Zamieszczone przez leszekmw
Nowa Skoda Superb III
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez leszekmwoczywiście że siedzieć możesz sobie dalej ponieważ nie musisz wciskać sprzęgła.można siedzieć komfortowo jeżeli się nie jeździ sportowo...
nawet ładnie mi wyszło..
Ponadto by było bezpiecznie i tak powinieneś ustawić fotel względem rozmiarów kierowcy i odległości do kierownicy oraz airbagu, a te są przecież nie związane z rodzajem skrzyni biegów ..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiotreQJak realnie wygląda opcja kredytowania / leasingu na osobe prywatną?
Auto z konfiguratora 140 tys
wpłata własna ~40 tys
Ile realnie wyniosą raty w kredycie i leasingu na 3-4 lata?
Sam w tym roku będę ten sposób finansowania rozważał.
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Komentarz
-
-
PiotreQ, kolego, mało to konfiguratorów w sieci? :wink:
u mnie tak to wyszło:
168000 wartość pojazdu
20% pierwsza wpłata czyli 33600
36 rat po 3200
20% wykup czyli kolejne 33600
Ceny brutto :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackpwZamieszczone przez PiotreQJak realnie wygląda opcja kredytowania / leasingu na osobe prywatną?
Auto z konfiguratora 140 tys
wpłata własna ~40 tys
Ile realnie wyniosą raty w kredycie i leasingu na 3-4 lata?
Sam w tym roku będę ten sposób finansowania rozważał.
piramida@
Nie no spoko, już dużo razy sobie konfigurowałem, pytam jak wygląda to w praktyce, wiadomo że zawsze można coś urwać.
Komentarz
-
-
W ostatnim numerze tygodnika "Motor" jest artykuł o tym, czy warto wziąć auto "premium" zamiast marki przyziemnej. Zestawiono kilka klas aut w tym nowego Superba z Mercedesem C kombi. O ile reszta porównań zakończyła się wynikiem, że nie warto dopłacać do premium, to w przypadku SIII redaktorzy stwierdzili, że przy różnicy 63000 PLN warto dołożyć i kupić C-klasę, bo niby ma lepszy napęd i można jeszcze do tych 63000 dołożyć jeszcze "odrobinę" i kupić pneumatyczne zawieszenie. Za 203 tysiące to już chyba kupi się A6... Czy nie odnosicie wrażenia, że porównanie jest z tych "z dupy"? Najpierw porównują SIII z Mercem E klasą i twierdzą, że to prawie to samo a nagle się okazuje że C-klasa mimo, że droższa o 63 klocki nagle jest gorsza. Śmich na sali. Co sądzicie?Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiotreQehh wszystko fajne ale ta rata finalna potrafi zabić ;/superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackpwPrzykładowe wyliczenia kredytu EasyDrive.
Sam w tym roku będę ten sposób finansowania rozważał.
Byłem raz u dealera i generalnie przesłanie było takie że ten sposób finansowania jest dla osób które raz na 3 lub 4 lata chcą wymienić auto na nowe a nie dla tych co płacą potem finalną ratę bo to już się dużo mniej opłaca niż normalny kredyt. Dodatkowo mydlono mi oczy informacja że klient w zasadzie spłaca utratę wartości auta a tymczasem ...
Według tego obrazka co załączyłeś :
Wartość samochodu : 139870 PLN
Wkład własny : 41961 PLN
Okres kredytowania : 4 lata
Rata miesięczna: 1228 PLN
Rata finalna: 63081 PLN
Przez 4 lata spłacasz zatem : 48x1228=59944 PLN i jeśli zdecydujesz się na wykup to plus 41961 PLN plus 63081 PLN = 163986 PLN cena końcowa
Koszt kredytu zatem wyniósł 24116 PLN a nie jedynie utratę wartości auta ...
Czy to jest dobra oferta ? Nie wiem nie bałem nigdy auta na kredyt ale może to kto oceni ?
Dodatkowe pytania:
1. Co dzieje się z wkładem własnym 30 % jeżeli po 4 latach nie zdecydujesz się ani na wykup ani na
nowe auto ?
2. Ubezpieczenie komunikacyjne 1 rok pisze (finansowane) ale przez kogo ? Słyszałem że jest w cenie raty przez 1 rok ... czy to prawda ? Jeśli tak to dlaczego tylko 1 rok ?
3. Czy dealer przy tym finansowaniu stosuje upusty od wartości z cennika ? Mnie mydlono oczy że tak że dostanę ale nie bezpośrednio tylko w ramach tego finansowania. Laska była jednak tak nowa że nie umiała albo nie chciała mi odpowiadać wprost na pytania i de fakto nic się dowiedziałem
Była do tego tak nieprzytomna że dała mi materiały na tema tego programu ale takie nie przeznaczone dla klienta a dla dealera ... sa tam ciekawe wytyczne dla dealerów i scenariusze rozmów z klientami co mnie dodatkowo zniechęciło ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarZamieszczone przez blackpwPrzykładowe wyliczenia kredytu EasyDrive.
Sam w tym roku będę ten sposób finansowania rozważał.
Według tego obrazka co załączyłeś :
Wartość samochodu : 139870 PLN
Wkład własny : 41961 PLN
Okres kredytowania : 4 lata
Rata miesięczna: 1228 PLN
Rata finalna: 63081 PLN
Przez 4 lata spłacasz zatem : 48x1228=59944 PLN i jeśli zdecydujesz się na wykup to plus 41961 PLN plus 63081 PLN = 163986 PLN cena końcowa
Koszt kredytu zatem wyniósł 24116 PLN a nie jedynie utratę wartości auta ...
