Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Zamieszczone przez kasper64
    marka oleju ma tutaj mniejsze znaczenie, większe jego lepkość
    taaaa leczenie "trupa" antybiotykiem... Gdyby Niemcy-VW nie spie... rozrządu-napinacza to by była inna gadka.
    Zadam pytanie inaczej: czy według Ciebie olej 5w40 byłby lepszy dla rozrządu - dobór właściwego oleju może mieć wpływ na pracę napinacza a on na właściwe napiecie łańcucha (niezależnie czy ten łańcuch jest wadliwy czy nie). Z tematu o rozrządzie można się dowiedzieć że wymiana nie zawsze ucisza łańcuch.

    Powszechną bolączką TSI był terkoczący filtr paliwa po jego wymianie mogło się pojawić terkotanie przwewodów paliwa. U mnie tak było. Podjechałem do serwisu popodkładali różne piank mówili że VW będzie zmieniał mocowanie tych przewodów, chcieli wytłumiać całe przewody - pracy na cały dzień. Na dwa dni doraźna pianka pomogła. Poźniej to samo.
    Mój sposób rozwiązania: poprzesuwałem przewody paliwa od strony filtra w jedną i drugą stronę i problem znikł.
    Przepraszam za ten długi wywód ale czasami proste rozwiązanie może przynieść dobre rezultaty.
    kasper64

    Komentarz


    • Zamieszczone przez kasper64
      czy olej 5w40 byłby lepszy dla rozrządu
      tak wyciszy rozrząd a czy lepszy dla silnika... pojęcie względne co jest lepsze 5W/40 czy 0W/30. Gdyby nie ten rozrząd to oczywiscie 0W/30, 5W/30 aż do "smierci" silnika.
      Ktoś już pisał o 1,4 TSI i o tym rozrządzie - faktycznie 5W/40 "pomógł" go wyciszyć ale czy tak normalnie powinno być - napewno nie.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • To ta wypowiedź i ten olej z tego tematu. 11.07.2012
        Zamieszczone przez Andys
        Panowie, 3000km temu wlałem z pewnym niepokojem Lotosa Synthetic Plus 5W-40 VW 502 00 do swojego 1.4 TSI. Obiecałem niektórym, że podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Powiem szczerze, jestem zaskoczony, pozytywnie zaskoczony. Tego, upalnego bądź co bądź lata, nie usłyszałem jeszcze walenia łańcucha rozrządu o obudowę, które udało mi się usłyszeć dwa razy w zeszłym roku na LM TT 4200. Po 3tys. wizualnie nie ubyło oleju, według wskazań VCDSa, 0,5mm :lol: . No i jeszcze jedno, w ostatnie 29-30 stopniowe upały, po jeździe w korkach zachciało mi się po południu przedmuchać trochę auto, temp. oleju nie przekroczyła 101st. C. więc nie jest chyba źle. Być może na zimę wrócę do jakiegoś 5W-30, ale na lato chyba będę jednak zmieniał olej na 5W-40. Lotos kosztował 65zł/4l.
        kasper64

        Komentarz


        • Zamieszczone przez kasper64
          To ta wypowiedź i ten olej
          no dokładnie o ten przypadek mi chodziło. Mówi się "trudo" wlewaj... :wink:
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • ze zmianą na ten olej poczekam pewnie do lata bo na zimę to chyba lepszy byłby 5w/30 jak sugeruje andys, teraz zmieniłbym na amsoil 5w/30 ale on chyba nie ma aprobat VW a mając w perspektywie wymianę rozrządu w ASO itd.
            kasper64

