Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tipp: Nie ilość oleju jest pompowana liniowo nie ma wpływu na ciśnienie.
    Jedynie w przypadku małego stanu na bagnecie olej szybciej się utlenia czyli degraduje .

    Zamieszczone przez parasite
    No to widzę, że technologia idzie ostro do przodu.
    To jest jedna wielka ściema przepał oleju w takich ilościach przekracza wszelkie dopuszczalne normy nie wspominając o lotnych węglowodorach które są niesłychanie rakotwórcze ale ich to rybka.
    Jak to się mówi wszystko rozbija się o kasę .....:-)
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Panowie, właśnie sprawdziłem i wygląda na to, że trochę za dużo policzyłem. W napoczętej 5l bańce po wymianie miałem ok. 0,4 l oleju (bo do 1.8 TSI wchodzi 4,6l), zużyłem także całą butelkę 1l i jestem w połowie kolejnej. To daje razem ok. 2l na 15 000 km. Mniej niż policzyłem wcześniej ale chyba nadal sporo, chociaż producent dopuszcza jeszcze więcej.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez granacik
        To daje razem ok. 2l na 15 000 km
        To Ci daje ok. 0.13 litra/1000 km. U mnie jest identycznie. Są egzemplarze, które biorą mniej, ale są i takie, co biorą więcej. TTTM.

        Komentarz


        • hiiii
          Zalałem Amsoila 5W/20 do Octavki :diabelski_usmiech
          Może wieczorem uda mi się opisać wrażnia.
          Narazie muszę odpocząć bo zrobiłem dziś 650 km. ad:
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zalałem Amsoila 5W/20 do Octavki
            Zwariowałeś? co to za olej???

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Dzida
              co to za olej???
              ---> Just a moment... tak, tak nie ma norm VW ...ale ja nie jeżdżę na serwis, nie mam DPF-a ani turbiny więc teraz mogę mieć normy
              Potrafię zadbać o to by silnik był porządnie chroniony.
              Wymiana oczywiście poprzedzona płukanką. Tym razem była to płukanka VALVOLINE ENGINE FLUSH...bo jadąc na wymianę zapomniałem z domu zabrać swoją i kupiłem Valvoline na stacji wymiany oleju ops: :hammer.
              Płukanka nie droga (16-17zł) ale widać było, że działa (czyści-myje, wiąże stary olej z zanieczyszczeniami) bardzo dobrze.
              Dlaczego taki olej...bo miałem ochotę go sprawdzić (nie koniecznie akurat Amsoila - chodziło mi o olej z SAE 5W/20 (dokładnie o Liqui Moly 5W20 ale w PL jeszcze go nie ma w sprzedaży) tak by silnik mógł leciutko pracować - Amsoila kupiłem (info kilka stron w stecz) z myślą o zalaniu do Kia Picanto 1.0 żony...ale jej autko poczeka chwilę na wymianę. :lol:
              Przed planowanym na dziś wyjazdem nad morze postanowiłem zlać 0W/30-bo swoje po jeździe do Włoch i spowrotem ten olej już przepracował :wink: zresztą sprawdził się bardzooo dobrze. I do silnika poszło to co miałem "pod ręką" :lol:
              Parametry Amsoila 5W/20 jak widać są super. Zastanawiałem się nad ciśnieniem oleju czy aby wszystko będzie wporządku ale po uruchomieniu kontrolka zgasła momentalnie i jest tak za każdym razem (zresztą na Statoilu też nie było z tym problemów najmniejszych).
              Co do samej pracy silnika to pracuje wg mnie ciszej (ale to narazie początki) zobaczymy co będzie za 5-6 tys km. Silnik wkręca się ochoczo i lżej na obroty.
              Co do spalania to jadąc nad morze zapakowanym autem w 5 osób i będąc opier--ny przez żonę że jadę za wolno bo tylko 120km/h :shock: po S-3 Gorzów-Szczecin "zmuszony byłem" w celu uciszenia "pilota" pomykać 130-140km/h. Średnia z trasy ponad 300km wyszła 5,4 (wg. kompa).
              Powrót już na pustko i bez "pilota" :twisted: z prędkością 100-120km/h średnia 4,9L/100.
              Wg mnie nie widzę większej różnicy porównując LazerWay 0W/30 vs Amsoila 5W/20 jeżeli chodzi o spalanie. Podobne wyniki miałem na Statoilu jadąc do Włoch i będąc jeszcze bardziej zapakowany no może ciut wolniej jechałem. Więc tutaj jest remis.
              Silnik ciut lżej pracuje i wkręca się chętniej na Amsoilu ale tutaj zapewne ma znaczenie róznica w lepkości olejów Statoil Link vs Amsoil Just a moment...
              Amsoil lepkości 8,8 i 50,5 vs LazerWay 12,2 i 72.
              Amsoil API SN i ACEA A5/B5, A1/B1 i ILSAC GF-5, GF-4
              Lazerway API SL i ACEA A5/B5,
              Chciałem by silnik pracował lekko z myślą o eksploatacji w zimie stąd 5W/20. Była okazja sprawdzić ten olej i ogólnie jest bardzo dobrze - oto mi chodziło.
              Jednak w trasę do Włoch chyba bym zalał coś z 0W/30 (Statoil ma wysoki HTHS 3,5 Amsoil 2,8).
              Zobaczymy jak Amsoil się sprawdzi po pewnym czasie.
              Jednak widać, że na zimę do 1,4 16V CGGA spokojnie można go zalać.
              Jest to fajna opcja do tego silnika ale ---> (po gwarancji)
              Tyle w temacie dam znać za jakiś czas jak się sprawuje.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • OK, już się przestraszyłem że zaaplikowałeś ojcu ten olej do AXR-a.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Dzida
                  zaaplikowałeś ojcu ten olej do AXR-a.
                  :shock: nie, napewno nie zaleję już nigdy nic poniżej 5W/30 do 1,9 TDI. Ojciec ma teraz AFL 5W/40 i jest OK.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Witam

