Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez mmmmmat
    Przeczytałem cały wątek ale dalej nie wiem jaki wybrać?
    jeśli jesteś zdecydowany na inną lepkość (i o ile silnik jest w dobrym stanie i bez wycieków itd..) to olej o lepkości 5W/40 będzie ew najodpowiedniejszy
    masz Motula na forum kolega elemenateur http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25880 lub powyżej kolega rtocki sprzedaje Fuchsa - najlepiej Fuchs Titan GT1 5W/40
    _I_C_E_ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=30191 tutaj koledzy też sprzedają oleje i tutaj kolega maciejek też sprzedaje oleje - ceny 5W40 są dosyć ciekawe http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=36031
    wybór jest spory
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Zamieszczone przez Kapuhy
      Panowie, jaki jest najnowszy status, czy jest jakiś olej 505.01, który na pewno jest olejem syntetycznym i można go u nas łatwo dostać?
      Czy chodzi Ci o czyste bazy PAO lub estry ?
      Potrzebujesz strichte syntetyka ?

      Są niektóre aplikacje w których nie WOLNO stosowac oleju pełno syntetycznego i jest na to nawet prykas samego producenta !

      Oleje GM produkuje chyba firma:



      Ale głowy sobie nie dam uciąć ...

      Zamieszczone przez piramida
      tez chwile jezdziłem na motulu a teraz zalałem amsoila podobno jest syntetykiem
      AFL 5W-40 to z tego co wiem PAO IVgr.

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Olej Mobil1 5W30 full synthetic 4.73L z USA - ILSAC GF-4 ACEA A1/B1, A5/B5 API SM, SL/CF - był ostatnio na allegro po 130 zł
      Tak testowany przez kolege w Hondzie City z 2009r.
      Wypada nieco lepiej od naszego rodzimego M1.
      Wypada lepiej od quakera horsepower w systemie VTEC w klasie 5W-30 GF-4.

      Zamieszczone przez mmmmmat
      Latam na Motulu ale tylko w motocyklach i teraz mam dylemat zalać motula czy LIQUI MOLY
      Jaki motocykl , system V-Twin ?

      Zamieszczone przez mmmmmat
      Mam Bore 200tys przebiegu tdi 90konna na chipie automat bez pomowtrysków latam na półsynetyku castrola rano klepie podczas jazdy tez klepie ale nie bierze oni kropli oleju ale w porównaniu z silnikiem z pompowtryskami chodzi jak młuckarnia hehe
      Na chipie czyli ile masz pod maską ?
      Dla muskularnych zastosowań polecam Fuchs-a TITAN RACE PRO S RANGE 5W-40.
      To olej pełno syntetyczny na bazach estrowych VI grupy !
      Ale za 5L banke trzeba dać troszke ponad 200zł.
      To najmocniejszy olej jaki znam do poważnych zastosowań całorocznych.
      To dawny SILCOLENE.
      W EVO upalają na nim na torach i jest rewelacja.
      Ale to musiałbym zamówić cały karton..

      Jest jeszcze Fuchs 5W-40 z Mos2 ale bodajże tylko w bankach 20L.
      Niedostepny w Polsce.

      Możesz ewentualnie zalać któregoś z rodziny 5W-40 z Fuchs ewentualnie jakiegos syntetyka opartego na bazach PAO IVgr. np. 10W-40 jesli silnik jest mocniej "dłubnięty".
      Kolega z Rzeszowa z Octavi 4x4 zalał w miejsce Castrola 10W-40 własnie 5W-40 i jest duuużo lepiej niz na tym "magnetycznym" oleju.

      Ja nie mam nic w tej chwili w domu co by mogło wypełnić w całosci Twoj silnik.

      Castrola 10W-40 wylej bezdyskusyjnie.
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • mmmmmat
        Classic
        • 2011
        • 2

        Tak 2zyl z mokrym sprzegłem i spisuje się najlepiej w porównaniu do innych ale nie wiem jak w tdi w motocyklach typu vstar 1100 vtx 1800 jak narazie bajka

        Co do chipa to mam podkrecone tlyko w mapach na 115 kucy nic pozatym silnik chodzi idzie jak burza w automacie nie kopci nie bierze oleju tylko klepie torszku daje m uczasem w tytę ale okazjonalnie żeby turbina pochodziła więc nie szaleję zbytnio wiec chce jakiś optymalny olej żeby był ok le nie musi być typu racing bo szaleje na motocyklach nie w borze więc plukanka plus coś z tego lub inne ale tyle tego jest że nie wiem co dobre dla mojej bory i czy wlać półsynetteyka innego od castrola czy pełny syntetyk doradzcie

        Molyy top tec 4100
        MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10w/40
        Liqui Molyy TOP TEC 4100
        motula 8100xcess

        Komentarz

        • neck99
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1326

          Chłopaki ... bo tak czytam i czytam .. i zastanawiam czy dobrze rozumie ...

          1. Mimo ze producent zaleca 505.01 to padły tu informacje ze to nie jest wystarczający olej i lepiej stosować jednak 506.01 i 507.00 i wymieniać co 15tys. - dobrze rozumiem ?

          2. Niestety 506.01 i 507.00 LL maja 5W30 i tu sie boje trochę czy to nie za mało te 30 ? U nas w lato temperatura dochodzi do 40`C nie mówiąc juz o wyjeździe wakacyjnym np Chorwacja. Powiem tylko ze na Motulu 5W40 przy temp powyżej 20`C na A4 jak pogonimy trochę auto to temp oleju jest w stanie szybko sie zbliżyć do 110`C

          proszę o oświecenie
          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

          Komentarz

          • Kapuhy
            Ambiente
            • 2008
            • 132

            Zamieszczone przez Pidziek
            Czy chodzi Ci o czyste bazy PAO lub estry ?
            Potrzebujesz strichte syntetyka ?

            Są niektóre aplikacje w których nie WOLNO stosowac oleju pełno syntetycznego i jest na to nawet prykas samego producenta !
            W zasadzie jest mi bez różnicy jaka baza, oby nie była mineralna HC z napisem że jest 100% syntetykiem. I z tego co widzę, 506.01 to głównie 0W30.

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              * VW 501.01 - Konwencjonalny olej o szerokim zastosowaniu. Przeznaczony do silników benzynowych oraz do silników Diesla.
              * VW 502.00 - Przeznaczony do silników benzynowych wyprodukowanych po 1996 roku ze stałym wydłużonym okresem miedzy wymianą oleju (15.000 km/ 1 rok).
              * VW 503.00 - Przeznaczony do silników benzynowych wyprodukowanych po roku 2000 z wydłużonym okresem między wymianami oleju (30.000 km/ 2 lata). Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
              * VW 503.01 - Przeznaczony do silników benzynowych z wydłużonym okresem między wymianami oleju, wyprodukowanych po roku 2000. Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
              * VW 504.00 - Przeznaczony do silników benzynowych z lub bez wydłużonego okresu między wymianami oleju, po 2005 roku, kompatybilny do VW 502.00, VW 503.00, VW 503.01. Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
              * VW 505.00 - Przeznaczony do silników Diesla z lub bez turbodoładowania bez pompowtryskiwaczy, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianą oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
              * VW 505.01 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianami oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa.
              * VW 506.00 - Przeznaczony do silników Diesla z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km/ 2 lata), bez pompowtryskiwacza, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
              * VW 506.01 - Przeznaczony do silników Diesla z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km/ 2 lata), wyprodukowany po 2002 roku. Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
              * VW 507.00 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami lub bez, ze stałym lub wydłużonym przebiegiem między wymianami oleju i z filtrem cząstek stałych wyprodukowanych po 2005 roku. Kompatybilny w dół do specyfikacji VW 505.00, VW 505.01, VW 506.01 (z wyjątkiem R5 TDI i V10 TDI z pompowtryskiwaczami produkowanych do 12/2006). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.


              Tak mówia ogólnie normy.

              Podstawa to primo dobrac olej wg. zaleceń producenta i tego co pisze w książce obsługi i dopasowac to do tego co mamy czyli z ktorego roku auto i w jakim stanie.
              Interwiały 15000 km a tym bardziej 30 000km należy poprzeć wynikami badan próbki oleju przepracowanego na zawartość paliwa, stretę lepkości itp.
              Do tego jakby się dało to analizę spektralną na obecnosć pierwisatków.

              Przykładowo zawartość paliwa w oleju 7% kwalifikuje jednostkę do natychmiastowego odstawienia do serwisu.

              504/507 maja dodatkowe badania i ochrone wysokotemperaturowych depozytów, i sludge na co choruje troche jednostek a czego nie publikuje się w europie.

              Druga sprawa to

              Zamieszczone przez neck99
              Niestety 506.01 i 507.00 LL maja 5W30 i tu sie boje trochę czy to nie za mało te 30 ? U nas w lato temperatura dochodzi do 40`C nie mówiąc juz o wyjeździe wakacyjnym np Chorwacja. Powiem tylko ze na Motulu 5W40 przy temp powyżej 20`C na A4 jak pogonimy trochę auto to temp oleju jest w stanie szybko sie zbliżyć do 110`C
              Więc należy dobrac lepkość wg. tego co pisze ksiązka serwisowa, najogólniej rzecz biorąc chodzi nie o to ile stopnie jest za oknem tylko jak szybko olej odbierze ciepło z newralgicznych elementów i wezłów tarcia.

              Wszak oczywiste jest że 5W-30 przepłynie przez układ olejowy całego silnika szybciej niż 5W-50 .
              Przez standardowy silnik 1.4 8V przez 1 godzinę przechodzi ok. 1450L oleju więc ile go przechodzi przez podgoniony na autostradzie silnik 2-litrowy, duuużo wiecej.
              Oczywiscie zakładam że cały układ chłodzenia jest sprawny.
              To układ chłodzenia utrzymuje temp. oleju na właciwym poziomie a to że bywaja odchyłki po 30st.C to inna sprawa i często zależy od baz olejowych, dodatków itp.
              Niektóre dodatki cynkowe uaktywniaja się dopiero powyzej pewnej temp. i wtedy zaczynaja chronić silnik.
              Inna kwestia to układ chłodzenia oleju jaki czesto spotyka sie w silnikach.

              Weź pod uwagę średnicę kanalików smarnych w nowoczesnych silnikach.
              To juz nie czasy passatów B3 czy Audi 80 które na 15W-40 mogły sobie jeździć i jeździć.
              Tutaj trzeba szybko nasmarować turbo i odprowadzic ciepło z całej jednostki.

              Głupi przykład.
              Weź słomkę z MC Donalda z Coca Coli i zanurz w słoiku z ciepłym dobrze nagrzanym miodem nabierz w usta i przepchaj go spowrotem.
              To samo zrób z miodem ale zimnym.
              Analogia jest podobna co do olejów.
              Kluczowe jest bowiem pierwsze kilkanascie minut pracy zimnego silnika !
              To wtedy jak najszybciej olej powinien dotrzeć do najważnejszych wezłów tarcia w tym turbo ! (Ukłon w kierunku XTL).

              Aby zorientować sie pokrótce jakimi metodami bada sie konkretne normy VW i nie tylko prosze zobaczyć na ten link:



              Widac jak na dłoni jaka norma jakie oferuje profity.


              Np. w Hondzie z nowymi silnikami benzynowymi jest cos takiego:



              Przeczy to przedwojennemu mysleniu iz powyżej 30st.C nalezy sotosowac olej o jakiejs innej lepkości, po prostu konstrukcja silnika jest taka a nie inna i zalanie innego oleju skutkowac bedzie tym że w wielu miejscach wiele węzłów tarcia bedzie notorycznie niedosmarowana itp.
              Oczywiscie to taki przykład.
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • neck99
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1326

                Pidziek, Szacunek za wiedze I podziekowania za długi dokładny opis. Co prawda dalej nie do końca wiem o co biega - ale domyslam się ze w twojej bardzo technicznej wypowiedzi zawarłeś odpowiedzi ma moje pytania :

                - tak stosuj VW 507.00 będzie lepszy niz VW 505.01
                - tak stosuj 5W30 bo na nasz klimat bedzie jak najbardziej dobry a 5w40 nic lepszego nie wniesie a nawet może być w zimne dni gorszy.

                Dobrze sobie odpowiedziałem ?
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  neck99:
                  A co mówi, zawiera dokladnie instrukcja ?
                  Zalecenie producenta jest dla mnie wytyczne (nie ASO) .
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    Pidziek, i jest dylemat bo autko 2007 rok 2.0 TDI PD BKD bez filtra DPF instrukcja mówi :


                    * VW 505.01 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianami oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa.

                    Więc sie łapie


                    Ale skoro auto po 2007 roku to łapie sie też na to :

                    * VW 507.00 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami lub bez, ze stałym lub wydłużonym przebiegiem między wymianami oleju i z filtrem cząstek stałych wyprodukowanych po 2005 roku. Kompatybilny w dół do specyfikacji VW 505.00, VW
                    505.01, VW 506.01 (z wyjątkiem R5 TDI i V10 TDI z pompowtryskiwaczami produkowanych do 12/2006). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.

                    Choć nie do końca bo nie mam DPF. Stąd dylemat. Co ważniejsze rok auta czy DPF.

                    Stąd moje pytanie czy stosując olej z wymianami co 10 tys lać 505.01 czy 507.00 bo padły oskarżenia ze 505.01 jest nie do konca okej.
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz

                    • Kapuhy
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 132

                      Wg mnie powinni nakładać na producentów obowiązek podania na opakowaniu oleju z jakiej bazy on pochodzi a nie tylko norm.

                      W moim lokalnym ASO maja tylko 507.00:
                      - Castrol LL III 5W30, fakt że na litrowej butelce nie ma ani słowa, że to jest olej syntetyczny
                      - Shell Helix 5W30 i ten ma już niby napis "fully synthetic"
                      Sprzedawca zaklina się, że oba są w pełni syntetyczne, pewnie tak ich szkolą.

                      Może się mylę, ale patrząc na różnice w opisie pomiędzy 506.01 a 507.00 to ten ostatni ma wysoką lepkość wysokotemperaturową HTHS (jak 505.01) a 506.01 obniżoną. Więc już rozważając 506.01 może warto dołożyć trochę i zainwestować w pełen systetyk 507.00, tyle że nie widzę 507.00 SAE 0W30, czyli znów niepewność w temacie czy producent kłamie, czy nie, mówiąc że to pełen syntetyk.

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez neck99
                        * VW 505.01 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianami oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa.

                        Więc sie łapie
                        No i optymalnym wyborem bedzie np. Fuchs GT1 PRO FLEX 5W-30, jak by sie udało to na technologi XTL. ewentualnie TITAN GT1 PRO C-3 5W-30.

                        Pierwszy ma 502.00/505.00/505.01 drugi 504/507.

                        Oba maja aprobaty MB 229,51.

                        VW 505.01 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianami oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa.
                        Więc odpowiedz wydaje sie prosta.
                        Instrukcja pisze 505.01 i taki bym wlał.

                        505.01 jest Ok, ale ma wiecej popiołów i w przypadku nowoczesnych jednostek z filtrami DPF i zawansowanymi systemami EGR zaleca się wyższe normy ktore maja dawać lepszą ochronę przed odkladaniem się depozytów, ochrone przed sludge, maja tez wiecej badań .

                        Można oczywiscie zalać 504-507 to oleje które obejmują praktycznie najnowsze jednostki i to ukłon ku coraz nowszym normom EURO.
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • neck99
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1326

                          Pidziek, Tak, tak to ze 505.01 to wiem i cały czas go lałem zawsze Motul Specyfic 505.01. Ale zacząłem czytać i czytać i jakoś tak mi sie wydało, że "jedziecie" po 505.01 i zalecacie jednak 507.00. Ze niby lepszy znacznie ale z zachowaniem wymian nie co 30 jak na LL przystało tylko wcześniej co 15 tys. Stąd właśnie moje pytanie. Czy faktycznie dla silnika będzie lepiej jak zaleje zamiast 505.01 507.00 i bede go zmieniał co 10 tys. Nie chodzi mi o to ze wydaje wiecej na olej i to szkoda kasy. Kasa nie gra roli. Jak faktycznie 505.01 jest słaby i zalanie 507.00 będzie dla niego na pewno lepsze bede lał 507.00 i zmieniał co 10 tys. A jak tylko wydaje sie ze będzie to lepsze to nie ma sensu.
                          Więc takiej odpowiedzi oczekuje Czy rzeczywiście 507 warto stosować mimo braku DPF-a.
                          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            neck99,

                            Ja tez juz zgłupiałem odnosnie oleju do naszych PD, ostatnio zalałem amsoila 5w40 i chyba jako jedyny jest pełnym syntetykiem do naszych silników.

                            Teraz juz nie wiem czy następnym razem równiez zalewać amsoila czy iśc w kierunku normy 507.00
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • neck99
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1326

                              piramida, No właśnie o tym mówię ... Bo mam takie odczucie ze jak wspomniałem bardziej wpiera sie żeby jednak mimo ze możemy stosować 505.01 a nie musimy stosować 507.00 (bo nie mamy DPF) zaleca sie stosowanie 507.00 bo to zdrowsze dla silnika. Dlatego chce kurcze sie dowiedzieć czy to faktycznie jest zdrowsze. Bo w ciąż gdzieś tam martwi mnie to ze sa one 5W30. Mam przed sobą obraz jak kiedyś na mobilu 5W30 po ostrych butach wlałem bagnet i na nim olej aż sie gotował (bąble normalnie). Do tego lepkości 5W30 sa mniejsze niz 5W40 oraz temperatura zapłonu oleju mniejsza. Ja tam sie nie znam na olejach, ale zawsze wydawało mi sie ze im większa lepkość i większy punkt zapłonu to lepiej. Tłumacze sobie to tym, iż olej wtedy dłużej trzyma film olejowy. Ale jak mówię sie nie znam
                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Zamieszczone przez piramida
                                Teraz juz nie wiem czy następnym razem równiez zalewać amsoila czy iśc w kierunku normy 507.00
                                Amsoil ma olej z normą 504.00 / 507.00
                                Wg.tego co wiem faktycznie jest to olej oparty na PAO IVgr.

                                Obecne nowoczesne technologie z dodatkami premium nie są czymś gorszym od baz PAO, ale ....kosztują więcej.
                                Nie ma co się oszukiwać dobra baza olejowa z dobrym pakietem dodatków kosztuje swoje a to własnie baza olejowa i dodatki wpływają na to jaki finalnie otrzymujemy olej.

                                neck99:
                                Wiele osób mowi w ten sposób, dobre oleje 5W-30 ani się nie zagotują ani nie zabąbelkują (efekt pienienia).
                                Znajomy już wymieniał nowy silnik w Sprinterze z DPF, panewki się zatarły. Ukłon w kier. M1 ESP)
                                Niestety nikt nie raczył wykonać jakiegoś badania oleju przepracowanego.


                                W F1 jeździ się na olejach klasy max. SAE 30 nic więcej a tam silniki się nie gotują a kręcą się po 19 000obr/m.

                                Większy punkt zapłonu nie ma nic wspólnego z lepkością.
                                Na pewno jak zalejesz olej o lepkości NIE DOPASOWANEJ do konstrukcji pozrywasz film olejowy szybciej niż taki 0W-20 na klasowej bazie estrowej. (Ukłon w kier. Fuchs GT-1 GF-5 )

                                Nie robi się oleju specjalnie dostosowanego do konkretnego silnika, robi się oleje uniwersalne które mają pewien zakres norm i aprobat.
                                Np. A3/B4 , API SM, DEXOS II, normy VW, PORSCHE itp.
                                I z tego gąszczu norm i aprobat wyłuskuje się to co nas interesuje.

                                Można zalać 505.01 z zachownianiem zalecanej lepkości przez producenta, ważne aby było A3/B4. Sekwencja badań 507.00 jest bardziej restrykcyjna, ma być czyściej, mniej sludge, depozytów, lepsza czystkość tłoka, odporność na utlenianie i ten olej też można zalać.

                                Są już jednostki które wymagajką 504/507 ale też można zalać je do starszych jednostek wymagających 505.01.
                                Są oleje 505.01 które będą o wiele lepiej chroniły silnik niż jakieś 507.00 i utrzymywały go w czystości.
                                Wszystko zależy od jakości bazy i jakości dodatków a to ...kosztuje .
                                Nie ma co się czarować olej wyczynowy kosztuje przeszło 200zł/5L i nikt kto siedzi w sporcie nie zaleje czegoś co będzie kosztować mniej, po prostu dobry olej kosztuje , tak jak opony, i jak wszystko. :-)

                                Tak więc pojawia się jeszcze temat jakości i klasy samego oleju.
                                Sama norma w mojej ocenie jeszcze tutaj nie załatwia wszystkiego.
                                Fuchs to firma klasowa bez dwóch zdań.

                                Poziom siarki w paliwie mamy już i tak mocno zmniejszony na poczet wymogów unijnych więc każde nasze dobre paliwo może być nazywane "bezsiarkowym" to ważne w przyupadku stosdowania olejów C3.
                                Lać porządne sprawdzone paliwo !
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • bvw08
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 22

                                  żadnych 0w30 bo olej jest za wodnisty i zapieka kierowniczki w turbinie po szybkiej jeździe ani nie 5w30 bo to dobra klasa dla słabszych aut. Dla podłubanych tdi na pompkach tylko 5w40 z klasą 505,01 i co najważniejsze z pewnego źródła bo co z tego gdy w opakowaniu motula mamy wlane najtansze mineralne gówno typu mixol itp. Swoją drogą ciekawi mnie cena olejów na allegro gddzie takiego motula kupimy za 100-130zł a na stronie motula cena za 5l 505,01 wynosi 250zł ?? rozumiem że partnerzy mają zniżki ale żeby aż ponad 50% :lol:
                                  prawie 400Nm robi swoje

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez bvw08
                                    żadnych 0w30 bo olej jest za wodnisty i zapieka kierowniczki w turbinie po szybkiej jeździe ani nie 5w30 bo to dobra klasa dla słabszych aut. Dla podłubanych tdi na pompkach tylko 5w40 z klasą 505,01 i co najważniejsze z pewnego źródła bo co z tego gdy w opakowaniu motula mamy wlane najtansze mineralne gówno typu mixol itp. Swoją drogą ciekawi mnie cena olejów na allegro gddzie takiego motula kupimy za 100-130zł a na stronie motula cena za 5l 505,01 wynosi 250zł ?? rozumiem że partnerzy mają zniżki ale żeby aż ponad 50%

                                    Zawsze można sprawdzic serię, partię datę produkcji choć cena np. 107zł/5L oleju 5W-40 z MOtul X-Cess jest zaskakująco niska...

                                    Ale sam kiedyś ściągłem zakrętke z orginalnej banki Synergie plus 10W-40 co mnie wprawiło w osłupienie ....
                                    Nie insynułuję niczego ale dobre wsparcie producenta , dobra informacja możliwość sprawdzenia każdej partii oleju to atrybut jaki powinno się szuakć.

                                    O jakim żadkim 0W-30 piszesz i jakim 5W-30 ?
                                    Masz jakieś konkretne firmy na uwadze ?
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      Weź słomkę z MC Donalda z Coca Coli i zanurz w słoiku z ciepłym dobrze nagrzanym miodem nabierz w usta i przepchaj go spowrotem.
                                      To samo zrób z miodem ale zimnym.
                                      nie powinno być w cudzysłowiu ? "Croom" :szeroki_usmiech

                                      Zamieszczone przez neck99
                                      tak stosuj 5W30 bo na nasz klimat będzie jak najbardziej dobry a 5w40 nic lepszego nie wniesie a nawet może być w zimne dni gorszy.
                                      TAK
                                      Zamieszczone przez neck99
                                      czy stosując olej z wymianami co 10 tys lać 505.01 czy 507.00
                                      jeśli Ciebie stać i chcesz zadbać o silnik to 506.01 lub 507.00 chyba że dorwiesz super syntetyka 505.01 jak piramida

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      ostatnio zalałem amsoila 5w40 i chyba jako jedyny jest pełnym syntetykiem do naszych silników.
                                      Teraz juz nie wiem czy następnym razem równiez zalewać amsoila czy iśc w kierunku normy 507.00
                                      i bardzo dobrze że masz AMSOILA, ZOSTAW!!! nie zmieniaj tego 5W/40
                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      Amsoil ma olej z normą 504.00 / 507.00
                                      ma - AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) - low SAPS
                                      TYPICAL TECHNICAL PROPERTIES
                                      European Car Formula 100% Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL)
                                      Kinematic Viscosity @ 100°C, 12.3
                                      Kinematic Viscosity @ 40°C, 76.3
                                      Viscosity Index 159
                                      Viscosity CCS, cP @ °C 6350 (-30)
                                      Flash Point °C 238
                                      Fire Point °C 258
                                      Pour Point °C -43
                                      Noack Volatility 7.8
                                      Total Base Number 5.8
                                      HTHS (cP) (ASTM D-4683) 3.7
                                      Bardzo dobry NOACK na światowym poziomie i wysoki HTHS.
                                      Natomiast bardzo słaby TBN i dosyć przeciętny indeks lepkości o słabawym CCS nie wspomnę.

                                      Rozważacie Koledzy jakiego oleju szukacie i jaki jest cel jego stosowania...kupcie 5W/40 gdy chcecie upalać silnik lub 5W/30 do normalnej jazdy, ale przecież porządny 5W/40 też się nada do zwykłej eksploatacji. Porównajcie parametr, nie popadajcie w paranoję, nie szukajcie dziury w całym , czytajcie to co było wcześniej napisane bo tak mi się zdaje, że bijecie bezproduktywnie pianę na temat tego co już zostało napisane nie obrażajcie się.