...
Generalnie to każdy kredyt wydaje się nieopłacalny, pytanie tylko jakie koszta jesteśmy w stanie w zadanym czasie ponieść za możliwość jazdy nowym autem "od ręki".
Ja na to patrzę trochę inaczej.
Wartość samochodu : 139870 PLN
Wkład własny : 41961 PLN
Okres kredytowania : 48x1228= 58944 PLN
41961 + 59944 = 100905 <-- to koszt na 4 lata.
Po tym okresie jeśli wartość auta jest mniejsza niż finalna rata, to oddajesz auto i tyle.
Różnica między kwotą zakupu auta a spłaconą po 4 latach:
139870 - 100905 = 38965
+ ~4000 (ubezpieczenie 1 rok wliczone w raty) = 42965
Rata finalna: 63081 PLN, jakby nie patrzeć, to mamy te ~20k kosztów, o ile auto za te 4 lata będzie dokładnie tyle warte.
Pozostaje teraz kwestia pozostałego ubezpieczenia i innych kosztów, bo z opisu wynika, że wliczone w cene jest tylko na pierwszy rok. Mogą być narzucone warunki, kwoty... Trzeba jeszcze rozważyć serwis i ewentualne koszty w przypadku poważniejszych nieprzewidzianych zdarzeń. Pytań nasuwa się sporo.
No i czy nie lepiej wziąć po prostu zwykły kredyt samochodowy na więcej lat, trzeba porównać koszty.
Pierwszy z brzegu kalkulator kredytowy http://www.getinautokredyt.com.pl/kalkulator.html:
140000 - Cena auta
40000 - wklad wlasny
4,99% - oprocentowanie
60 m-cy - okres
1985,96 - rata kredytu
Suma do zapłaty - 40000 + 60x1985,96 = 159157,60
Koszt jak widać jest niewiele mniejszy.Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackpwJa na to patrzę trochę inaczej.
Wartość samochodu : 139870 PLN
Wkład własny : 41961 PLN
Okres kredytowania : 48x1228= 58944 PLN
41961 + 59944 = 100905 <-- to koszt na 4 lata.
Po tym okresie jeśli wartość auta jest mniejsza niż finalna rata, to oddajesz auto i tyle.
Więc to jest tak naprawdę oferta dla ludzi co wymieniają auto na nowe co 3-4 lata.
Cena po 4 latach to jest gwarantowana cena odkupu przez VW wiec to auto tyle przynajmniej dla VW jest warte. Gwarancja odkupu o jest chyba najfajniejsze w tej ofercie ale nie ogranicza to sprzedaży auta samemu za wiekszą cenę niż daje VW tylko trzeba się o kupca postarać.
Więc jeszcze raz , to oferta dla ludzi którzy co 3-4 lata chcą wymienić auto na nowe i którzy akceptują to że będą spłacać utratę wartości plus koszty ...
Jednak ciągle nie wiem co się dzieje z wkładem własnym jak klient decyduje się nie brać następnego auta ? Obawiam się że jest to tak zrobione że przepada więc wtedy jedyną opcją jest wykup auta ale wtedy cena całkowita jest mało korzystna dla klienta a świetna dla VW ...
Komentarz
-
-
[quote\]blackpw: Możesz mi wytłumaczyć na czy polega deal z tym Easy Drive ?
Byłem raz u dealera i generalnie przesłanie było takie że ten sposób finansowania jest dla osób które raz na 3 lub 4 lata chcą wymienić auto na nowe a nie dla tych co płacą potem finalną ratę bo to już się dużo mniej opłaca niż normalny kredyt. Dodatkowo mydlono mi oczy informacja że klient w zasadzie spłaca utratę wartości auta a tymczasem ... [/quote]
Generalnie wszelkie leasingi, easy drive itp mają sens w działalności gospodarczej w której potrzebujesz kosztów. Deal jest w tym że nie powstaje dochód a wraz z nim obowiązek podatkowy.
Teoretycznie zakup za gotówkę wydaje się najtańszy. Tak oczywiście jest jeśli nie prowadzisz działalności gospodarczej. Przykładowo: Aby kupić za gotówkę auto warte 170 tys. musisz zarobić 203 tys. (170 tys. plus 19% podatku dochodowego). Zakładamy że auto będzie sprzedane po 3 latach. Jego wartość jako trzylatka jest prognozowana na kwotę 100 tys. Czyli de facto na samej utracie wartości przez 36 mies tracisz 103 tys. Dolicz jeszcze koszty ubezpieczenia (około 15 tys., i przeglądów 3x). Wyjdzie ponad 150 tys. za trzy lata. czyli 4100 zł/mies. Jeśli zaś weźmiesz leasing operacyjny bez wykupu auta (easy deal, smart plan itp) zyskujesz możliwość odliczenia całości rat i wkładu własnego od dochodu (w innym przypadku masz limit 20 tys. euro odpisu amortyzacyjnego przy aucie osobowym). Koszt tego auta na 36 mies to 125 tys. (w tym ubezpieczenie, opony, przeglądy serwis) i te 125 tys. odliczasz w całości od dochodu (plus odliczenie 50% VAT jeśli ktoś jest vatowcem). Czyli miesięcznie pomniejszasz swój dochód o 3500 zł. Zatem część osób po prostu wybiera auto zamiast podatków :-)sotdi
Komentarz
-
-
sotdi, nie pomyliłeś przypadkiem przychodu z dochodem? Przychód jest zawsze to dochód nie zawsze wychodzi.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz