak teraz między O3 i G7.
                                                  W poprzednich wersjach tych aut, w G6 siedzenia z alkantary wróżniają sie ewidentnie nad O2, ale środek mniej więcej to samo, a teraz jakoś tak mnie jakość G7 bardziej przekonała, o Sportsvanie nie wspomne, który oprócz jakości ma wiecej miejsca w kabinie i za fotelami. (bagaznik to inna brożka, ale nie ma przepaści).
                                                  Była O1 jest F2.

                                                  Komentarz

                                                  • rafiki
                                                    RS
                                                    • 2012
                                                    • 15975
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Dig Dug, a o czym to świadczy? O tym, że w O3 nie ma postępu względem O2FL? Nie. To świadczy o tym, że jest postęp mniejszy niż w G7 w stosunku do G6. Co to oznacza? Że VW mocno stara się spozycjonować własną markę niż Skodę. Chce pokazać wszem i wobec, że Skoda to gorszy VW, choć wszystko jest oparte na identycznych/bardzo podobnych rozwiązaniach.
                                                    رافال
                                                    Spoty
                                                    Cause freedom is a lonely road

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...