                                      piramida - ma klasowy syntetyk 5W/40 European Car Formula 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil (AFL) sprawdźcie parametry a potem dyskutujcie
                                      Ten Amsoil 5W/40 505.01 bije na głowę 5W/30 Amsoila z normą 507.00 (czyste zaprzeczenie...ale tak jest)
                                      Piramida- nic nie kombinuj z tym olejem on jest naprawdę dobry.

                                      Piszecie, że boicie się o 5W30 , że temperatura zapłonu tego oleju mniejsza :roll:
                                      Po raz kolejny piszę - panowie porównajcie parametry danych olejów nikt wam nie każe kupować tego z gorszymi parametrami od tego jest internet i karty charakterystyki danego produktu by dokonać dobrego wyboru.
                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      Sama norma ...jeszcze tutaj nie załatwia wszystkiego.
                                      tutaj kolega ma całkowitą rację ale z tym niskim poziomem siarki w polskim paliwie to by za bardzo nie przesadzał :wink: wysoki TBN chroni nie tylko przed kwasami powstałymi ze spalnia paliwa z podwyższonym poziomem siarki-to jest jedynie jeden z negatywnych, ubocznych produktów powstałych w procesie spalania oleju napędowego.

                                      Zamieszczone przez bvw08
                                      żadnych 0w30 bo olej jest za wodnisty i zapieka kierowniczki w turbinie po szybkiej jeździe ani nie 5w30 bo to dobra klasa dla słabszych aut
                                      :lol:
                                      Jeśli już to trzeba było dodać, że 0W/30 lub 0W/40 jest olejem o bardzo niskiej lepkości przez co może penetrować w większym stopniu wszelkie uszczelnienia w tym także te w turbinie. Aby nie powstawały te zapieczenia wystarczy po szybkiej jezdzie dłużej schłodzić trurbinę, tak by nie miała ona wysokiej temperatury w trakcie zgaszenia silnika gdyż to właśnie wtedy pozostałości oleju mogą się przypiekać zacierając
                                      z czasem trurbinę a dokłądnie kierowniczki.
                                      A dlaczego znów nie 5W/30..??? a 5W/40 tak :lol: :wink:
                                      Koledzy mają tutaj na forum silniki z przebiegiem grubo ponad 200 tys i jeżdżą na 0W/30 lub 0W/40 - śmiem twierdzić, że jak ktoś użytkuje auto z głową i zna kilka prostych zasad jazdą samochodem z turbiną to napewno zadba odpowienio by pozostawała ona w dobrym stanie.
                                      Dlaczego chcesz lać 5W/40? a 0W/40 np nie??? Przecież olej z niższym indeksem lepkości szybciej dotrze do węzłów tarcia, silnik przy "zimnym"starcie będzie szybciej smarowany - turbina także dostanie szybciej świerzy olej...czy to jest złe?

                                      Tak wogóle Panowie to łopatologicznie i po chłopsku pisząc:
                                      505.01 - podstawowwa norma mająca na celu zastosowanie wzmocnionego oleju, który pozostawiał by trwalszy film olejowy/ powłokę olejową która w trakcie rozruchu silnika nie był by wyprasowywana spod krzywek wałka rozrządu itd... 99% to oleje wykonane w starszej technologii HC lub wyk w nowoczesnej "technologii syntetycznej" (ale jednak nie syntetyki...ma to swoje + jak i -) piramida - nie dotyczy Twojego AMSOILA 5W/40 :lol: - więc nie zmienja go :szeroki_usmiech
                                      506.01 - norma ze "wzmocnionym olejem" jak wyżej - tutaj już można znaleźć full syntetyki a więc oleje jakościowo lepsze dające takze oszczędność paliwa w trakcie eksploatacji ACEA A5/B5 (także ze wgledu na lepsze parametry które dzięki syntetycznej bazie bedzie miał ten olej) - a chyba tego właśnie chcecie? Oczywiście są one przeważnie droższe..no niestety coś za coś .
                                      507.00 - nowa norma uwzględniająca wcześniejsze a dodatkow z obniżonym poziomem zanieczyszczeń a co za tym idze zdrowsza dla środowiska a potem także zdrowsza dla silnika tutaj są zarówno nowoczesne full syntetyki jak i oleje wykonane w porzadnej technologii syntetycznej.
                                      Tylko nie piszcie, że nie było już o tym