                    Wlasnie zalalem do silnika olej Motul specific 5w40.
                    Popelnilem powszechnie nieuznawane wykroczenie, przeszedlem z polsyntetyka na syntetyk. Na domia zlego zalalem plukanke LM. zobaczymy co z tego wyniknie :P

                    Na tym oleju jest info ze posiada zmniejszona zawartosc popiolow siarczanowych, osforu, siarki (Mid SAPS) .

                    Chcilabym sie dowiedziec jakie to ma znaczenie i co z tego faktu wynika.
                    Dzieki
                    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                    Jeżdżę w blasku
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez zsolpyw
                      Na tym oleju jest info ze posiada zmniejszona zawartosc popiolow siarczanowych, osforu, siarki (Mid SAPS) .
                      na stronie 171 odpisałem Tobie.
                      Co do mniejszej ilości SAPS to jest ona podyktowana ochroną katalizatora. Jednak wiąże się to z niższym TBN. Powód jest taki, że siarka i fosfor negatywnie wpływają na pracę katalizatorów i w zbyt dużej ilości mogą je "zapchać", uszkodzić. Popioły siarczanowe są przyczyną zatykania się filtrów cząstek stałych w DPF-ie w dieslu.

                      Niska zawartość popiołu obniża nagromadzanie się cząstek stałych w filtrach DPF i sprzyja wydłużeniu okresów pomiędzy konserwacjami.
                      Technologia średniej/niskiej zawartości SAPS zmniejsza szkodliwe oddziaływanie i degradację katalizatorów oraz wydłuża żywotność i zapewnia
                      stabilność termooksydacyjną, zmniejsza tworzenie się osadów i szlamów oraz sprzyja wydłużeniu żywotności oleju.
                      Tym samym własności te sprzyjają też wydłużeniu żywotności samego silnika (stabilność termiczna i oksydacyjna).
                      Technologia średniej/niskiej zawartości SAPS zmniejsza możliwość zatrucia katalizatorów w silnikach z zapłonem iskrowym i przyczynia się do redukcji
                      osadów cząstek stałych na filtrach DPF w silnikach diesla. Dodatkowo udoskonalone własności tarciowe sprzyjają mniejszemu zużyciu paliwa.

                      Oleje spełniające normę EURO IV i V, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!! (tj. przystosowanych do tego typu olejów).

                      [ Dodano: Nie 26 Sie, 12 13:10 ]
                      Zamieszczone przez zsolpyw
                      przeszedlem z połsyntetyka na syntetyk. Na domiar zlego zalalem plukankę
                      no i bardzo dobrze.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Czy to znaczy że nawet jeśli silnik ma wymogi co do oleju określone VW 504.00, VW 507.00 to nie jest pewne czy można wlać taki olej ?