            Komentarz


            • PAOLO ESCO. Nie rozumiem dlaczego jesteś takim przeciwnikiem 5W/40 do TSI? Skoro spełnia normy VW i jest wymieniany co 15 000 to według mnie jest ok. Ty lejesz do swojego silnika coś rzadkiego nawet bez aprobat VW i mówisz, że jest ok. Ja leję 5W/40, który ma normy i uważam że pomimo tego że prawdopodobnie masz wielką wiedzę olejową ja robię lepiej. Nie mogę znaleźć tej wypowiedzi ale czytałem w jakiejś gazecie że specjaliści proponują wręcz 5W/40 do TSI i wymianę co 15 000 i według nich ma to "ochronić" napęd rozrządu. W poprzednim samochodzie Felicji 1,6 przez 213 000 używałem na początku 0W/40 a później 5W/40. Były to oleje kilku różnych producenów. Sorry ale nie zauważyłem absolutnie żadnej zmiany w pracy silnika, spalaniu ani osiągach. Tak że powtarzam jeszcze raz, według mnie 5W/40 jest bardzo ok do TSI. Jedyny warunek to zmieniać go co 15 000 i po kłopocie. Reszta gadki to bicie piany.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Ceed1
                dlaczego jesteś takim przeciwnikiem 5W/40 do TSI
                troszkę mnie nie zrozumiałeś. Nie jestem przeciwnikiem ale "naprawianie głośnego rozrządu" za pomocą gęstszego oleju to lekkie nieporozumienie. Idąc tym tropem jeszcze lepiej powinno być na 10W/40 np z MOS2.
                Nie chodzi o to co robicie, bo oczywiście chcecie jak najlepiej dla silnika. Dlatego uważam, że olej z optymalnym SAE do tego silnika byłby 0W/30, 0W/40...no własnie gdyby nie ten rozrząd. Bo niby dlaczego nie mozna zalać o takim SAE jeżeli ma specyfikację VW...bo wali łańcuch rozrządu :twisted: toż to parodia.
                Zamieszczone przez Ceed1
                specjaliści proponują wręcz 5W/40 do TSI i wymianę co 15 000 i według nich ma to "ochronić" napęd rozrządu
                haaaa ale czy użytkownik woli chronić nie udany rozrząd czy silnik jako taki w całości?
                Zamieszczone przez Ceed1
                Reszta gadki to bicie piany.
                zgadzam się.
                Jeżeli te odgłosy są słyszalne to ja bym reklamował aż do skutku...niech ASO kombinuje jak usunąć problem z łańcuchem...a wlewanie gęstszego oleju bo "tak jest lepiej i nie słychać jak łańcuch wali" to taka chwilówka i miganie się ASO do czasu aż minie gwarancja.... :?
                Zamieszczone przez Ceed1
                W poprzednim samochodzie Felicji 1,6 przez 213 000 używałem na początku 0W/40 a później 5W/40
                No i fajnie ale gdybyś zalał w 1,4TSI olej 0W/40 to może się okazać, że może on mieć zbyt niską lepkość i będzie znów problem z łańcuchem. Prawda że to idiotyczne...? Dlatego uważam, że VW spartolił robotę ...i powinien przeprowadzić w tym zakresie szeroko zakrojoną akcje naprawczą...ale wiadomo jak będzie. :x

                [ Dodano: Wto 28 Sie, 12 11:45 ]
                Tak z ciekawości zobaczę u szwagra jak na zimno odpala VW Jetta 1,4 TSI :roll:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Paolo Esco - wiedząc to co wiesz w tej chwili o silnikach TSI - jaki poleciłbyś olej do tego silnika (raczej małe dzienne przebiegi (do 20 km) ale nie w korkach, wymiana co 15.000 km lub lato/zima, ze specyfkiacją 502 lub 504?
                  kasper64

                  Komentarz


                  • PAOLO ESCO. Tak czy siak powiedz wprost. Czy 5W/40 do np. 1,4 TSI według Ciebie to dobry czy zły wybór? Mam wrażenie i w zasadzie sam to próbujesz delikatnie pisać, że jest to zły wybór. Tylko dlaczego? Czy jest jakaś wielka różnica pomiędzy 5W/30 a 5W/40 jeśli ten drugi jest wymieniany co 15 000? Czy uważasz, że silnik na tym "gęstszym" zużyje sie wcześniej? Ja tak nie sądzę i uważam że nie ma na to żadnych dowodów. Pytanie kasper64 jest ciekawe.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Pidziek
                      Zamieszczone przez goralto
                      mam możliwość zakupu w dobrej cenie i z pewnego źródła olej Mobil Super 2000 X1 10W-40.
                      Z Trzebini ?
                      Nie, z marketu.
                      Na tego Mobila jest ostatnio jakaś promocja i zastanawiałem się czy nie kupić.
                      Czyli 10W40 to nie jest najlepszy pomysł na sprawny silnik?