                                      Sorki za błędy... ops:
                                      Idę teraz spać bo dziś jestem na nogach od 5.20 a do domu z pracy wróciłem o 19.20 ...14h w pracy :? padam na py---sk ad: a jutro pobudka znów 5..20 :shock:
                                      ..ale browarka sobie jeszcze walnę na dobranoc a co Wasze Zdrowie
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • neck99
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1326

                                        PAOLO ESCO, No i widzisz "rach ciach" i odpowiedziałeś na moje nurtujące mnie pytania. Jako, że nie ufam allegro a w zasadzie jakoś mam uprzedzenie i lęk przed kupnem oleju na allegro - wiec amsol odpada - to zostaje mi wybór oliwy na 507.00.
                                        Tak, że będzie to TopTec 4200 bądź Fuchs GT1 PRO C3. Jak dorwe Fuchsa wleje go jak nie poleci TT4200

                                        Podziękował

                                        BTW a co do browara PAOLO ESCO, to jak sie spotkamy ja stawiam
                                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          neck99 naprawdę dobrze kombinujesz z porównywaniem danych olejów nawet w śród tego samego producenta o to mi chodziło
                                          Zamieszczone przez neck99
                                          Finał : zwycięzca A VS zwycięzca B = ... ?
                                          :P neck99 ja już jestem po 2 browarkach :lol: ...

                                          żaden z nich chyba że wezmiesz pod uwagę
                                          Fuchs XTL GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 z normą VW 504.00/507.00 lub Fuchs XTL GT1 SAE 5W-40 z normą VW 505.01 :jaja wtedy wygrywa Fuchs XTL :lol:
                                          Tak na serio trzeb by jeszce zerknąć do kart produktów, wtedy można mieć pewnść.
                                          Na dziś juz mi straczy nie gniewaj się. Jutro mogę porównać ad:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • neck99
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1326

                                            PAOLO ESCO, No juz skasowałem tego posta bo gdy go pisałem ty odpowiedziałeś na wszystkie moje pytania i go zmieniłem. Suma sumaru jutro posłucham cie jak wyroczni i jestem ciekaw co mi wybierzesz. Wiesz w czym wybieram

                                            Fajnie jak bys zerknął w te parametry bo one do mnie nic nie m mówią nie sa w systemie 0 1

                                            Tak ze jestem ciekaw twojego porównania .. Czekam niecierpliwie

                                            BTW: miałeś strzelić 1 browara a nie dwa ;p
                                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              neck99 - męcz kolegę rtocki o Fuchsa XTL GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 z normą VW 504.00/507.00 lub Fuchsa XTL GT1 SAE 5W-40 z normą VW 505.01 - będziesz miał naprawdę dobry olej w najnowszej technologii.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • neck99
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1326

                                                PAOLO ESCO, wstrzymam sie do jutra jak mi powiesz po porównaniu tych dwóch który XTL wygrywa
                                                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                Komentarz

                                                • gradek
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 12896
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Witam, żeby nie zakładać nowego tematu nadchodzi czas wymiany oleju. Mam w Octavii filtr cząstek stałych DPF. Co sądzicie o tym oleju Dexelia DPF. Firmowany przez Mazdę, a butelka taka sama jak mineralnego GM.

                                                  Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                                  Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                                  Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez gradek
                                                    Mam w Octavii filtr cząstek stałych DPF.
                                                    więc MUSISZ! mieć olej z normą VW 507.00 na opakowaniu bedziesz miał VW 504.00/507.00 - obie normy na tych olejach występują - koniec i kropka.
                                                    Tutaj masz przykładowe do wyboru. http://allegro.pl/listing.php/search...&change_view=1 ....poczytasz watek (tak z 20) ostatnich stron :wink: i będziesz bardziej kumaty niz ASO
                                                    Zamieszczone przez gradek
                                                    Co sądzicie o tym oleju Dexelia DPF
                                                    NIE ...nie ten olej nie do tego silnika.
                                                    Dexelia, to nic innego jak Elf Evolution i Excellium
                                                    To odpowiednik tej Dexeli w wersji 507.00 - ten możesz kupić -ELF SOLARIS LLX 5W-30





                                                    gradek zalogowałem się specjalnie dla Ciebie.. haha - dobranoc. :P
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...