                        Komentarz


                        • PAOLO ESCO niezle obkuty w oliwach jestes :P
                          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                          Jeżdżę w blasku
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez JOY
                            Czy to znaczy że nawet jeśli silnik ma wymogi co do oleju określone VW 504.00, VW 507.00 to nie jest pewne czy można wlać taki olej ?
                            Jeżeli konstrukcja silnika dopuszcza oleje LowSaps a tak jest w przypadku nowych silników VW to nie ma problemu.
                            Natomiast zastanowił bym się nad zastosowaniem oleju LowSaps w starszych konstrukcjach czyli np 1,6 a jeszcze przy LPG to raczej bym całkowicie z tego rozwiązania zrezygnował. Starsze konstrukcje przystosowane do olejów Mid Spas wytwarzają więcej produktów pozostałości spalania i wymagają oleju z wyższym TBN. Stad olej LowSaps o niskim TBN po prostu nie sprawdzi się w takim silniku i szybciej straci swoje właściwości czyszczące.

                            itd...strona 26 i 33 tego wątku.

                            Oczywiście można mówić o tym, że olej VW 507.00 może być bardziej wytrzymały (650h test) i dzieki niskiemu SAPS pozostawia mniej zanieczyszczeń i nie wpływa negatywnie na katalizator. itd...

                            Trzeba napisać jasno - oleje OEM wg. specyfikacji VW to oleje MidSaps (mam dane w domu na laptopie - po południu uzupełnię).
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Wszystko jasne. Wielkie dzięki

                              Komentarz


                              • Ja jeszcze w tym tygodniu polatam na Millersie, stuknie kilka ładnych km i zaraz potem chyba zmienię olej na ten z linku, żeby zobaczyć jak będą towarzyszyły mu wrażenia i to będzie ostatni przed zimą.

                                Link

                                Na koniec października/początek listopada wracam do 5W30.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  (mam dane w domu na laptopie - po południu uzupełnię).
                                  to uzupełniam.

                                  cytuję:
                                  "W temacie SAPS.
                                  Jeżeli fosfor jest nieobecny w składzie oleju to takie pierwiastki jak bar, wapń, magnez, sód i potas są zamieniane do ich tlenków. O dziwo siarka i chlor nie przeszkadzają aż tak DPF-om i katalizatorom (jak to się głośno o tym mówi), ale kiedy fosfor występuje z metalami, pozostaje częściowo lub całkowicie po spopieleniu, jak fosforany metali…i tutaj może istnieć zagrożenie zapchania DPF-a i katalizatorów najnowszej generacji.

                                  Popiół siarczanowy wykazywany jest w ACEA a dokładniej w teście pomiarowym ASTM D 874

                                  ASTM D874 - Próbka spala się. Po schłodzeniu pozostałość jest traktowana kwasem siarkowym i ogrzewana do 775 ° C aż węgiel kompletnie się utleni. Popiół jest schładzany, i ogrzewa się go do 775 ° C do stałej masy. Popiół siarczanowy może być użyty do wskazania stężenia znanych zawierających metale dodatków w nowych olejów. Wynik z dokładnością do 0,001% masy dla próbek poniżej 0,02% masowo i z dokładnością do 0,01% masy na wyższych poziomach są zgłaszane jako popioły siarczanowe.

                                  Sulphated ash/Popiół siarczanowy wg DIN 51575 (test określa metodę oznaczania zawartości popiołów siarczanowanych olejów) dla oleju OEM Specyfication VW 507.00 wynosi max 1,5 %
                                  Natomiast fosfor wg DIN 51575 dla oleju OEM Specyfication VW 507.00 nie podlega pomiarowi oficjalnie jednak VW przeprowadza tzw. Diesel Particulate Filter nie udzielają na ten temat jednak oficjalnej informacji – trzeba się z nimi kontaktować osobiście na rozmowę…

                                  [ Dodano: Pon 27 Sie, 12 21:28 ]
                                  hotrain - LOTOS QUAZAR 0W30 VW 503.01 0W-30 - ciekawy jestem bardzo Twojej opini o tym oleju po eksploatacji. Daj znać koniecznie na forum.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • " Wysłany: Sob 25 Sie, 12 08:28
                                    Myślę, że marka oleju ma tutaj mniejsze znaczenie, większe jego lepkość. Ja doszedłem do wniosku, że skoro latem w upalne dni, tylko po krótkim postoju słyszę prawdziwy klekot, olej jest na tyle rzadki, że odpływa już z napinacza, ale jeszcze nie ma czasu przestygnąć. W związku z tym zaryzykowałem (przynajmniej na lato) stosować olej o lepkości 5w-40 i chyba to działa, bo największe tegoroczne upały już raczej za nami, a zeszłoroczny problem nie pojawił się ani razu. Na zimę prawdopodobnie wrócę do jakiegoś 5w-30, choć jeszcze się zastanawiam.
                                    _________________
                                    Pozdrawiam,
                                    Andys " - z tematu o głośnej pracy rozrządu

                                    Panowie co myślicie o takim rozwiązaniu problemy z głośno pracującym rozrządem w TSI czy może to zapobiec pojawieniu się takiej usterki?
                                    kasper64

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez kasper64
                                      marka oleju ma tutaj mniejsze znaczenie, większe jego lepkość
                                      taaaa leczenie "trupa" antybiotykiem... Gdyby Niemcy-VW nie spie... rozrządu-napinacza to by była inna gadka.

                                      "Volkswagen zidentyfikował błąd produkcyjny będący przyczyną problemów z łańcuchami rozrządu. Nie ma jednak pewności, czy producent wykaże gest dobrej woli

                                      Błąd produkcyjny dostawcy łańcuchów jest bezpośrednią przyczyną wydłużających się i przeskakujących łańcuchów rozrządu w silnikach TSI. Takiej odpowiedzi udzielił przedstawiciel Volkswagena podczas rozmowy z magazynem Auto Bild.

                                      Osoba zajmująca się dbaniem o zachowanie odpowiedniego poziomu jakości aut VW – Frank Tuch powiedział, że zły łańcuch rozrządu w silnikach 1.4 TSI to wynik zbyt wysokiego marginesu tolerancji poziomu jakości. Dostawca problematycznych części zbyt optymistycznie określił czas graniczny zużycia łańcucha. Producent wadliwej części przetestował używane auto z silnikiem 1.4 TSI, test wykazał, że łańcuch zostawia na zębach drobne rysy, a dodatkowo powstają opiłki.

                                      Łańcuch zużywa się, to nie podlega wątpliwości. Auta z wadliwym elementem stanowią niewielki procent w ogólnej produkcji. Po wykryciu wady części zostały zmodyfikowane, dzięki czemu problem w autach z nowym łańcuchem nie występuje. Wyciągnięte łańcuchy powodowały problemy, a także awarie silników

                                      Jeśli masz samochód z wadliwym łańcuchem, bardzo ważne jest szybkie wykrycie problemu, dzięki czemu będzie można uniknąć poważnych awarii.

                                      Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów. W jednostkach 1.8 i 2.0 EA888 problemy z łańcuchem rozrządu nigdy nie wystąpiły, silniki z tym oznaczeniem można było znaleźć w np. Golfie GTI."

                                      ---> Auto Świat - Portal motoryzacyjny
                                      Załączone pliki
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Hej,
                                        mam możliwość zakupu w dobrej cenie i z pewnego źródła olej Mobil Super 2000 X1 10W-40.
                                        Podejdzie on do O1 2.0 8v benzyna (APK)?
                                        Bo już w końcu nie mam pewności. :roll:

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez goralto
                                          Hej,
                                          mam możliwość zakupu w dobrej cenie i z pewnego źródła olej Mobil Super 2000 X1 10W-40.
                                          Podejdzie on do O1 2.0 8v benzyna (APK)?
                                          Bo już w końcu nie mam pewności. :roll:
                                          Jak otworzysz maske to może podejdzie :P
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz


                                          • A tak na poważnie?
                                            Bo z racji rzadkiego korzystania z internetu nie orientuję się w forumowych żarcikach.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez goralto
                                              Hej,
                                              mam możliwość zakupu w dobrej cenie i z pewnego źródła olej Mobil Super 2000 X1 10W-40
                                              Podnieś wartość swojego autka i wlej olej syntetyczny 5W/40.
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz


                                              • - Czy wolno mi jeść bułki?
                                                - Pij mleko, będziesz wielki.

                                                Mógłbym prosić o jakąś bardziej konstruktywną wypowiedź?

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez goralto
                                                  Mógłbym prosić o jakąś bardziej konstruktywną wypowiedź?
                                                  no przecież jest ... na stronach od 1 do 175 :diabelski_usmiech czytać się nie chce?

                                                  5W/40 ... no chyba ze silnik "trup" i bierze olej to zapchasz go 10W/40 ale na krótką metę do remonu :?
                                                  No chyba, że nasuwają się Tobie inne wnioski po przeczytaniu wątku :roll:
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez goralto
                                                    mam możliwość zakupu w dobrej cenie i z pewnego źródła olej Mobil Super 2000 X1 10W-40.
                                                    Z Trzebini ?
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X