                      Aktualnie mam zalane Motulem 8100 5W40 z pewnego źródła.
                      Pije 1 litr na 10.000km, więc jest spoko.
                      Ale ostatnio zastanawiam się czy to nie przerost formy nad treścią jak na nie najnowocześniejszą benzynę.

                      Komentarz


                      • Różnica jest taka miedzy M 10W40 a Motulem 5W40 jak między maluchem a superbem

                        Zawsze moża kupić najgorszy na rynku olej i oszczędności później ładować w naprawy :-)

                        Pozdrawiam
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Ceed1
                          PAOLO ESCO. Tak czy siak powiedz wprost. Czy 5W/40 do np. 1,4 TSI według Ciebie to dobry czy zły wybór? Mam wrażenie i w zasadzie sam to próbujesz delikatnie pisać, że jest to zły wybór. Tylko dlaczego? Czy jest jakaś wielka różnica pomiędzy 5W/30 a 5W/40 jeśli ten drugi jest wymieniany co 15 000? Czy uważasz, że silnik na tym "gęstszym" zużyje sie wcześniej? Ja tak nie sądzę i uważam że nie ma na to żadnych dowodów. Pytanie kasper64 jest ciekawe.
                          Zwiększając lepkość "na ciepło" maleje przepływ oleju przez silnik a rośnie ciśnienie otwierające zawór by-pass, szczególnie w niższych temperaturach. TSI są skonstruowane do oleju xW-30. Dla rozrządu najlepszy będzie 0W-x bo najszybciej napełni napinacz hydrauliczny i dotrze w wszystkie miejsca.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Pidziek
                            Zamieszczone przez goralto
                            mam możliwość zakupu w dobrej cenie i z pewnego źródła olej Mobil Super 2000 X1 10W-40.
                            Z Trzebini ?
                            A o co chodzi, jak by był z Trzebini?

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Nie chodzi o to co robicie, bo oczywiście chcecie jak najlepiej dla silnika. Dlatego uważam, że olej z optymalnym SAE do tego silnika byłby 0W/30, 0W/40...no własnie gdyby nie ten rozrząd.
                              No i fajnie ale gdybyś zalał w 1,4TSI olej 0W/40 to może się okazać, że może on mieć zbyt niską lepkość i będzie znów problem z łańcuchem. Prawda że to idiotyczne...?
                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Zwiększając lepkość "na ciepło" maleje przepływ oleju przez silnik a rośnie ciśnienie otwierające zawór by-pass, szczególnie w niższych temperaturach. TSI są skonstruowane do oleju xW-30. Dla rozrządu najlepszy będzie 0W-x bo najszybciej napełni napinacz hydrauliczny i dotrze w wszystkie miejsca.
                              Z powyższych wypowiedzi wynika ,jeżeli czegoś nie poplątałem, że najlepszy byłby 0W/30 ?
                              Co to mogłoby być np.: ?
                              kasper64

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Ceed1
                                Czy 5W/40 do np. 1,4 TSI według Ciebie to dobry czy zły wybór?
                                --->
                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                Zwiększając lepkość "na ciepło" maleje przepływ oleju przez silnik a rośnie ciśnienie otwierające zawór by-pass, szczególnie w niższych temperaturach. TSI są skonstruowane do oleju xW-30. Dla rozrządu najlepszy będzie 0W-x bo najszybciej napełni napinacz hydrauliczny i dotrze w wszystkie miejsca.
                                no to co ja mam tutaj dodać jak praktycznie Sebastian napisał to o co biega przy doborze oleju.
                                Ceed1 zobacz lepkość 5W/40 a oleju 0W/30 czy 5W/30 ...przy 5W/40 jest w 40C zdecydowanie wyższa...przy 0W/30 niższa o wiele. Nie wspomnę o lepkości strukturalnej gdzie dużą przewagę mają oleje 0W/30 i 5W/30 itd...
                                Zamieszczone przez Ceed1
                                Czy jest jakaś wielka różnica pomiędzy 5W/30 a 5W/40 jeśli ten drugi jest wymieniany co 15 000?
                                a dlaczego 5W/30 nie ma być wymieniany co 15 tys km? No widzisz, mi w tym wszystkim chodzi cały czas o fakt "leczenia olejem 5W/40". Przyjeżdżasz do ASO i chcesz zalać silnik olejem LL....masz olej LL 5W/40? no chyba nie... więc dlaczego w ASO chcą byś zalał silnik tym olejem? Dlatego, że wyciszy/zamuli odgłosy łańcucha rozrządu? No przecież to jakaś paranoja...
                                Wychodzi na to, że tak naprawdę ASO najchętniej nie zalewałoby 1,4 TSI olejem 5W/30 LL bo istnieje możliwość spotęgowania się odgłosów "walącego o obudowę łańcucha rozrządu" ... a w instrukcji mamy napisane co dopuszcza producent:
                                olej LL ze specyfkacją VW 504.00 i olej ze specyfikacją VW 502.00 nic nie ma na temat SAE oleju.
                                Więc jeżeli użytkownik przyjeżdża i chce zalać np 0W/40 (przy stałych okresach wymiany) a ASO mu wpycha 5W/40 (wiadomo dlaczego) to chyba coś nie halooo. Dlaczego ASO nie usunie objawów tłukącego się łańcucha rozrządu? Będą tak "Ciebie" zwodzić aż skończy się gwarancja a potem powiedzą, że podzespoły rozrządu są do wymiany bo łańcuch wali ...
                                Ceed1 - na 0W30, 0W/40 silnik przecież pracuje lżej. Oszczędzasz paliwo a tym samym $. W zimie na tych olejach dodatkowo chronisz silnik przy uruchamianiu na zimno.
                                Nie jestem przeciwnikiem używania 5W/40 w TSI (jest kilka ciekawych produktów na PAO i Estrach) sprawdza się dobrze, zwłaszcza w lecie jak widać poniżej:
                                Zamieszczone przez Andys
                                w ostatnie 29-30 stopniowe upały, po jeździe w korkach zachciało mi się po południu przedmuchać trochę auto, temp. oleju nie przekroczyła 101st. C. więc nie jest chyba źle. Być może na zimę wrócę do jakiegoś 5W-30
                                ...ale jestem przeciwnikiem ogłupiania użytkowników przez ASO (choć jeżeli już to 5W/30 wydaje się bardziej odpowiedni do tego silnika, właśnie ze względu na lepszy przepływ oleju) .... ale do nowego silnika lać od razu 5W/40 i nie skorzystać z olejów lekkobieżnych - trochę szkoda.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Czyli co byś polecił ?
                                  kasper64

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez kasper64
                                    jaki poleciłbyś olej do tego silnika (raczej małe dzienne przebiegi (do 20 km) ale nie w korkach, wymiana co 15.000 km lub lato/zima, ze specyfkiacją 502 lub 504?
                                    chodzi o SAE czy konkretne produkty? Rozumiem,że wymiana co 15 tys km nie wg wskazań kompa :roll:

                                    :roll: noooa to ciekawe VW ucieka z łańcucha rozrządu spowrotem do paska...
                                    post szkoda ---> Forum - Octavia Club Polska ---> Link ciekawe dlaczego :lol:
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • O konkretne produkty, w tej chwili nic więcej nie znalazłem poza 8100 Eco-clean 0W30, 8100 X-lite 0W30, Millers XFS 0W40, Valvo. SYNPOWER MXL 0W-30, 0W30 nie jest czymś powszechnym wymiany w tej chwili według kompa ale ze zmianą nie ma chyba problemu.
                                      może wyprodukują jakieś przejściówki do już istniejących silników ; ).
                                      kasper64

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez leonn
                                        A o co chodzi, jak by był z Trzebini?
                                        Kup tego moze Ci się uda amerykańskiego albo tego z dalszej europy zqchodniej później tego marketowego o którym mowa.

                                        Miałem kiedyś auto 1.4 16V pobór leju ok. 0.5L od nowości jeżdzone na M1 0w40 później ktoś mądrze doradził żeby zalać 10w40 ale nie dawało mi to spokoju że bierze pół litra.
                                        olej wymieniany co 10 0000km.

                                        zalałem maxlife zuzycie skoczyło do poziomu 0.6L/300km

                                        Pierścienie po rozbiórce okazały się zalepione węglem i nagarem.

                                        Zamieszczone przez kasper64
                                        Z powyższych wypowiedzi wynika ,jeżeli czegoś nie poplątałem, że najlepszy byłby 0W/30 ?
                                        Nie rozumiem rekomendacji 0W30 do silnika doładowanego, Subaru do nowoczesnych jednostek benzynowych rekomenduje np. 0W20 ale już do turbodoładowanych minimalny próg to 5W30 .

                                        Uważam że turbo powinno miec coś więcej niż 0W30 już bardziej stabilnie wychodzi 0W40, 5W30..czy 5W40
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz


                                        • Ku poszerzeniu wiedzy, więcej szczegółów na temat norm producentów:
                                          SAE Standards for Mobility Knowledge and Solutions - najnowsze, nie mam dostępu

                                          tu starsze:

                                          Link

                                          Komentarz


                                          • Pidziek: "Nie rozumiem rekomendacji 0W30 do silnika doładowanego, Subaru do nowoczesnych jednostek benzynowych rekomenduje np. 0W20 ale już do turbodoładowanych minimalny próg to 5W30 .
                                            Uważam że turbo powinno miec coś więcej niż 0W30 już bardziej stabilnie wychodzi 0W40, 5W30..czy 5W40"

                                            to co byś zaproponował do małych przebiegów do 15-20 km/dziennie nie w korkach lub jakie parametry oleju są w tym przypadku pożądane?
                                            kasper64

                                            Komentarz


                                            • Starsza norma VW 503.01 do wysilonych i doładowanych silników to w większości oleje 0w30 i kilka 0w40.

                                              Nie powinno się patrzeć na samą lepkość wg SAE, ale na lepkość w 100 st. Różnica w lepkości oleju 5w30 i 5w40 w 100 st. może wynosić tylko 5%, w takim przypadku należy zwrócić raczej uwagę na ilość dodatków przeciwzużyciowych.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez kasper64
                                                co byś zaproponował do małych przebiegów do 15-20 km/dziennie nie w korkach
                                                za dużo tego kombinowania - zalej to co chce producent czyli olej 5W/30 ze specyfikacją VW 504.00/507.00 ale zmieniaj go max co 15 tys km i będzie dobrze.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • A ja cały czas nie wiem co lepsze dla mojego silnika 5W/30 czy 5W/40. Olej w jednym i drugim przypadku miałby być wymieniany co 15 000. Pidziek, PAOLO ESCO co wy na to? Zaproponujcie coś konkretnie z polskiej dytrybucji argumentując to rzeczowo. Nie interesują mnie wywody chemiczne i milion danych z etykiety. Jako ludzi znających się na olejach proszę o rzeczowe fakty. Chodzi o to aby np. powiedzieć, że 5W/30 jest lepszy do tego silnika od 5W/40 bo..... a np. gorszy tylko.... Oczywiści możecie zasugerować daną markę olejową od tych teoretycznie najlepszych do najgorszych. Jeśli to uczynicie uszczęśliwicie mnóstwo ludzi z tego forum .

                                                  Komentarz


                                                  • Ceed1: weź książke i zobacz jakie normy ma spełniać olej.

                                                    Nastepnie określ swój styl jazdy, ilość zimnych rozruchów, intrwiały roczne oraz czy wiecej tras czy wiecej ruchu w mieszanym cyklu np. tereny podmiejskie.
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X